Jadda....sier jo sitt. Hver sin smak! Lykke til med kjøpet.Nei, kanskje neste er Tesla modell Y 2025?
Jadda....sier jo sitt. Hver sin smak! Lykke til med kjøpet.Nei, kanskje neste er Tesla modell Y 2025?
Kanskje bedre enn å kjøpe bil fra et firma bygget opp i nazi Tyskland perioden?Jadda....sier jo sitt. Hver sin smak! Lykke til med kjøpet.
OjKanskje bedre enn å kjøpe bil fra et firma bygget opp i nazi Tyskland perioden?
Hvor mange el-biler selges det i USA og hvor mange er ikke-amerikanske?Til info selger Cybertruck som hakka møkk overthere:
Despite a lavish price tag starting at about $100,000, the Tesla pickup outsold every EV in the U.S. in the third quarter except for the Model Y and Model 3
Skal vi se...kan vel nevne i fleng Mercedes. VW ble bygget opp av britene etter WW2, BMW brakk ryggen under krigen, AUDI er etablert på slutten av 60-tallet og Opel er snart historie.Kanskje bedre enn å kjøpe bil fra et firma bygget opp i nazi Tyskland perioden?
Jeg har trådløs OBD2 plugg ja, som jeg kan lese av f.eks cellene i batteriet, 12V systemet, ladespenninger mm i min Jaguar I-Pace, vha opp til flere apper på mobilen som er mer eller mindre gratis. Selv bruker jeg Car Scanner pro. Du kan lese av veldig mye, men du får ikke gjort noe - da må du ha tilgang til programvare fra produsenten. Det kan du få tak i dette om du register et verksted, men da skal du vite hva du gjør og ikke noe for hvermansen..Har noen prøvd å logge på en elbil via obd2 porten? Mulig det kan endres default funksjoner via 3parts universal programmerer?
Ser Porsche i nye 911 har lagt opp en fysisk knapp på dashbordet for å komme til fellesside for alle kjøreassistentsystemer.
At en bil vil kjøre midt i veien når det ikke er midtstripe er rart. Normalt sett har slike systemer krevd heldtrukken hvitstripe for å virke. Alltid like artig når biler med "selvstyring" følger hvitstripa inn i busslommer.
I følge Roger W er det «Bae Dritt».Jeg har trådløs OBD2 plugg ja, som jeg kan lese av f.eks cellene i batteriet, 12V systemet, ladespenninger mm i min Jaguar I-Pace, vha opp til flere apper på mobilen som er mer eller mindre gratis. Selv bruker jeg Car Scanner pro. Du kan lese av veldig mye, men du får ikke gjort noe - da må du ha tilgang til programvare fra produsenten. Det kan du få tak i dette om du register et verksted, men da skal du vite hva du gjør og ikke noe for hvermansen..
Selv har jeg en slik og det er mer enn en feilkode leser - lester alt bilfabrikken har gitt tilgang til:
Opplevd null problemer med min. Som regel plugger jeg den når jeg skal sjekke noe, da noen sa den kunne tappe 12V batteriet. Jeg har dog latt den stå i over ca 6 mnd uten å ha merket noe problemer med f.eks 12V.I følge Roger W er det «Bae Dritt».
Hva er din erfaring?
“Most of these vehicles received excellent safety ratings, performing well in crash tests at the IIHS and NHTSA, so it’s not a vehicle design issue,” Brauer added. “The models on this list likely reflect a combination of driver behavior and driving conditions, leading to increased crashes and fatalities.”Er det bil eller billistene som krasjer?
“Most of these vehicles received excellent safety ratings, performing well in crash tests at the IIHS and NHTSA, so it’s not a vehicle design issue,” Brauer added. “The models on this list likely reflect a combination of driver behavior and driving conditions, leading to increased crashes and fatalities.”
Et godt poeng. Motargumentet bruker være "Man blir fort vant til å betjene fra skjermen".Mangel på interiør en kanskje en forklaring? Den første model 3 jeg så var på tur inn i fronten min da personen bak rattet var opptatt med en diger skjerm midt på dashbordet istedet for å kjøre bil...
Helt klart... meg inkludert.. for dæven å den sparker ..kan jo ha noe med effekten å gjøre også, veldig mange som ikke burde ha "rask" bil
Blanding av brukerfeil og fører? Stemme aktivert kommando gjør alt som en behøver.Mangel på interiør en kanskje en forklaring? Den første model 3 jeg så var på tur inn i fronten min da personen bak rattet var opptatt med en diger skjerm midt på dashbordet istedet for å kjøre bil...
Touchpanel på platetopper er djevelens verk. Men ulempen med mekaniske brytere er at de er en vesentlig kilde til feil pga mekanisk slitasje og "wear and tear". Alt som kan integreres bidrar til økt driftssikkerhet og levetid.Betjening via skjerm og/eller trykkfølsomme knapper er en håpløs utvikling i hverdagselektronikk. Dette er først og fremst drevet av produsentens ønske om billigere og mer fleksibel produksjon - ikke brukervennlighet. Jeg har skjerm i min bil, men det meste er tilgjengelig via vanlige knapper og HUD. Byttet akkurat ut min koketopp hjemme og betalte godt for å få en med et styrehjul i stedet for disse evinnelige touchpanelene. Samme med fjernkontroller. Det må være fysiske knapper for enkel betjening.
Trur du har rett. Då touch-knappar dukka opp (ca 1980-talet, td på fjonge B&O-anlegg) var det verkeleg science fiction-magi og luksus: berre borti med fingertuppane, så vipps.Touchpanel i bil var vel først et statusymbol som man siden lærte at man kan redusere kostnader ved å fjerne fysiske hendler og knapper.
Enig. Min bryter er egentlig en fjernkontroll (som kan skiftes ut) og holdes på plass av en magnet slik at det oppleves som en vanlig bryter. Det er fantastisk og vil aldri ha trykkfølsomme knapper igjen.Touchpanel på platetopper er djevelens verk. Men ulempen med mekaniske brytere er at de er en vesentlig kilde til feil pga mekanisk slitasje og "wear and tear". Alt som kan integreres bidrar til økt driftssikkerhet og levetid.
Beklager, jeg har nok ordlagt meg litt dårlig. Boksen min skal ikke ha fastmontert kabel, den skal bare plugges i på vanlig måte som man vanligvis gjør når man skal lade her og der. men i mitt tilfelle kommer jeg ikke til å dra pluggen ut igjen.