Det var i utgangspunket HS-1A jeg hadde tenkt, skal brukes på Shelter 501 III, vil bare forhøre meg blant dere som kan dette bedre enn meg .HS-1A fungerer veldig godt med min Yamaha MC-1000 hos meg. Karbon har eg ikkje prøvd.
Luftfuktighet endrer seg ikkje dramatisk i ein normal stove i Noreg. Eg har ikkje merka noko problem.Vil tro At Carbon er mer stabil og ikke påvirket av luftfuktighet slik som tre vil være
Har begge, meget god kvalitet uansett hvem du velger.Trenger ekspert råd.
Vurderer nytt headshell fra Yamamoto, skal jeg gå for tre eller carbon?
Vekten er lik 10,6 vs 10.7 g. Prisforskjell er 40 Euro + mva.
Den i tre er jo i Ibenholt som jeg trodde var meget hart og stabilt. Det vet du sikkert mer om en de fleste, er vel en del brukt i div. instrumenter.Tipper treet er langidstørket da er de stabile selv i lav luftfuktighet. (Husker jeg målte 7% i et hus i Sandnes i 2012)
Absolutt meget hardt, vet enkelte leverandører har minimum seks år tørketid på dem (fra Japan).Den i tre er jo i Ibenholt som jeg trodde var meget hart og stabilt. Det vet du sikkert mer om en de fleste, er vel en del brukt i div. instrumenter.
Nå er du tøff mot gamle Balle. Husk gubben samler på testplater...Balle......
Er det ikke å gå for langt mht. konspirasjonsteori???
Skal hygrometer nå inngå sammen med andre måleinstrumenter for å få Hifi på plass??
På tide å stoppe tullet nå.
Arilha........ Som HoJ har jeg begge og i tillegg en HS-4 også. Carbon-shellet er dog et Oyaide. Alle er veldig bra.
Noen av mine MC´er (Ikeda 9ts og At-33PTG/II spesiellt) får en litt mere "tørr" lyd med carbon-shellet.
Høres best i bassen. Har ikke notert noen lydmessig endring ved bruk av MM
Mener også å huske, at han skrev, de fleste av de var nermest verdiløse, da de ikke var sentrert 100%, ogHusk gubben samler på testplater
Er man ikke spesielt glad i musikk må man jo finne på noe med treskverket.Mener også å huske, at han skrev, de fleste av de var nermest verdiløse, da de ikke var sentrert 100%, og
du fikk ulike målinger av samme sporene, på 2 ulike labels..... Hva skal man da bruke de til??
Hadde den gamle Ortofon test komputer XX3000. Det fulgte med 5 eller 6 av hver av de 2 testplatene.
Det var en log, du kunne skrive i, hver gang du hadde brukt/spillt de.
Discaimer fra Orto var, at når du hadde brukt de 25 ganger, skulle du ta en ny i bruk, da du ikke lengere
kunne stole på målingerne
Er ikke Yamamotos tre-headshell lakkerte?
Mine Yamamotos kan dreies rundt armrøraksen og sikres med setteskrue.Jeg ville gått for ekte Jelco HS-25 , den har Azimuth justering som er et must. Tonar har etterligning til lavere pris , se DacapoAudio
Nja, synes nå Ortfon LH-6000 fremstår som hel ved.Det eneste virkelig gode som ikke han justeres om lengdeaksen er vel Korf?
Kanke du bruke "Svar" knappen så vi er sikker på hvem du henvender deg til?Kanke du kjøpe denne og rapportere tilbake ?
Siden innlegget kom rett under ditt tenkte jeg det var greit uten , denne gangen. Dessuten tok du hintet . Et slikt high end hode må jo passe bra i din hule ,.Kanke du bruke "Svar" knappen så vi er sikker på hvem du henvender deg til?
Har azimuth-justering på samtlige av mine fra Yamamoto.Jeg ville gått for ekte Jelco HS-25 , den har Azimuth justering som er et must. Tonar har etterligning til lavere pris , se DacapoAudio
Det blir bra, jeg har så og si bare Yamamoto headshell i min samling.Da var denne bestilt.
Yamamoto Sound Craft HS-1A + TY-1 headshell&hook × 16N copper lead wire
Ja, både utseende, funksjonalitet og specs fremstår som top notch. Hadde jeg vært på utkikk hadde dette absolutt vært en kandidat.Noen som har fått testet nye phonotrinnet til mofi? Virker som ett spennende produkt. Ikke sett denne i salg i Norge enda, men antar at den kommer.
MoFi Electronics MasterPhono Phonostage
The MoFi Electronics MasterPhono is a high-quality, discrete phono amplifier designed by Peter Madnick. Experience vinyl like never before! MoFi's MasterPhono delivers unrivaled performance and precision. Get yours today for the ultimate listening experience.www.mofielectronics.com