Tweedjakke
Hi-Fi freak
Ja, spesielt ein av dei har nok litt å svara for.Hvor alt håret kommer fra må gudene vite. Vi krysser fingre.
Seriøst; det er knapt den staden i huset eg ikkje finn kattehår.
Ja, spesielt ein av dei har nok litt å svara for.Hvor alt håret kommer fra må gudene vite. Vi krysser fingre.
- og ikke bare det, det dukket opp kattehår på de merkeligste steder i huset, i flere år etter at den siste katten flyttet ut...Seriøst; det er knapt den staden i huset eg ikkje finn kattehår.
Jeg tok bildet og tenkte: Litt merkelig at jeg aldri reflekterer over at det står et urinprøveglass fullt av sprit på benken. Det ser unektelig litt merkelig ut, om man ikke har rotet seg for langt inn i båndsalatenUrinprøven ser kanskje litt blass ut da ?
Jeg ventet lenge, purret, ventet enda lenger, purret igjen, fikk spørsmål om pris og hva jeg ville ha gjort, bekreftet, og så var den klar i løpet av et par dager. Det kan være tilfeldig, men det kan også indikere at de ikke har det beste regimet for å ta ting i den rekkefølgen det kommer inn. Så får vi håpe resultatet står til forventningene. Jeg har bedt dem gjøre dette så godt det er mulig og alt som kan trenges.Gratulerer. Skjønner du har ventet lenge. Venter også på 2 stk som er sendt inn til dem.
Regner med det er kattehår. Du har jo 2 langhårede skogskatter. Har selv 2 Maine Coons og det står ikke på løse hår her i huset.....
Takk for tips Motoren, det setter jeg pris på.Har du ikke tenkt å høvle toppen Fosse? Det vill jeg absolutt anbefale da en rekke 6er av aluminium kan slå seg veldig selv om det har vært gjort for ikke lenge siden Ikke godt å vite hva bilen/motoren har gjennomgått før du fikk den
mvh
Så bra, jeg har også de aller beste erfaringer derifra. Pussig nok virker som Peter har bedre dreisen på retip og ombygging enn på egne Soundsmith. Det med hår hadde jeg også vært bekymret for, spesielt korte stive hårFra Soundsmith:
Your Dynavector XV-1S cartridge is now fully rebuilt and restored with repairs top the suspension and damping system. I have also replaced the worn stylus with a new ultra low mass Contact Line design. We have also performed a detailed cleaning of the magnetic path - carefully removing magnetic particles, dust, dirt and many hairs!! Full armature alignment, waveform and performance tests verified the work.
Da satser vi på at dette blir bra. Hvor alt håret kommer fra må gudene vite. Vi krysser fingre.
Joda går fint å sjekke med en rettholt Jeg sliper alle alu topper uansett for å være sikker og da spesielt på en rekke 6.Hei Fosse. Ang høvling av topp; hvis den ikke er skjev; dropp det med mindre kompresjon skal økes Og hvorfor skulle du det Sjekkes med rettholt og føleblad. Har skrudd på biler siden æ va 16 og profesjonelt i over 30år
Beklager rotet Motoren, jeg leste innlegget ditt for dårlig. min feil:Joda går fint å sjekke med en rettholt Jeg sliper alle alu topper uansett for å være sikker og da spesielt på en rekke 6.
Men igjen i beste mening
mvh
Omtrent tro kopi av en prosess jeg hadde med Soundsmith for en del år siden.Jeg ventet lenge, purret, ventet enda lenger, purret igjen, fikk spørsmål om pris og hva jeg ville ha gjort, bekreftet, og så var den klar i løpet av et par dager. Det kan være tilfeldig, men det kan også indikere at de ikke har det beste regimet for å ta ting i den rekkefølgen det kommer inn. Så får vi håpe resultatet står til forventningene. Jeg har bedt dem gjøre dette så godt det er mulig og alt som kan trenges.
Dette kan jeg ingeting om men bør ikke bolter i blokka byttes etter demontering ? strekkfasthet ?Det sitter 14 stag mellom motorblokk og topp. Jeg hadde lyst til å ha dem ut for rens og for å få pusset over toppen av blokka. Den siste av de 14 kom i dag.
Vis vedlegget 1004341
Deler sortet og lagt i white sprite.
Vis vedlegget 1004342
Selv om toppen ble overhalt i fjor og har kjørt kort siden så så ikke ventilene ut pga oljesprut gjennom dårlige ringer.
Rengjort, kun finpussen igjen.
Så skal alt gjenges over slik at det er rent og pent. I blokka, tapper/stag og muttere.
Nå klar for live jazz på https://www.strawberry.no/restauran...MI06XC_8fnhAMVNxCiAx3KjgRIEAAYASAAEgIwX_D_BwE
I morgen tror jeg at jeg skal unne meg en slakk dag.
På fredag 8 mars skulle du tatt med fruen på Cosmopolite Fosse.Takker gutter. Nå er vi på jazz-klubb, så jeg må få GT-en ut av blodet og få komme tilbake til dere i morgen. Topp at dere gidder å engasjere dere, setter stor pris på det! Ekstra takk til Nordlendingen og Motoren.
Joda , strekk bolter har alltid vært,,, mercedes og flere større diesel og race engineDette med skifting av topplokksbolter varierer. Er blitt mer vanlig i nyere tid,ikke så vanlig før. Men sjekk med fabrikant,noen skal byttes,noen trenger ikke byttes og noen skal måles,er da oppgitt maks lengde og byttes hvis de er på maks mål
Generellt ikke av betydning på lavere kompresjon under 9Artig dette med "høvlet" topp.
Mann sliper den jo bare rett i en plansliper.
Altid lavest på midten.
Men er jo aldri snakk om mer en ca 0,2-0,3 mm
Har vell gjort dette med noen hundre topper i min lange liv som verktøymaker. Blir jo stort sett null endring av kompresjon. Er jo da snakk om litt mer komp i fremre og bakre. Aldri sett en topp som har slått seg andre vei.
Snakker jo her om en vanlig topp til bil da.Generellt ikke av betydning på lavere kompresjon under 9
Litt avhengig av hva fuel du skal brenne og
På noen kawazaki feks er dette allerede for mye ,grunnet ventil seter
Liten squish oiginalt
Kontroll med væske av forbrennings kammer
før og etter kan være nødvendig på noen motorer ,, komp som over 10 til 13,5 på verstingene
noen italy og ktm
Honning har vi ikke brukt. White sprite olje har gått med. Fleip til side, det er honet ja (beskrevet mer i detalj litt lenger bak i tråden). Akkurat den vurderingen, opp mot det å ta ut motoren og borre, er tatt i samråd med diverse folk, mer kompetente enn meg (merk, jeg har nå gått fra å omtale meg selv som komplett idiot til å referere til de fleste andre som mer kompetente).Bare rensket over med honning?
Dette alteret ditt er en estetisk nytelseJeg skulle fått XV-1S-en i dag, men den lar vente på seg tydeligvis. I mens snurrer vi bånd:
Vis vedlegget 1006092
Takk i like måte.Dette alteret ditt er en estetisk nytelse
Det ser sånn ut Jeg har også vurdert, lett etter, å prøvd å tenke ut alternativer til benk, men faller alltid tilbake på at USM er genialt. Planen er få på noen hjul, muligens et par extension shelves, og forsterke hyllen med effektforsterkeren slik at jeg kan fjerne de 4 isopor klossene som har ligget under hylla de siste 10 årene…når vi først er inne på latskapJeg velger å tro vi har en del sammenfallende preferanser …
Jeg har stadig lyst til å bygge meg et rack i heltre, men så er det dette med fleksibilitet, tid og latskap.
Fick på hjul på min nå som jag byggde om den för ørtende gang. Väldigt fint när en skal jobba på baksidan.Det ser sånn ut Jeg har også vurdert, lett etter, å prøvd å tenke ut alternativer til benk, men faller alltid tilbake på at USM er genialt. Planen er få på noen hjul, muligens et par extension shelves, og forsterke hyllen med effektforsterkeren slik at jeg kan fjerne de 4 isopor klossene som har ligget under hylla de siste 10 årene…når vi først er inne på latskap
Vakkert Det er baksiden jeg sliter med også. Prøvde meg på "cable-managment", men nye kabler vikler seg inn i gamle så fort man gjør en liten endring, så mistenker at minst 20% av kablene bak der ikke er i bruk lenger…men orker ikke å se. Det får bli et prosjekt når hjulene er påFick på hjul på min nå som jag byggde om den för ørtende gang. Väldigt fint när en skal jobba på baksidan.
Vis vedlegget 1006309
Velkjennt problem detteSå mistenker at minst 20% av kablene bak der ikke er i bruk lenger