Men så var det jo dette med at små barn ikke akkurat er kjent for å forstå viktigheten av kvalitet da.Dei har veldig små fingrar, så dei eignar seg godt til å knyta sånne teppe også.
Men så var det jo dette med at små barn ikke akkurat er kjent for å forstå viktigheten av kvalitet da.Dei har veldig små fingrar, så dei eignar seg godt til å knyta sånne teppe også.
Da må det etter hvert bli temmelig gamle purker på deg..Jeg har i 2-3 år vært overbevist at min neste og siste bil blir en el-bil, men jeg er frafallen. Kjøper heller en dyr brukt diesel , høy SUV, igjen.
For mye data, apps, skjerm, teknikk og elektronikk for old man. Ingen interesse for denslags her.
Da blir det vel ekstra stor luftmotstand - for når kjerringa får høre at det har blitt montert solseng på taket, insisterer hun på å ligge på den!Folk er kreative. Gratis lading fra sola (dersom Vedum ikke innfører grunnskatt på solenergi som naturressurs, eller Skatteetaten krever fordelsbeskatning fra solcellepaneler slik de har planer om for privatboliger, kreativiteten er stor her også) og 3 mil på 5 timer under optimale forhold.
Spørs om ikke øket luftmotstand spiser opp vinninga, og ide færreste gidder vel å montere/demontere rakleverket hver gang de skal kjøre fortere enn 60 km/t.
Solcellepanel på taket skal gi elbilene bedre rekkevidde (tv2.no)
De høres ikke helt nye ut de bilene der, og Mondeo er vel fort 20+ år gammel? Hvordan tror du e-bilen din ter seg som 20+-åring, og hvordan tror du den har oppført seg underveis? Gratis, svært dyre reparasjoner etter garantiutløp?Var en tur på Bryne i dag for å handle materiell til oppussingen. Jaggu sto det ikke en Ford Mondeo med trøbbel ved kjøpesenteret, far og voksen datter som klør seg i huet. Like etter i køen til McDonalds drive through er det en bergunderrød Toyota som putrer, fiser, slurer og rister. Kjenner et guffs av uhyggelige minner fra den gang jeg hadde ICE bil. Stadig noe drit og pengesluk
Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner den artikkelen. Den begynner med defekt batteri i nøkkelen og ender opp med defekt hovedbatteri?En real glad-sak om Tesla under her. Vel verd å lese, hele saken. Glad-delen er at Tesla ikke stevner kunden for retten, men som sedvanlig ikke ønsker å kommentere saken.
Fikk sjokkregning fra Tesla
Bjørn Horgen opplevde marerittet da han skulle reparere nøkkelen til sin Tesla Model S.www.tv2.no
Ja, jeg trodde også først at det var nøkkelen som var hinsides kostbar.Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner den artikkelen. Den begynner med defekt batteri i nøkkelen og ender opp med defekt hovedbatteri?
Underleg presentasjon i saka, definitivt.Ja, jeg trodde også først at det var nøkkelen som var hinsides kostbar.
Mazda MX-5 har dette som notorisk feilmodus. Dreneringskanalene fra kalesjebrønnen tetner nedenfra av skitt som slenges opp fra veien og evt biologi som trives i det. Om bilen står utendørs i regnvær vil det etterhvert bli akvarium i den. Først vil man høre skvulpelyder under setet når man kjører, deretter se våte gulvmatter og overvann i kupeen. Det blir ikke bedre av at rustbeskyttelsen innvendig på bakskjermene av uforklarlige grunner stopper et stykke over det punktet. Det er ikke uvanlig å se MX-5‘er med rustbobler fra karosseriskjøten under døren og bakover mot hjulbuen. Typefeil.Minner meg om ein Opel Vectra eg hadde der dreneringa av regnvatn tetta seg til og forårsaka ein katalog av interessante følgjefeil.
Langt fra 20 år gamle de jeg så. Min elbil blir snart 10, lite som har skjedd, går helt fint. Har brukt 13 tusen på den i reperasjoner, hvis hukommelsen ikke svikter megDe høres ikke helt nye ut de bilene der, og Mondeo er vel fort 20+ år gammel? Hvordan tror du e-bilen din ter seg som 20+-åring, og hvordan tror du den har oppført seg underveis? Gratis, svært dyre reparasjoner etter garantiutløp?
(Aaaaaaaaa... -du skal vel heller ikke ha den i 20+ år du heller(?) I tilfelle smart å kvitte seg med en e-bil mens den fortsatt virker som den skal.)
Fossilbiler er like 'døde' skapninger som e-biler og kan selvsagt få problemer, men gjentatte høyvoltbatteribytte slipper de i alle fall.Langt fra 20 år gamle de jeg så. Min elbil blir snart 10, lite som har skjedd, går helt fint. Har brukt 13 tusen på den i reperasjoner, hvis hukommelsen ikke svikter meg
Høyrest underleg kjent ut. Hjå meg hamna dette vatnet inn i innsug for kupeluft, så eg oppdaga ikkje korleis ting hang saman før kupevifta rauk.Først vil man høre skvulpelyder under setet når man kjører, deretter se våte gulvmatter og overvann i kupeen.
Ja, selv komiske Mitsubishi Imiev kostet 249k i 2015. I dag koster Honda e:NY1 fra 280k - 300k, 9 år senere. Riktignok dumpingpris, men de taper vel neppe på den. Det forteller jo først og fremst at MotorForum lo jæ****g godt til banken hver eneste dag, og folk sa "Den betaler seg selv ved fravær av bompenger, bensin og årsavgift."Dette kan også tenkes pristilpasninger fra produsentene; alle ønsker å tyne markedet for mest mulig penger. Nå som det er flere om beinet, oppstår konkurranse.
Lenge siden jeg ihvertfall så noe mer jammer om at moms ville føre til dyrere elbiler, når momsen hele tiden har gått rett i lomma på produsentene og derav skyhøye marginer.
Interessant sak og kommentarfelt her:Vis vedlegget 995832🔌⚡️'Bondefangeri på høyt nivå': Svensk professor kritiserer norske ladebokser! 🚗💥
Svensk professor Mats Leijon kritiserer den norske ladeboksprodusenten Zaptec, og hevder det er unødvendig å forby lading av elbiler fra vanlige stikkontakter. Er det virkelig bondefangeri, eller er det tryggere med ladebokser? 🤔💡🔥www.motor.no
Diskusjonen det ble referert til her var de finere detaljer i hvordan jordfeil i et norsk IT-nett eventuelt skiller seg fra jordfeil i andre lands TN-nett. Min Tesla var også litt forvirret om det høsten 2013, men det ble løst i romjula og fikset med en over-the-air oppdatering i januar 2014.Melding til Tramteateret:
-det enkleste er ikke lenger pistol!
Det enkleste er en god, gjennomprøvd, forutsigbar, pålitelig og trygg fossilbil uten slikt hazzl.
Så kan prøvekaninene fortsette med e-bilene sine mens ekspertisen krangler om hva som er trygg og ikke-trygg lading.
Det siste er vel drevet av at noen stadig skryter av hvor mye enklere og billigere alt er med en gammel fossilbil.Elbiler angripes åpenbart heller ikke av rust, ettersom man i det minste ikke spanderer på den et årlig ettersyn og rustkontroll.
Komisk hvordan kostnader på nyere elbiler settes opp mot kostnader for eldre fossilbiler.
Spesielt artige reaksjoner der aluminium og stål er i kontakt med hverandre og tilsatt en skvett salt.Som den "lykkelige" eier av en aluminium fossilbil vil jeg bare få anføre at den eneste grunnen til at alubiler ikke ruster er at det ikke kalles rust, men korrosjon!
Og det gjør den til gangs!
Ja, men marginalt ift en stålbil. Jeg har en 20 år gammel alubil.Som den "lykkelige" eier av en aluminium fossilbil vil jeg bare få anføre at den eneste grunnen til at alubiler ikke ruster er at det ikke kalles rust, men korrosjon!
Og det gjør den til gangs!
Som du vet er jo biler produsert på øen der borte i vest noe for seg selv. Som en hustru du har delt seng og bord med i mange år.Spesielt artige reaksjoner der aluminium og stål er i kontakt med hverandre og tilsatt en skvett salt.
På seg selv kjenner kinesere andre?Spionerer den kinesiske bilen din på deg? Nå krever Joe Biden et tydelig svar.
I Kina får ikke Tesla-sjåfører kjøre i nærheten av statlige kontorer. – Det bør få deg til å tenke, sier britisk ekspert.www.aftenposten.no
Den eneste gangen jeg har sett aluminium tynnplate punktsveiset til stål var på en Land-Rover Defender. Det forundrer meg ikke om det korroderer, nei.Bilen er forøvrig en Range Rover. Herlig kjøretøy for øvrig!
Jeg kjørte en '93 modell ned fra Mo i Rana i forrige uke, det var de hundre beste milene i manns minne.Bilen er forøvrig en Range Rover. Herlig kjøretøy for øvrig!