^ Det ligger en sterk og åpenbar svakhet i systemet, i og med den politiske utnevnelsen av høyesterettsdommere. Det blir spennende å se om de er mest lojale overfor sitt embete, enn overfor sin perverse velgjører.
Direktevalgene av sheriffer, statsadvokater og alt mellom himmel og jord er en potensiell bombe til kandidater som er mer opptatt av sine velgergrupper og media, enn av å gjøre det som forfatningen sier. I den grad USA har noen forfatning da. Et dokument fra anno dazumal er vel det eneste e har, alt annet kan kastes om på og fortolkes om igjen og om igjen etter som tidene endrer seg og fortolkerne skal forholde seg til ulike velgjørere.
Omtrent som når ulike mikropartier og hastig sammenraskede valglister blir sittende i vippeposisjon i byregjeringer.
Som her feks:
Bybanen: – Omkampen om Bryggen set byutviklinga på vent. (bt.no)
I dag er Nøstet, Dokken og Nordnes ein nær kollektivtom del av Bergen. Det kan Bybanen mot Loddefjord løyse, dersom banen ein gong blir noko av. Byrådet jobbar med ein kollektivplan for Bergen vest, men dei kjem ikkje noko veg med den.
Høgre-byrådet har lova å avklare planen, men eit anna løfte gjer det svært vanskeleg. Omkampen om Bryggen set nemleg byutviklinga på vent.
Dei har rett og slett måla seg inn i eit hjørne.
Bybanen til Loddefjord må truleg gå via Småstrandgaten, inn Strandgaten og opp Chr. Michelsens gate, før den går via Nøstet og over Puddefjorden. Det er ein kontroversiell trasé, som deler skjener med den vedtekne banen til Åsane – langs Bryggen.
Heile poenget med Bybanen er at den skal henge saman. Det gjer banen meir effektiv, sidan alle banene ikkje må snu på ein endestopp i sentrum. Så når byrådet ikkje vil bygge banen langs Bryggen, ryk òg det mest sannsynlege alternativet vestover.
Bybaneomkampen har allereie fått konsekvensar nordover.
Store planar på Nyborg, Ulset og i Åsane senter legg til grunn at det blir bybane. Plan- og bygningsetaten har merka at mange utbyggarar ventar på at kommunen skal bestemme seg.
No får omkampen liknande konsekvensar i Bergen vest.
Utan ei avklaring på korleis bybanesystemet er tenkt mot Loddefjord, kan større utbyggingar som er avhengig av god kollektivdekning, ryke.
Helsing byrådet som skulle få fart på Bergen.
Christine Meyer (H) garanterte at det ikkje skulle bli ein omkamp om Bybanen. Etter valet snudde ho.
Christine Meyer (H) garanterte at det ikkje skulle bli ein omkamp om Bybanen. Etter valet snudde ho.
No har byutviklinga stoppa opp. Det er ikkje mine ord, men byrådets eigne: «Avklare kollektivtrase på Laksevåg, slik at byutviklingen kan komme i gang», stod det i deira politiske plattform.
Så lenge den avklaringa står på vent, gjer byutviklinga i vest det same.
Byrådet fekk fagnotatet for kollektivplanen i oktober. I eit svar til Kathrine Nødtvedt (MDG), skriv byutviklingsbyråd Christine Kahrs (H) ingenting om framdrifta:
«Saken ligger til behandling i byrådsavdelingen og vil videre gå til behandling i byrådet. Byrådet er for et godt utbygd kollektivnett. Saken vil diskuteres i byråd, hvoretter det blir besluttet når sak fremmes for bystyret.»
Det var alt. På toppen av at byrådets løfte øydelegg for kvarandre, er byutviklinga i tillegg lamma av alle habilitetssakene til Kahrs.
Det var Meyer som valde både Kahrs og omkamp. Så har Meyer neppe hatt kontroll på omfanget av problema som møtte namnesøstera og henne.
Byrådet skulle gjere det så bra å bli utbyggar i Bergen. Men dei einaste som har fått meir å gjere, er byrådets habilitetsjuristar.