Jeg hørte forøvrig at det er et utrolig dårlig fotball-lag i Trondheim, har du hørt om det?Nei, ikke mens jeg bor her i Trondheim i hvert fall. Jeg er imidlertid veldig fornøyd med Sulland her i byen.
Rosenb ... et eller annet
Jeg hørte forøvrig at det er et utrolig dårlig fotball-lag i Trondheim, har du hørt om det?Nei, ikke mens jeg bor her i Trondheim i hvert fall. Jeg er imidlertid veldig fornøyd med Sulland her i byen.
Jeg har 0-problemer med Kina bil. Hvorfor en skal betale mer for et akterutseilt produktPraktiskt med vit klädsel i en familjebil.
Tek.no
Föresten vem köper em kinabil? Lika politiskt korrekt som en Tesla. Vis vedlegget 1099161
Du verkar inte veta vad som händer i världen utanför Norges gräns.Jeg har 0-problemer med Kina bil. Hvorfor en skal betale mer for et akterutseilt produkt
Hvorfor kan man ikke støtte de diktaturene eller diktatorene (les: Musk) man vil? Det må være innafor......................................ironi varsel!Jeg har 0-problemer med Kina bil. Hvorfor en skal betale mer for et akterutseilt produkt
Fake news fra Elons fanboy.Stemmer ikke:
Vis vedlegget 1099340
Pent lite gasspedal er vel vinnerstragien når man kjører med drivstoffet lagret i et batteri?Pent lite forbruk men du er forsiktig på gasspedalen. 46kmh i snitt. Mulig at å stå i ro (med påskrudd bil) teller inn på snitthastighet?
Kan si at en med en stor 7 seters 4wd slede med skiboks på taket, full oppakning, 5 pers i -12 og tur til fjells så omtrent dobles forbruket.
På elbil under 500k er det ikke mva. Så da vises det uten... Mva slår inn på beløpet som overstiger 500.Er det vanlig å vise pris uten mva? Det har jeg ikke vært borti før når jeg har sett etter en bil.
gutta er rævadiltere..... putlers rævadiltereKinabil eller musk-bil, Adolf Musk raljer og sleiker sjefs-raljeren Dumb langt inn i 2-er'n.
På min 21 år gamle Audi er det redundant bremsesensor. Jeg har problemer med den stadig, og da slår cruisekontroll seg av automatisk samt motorlampe i dash. At kabelbrudd eller fukt skal gi ukontrollert akselerasjon har jeg ingen tro på.Elektronisk gasspedal er ikke noe nytt.
Har vel alltid vært standard med to uavhengige sensorer som gir egne signal til motorkontroll siden starten.
Mener å huske å ha lest flere med limp mode pga feil på en av disse.
I alle disse Volvo kollisjonene hvor sjåfør "ikke" har vært borti gassen, skal vi da tro at begge sensorene har feilet identisk samtidig? Eller tenker man det er indusert spenning på begge lederparene samtidig? Kanskje Volvo har feilet 100% i programmeringen?
Gjelder forsåvidt for de andre lignende sakene også.
Eller har man sluttet med redundante sensorer for å redusere kostnad?
Jeg nekter å tro at det ikke er noe galt her ..... litt rart at dette problemet bare er med Volvo XC40 ....Elektronisk gasspedal er ikke noe nytt.
Har vel alltid vært standard med to uavhengige sensorer som gir egne signal til motorkontroll siden starten.
Mener å huske å ha lest flere med limp mode pga feil på en av disse.
I alle disse Volvo kollisjonene hvor sjåfør "ikke" har vært borti gassen, skal vi da tro at begge sensorene har feilet identisk samtidig? Eller tenker man det er indusert spenning på begge lederparene samtidig? Kanskje Volvo har feilet 100% i programmeringen?
Gjelder forsåvidt for de andre lignende sakene også.
Eller har man sluttet med redundante sensorer for å redusere kostnad?
Ut fra det jeg vet om Volvos organisasjonskultur (riktignok fra noen år tilbake) er jeg ganske sikker på at de undersøkte både det aktuelle eksemplaret og de generelle løsningene grundig før de konkluderte med sannsynlig brukerfeil.Jeg nekter å tro at det ikke er noe galt her ..... litt rart at dette problemet bare er med Volvo XC40 ....
Jeg opplever at Volvo hare en 100% forkastelig holdning til dette.
Flyindustrien har en "no blame" kultur som går på at når det er en ulykke skal man finne ut av hva som er årsaken, uten å gi skylden til noen, derfor er det idag tryggere å fly enn å ta flytoget til Gardermoen. Jeg opplever at Volvo er på en helt annen planet her, og det virker som om de driter i å faktisk se om det kan være noe i deres egne kontrollsystemer i XC40![]()
På det sekundet eller så det tar for et menneske å forstå at man selv har gjort en feil og deretter flytte labben rekker det å skje en hel masse greier.The story I overheard from the woman who crashed was that she had turned in preparation to back into a supercharger, meant to throw it in reverse, but didn't, and then got "scared" when she hit the accelerator and started moving forward so she accidentally gunned it instead of jumping on the brake.
It was a stupid mistake, but it wasn't some alcohol induced delivery drama. It was someone who was legitimately scared who hit the wrong pedal.
Volvo var eneste produsent jeg vet om som bruker ressurser på å hente inn krasjdata fra hver eneste alvorlig krasj for å bygge sikrere biler. Dette var også før slike data kunne hentes «over the air», så jeg tror Volvo har en meget god foretningskultur.Jeg nekter å tro at det ikke er noe galt her ..... litt rart at dette problemet bare er med Volvo XC40 ....
Jeg opplever at Volvo hare en 100% forkastelig holdning til dette.
Yepp, Volvo må vel unngå tilbakekalling av 50.000+ biler, det er nok for kostbart å innrømme feil, for ikke å snakke om omdømmeSå lenge de har fått Vegvesenets velsignelse på at dette er brukerfeil er det jo en billigere løsning enn om det skulle være en feil, og de må re designe elektronikken rundt gass pedal og bytte på x antall tusen XC40.....
Da følger du ikke med. «Unintended acceleration» har vært en greie siden Audi 5000 i 1984.Da Volvo var svensk, ja. Det er de jo ikke mer.
Uansett hvordan man vrir og vender på det er det jo litt rart at det bare er Volvo XC40 dette skjermed, eller i hvert fall bare de vi hører om.
Den var ...... launch edition er tatt bort og prisene er helt annerledes nå!Stemmer ikke:
Vis vedlegget 1099340
Vær nå grei å la vær å bruk AI for å prøve å bevise eller avkrefte noe.Spurte ChatGPT, hvis dette stemmer virker det rimelig failsafe på meg!
A New York newspaper is looking at the design of a Mercedes gearshift lever as the potential cause of a horrific car-and-train collision earlier this month.
Ja biler har blitt avanserte, kanskje litt for avanserte ? Om man ikke kan håndterer dagens biler når man har passert 70-75 år så må vi kanskje gjøre noe med øvre grense for førerkort. Som hun damen som hadde kjørt ut av garasjen og 30 m gjennom skogen og stoppet i to trær sa: Det kunne vært en folkemengde og ikke små trær og busker. Neppe særlig populært om du blir parkert som bilfører som 75 åring..Men, la oss seia at overhyppigheit på XC40 kjem av brukarfeil, og ikkje teknisk feil. Vil ikkje overhyppigheit av brukarfeil kanskje kunne koma av det vi kan kalla designfeil, eller designfeil iht brukargruppa?
(Kjenner ofte på kroppen og i sinnet at eg er i XC40-demografien, sjølv om det formelt er 25 år til …)
Det er eksakt samme girspak i Tesla Model S. Jeg har aldri likt den, siden det er mer logisk i mitt ingeniørhode å skyve noe fremover for å kjøre fremover og dra noe bakover for å kjøre bakover enn motsatt. Jeg antar det var tyske ingeniørers forsøk på å lage et PRNDL-mønster.Ja, det vil jeg si er plausibelt:
![]()
Theory that Gearshift Lever's Design Contributed to Horrific Accident - Core77
Drivers accustomed to a particular interface design convention may have trouble with this designwww.core77.com