GT40
Den ene er vel en GT40......
Ja, det er vel slik men utgiftene spres litt over tid, og alternativet er jo å kjøpe en ny fin og dyr bil. Da slipper man store reparasjonskostnader men må ta et verditap på noen 100 tusen i stedet.Ikke billig det heller men så har man jo ny bil da.Det er en grunn til at 15 år gamle storbiler er veldig billige.
Det ligger noen forferdelig dyre reparasjonsbomber og vaker i første halvpart på de - alle sammen.
Delene på prestigebiler er også typisk dyre. Med mindre du kan skru selv, og har alternativ transport, så ville jeg holdt meg unna (og ikke pga merket. Gammel Audi, BMW, Mercedes osv er minst like dyrt å vedlikeholde).
Johan-Kr
Og når bilene har blitt noen år har det dannet seg entusiastfora på nett med ulike fikser og how-to’s på de vanligste feilene, og «hive mind’en» har opparbeidet seg litt feilsøkingskompetanse om noe ryker.Ja, det er vel slik men utgiftene spres litt over tid, og alternativet er jo å kjøpe en ny fin og dyr bil. Da slipper man store reparasjonskostnader men må ta et verditap på noen 100 tusen i stedet.Ikke billig det heller men så har man jo ny bil da.
Skulle gjerne hatt en C 6 eller en SM. Har selv Range Rover sport og nytt elektronisk håndbrekk (kun modulen) kostet 24 T kr.
Har en kjenning som fikk «omlevering» på en ny Audi. Møller mente de strakk seg langt. Det kostet 140.000 for min venn.Og når bilene har blitt noen år har det dannet seg entusiastfora på nett med ulike fikser og how-to’s på de vanligste feilene, og «hive mind’en» har opparbeidet seg litt feilsøkingskompetanse om noe ryker.
Ingen kjøper vel C6 med problemfritt bilhold som hovedkriterie. Og fabrikknye biler er jaggu ingen garanti for null feil det heller…
Jeg husker da jeg gikk på Blussuvoll ungdomsskole våren 1969 og en av lærerne parkerte sin nye Capri utenfor gymsalen. Stor oppstandelse blant elevene. Far hadde en Ford Cortina Mk I 1963-modell.Ikke overhale Caprien så snapt.
Vis vedlegget 984068
Cool, faktisk bilen til en tidligere kompiss fra England (Mark Murphy som flyttet til Thailand for ca 15 år siden
Husker dessverre ikke reg nr men det var en orginal V8 bil og hadde 33x15,5 hjul på den 10 toms felger Savner den, skikkelig kult på sommeren å kjøre topp løs og uten dører.Er det 35" som står på (?)
Skal etterhvert restaurere min, og da funderer jeg på om jeg skal forsøke 35". Har 33" i dag.
Var litt rask, ser at det ikke er den du hadde, men 1 annen.
Men hva hadde du av dekk på din (?)
Og hvis du husker regnunmeret, så kan det vel hende nåværende eier kan være interessert i et salg (?)
Min er forøvrig ikke tilsalgs...
Godt å vite at du er fullstendig klar over hva du evt går tilOg jeg som verdsetter problemfritt bilhold så høyt. Skrekk og gru. Men her er vi altså, jeg har for førsgte gang en drømmebil.
Vis vedlegget 987728
Absolutt. Allikevel klarer jeg ikke å fri meg fra tankene som sier: hva om jeg får tak iGodt å vite at du er fullstendig klar over hva du evt går til
Range Rover, populært kalt "den engelske pasienten". Men er en klar over hva en går til, så er det vel bare å kjøre på !Absolutt. Allikevel klarer jeg ikke å fri meg fra tankene som sier: hva om jeg får tak i
et rustfritt eksemplar?
eller en bil som allerede er rustsveiset og holdt av entusiast?
som står på spiralfjærer, ikke luftfjæring?
hvor noen har gått gjennom det elektriske?
Da! Da må det jo nesten gå an å ha den som hverdagsbil på de få kilometerne jeg kjører i året.
Så jeg vet bedre, men det klarer ikke å stoppe drømmene
Range Rover, populært kalt "den engelske pasienten".
Nå er jeg redd det er i ferd med å gå i ball for meg. De siste månedene har jeg fått mer og mer behov for en range rover i årsspennet 1985 - 1995 som bruksbil. Det er å gå i barndommen da det var familiebilen på slutten av åtti -og starten av nittitallet. Og jeg som verdsetter problemfritt bilhold så høyt. Skrekk og gru. Men her er vi altså, jeg har for førsgte gang en drømmebil.
Vis vedlegget 987728