Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevelse !

M

Medisin_man

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det er jo en krig som skal finansieres, dess lengre den går dess lavere $.
Tilsynelatende er det virkningen som begynner å sette inn. Og detta har vi venta på så leenge ja så lenge glade jul...
 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

En kurs på 3.50 hadde vært passe, men innen den tid er det vel ikke en eneste iraker igjen..... På den annen side, om Bush vinner valget igjen så blir det neppe lenge til neste krig. US vs North Korea - det hadde vært en kamp å sitte ringside ved det! Da kunne vi alle etter hvert hatt Krell på dass og i vedskjulet!

John M.
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Erm. har ikke Nord Korea et par tre primitive men likevel forferdelige atomvåpen i bakhånd?

Jeg ville prøvd å holdt "krigen" så kald som mulig ovenfor nord koreanerne :D
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Varm krig med Nord Korea kan nok bli litt vel varmt... Tror nok vi skal være glade om Bush forlater stolen og gir den videre til Kerry. Han er ikke fullt så triggerhappy...
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hum... noen som har lust på en effektforesterker i stavanger en plass?? blir lit dumt å kjøpe kun forforsterker da du får ca 100$ i rabat ved å kjøpe effekt i tileg... blir jo ca 3500 for vær del....(?)

MVH
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hum... noen som har lust på en effektforesterker i stavanger en plass?? blir lit dumt å kjøpe kun forforsterker da du får ca 100$ i rabat ved å kjøpe effekt i tileg... blir jo ca 3500 for vær del....(?)

MVH
Samlet: ShengYa SA-T3 Preamp and SP-T300 Amp
Pris: 699,00$
frakt: 265,00$
Moms: 167,75$
Total. 1131,75$ = 7292 NOK
pris pr stk: 565,875$ = 3646 NOK

SA-T3 Preamp:
Pris: 399,00$
frakt: 125,00$
moms: 95,76$
Total: 619,76$ = 3993 NOK

53,8$ (347 NOK) blir det i rabatt ved kjøp av begge.
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

tja... har vel funnet ut at jeg nesten må ha effektforsterkeren også... vist det blir bestiling på meg.

Noen som har hørt dette settet?

MVH
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Poolish: Vet du hvordan det liger an med inganger? Er de balanserte eller er de ubalanserte?

MVH
 

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Innlegg
180
Antall liker
14
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Du finner mer info HER.

Ragnar
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Heisann,

jeg har hatt SP-T100 og SA-T1 - disse skal visstnok være ganske så identiske når det gjelder valg av teknisk løsning og lydsignatur.

Det finnes nok av innganger på preampen, i tillegg til to utganger. Disse er single-ended Tror muligens at det er balanserte innganger på effekttrinnet - dette spiller forøvrig veldig bra ! Mye trøkk og innlevelse i musikken - høy gøyfaktor :)

Anbefales !
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Bare minner om den nye shanling cd spilleren:
http://www.shanling.com/CD-T300.htm
Fin den...........
Sikkert dyr, men til gjengjeld så slipper man vil no platform/spikes på den der... Går ut ifra at den hoovrer et par cm over underlaget..................
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hei

Nå har jeg fått min cayin 15CDT a!!! Førsteinnstrykket er solid bygget og kvalitet. Tok eksakt en uke fra bestillingen ble gjort.

Ser at spilleren ble levert med en 3-pins stikkontakt. Mr. Jim har også sendt med en adapter. På strømledningen(den med 3-pins) står det 10A 250V. Men skal ikke jeg egentlig kunne bruker en av de gamle strømledningen jeg har, iom at de skjøten passer inn i den nye cayin, slik at jeg slipper et forstyrrende mellomledd, nemlig adapteren... ????

mvh

mer om spilleren kommer senere, når den har blitt godt utprøvd
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Poolish: Vet du hvordan det liger an med inganger? Er de balanserte eller er de ubalanserte?

MVH
vet ingenting om det nei. se på det som Ludo skriver ovenfor. SA-T3 og SP-T300 er en erstattning for SA-T1 og SP-T100 i kina. Den kom ut etter at SA-T1 og SP-T100 ble tatt vekk fra markede i kina. Dette sette + endel andre shengYa forsterkeren ble fjernet fra det kinesiske markede pga. for mye direkte import.
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

SP-T100 hadde mulighet for både balansert og single-ended. Er ikke sikker på hvordan dette er på SP-T300...
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

ludo, kjører du med adapter på din e5 ? (se mitt probøem over) ??

mvh
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Nei, jeg bruker ikke den kabelen som originalt følger med. Tror også at jeg kastet det adapteret som Jim sendte meg. Satte rett på en egen kabel fra Supra og det fungerer fint...
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

danke ;)

får fyren opp pg teste litt frem og tilbake om jeg skal kjøre rør eller transistor på utgangene..

wooii--dette er kozz
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hifi skal være moro... nå har det til og med blitt billig !!! Herlig :)


Har nettopp bestillt flere powerkabler og ett sett med Xindak FS2... Venter i spenning her altså !
 

Audiofreak

Medlem
Ble medlem
07.07.2004
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hva koster et sett tilsvarende ShengYa SA-T3 Preamp and SP-T300 Amp hos forhandler i Norge? Er litt nyskjerrig...
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Holy crap! :eek:
Den Shanling-spilleren så jo helt sinnsyk ut. Jeg synes de tar litt vel av med blinkende lys og greier. Litt kjipt å ha et juletre i racket året rundt :D
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har sjekket hos Neby, det er jo de som tar inn Vincent.
Der koster SA-T1, altså preampen kr 8.995.-
og SP-T100 koster kr 15.990.- for et par. Totalt blir det
da 24.985.- for dette settet. Husk at SP-T300 er på 2x150 watt i 8ohm, mens SP-T100 er på 100 watt i 8ohm.

Et argument for å ikke handle fra Kina er at man ikke får samme garanti... Men man har jo da råd til tre komplette sett, så det argumentet har vel liten betydning... :)
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

.....og da ser det ut som om jeg har en bestilling inne. Tenkte jeg skulle lytte til ShengYa S-10 for moroskyld. Ikke så mange penger å tape, dersom dette ikke går i boks når det gjelder lydgjengivelse.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

OBS OBS jeg har mottatt kabelen i dag. Pakka innehold en stk kabel på 1,5 m IKKE Et PAR på 2,5 M..... ??? ???
Kabel på 1,5 m var spesial til annen kunde som var feilsent ifølge JIM.
Ny FS1 som er riktig blir sendt idag.
Min FS1 er på de korrekte 2,5m og underveis med DHL , jeg kommer med fakta så fort den er her.

Som de sier i flåklypå: TIME will show!

Da har jeg mottatt kablene :D Forsinkelsen skyldes ikke verken nysound eller dhl, men tollvesnet og posten. Kablene ble sendt dagen etter jeg kontaktet jim, slik han lovet. Syns det var meget god service. Eneste som var litt dumt er at jeg har betalt dobbel moms :-/
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk mine Xindak FS 0.5 + AC-03 kabler i dag.Ble sendt mandag.Ikke så galt når en bor på Nordvestlandet.
Har koblet opp høyt. kablene , virker lovende så langt :)
Kablene ser riktig flotte ut også 8)
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Er spent selv jeg - har bestilt Xindak FS2 og FP1... Fikk dere sendt varene med DHL denne gangen ?
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har sjekket hos Neby, det er jo de som tar inn Vincent.
Der koster SA-T1, altså preampen kr 8.995.-
og SP-T100 koster kr 15.990.- for et par. Totalt blir det
da 24.985.- for dette settet.
Dette er nevnt før, men SA-T1 og SA-T3 er ikke like. Blir vel litt galt å sammenligne dem direkte på pris da.
Det er forskjeller i utseende, tekniske finesser, og vekt.
Spennende forsterkere begge to. Mulig at jeg ender opp med en av dem selv...(andre forslag til bra og rimelig preamp mottas med takk).


 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Kablene ble sendt med DHL ja,frakt $20 ;D
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Dette er nevnt før, men SA-T1 og SA-T3 er ikke like. Blir vel litt galt å sammenligne dem direkte på pris da.
Det er forskjeller i utseende, tekniske finesser, og vekt.
Spennende forsterkere begge to. Mulig at jeg ender opp med en av dem selv...(andre forslag til bra og rimelig preamp mottas med takk).



Spørsmålet er hvor like disse er... Noen som har en vincent preamp. eller vet om en plass hvor det er bilde av denne med topp lokket av?

Vil tro at det ikke er så veeeldig store forkjeler. Uansett så er det et spm om yttelse/pris... og her kan jeg vel ta sjangsen på å kåre kina importen som vinner?


Hva er foresten den der strengen som er kveilet rundt røra? En slags forsegling eller en tråd du kan dra i for å få opp røra ved et skifte eller?? eller??


MVH
 

Audiofreak

Medlem
Ble medlem
07.07.2004
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hentet fra Neby sine nettsider:

Vincent "look a like" ShengYa.

Det er fundamentale forskjeller på Vincent og ShengYa i komponenter og deler. F.eks. er ShengYa transfomatorene ikke 5KV testet og produktene er ikke CE-godkjent.

Er dette sant? Syns jeg husker å ha lest tidligere i tråden at de er CE-godkjent, de produktene som er beregnet på det europeiske markedet. Kanskje jeg tar feil der? Finnes det flere forskjeller på Vincent og ShengYa? Eller er dette noe som Neby bare skriver for å kunne forsvare prisene?
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Vel... selv om det er sant det neby skriver (noe som det burdet) så har jo ikke dette noe å si på produktet.

Selv om en sportsbil ikke er testet nettopp i din gate så sier ikke det noe som helst om det er brukende til den gaten eller ikke. Det gis bare ingen lovord eller garanti for det...

MVH
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

CE er tull. men 100% like er de nok likevel ikke. f.eks er shengya versjonen av sv-236 hele 8kg lettere enn vincent.
vincent kan jo be shengya putte inn hva de vil, selv om trolig grunnkonstruksjonen er lik.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hva koster et sett tilsvarende ShengYa SA-T3 Preamp and SP-T300 Amp hos forhandler i Norge? Er litt nyskjerrig...
Disse selges ikke i norge er bare på markede i kina som en erstattning for Sa-T1 og SP-T100. Tipper at prisen ville ligget på ca 15 - 18.000 i norge mellom der en plass (hvis det ble gitt ut i en vincent verisjon). Hvis du samenligner SP-T300 med Vincent SP-331 og SA-T3 med SA-T1  det er vell det nermeste du kommer av det vi har på merkede i norge.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Vil tro at det ikke er så veeeldig store forkjeler. Uansett så er det et spm om yttelse/pris... og her kan jeg vel ta sjangsen på å kåre kina importen som vinner?

Jeg har sett bilde av vincent SA-T1 og SA-T3 disse er nesten 100% like inni alle komponent er plasert på samme plass. Alt ser likt ut. Eneste forskjellen jeg kunne merke var merkelappen på transformatoren hvor det sto Vincent på den ene og ShengYa på den andre. Huske ikke helt hvor jeg fant det bilde av Vincent SA-T1 inni, men skal se om jeg greier å finne det igjen.

Har selv vurdert litt å kjøpe ShengYa SP-T300 til å drive fronten på Korsun D9en min, men vet ikke helt hvordan dette vil passe sammen. Den er ikke så dyr da så jeg kan ta en sjags så ser jeg om det funker. Så tenkte jeg å kjøpe ei billig vincent monoblokk til senter. for å få matche lyden litt i fronten og senter. Kansje en til SP-T300 til bakhøytalerene, hvis det blir for stor forskjell på lyden. Litt synd og ikke bruke effekttrinne i D9en og da. Lurer litt på er om SP-T300 vil matche lyden i Vincent SP-996. tviler litt på det siden SP-996 ikke har rør.
 

Audiofreak

Medlem
Ble medlem
07.07.2004
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jo skjønner jo at CE-godkjenningen ikke har noe å si på lyden. Den kan jo først bli et problem ved et eventuellt forsikringsoppgjør etter brann eller liknende...
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har Vincent SV236 (meget bra) og den er ikke så tung som oppgitt av Vincent/Neby...
Mye for pengene uansett hvor man handler den, jeg kjøpte min brukt 1/2 år gammel.
Dessuten blir den bare lunken og sponser ikke Hafslund... ;D
Men det frister litt med pre/power comboen fra nysound.....
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jo skjønner jo at CE-godkjenningen ikke har noe å si på lyden. Den kan jo først bli et problem ved et eventuellt forsikringsoppgjør etter brann eller liknende...
det finnes store mengder elektronikk som ikke er CE godkjent. at dette skulle gi innslag på en forsikring er vel tvilsomt...
hva med kits og lignende da, eller reparerte produkter for den del. desse kan vel ikke være godkjente når man lodder selv, og da skulle man få -50% avslag på utbetaling? ???
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel


shengya versjonen sa-t3, det jeg stusser på er at trafon er en non-ringekjerne type. har inntrykk av at vincent alltid kjører ringekjerne.
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
881
Antall liker
161
Sted
Bergen
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg har Vincent SA-31,ser ikke ut til at den har ringkjerne trafo.(av det jeg kan se gjennom rillene i dekselet.)

Andre`
 
Topp Bunn