Ser ut som det bare er en analog ut på min.Brukte digital utgangen fra en Tdai2170 til Sda2400 for endel år siden, var ikke antydning til støy der ihvertfall.
Ser ut som det bare er en analog ut på min.Brukte digital utgangen fra en Tdai2170 til Sda2400 for endel år siden, var ikke antydning til støy der ihvertfall.
Svin dyr spør du meg. Men mest sannsynlig ett knall bra produktDet som er synd trist leit er at prisen på TDAI-3400 har økt en del.
Ikke bare den som har økt mye de siste årene. Er vel grovt minst 50% påslag på det meste av hifi, alle produktene fra Lyngdorf like så.Det som er synd trist leit er at prisen på TDAI-3400 har økt en del.
Smart enkel løsningEr sånne jeg skal teste av hornlyd tror jeg. Vis vedlegget 1076191
Det fungerte rca attenuator virket ikke men de i xlr. Takk for tips og lån av attenuators av hornlydJeg sendte lyngdorf spm om dette og fikk dette svaret ekstremt raskt. Imponert over responstiden:
Thank you for your enquiry.
The analog output of the TDAI-1120 was originally intended for connection of subwoofer(s), but many users do connect a separate power amp without problems.
The noise level will depend on the connected power amp input sensitivity and the sensitivity of the speakers. The max output voltage from the 1120 is 4V RMS. Your power amp has a sensitivity of 980mV. This means that the volume control on the 1120 will operate mainly in the low settings - you can not turn up to full volume as you would overload the power amp. If we assume a digital source playing typical modern music, the level will be close to 0dB and the level on the analog output will be close to 4V RMS if you turn up to full volume.
As most of the noise from the 1120 comes from the analog output stage, the noise will be fully amplified no matter the volume setting, as the volume is adjusted in the digital domain. So the only viable way of damping the noise is to use in line phono attenuators between the 1120 and the power amp. This will damp the signal and the noise, but as there is lots of volume range it just means that you will have to turn up volume higher to achieve the same SPL. This also means that you will have a higher level through the DA converter which theoretically gives a higher dynamic range and better resolution.
I hope this answers your questions.
Da er det bare å handle dempeledd!Så da var det nok ikke noe problem med jord men med gain strukturen på lyngdorfen Vis vedlegget 1076332
Yepp Takker igjen for responsen her. Mye flinke folkDa er det bare å handle dempeledd!
Bra at det løste seg såpass enkelt.
Ble MYE bedre. Må legge øret inni bassen for å høre SVAK sus. Xlr dempeledd inn i xlr ice power og xlr/rca imellom den og Lyngdorf.Og var det da rca til xlr-kabel fra lyngdorf og inn i attenuatoren koblet til effektforsterker? Og er det 10db, eller 20db?
-10 db…Ble MYE bedre. Må legge øret inni bassen for å høre SVAK sus. Xlr dempeledd inn i xlr ice power og xlr/rca imellom den og Lyngdorf.
Ja, skal lage noe kabel stæsj så det blir bra/ser penere ut osv Ble litt sånn i hui og hast for å teste. Blir ikke noe annet her enn Lyngdorf på dette oppsettet mitt nå. Fungerer knall. Kjempe bonus og finne ut og få fikset susing også.Høres bra ut! Og billigere enn å bytte lyngdorfen, da er dette høyaktuelt mtp en aktiv to-veis i stedet for å begynne med minidsp.. Ser litt skummelt ut mtp vektstangprinsippet på inngangen, men en kort xlr-kabel bør ordne det greit evt.
Fjernet detSikkert lurt å ta bort navn og adresse fra det bildet
Det var nøyaktig slik jeg tenkte.
En ting er brum eller hiszz som er teknisk feil
En annen ting er sus, da må gain struktur analogt eller kombinasjonen analogt/digitalt årnes på en eller annen måte.
Nelson Pass sa at det var fint hvis volumknotten stod på klokken 1400 og ikke 900 når man spiller passe høyt.
Du sier variabel spenning på utgangen? Ser at gamle miniDSP 4-10HD hadde en dip switch hvor man kunne velge lav eller høy gain (volt) UT pr kanal. Men dette er jo veldig uvanlig i HiFi verdenen å regulere gain i preamp delen på den måten. Det er jo på inngangen på effektforsterkeren man normalt justerer gain?1120 har to mangler slik jeg ser det. Ingen digital ut (hodetelefoner) Og ikke variabel spenning på utgangen. Ellers er det en super pakke og eq-mulighetene er fantastiske. Når jeg tenker meg om ønsker jeg meg en ren pre med 3-4 kanaler ut og formfaktoren til 1120. Det hadde vært noe. Men uten hjemmekino-muligheter.
Ja absolutt ikke vanlig, men veldig nyttig, spesielt når effektforsterker mangler muligheten. Mener å huske at tdai 2200 hadde dette der man kunne regulere utgangen i db. Og Wiim ultra jeg har har det fra 2v til 200mv.Du sier variabel spenning på utgangen? Ser at gamle miniDSP 4-10HD hadde en dip switch hvor man kunne velge lav eller høy gain (volt) UT pr kanal. Men dette er jo veldig uvanlig i HiFi verdenen å regulere gain i preamp delen på den måten. Det er jo på inngangen på effektforsterkeren man normalt justerer gain?
Eller jeg ER sikker på detGanske sikker på att jeg kunne justere gain på line out på 1120, hvis det er det som menes her!?
Stemmer det men det var like mye støy/sus uansett hva den ble satt på…..Eller jeg ER sikker på det
Så den må «dempe» signalet på en måte som ikke er så j…..smartStemmer det men det var like mye støy/sus uansett hva den ble satt på…..
Ja det var "fry" jeg svarte brukte dempeledd jeg også når brukte line out til hele frekvens område, ikke bare bass område.Stemmer det men det var like mye støy/sus uansett hva den ble satt på…..
De retter det nok opp på «neste utgave» De vet nok om problemet. (Hvis det kommer noen erstatter)Ja det var "fry" jeg svarte brukte dempeledd jeg også når brukte line out til hele frekvens område, ikke bare bass område.
Jo, det er nok det.Men er ikke dette input man justerer ned da? For å få likt volum ut?
Ganske sikker på att det var gain til line out også. Då må jo være det for å justere gain på sub i forhold til høyttalere når du har deling.Men er ikke dette input man justerer ned da? For å få likt volum ut?