easyrider skrev:Steroen i bilen er en helt traust Mercedes bilstereo (type Blaupunkt tenker jeg?). Ikke noe å skrive hjem om, så hvis du bringer med gitar så kan vi jo arrangere allsang.roger skrev:Baregi beskjed hvis det er noen som vil ha skyss.
Mvh Roger
Jeg har notert at GAG, lil-h og easyrider øsnker å sitte på. Vi får avtale nærmere tid og sted for pickup.¨
Mvh Roger
Samkjøring er jo både koselig og bra for miljøet. Hva slags stereo har du i bilen da? Hvis det er noe bra kunne jeg tenke meg å sitte på![]()
Du kan være kaptein hvis du tar deg av GAG, fuckeslasken ;Deasyrider skrev:Hvis Lil-h skal være kartleser, og Roger som jo er eier av skipet skal være styrmann så vil jeg være KAPTEIN! Da er det en viktig mann igjenn. GAG.... du får være byssegutt eller fokkeslask eller kjølesvin eller noe slikt. Eventuelt hvis dette var en Hollywood film kunne du kanskje være den fine dama?
ER
Hmmm... tror jeg skal gå å legge meg før jeg plutselig ikke får være med.....
Jeg melder meg på til Januar treffet hos Rogerroger skrev:Ses i januar.
Mvh Roger "med midre bass"
Takk for tillbakemeldingen, og tar gjerne en plass hos deg i Januarroger skrev:Takk alle sammen for en ny hyggelig lyttekveld. Dette låt bra, spesielt nedover. Helt enig med de som sa at den egenproduserte settingen på DEQX'en låt bedre, enn den romkorrigerte. Det eneste minuset var at det kanskje manglet litt luft rundt instrumentene. Bassen var sinnsyk. Rommet var flott. Ville det blitt bedre med et litt større lytterom.
Ses i januar.
Mvh Roger "med midre bass"
Tok litt feil angående delefrekvens når dere var her. Det var delt på 220hz på den korrigerte og 250 på den andrescore skrev:Takk for en fin kveld.
Synes i grunn det spilte bra, hadde ikke trodd at subbene skulle fungere så fint helt opp til 300hz.
Likte spesielt godt hvordan du har fått til bassen i rommet ditt med de akustiske tiltakene du har satt inn.
De stativene med Rockwool tror jeg nok det blir en kopi av her hjemme om ikke så lenge![]()
Skal garantert klare en forbedring av belysningen til neste anledning, men på lydesiden er jeg litt mer usikker på de helt stor forandringene, da jeg er i nærheten av det jeg liker.easyrider skrev:LYD:
Jeg syns også det låt mer åpent og naturlig uten romkorreksjon. Spennende å se om det går å hente ut mer med riktig mikrofon osv. Eller kanskje rummet er såpass bra at det ikke trengs noen romkorreksjon foruten det som er lagt inn på frekvenskurven.
BIL:
Ja, jeg vil også takke Roger for en aldeles nydelig biltur. Jeg velger å gå så langt som å si at vi alle bidro til en flott biltur.
LYS:
Er det et område 8x12TOM virkelig kan forbedre i lytterummet sitt, så er det med en bedre belysning. En dårlig plassert lampe uten lampeskjerm sier ganske mye om hva som er fokus i det rummet
ER
Jeg spilte en låt fra CAD audio reference cd. Gammel sak som jeg ikke har cover til lenger, og som jeg heller ikke har klart å finne noe om på nettet. Det er en cd med, masse forskjellige korte låter, div gitar riff, litt rennende vann, et torden eller to og noe frekvens sveip. Jeg kan ta den med til Roger, så kan du låne den.8x12_TOM skrev:Og til slutt et spørsmål - hvilken plate/spor ble split som en av de første utfordring for bass-systemet mitt ? (gikk veldig dyyyyypt!!!)
Hva er det dere skal ha meg til å gjøre karer. Det der er jo ikke lov .... helt sikkert. Kanskje hvis man ikke kan kalle det til privat bruk.... hmmm.. privat for hvem.Lil-h skrev:Det er veldig greit om du ripper med EAC til .flac og legger opp til f.eks megaupload som en .rar
Takk det samme til deg og dere andre!G.A.G. skrev:Hei alle sammen!
Ønsker alle øresusere enn fredfull jul, og et godt nytt (lytte)år!
Med de beste julehilsner
Andreas