Det må være en av de bedre jeg har lest i en elbil tråd...Det farligste med å ha elbil til vanlig er når man leier diselbil på ferie og skal "akselerere" ut på motorveien.
730 med kjøreegenskaper og rask...Kan godt være er Volvo ex-30 en no-name Kinabil også?
Fruen sier ... ikke faen i helvete Harald om jeg har lyst på denne bilen
Igjen ...... jeg har BMW, beste bilen jeg noengang har vært borti ... med et lysår i forskjell
Har du testet 730 eller annen 7 serie?730 med kjøreegenskaper og rask...
Good one...
En stor slapp sak som flyter rundt... Neitakk...
Nei... Jeg kommer fra M5-e28,M3- e36 og 46 så den type bil er for stort tregt og nesten amerikansk flak i min bok... Kjører pr.dags dato Tesla model 3 perfomance som er overlegent bedre enn alle m jeg har hatt når det gjelder fart og kjøreegenskaper... Den som er i nærheten er e28 m M88/3 motoren...Har du testet 730?
Det såg ikke helt bra ut neiMusk var god på nazi-hilsen i dag.
Skjer det allerede? at Kinesiske konsern er på vai til å ta over store deler av Tysk Bilindustri?
og at store produksjonsfasiliteter endres fra fabrikker til assembly lines"
Denne ble plutselig deprimerende aktuell igjen;Enda en god grunn til å ikke kjøpe Tesla.
Vis vedlegget 1090677
Du har nok helt rett .... det er mye "bastante" meninger der i gården, men helt mangelfulle kildehenvisninger!Greit å være kritisk til kilden. Dette er en kanal som forteller deg om hva som er galt med all bilindustri utenfor Kina. Lurer på hva han får betalt?
Kan garantere deg at du kan kjøpe VW i 2026.
At kinesisk bilindustri leter etter produksjonskapasitet i Europa er intet nytt. Han burde kanskje nevne at de fleste av dem et nedtynget i gjeld og at bare statssubsidier holder dem flytende; som sagt Nio taper 377 000kr for hver bil de selger i Norge. Bare 3-4 av de 80+ elbil produsentene i Kina forventes å overleve...
Ladekort?? Det skal altså IKKE være nødvendig med et eget kort for hver fordømte strømleverandør! Vi har allerede kort nok i massevis.Hos Uno-X har de bankkortleser. Jeg har ladekort hos BMW. Kjør bort til ladestolpne. Plugg inn laderen. Tapp ladekortet mot leseren. That's it. Nå har ikke BMW avtale med alle leverandørene, men mange nok til at det ikke er et problem.
Hvorfor Bankkort, kredittkort, førerkort, lånekort, julekort når alt kan ligge i mobilen ?Ladekort?? Det skal altså IKKE være nødvendig med et eget kort for hver fordømte strømleverandør! Vi har allerede kort nok i massevis.
Tungvint med både merkespesifikke ladekort og apper for "alle" ladeselskapene. Det kunne vært løst på en mye enklere måte.Ladekort?? Det skal altså IKKE være nødvendig med et eget kort for hver fordømte strømleverandør! Vi har allerede kort nok i massevis.
Ikke uventetSer ikke helt problemet.
Ønsker å låse inn brukere til sitt «økosystem». I Norge har det vel tidligere vært direkte forbud mot vanlige kortlesere på ladestolper, etter ønske fra leverandørene. Fra juli 2023 ble det krav om kortlesere på nye hurtigladere. Fra 2025 skal kortlesere også ettermonteres på eksisterende ladere.For meg er det fortsatt komplett umulig å forstå hva disse laderleverandørene driver med. Plugg inn - tæpp kort - trykk "Stopp". Hvorfor i helvete er det så vanskelig å få til???
Problemet har vært at det er det man ikke kan gjøre, men i stedet måtte laste ned appen fra det ladeselskapet, registrere seg der med betalingskort etc, og så kunne lade. I verste fall måtte man få tilsendt en fysisk duppeditt for hvert enkelt ladeselskap, noe som var litt upraktisk hvis man sto i en fremmed by en sen kveld og bannet over en obskur ladestolpe.Jeg regner med at du ikke driver og roter med betalingskort når du fyller bensin? For det er visst fryktelig at man må gjøre det når man skal lade.
Forsiktig nå.Åpen konkurranse uten tilsyn i praksis. Feilen ligger hos myndighetene som ikke har regulert dette godt nok, det var vel viktigere
å få bygd ut tidsnok.
Circle K (og antagelig flere) tar forøvrig depositum ved tanking av fossilt drivstoff også, husker ikke i farten om det er 1000 eller 1500 kroner.
Problemet er at laderselskapene gjør en enkel prosess til noe irriterende og uspiselig, fremfor det åpenbare og selvsagte. Jeg har ikke en eneste gang i mitt liv (helt fra jeg kjørte moped) lurt på hvordan i helvete jeg skulle få bensin eller diesel på kjøretøyet jeg har hatt med inn på en bensinstasjon, og jeg er temmelig oppegående på en lang rekke teknologier. Med lading er det diametralt motsatt. Kun en eneste gang har jeg kommet til en automat som var selvsagt; plugg inn, tæpp, trykk stopp. Løsningene for lading er fortsatt helt på trynet, til tross for at betalingsterminaler er montert på laderne. Det hjelper nada så lenge ikke kortet godtas, uansett. Det er helt dust fra a til å.En hel del bør ikke har elbil regelrett på grunn av avresjoner mot ny teknologi.
Alle andre en Tesla kan oppleves vanskelig i begynnelsen... En kan faktisk ha nytte av å lese instruksjonsbok... Noe ikke alle er komfortable med
Ellers lager mange her veldig mye utav en rimelig enkel sak som mange nye biler er utstyrt med... Plug and charge.... Er vel i prinsipp like enkelt som Tesla...
Alt må læres av nye dibbedutter..
Jeg har ikke hatt lommebok med på minst 5 år.. Førerkort og betalingskort er på mobil og klokke...
Bruker heller ikke nøkler uten om på diesel dyret...
Dette også innebærer et jævla abonnement i "en sekt", så selv om det fungerer når det først er installert, er det en tøvete løsning. Jeg skal ha drivstoff på bilen, jeg skal ikke gifte meg! Det skal ikke være nødvendig å identifisere seg (selv om man i praksis gjør det med en hver betalingsmetode) for å kjøpe en helt vanlig vare.Plud and charge løser det problemet.. Men er dessverre lite kjent.... Sjekk om din bil/ lade operatør støtter det...