ikke mye spennende å rapportere på hififronten, så få ta en liten bil-oppdatering.
Første lærdom er at man ikke burde lakkere med to-komponent lakk innendørs, uansett hvor bra borg man lager av papp og plast...
lakken tørker sakte så alle hull i borgen endte med et fint knallhardt lag med lakkstøv som må pusses bort - gøy.
men ingen grunn til å gråte når man har stempler å montere!
obs - stempelkompressorer er skarpe...
send hjelp...
og vipps var alle stempler inne.
dessverre var selve motor-stativet i veien for videre montering så her måtte det kappes.
pakket motoren inn i klingfilm først for å slippe metallspon i sensitive krinkler og kroker.
loctite lager en egen pakningsguffe for papirpakninger som i motsetning til silikon aldri tørker helt inn, så da kan man montere og demontere så mye man vil uten å engste seg.
ny oljepumpe ble demontert, rensket og toleranser målt for å være på den sikre siden - fylte på med litt kamakselfett slik at den ikke er helt tørr ved første oppstart.
så var det tid for timing av kamaksel - først blir TDC funnet.
så blir timingen justert ved å måle på støtstangen.
gikk for justerbart timing-kit slik at jeg kunne stille ting inn nøyaktigpå enkelt vis.
nærmer seg med stormskritt.
minien ble også hentet fra vinterlager, så da blir vel neste skritt å få tatt ut gamlemotoren og matet den nye med girkassen (som er relativt nyoverhalt)