Jeg tror ikke det .... Zaporizhiets ble bygget i Zaporizhzhia i Ukraina ..... usikker?I slekt med eldre Skoda?
Jeg tror ikke det .... Zaporizhiets ble bygget i Zaporizhzhia i Ukraina ..... usikker?I slekt med eldre Skoda?
Hmm, dette er hva ChatGPT sier:Fabrikken lå i Melitopol i Ukraina ja.
Hvis du ser på bildene jeg la ut, så er det to elbiler der ....Er de siste innleggene spesielt relevante i en tråd om el-biler...?
Ja helt enig. Det er et problem at nesten ingen lager biler med vertikal bakluke lenger. Jeg kjører Caddy delvis pga bakluka. Tak over hodet mens man står bak der.Så interessant ut den Santa fe'n , praktisk
Eg såg Nissan Townstar hjå den lokale Nissan-forhandlaren, og tenkte at det måtte vera midt i blinken - veldig Caddy-ish. Diverre er det berre framhjulsdrift og ikkje det heilt store batteriet, heller. Men kanskje dei finst med luke, og ikkje dør, bak?Håper fremdeles på en enkel varebil a la Caddy med oppdatert batteripakke og firehjulstrekk. Da blir det bytte!
En del store amerikanske nye "dråg" har jo en del ting som 240V uttak ... er ikke det nyttig for håndverker som deg da?Bilen er fin den, med akkurat dobbelt så stort batteri og firehjulstrekk var det bare å bestille
Kjører rundt som håndverker på bygda og må ha opptil 250 km uten å måtte tenke på føre eller framkommelighet. Vil helst unngå å kjøre rundt på et digert drog, det er mye smale veier her. Og snø og motvind suger elektroner som bare fy, har prøvd (Volvo XC40, det gikk ikke bra)
Det skjer mye på batterifronten hele tiden, for meg ser det ut som om det kommer betydelig mindre og lettere batterier i løpet av de neste to-tre årene. Så jeg satser på at Caddyen holder til da. Er jeg riktig heldig kommer det faktisk en retromodell uten ipad og 478 sensorer også. OK, nå er jeg vågal inntil det uansvarlige her...
ang støy i bilen kan man få god effekt av bitumen plater feks: dynamat etc., har gjort det på veldig mange biler.Prøvekjørte Toyota BZ4x i helgen, snakker meg om nedtur.....
- Vanvittig mye dekkstøy, selv i 60 km/h, kan jo være dekk, men så myte dekkstøy går ikke i en bil....
- Når rattet er i normalposisjon så dekker det deler av displayet, så jeg ikke ser all nødvendig info
- Stressende og utrolig nervøs på styringen, ikke noe bil for langtur
- Ikke hanskerom
- Ikke mulighet for heads-up display, viktig m.h.p. trafikksikkerhet
Toyota elbil er iaffal NO-GO for meg!
Du seier noko.Er vel strengt talt no-go før man i det hele tatt får satt seg inn
Det som er greit med Enyac er at han ser ut som ei litt høg stasjonsvogn og ikkje so mykje SUV.Jeg synes også at Eniaq er kanskje den fineste SUVene der ute (men de kaller den kanskje ikke en SUV)?
Sann historie: Da Lexus var et nytt merke forsøkte de å finne et designspråk som tiltalte den vestlige målgruppen. For LS400 var blinken i målgruppen en 43 år gammel amerikansk mann som tjente $100k/år (i 1987). Designet ble gjort i California (Calty, Newport Beach) med japanske designere flydd inn dit for å forstå smak og livsstil.Eg er samd i at BZ4x føyer seg inn japansk bildesign som på eitt eller anna vis er litt uutgrunneleg … stygt. Om ikkje grusomt stygt, så iallfall ikkje veldig fint. Det ser ut som om det er nærast same form som nyare RAV4, berre med nokre umotiverte plastdetaljar.
Enig at Swisswax gjør jobben skikkelig, dette er solide greierswisswax er bra
ang støy i bilen kan man få god effekt av bitumen plater feks: dynamat etc., har gjort det på veldig mange biler.
Er jo dårlige tider i bransjen for tiden så mulig man kan få forhandler til å gjøre dette ?
Hvis du gjør det hos forhandler og som en del av avtalen kan de vel ikke vri seg unna garanti.Enig at Swisswax gjør jobben skikkelig, dette er solide greier
Ad BZ4x: Dette er vel ikke helt heldig med tanke på garanti, og det er jo en design feil ..... vel hele bilen synes å være en design feil
Er det ikke et problem hvis man kjøper en elbil som er så dårlig at den må rett inn på en major fixup etter at man har fått den ... for å rette opp deisgnfeil fra produsenten?Hvis du gjør det hos forhandler og som en del av avtalen kan de vel ikke vri seg unna garanti.
Men selvfølgelig bør alt annet stemme for at man skal kjøpe en bil
Ja, håper det .... den nye Alfa Junior ser dritkul ut@haraldo rust på AR er jo gammel greie fra 80,90 tall
AR har unekteleg fin linjeføring, men Giulietta (no tenkte eg på den nye som kom for 15 år sidan, for å halda det relevant) var finare enn den der.Ja, håper det .... den nye Alfa Junior ser dritkul ut
edit: Men ja, tidligere modeller ser vel ennå bedre ut...
Skal hilse og takke fra Møsk og TrømpTil uka bestiller jeg meg Tesla Model Y ... Bruktbil i 300.000kr klassen kan jo ikke konkurrere mot det, med tanke på låne-tilbudet til Tesla nå...
Fordelene med ny Model Y, slik jeg ser det., Bil med garanti og ikke krav til service for å opprettholde denne. Samtidig billig drivstoff. .
Skoda Enyaq er en kandidat selv om det er VAG...Jeg synes jo personig at Skoda har vært heldig med designet på sine, men jeg er jo Enyaqeier, og smaken er som baken. Ellers er jeg enig i mye av det du skriver. Mye styggedom på veien, inkl Teslas badekar.
Si ifra om du trenger rabattkode for å senke prisen med 11500,-Til uka bestiller jeg meg Tesla Model Y ... Bruktbil i 300.000kr klassen kan jo ikke konkurrere mot det, med tanke på låne-tilbudet til Tesla nå...
Fordelene med ny Model Y, slik jeg ser det., Bil med garanti og ikke krav til service for å opprettholde denne. Samtidig billig drivstoff. .
Han naboen din må være noe spesieltAR har unekteleg fin linjeføring, men Giulietta (no tenkte eg på den nye som kom for 15 år sidan, for å halda det relevant) var finare enn den der.
Eg greier ikkje heilt å opparbeida entusiasme for sånne mini-SUV-bilar. Eg misliker Musk like mykje som naboen, men Tesla (og BMW) har no greidd veldig fint å laga elbilar i normale dimensjonar.
Du har unekteleg eit interessant poeng.De mangler særpreg og har ikke noe dna, eller arv å føre videre.
Ein del kinesiske produsentar har vel prøvd å koma rundt det ved å kjøpa, og vidareføra, europeiske (særleg britiske) merke (MG, Lotus), utan at det er så veldig mykje meir enn «design cues» og logo som utgjer kontinuiteten.Vanskelig med lange linjer, arv og motorsportheritage når merket ikke har eksistert i ti år en gang.
Føler vi har vært gjennom den samme loopen før; først med japanske biler, deretter koreanske.