Om du toler ein nokon har prompa i før deg:Umulig for meg å finne ut av Maserati Norge sine sider ... fyttikatta, måtte gpå til ChatGPT
hva er prisen på maserati gt folgore i Norge
ChatGPT said:
Per februar 2025 er de estimerte prisene for Maseratis elektriske Folgore-modeller i Norge som følger:
- Maserati Grecale Folgore: Startpris på rundt 1,3 millioner kroner. FINANSAVISEN
- Maserati GranTurismo Folgore: Estimert pris over 3 millioner kroner. FINANSAVISEN
Vær oppmerksom på at disse prisene kan variere basert på tilvalg og spesifikasjoner. For oppdatert informasjon og tilgjengelighet, anbefales det å kontakte en autorisert Maserati-forhandler i Norge.
Ja den er grei ... men at man må å gå til finn.no for å finne pris på en bil, hvor man ikke kan finne info på forhandleren sine nettsider.....Om du toler ein nokon har prompa i før deg:
Eg er i harnisk, og vil personleg boikotta Maserati frå no av.Fullstendig fallit Maserati Norge
Er det verdt 2.000.000?men ikke lekre linjer da
Pussig det der. At det er pensjonister som opplever at bilen "tar av som et fly" Og kjøre bil med Moonboots er heller ikke en enkel oppgave.Det begynner å bli en del historier om løpsk Volvo xc40 nå, og det er fascinerende hvordan mennesker, gjerne godt voksne som har håndtert bil i flere ti-år, som har en tendens til å trykke gassen i bånn og holde den der helt til bilen havner i skævven, i garasjeveggen, gjennom garasjeporten og nede i skråningen mot naboen jf artikler, også tenderer til å gjøre dette med nettopp Volvo cx40'n sin, i følge gjentatte årsaksforklaringer til Volvo her i Norge.
Det er jo drive by wire her? hvilket betyr vel at computer ved en bug teoretisk kan registrere 100% gasspådrag uten at gasspedalen er trykket inn.Det begynner å bli en del historier om løpsk Volvo xc40 nå, og det er fascinerende hvordan mennesker, gjerne godt voksne som har håndtert bil i flere ti-år, som har en tendens til å trykke gassen i bånn og holde den der helt til bilen havner i skævven, i garasjeveggen, gjennom garasjeporten og nede i skråningen mot naboen jf artikler, også tenderer til å gjøre dette med nettopp Volvo cx40'n sin, i følge gjentatte årsaksforklaringer til Volvo her i Norge.
![]()
Volvoen fløy over stokk og stein
– Det var som å sitte i et fly som tar av. Alt jeg kunne gjøre, var å holde meg fast da bilen skjøt fart ut av garasjen, over en grushaug og en tømmerstokk før den smalt i noen trær 30 meter lenger opp i skogen.www.motor.no
Nøkkelordene der er «alt jeg kunne gjøre var å holde meg fast». Hvis man tar spenntak i dørken for å klamre seg til rattet, og gasspedalen tilfeldigvis er mellom foten og dørken, skjer det andre ting i en elbil enn i en Volvo 244. Dessuten skjer det så mye så fort at det kan være vanskelig å feilsøke i sanntid.Det begynner å bli en del historier om løpsk Volvo xc40 nå, og det er fascinerende hvordan mennesker, gjerne godt voksne som har håndtert bil i flere ti-år, som har en tendens til å trykke gassen i bånn og holde den der helt til bilen havner i skævven, i garasjeveggen, gjennom garasjeporten og nede i skråningen mot naboen jf artikler, også tenderer til å gjøre dette med nettopp Volvo cx40'n sin, i følge gjentatte årsaksforklaringer til Volvo her i Norge.
![]()
Volvoen fløy over stokk og stein
– Det var som å sitte i et fly som tar av. Alt jeg kunne gjøre, var å holde meg fast da bilen skjøt fart ut av garasjen, over en grushaug og en tømmerstokk før den smalt i noen trær 30 meter lenger opp i skogen.www.motor.no
Det er verkeleg rart.Man skal rygge ut av garasjen. Ved en feil setter man bilen i drive. Når du trykker på gasspedalen kjører bilen rett fram, du blir redd og "klamrer deg fast", noe som også gjerne medfører at du trykker foten godt ned i gulvet, med de konsekvenser det har.
Det er imidlertid litt rart at det bare skjer med Volvo XC40.
Dette er vel ekstremt dårlig engineering fra VolvoI mai 2022 ble 5388 biler av typen Volvo XC40 Recharge tilbakekalt i Norge, etter at det ble oppdaget en feil på ledningsnettet hos bilene som ble produsert mellom september 2020 og august 2021.
Bakgrunnen var en fare for rust på en sensor til gasspedalen. Dette kunne i verste fall gjøre at bilen akselererer av seg selv, uten at sjåføren tråkker på pedalen.
![]()
Bilen kan ha akselerert av seg selv: Volvo tilbakekalte 5000 av samme modell
Politiet har nå en hypotese om at bilen som falt fire etasjer fra et parkeringshus i en dødsulykke mandag, kan ha akselerert av seg selv. I 2022 ble mer enn 5000 biler av samme modell tilbakekalt av produsenten. I mai 2022 ble 5388 biler av typen Volvo XC40 Recharge tilbakekalt i Norge, etter at...inyheter.no
Ser verkeleg ut som ein bil eg kunne lika, bortsett at han er litt stygg og ikkje har 4WD.Prøvekjørte Hyundai Inster idag.
Skikkelig kul bil.
Ja, fysiske knapper. Men rart at rattvarme-knappen sitter på VS av rattet, mens det er to ledige knappe-plasser ved siden av setevarmeknappene i midtkonsollen.Ser verkeleg ut som ein bil eg kunne lika, bortsett at han er litt stygg og ikkje har 4WD.
Fysiske knappar på instrumentpanelet også, ser det ut som?
Enig, superkul og ser ut som god verdiPrøvekjørte Hyundai Inster idag.
Skikkelig kul bil.
Rart å tenke på at i 2015 kunne en kjøpe Mitsubishi Imiev med lommelyktbatteri (14,4 kwt/12-13 mil) og som er et kjøretøy som får en Lada fra 1983 til å fremstå som high-tech, og idag etter 10 år med inflasjon og dagens ræva-valuta så får en i dag 42 kwt-batteri, kameraer og veldig god App og sensorer og avanserte lys og kjøreassistanse og god plass og ok komfort og og og og for samme sum.
Hadde unngått italiensk frustrasjon og dinotech. Max 100kW ladehastighet og 335km på et 75kWh batteri? Til sammenligning klarer billigste Tesla 3 med sitt 56kWh batteri 554km. Da kjører du t/r Flekkefjord og lader når du er tilbake. Tesla koster ca 100’ mindre også.Dumt spørsmål, men hvor lang rekkevidde trenger jeg?
Kjører 12000 i året og 99,5% av tiden er det bare meg.
Lengste jeg kjører er Sandnes - Flekkefjord som er ca 110 km.
Har lyst på den nye Alfaen, men den har bare oppgitt 335 km.
Og det er jo på sommertid. Kan lade hjemme.
Appropos Møller Trondheim...Sikkert en bra bil, men jeg er litt vaksinert mot VAG biler etter flere opplevelser med Møller Trondheim. Aldri mer VW eller Audi, men kanskje Škoda hvis jeg slipper å forholde meg til Møller Trondheim.
Ja, det forbauser meg ikke. Jeg måtte kontakte advokat for å få utført en reparasjon på garanti. Jeg skjønner ikke hvorfor Møller nektet på det. Audi hadde jo godkjent at det var en garantisak, så Møller ville jo fått pengene sine uansett, bare ikke fra meg.Appropos Møller Trondheim...
![]()
Møller fortalte ikke at bilen var omlakkert
Møller Bil informerte ikke om at Audien var omlakkert etter frontkollisjon da de solgte en dyr Audi e-tron.www.motor.no
Jeg hadde en episode med Møller selv, på Etterstad-avd. De solgte meg en lite brukt Seat Mii, og holdt kjeft om skader under ved jekke-punktene. Når jeg så det ved dekkomlegging påsto de var jeg som hadde laget skadene selv, fordi jeg hadde sprøytet Fluid Film under. "Bilen har glidd av jekken", sa de. Selger ga faen.Ja, det forbauser meg ikke. Jeg måtte kontakte advokat for å få utført en reparasjon på garanti. Jeg skjønner ikke hvorfor Møller nektet på det. Audi hadde jo godkjent at det var en garantisak, så Møller ville jo fått pengene sine uansett, bare ikke fra meg.
Aldri mere VW på degJa, det forbauser meg ikke. Jeg måtte kontakte advokat for å få utført en reparasjon på garanti. Jeg skjønner ikke hvorfor Møller nektet på det. Audi hadde jo godkjent at det var en garantisak, så Møller ville jo fått pengene sine uansett, bare ikke fra meg.
Eller kanskje det er kunder med personlighetsforstyrrelser?Ja, jeg har hørt om andre Mølleravdelinger som får skryt av kundene, så det er nok det lokale verkstedet som er problemet.
Jeg prøvekjørte ID.4 og bare holdningen til selgeren var nok til at det er done-deal, NO-GOJa, jeg har hørt om andre Mølleravdelinger som får skryt av kundene, så det er nok det lokale verkstedet som er problemet.