Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevelse !

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Mr. Jim ringte meg personlig på telefon. Hyggelig, men ikke helt lett å forstå lett blanding av dårlig engelsk og mandarin(tror jeg)

jeg la inn et kjøp, fikk ordrenummer 446.
dette gikk ikke igjennom pga. overnevnte beskjed som jeg fikk ang. noe systemfeil hos de.
så la jeg inne et nytt kjøp og skulle få det samme ordrenummeret, men da hadde noen allerede kjøpt før meg og fikk mitt 446nummer. jeg fikk da 447, ikke noe big-deal egentlig, men systemet registrerte ikke kjøpet denne gangen heller..... ??? ???

så det jim ringte for å si var at han kunne ta imot en bestilling over telefon, han trengte bare sjipping adressen og visanummeret mitt.......da fikke jeg litt hetta og sa at det ønsket jeg ikke...(det finnes nok av svindler historier...)

enden på visa blir vel til at jeg venter et par dager før jeg bestiller...

noen som har fått lignende problem i det siste ??
-mvh
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

kortnummer over telefon ;D :eek:
glad jeg ikke la inn storbestilling med det første.
 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Skjønner ikke at du tør å bevege deg ut av senga jeg, einis, slik som du konstant klager, syter og bekymrer deg over alt og ingenting mellom himmel og jord. Then again, kanskje forlater du ikke senga heller.... Det finnes imiderltid gode medisiner for mange slags angsttilstander i dag og fastlegen din kan sikkert ordne noe heftig for en som deg. Hadde du enda kommet med en og annen konstruktiv kommentar av og til, men nei da....

Jeg har vært kunde hos PayPal siden 1998, ca en måned etter at de startet opp, og har trolig utført rundt 5-600 transaksjoner i løpet av denne tiden. Kall det 100.000++ kroner i alt. Status så langt = null problemer. Imidlertid er PayPal i særklasse det største betalingssystemet på kloden og den som faktisk forventer at denslags skal putre og gå i årevis uten et eneste problem bør kanskje ta en pille. Helst en sterk en. Kjipt når det hender en selv, men det sørgelige faktum er at I LØPET AV LIVET VIL DET SKJE DEG UBEHAGELIGE TING!!! Dette gjelder enten man får for lite vekslepenger igjen på super'n, blir snytt på restaurant, blir utsatt for lommetyver, er offer for innbrudd, flom, lynnedslag eller brann - eller får problemer med internetthandel. Er man ikke inneforstått med det elementære faktum at ulykker skjer og at verden inneholder kjeltringer, BØR man heller ikke stå opp av senga inntil man har ordnet hjemmebesøk av en psykolog, eller i ditt tilfelle, en psykiater.

Selv om jeg er lite stolt av mitt forrige utbrudd i din forrige tilværelse som einar (lite stolt på egne vegne mener jeg, ikke i forhold til deg), så kjenner jeg at jeg nærmer meg det samme irritasjonsnivået igjen. Derfor ber jeg (ikke så veldig) ydmykt om at du forsøker, om bare aldri så lite, å heller komme med konstruktive kommentarer som har i alle fall en aldri så liten smule hensikt og relevans, heller enn å spa på til krampa tar deg (og andre) med intetsigende, negative noksagterier i hytt og gevær.

John M.
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jeg er helt gal jeg.. En gang ringte jeg til en ukjent mann i italia og bestilte hotellrom ved å gi fra meg visanr. Rart at jeg lever..

Ellers så er kredittkort det beste. Særlig hvis man er god kunde. Da fikser de alt bråk for deg.. Husk at Visa er amerikansk. De er ganske aggresive mot svindel
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Samme her - jeg har oppgitt VISA nr over telefon OG på internett...
Grøssegrufs - hva kommer til å skje ?

Hehe, har ikke hatt problemer med VISA enda - tror nok det er ganske så trygt...
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

til einis;

til din informasjon, så fikk jeg mail ifra jim hvorpå han la inn en bestilling på en cayin cdt15A for meg. Til dette trenger man ikke noe kortnummber, da all betaling gikk over paypal. Føler meg 100%sikker på nysound og jim.
er ikke så mange firmaer som i det hele tatt tar kontakt med en en potensiell kjøper og forklarer hvordan alt ligger an....mtp at systemet deres var nede igår.

da er altså et stk. cayin på veg, hurra!

mvh
 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Se der ja - det finnes tross alt mennesker som tør å ta "sjanser" og ser verden i øynene uten å måtte skifte underbukser etterpå. Ta lærdom av det du, einis!

John M.
 

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Innlegg
611
Antall liker
314
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det finnes vel piller mot irritasjoner vel John ? :)

En gang for mange år siden var jeg god og full i Gøteborg - det siste jeg husker var at jeg satt i en taxi på vei hjem til hotellet.
Dagen derpå oppdaget jeg at Visakortet manglet og 12000.- var trukket min bankkonto - shit happens sometimes - det har du rett i.

mvh
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

noe mer du vil uttale og filosofere over john? hehe...tror det er du som har den korte lunta her.
jeg også fikk mail i dag om at min ordre ikke er registrert, merkelig...fikk jo egen bekreftelse på alt automatisk etterpå, i tilegg til at jeg brukte paypal....
likegyldig om fyren er oppriktig, å legge inn ordre flere ganger burde ikke være nødvendig, og det gidder jeg heller ikke...

forøvrig sa jeg ikke ET ord negativt om paypal John, kanskje du skal lese inleggene helt før du svarer.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Noen som har EastSound CD-E5A som kan si meg hva den veier,og hvor høy den er?Har med plassering å gjøre.
 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Leser det meste jeg einis og lunta er langt fra kort. Irriterer meg bare over at du kontinuerlig kommer med intetsigende eller fullstendig negative innlegg som har verken mål eller mening - med mindre de er spesialdesignet for å ta fra andre entusiasme og skape generelle angsttilstander. Fint om du backet opp noe av det du sier med facts en gang i blant også - hvert skuddår blir liksom litt lite.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Paulsen: "Det finnes vel piller mot irritasjoner vel John ? :)"

Indirekte gjør det selvsagt det, men man skal jo helst fungere på andre plan også. Å ta narkotiske stoffer kun for å motvirke einis-effekten blir litt som å skyte linerler med interkontinentale ballistiske missiler. Man skal imidlertid ikke se bort fra at det til slutt er nettopp det som må til.....

John M.
 

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Innlegg
611
Antall liker
314
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Paulsen: "Det finnes vel piller mot irritasjoner vel John ? :)"

Indirekte gjør det selvsagt det, men man skal jo helst fungere på andre plan også.  Å ta narkotiske stoffer kun for å motvirke einis-effekten blir litt som å skyte linerler med interkontinentale ballistiske missiler.  Man skal imidlertid ikke se bort fra at det til slutt er nettopp det som må til.....

John M.
Jada, jeg er enig i et par ting du har skrevet i det siste jeg :D, jeg bare "måtte" da du først foreslo medisinering til einis, forøvrig dukket min egen medisin opp idag i form av Fidelity, så nå kan jeg slappe av i godstolen med litt lett litteraturdop.

heidå
 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

"Jada, jeg er enig i et par ting du har skrevet i det siste jeg"

Verden, påske og alt det der!!! ;D

Sjampis og gravlaks i kveld tenker jeg, dette er som bursda', bestått førerprøve og første gang i halmen på en gang. :D

John M.
 

Paulsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2003
Innlegg
611
Antall liker
314
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

"Jada, jeg er enig i et par ting du har skrevet i det siste jeg"

Verden, påske og alt det der!!! ;D

Sjampis og gravlaks i kveld tenker jeg, dette er som bursda', bestått førerprøve og første gang i halmen på en gang. :D

John M.
Jøss, er du helt rekti du'a ;D ;D ;D ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Leser det meste jeg einis og lunta er langt fra kort.  Irriterer meg bare over at du kontinuerlig kommer med intetsigende eller fullstendig negative innlegg som ikke har verken mål eller mening - med mindre de er spesialdesignet for å ta fra andre entusiasme og skape generelle angsttilstander.  Fint om du backet opp noe av det du sier med facts en gang i blant også - hvert skuddår blir liksom litt lite.

John M.
Enig med deg der. Begynner å bli veldigt lei av det.
 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det kommer selvsagt helt og holdent an på hvem du spør det Paulsen. Neida, jeg følte bare for å markere begivenheten littegrann - helt så drastisk var eller er det vel kanskje ikke.... Hyggelig dog, med tanke på forhistorien.

John M.
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

"einis-effekten" haha!
skal ikke du prøve å få tilbake jobben hos en av kina firma da siden du tydligvis har stor eiendel inni der.
sist gang, passe skeptisk til cattylink blandt annet klikket du og forsvarte alt hva du kunna ..cattylink er kjærenefolk og blablabla.. flere mistet pengene sine men du står fortsatt på, og jeg er da selvsagt enda *mindre* skeptisk.
lage en stor sak av dette gjør du også, så flink med kvalme bemerkninger!
det jeg har skrevet er bare her naturlig etter cayylink og diverse metoder hos nysound et par har bemerket her.

dette gidder jeg fan ikke høre mer om-.

ps, hvordan går det med dama da john? -akkurat så kvalmt er det å høre på de kommentarene...
 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

"så flink med kvalme bemerkninger!"

Takker for ros, man yter etter beste evne. ;)

"skal ikke du prøve å få tilbake jobben hos en av kina firma da siden du tydligvis har stor eiendel inni der."

Skal ikke du forsøke, hvor enn vanskelig det måtte være, å la være å snakke om ting du har null belegg for? Det er jo stort sett det du gjør hele tiden. Bestillingen fra HK skal du i alle fall være forsiktig med å uttale deg om, siden du demonstrativt ikke har den ringeste peiling på hva som foregikk.

"cattylink er kjærenefolk og blablabla"

Ser frem til en henvisning til hvor jeg sa dette!

"flere mistet pengene sine men du står fortsatt på"

Står på med hva? Som sagt, vær snill og forsøk å la være å snakke om ting du ikke har greie på, selv om dette kan medføre total stillhet.

" ps, hvordan går det med dama da john?"

Hvilken dame? Og hva har det med noe som helst å gjøre? Om du forsøker å fornærme eller provosere, så har du tydeligvis mange tiårs trening igjen før målet er i sikte.

"akkurat så kvalmt er det å høre på de kommentarene... "

Hvilke kommentarer? At du er konstant negativ og sjelden eller aldri kommer med noe av substans, relevans eller har bakgrunn eller belegg for det du sier? Jeg regner med at de fleste er i stand til å registrere at så er tilfelle, det skal tross alt ikke mye til.

"dette gidder jeg fan ikke høre mer om"

Prøv å være litt konstruktiv i ny og ne da og legg av deg de negative fjortis-taktene, så skal du bare se at det forsvinner.

John M.
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Noen som har EastSound CD-E5A som kan si meg hva den veier,og hvor høy den er?Har med plassering å gjøre.
Den er nøyaktig 127mm høy - og veier vel ca. 9 kg.

For øvrig så er det vel på tide at en viss sunnmøring tar hintet og tenker seg om neste gang før han legger inn noe som helst...
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Takk Ludo.Har en Base plattform som ser ut til å passe perfekt
til oppgaven.(skal ha DVD spilleren oppå CD spilleren.) ;D
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Siden du er så skeptisk til Kinahandel Einis, hvorfor ikke handle Xindak kabler fra den norske importøren? Jeg fikk prisliste av Audiofoni på messa, og prisen i Norge er 2-3 ganger så høy som prisen i Kina. De importerer også Ming Da.

Magne
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Mine FS1 er kommet ... ser meget bra ut! ;D

Skal kobles opp i ettermiddag
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Xindak FS1 149USD ....

WOW! Looks like a million dollars...

Spiller helt utrolig bra rett fra esken... så meg om etter flere høyttalere i stuen (som ikke er der..) Utrolig soundstage og masse god god bass + ingen hardhet i toppen..

Løp og kjøp!
Skulle gjerne hatt en test av disse i Fidelity..
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Har East Sound E5 HDCD dekoding? Lite opplysninger å finne
på nettet. :mad:
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Xindak FS1 149USD ....

WOW! Looks like a million dollars...

Spiller helt utrolig bra rett fra esken... så meg om etter flere høyttalere i stuen (som ikke er der..) Utrolig soundstage og masse god god bass + ingen hardhet i toppen..

Løp og kjøp!
Skulle gjerne hatt en test av disse i Fidelity..
Helt enig i at den ser flott ut! Har ikke fått testet den ennå, da jeg bare har en lengde på 1,5m. Men Ser ut til at jeg har et par på døra i morgen. Gleder med til å koble opp ;D
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.453
Antall liker
2.677
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Xindak FS1 149USD ....

WOW! Looks like a million dollars...

Spiller helt utrolig bra rett fra esken... så meg om etter flere høyttalere i stuen (som ikke er der..) Utrolig soundstage og masse god god bass + ingen hardhet i toppen..
Løp og kjøp!
Skulle gjerne hatt en test av disse i Fidelity..
Gratulerer med nye kabler! Hva ble kostnaden på ditt kabel sett når alt er tatt med i regnestykket. Hvilke kabler har du sammenliknet de med?

mvh
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

149 USD + 149NOK i moms etc... ? billig

Sammenlignet med NO Solar Wind /Tara Labs Omni/AM Star.
Mer kropp enn NO og ingen skarphet samtidig som diskant er oppløst og luftig/detaljert.
 
M

magjoha4

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Har fått ny ”samboer”, FS-2 er navnet. ;D Lyden er blitt vesentlig klarere og åpnere enn med mine monocle-X. Krona har styrket seg siden jeg handlet, nå hadde jeg måtte betalt 3100 for kablene istedenfor 3200 som jeg betalte for 2 uker siden. I den prisen er det også ett sett med AC-03 1 m og 1.5 m. Tollsats 24% kom på kr. 787.

Magne
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Kan powerkai eller noen andre som har denne spilleren svare meg på om East Sound E5 har HDCD dekoding?
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Den har det... Altså HDCD dekoding... Men det er ingen lampe som tennes av den grunnen...
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Takk for svar.Har HDCD dekoding i pre/prosessor men ville om
mulig kjøre balancert fra CD spilleren til effekt på sikt.(Effekt
har gain kontroll.)
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hum.. dette er da alt for inntressangt...!!:)

Er det noen rør preamp å anbeffale... kunne tenkt meg å prøvd dette... den skal være rimelig og aller helst med fjernkontol... resten gir jeg lit beng i!!:p

MVH
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

fikk nettkabelen min nå. uten europeisk stikk som jeg ba om. Han hadde vel ikke det da.. Har tatt av den amerikanske pluggen nå og er ikke imponert. det er en vanlig messing sak. Så da antar jeg at en supra plug er tilstrekkelig. Får håpe det er kabelen og skjermen som er det gode med denne kabelen... Forøvrig den beste xindak kabelen jeg bestilte... Inntrykk ved bytting av denne mot supra kommer
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hum.. dette er da alt for inntressangt...!!:)

Er det noen rør preamp å anbeffale... kunne tenkt meg å prøvd dette... den skal være rimelig og aller helst med fjernkontol... resten gir jeg lit beng i!!:p

MVH
Du har jo ShengYa SA-T3 (Vincent). Denne koster  NOk 3413 (524$) hos nysound inkludert frakt. Så kommer momsen utenom på 623 NOK. Total pris: 4036 NOK. Denne leveres med fjernkontrol. Har ingen erfaring med den selv. Har bare lest mye positivt om den.


 
J

John_M.

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hybrid, med transistor utgangsdel.

John M.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk min E.Sound E5A i dag.(Tok litt over en uke p.g.a helgen.)
Fikk med adapter til nettkabelen.Synest den spiller veldig bra rett fra boksen.Bedre bass ,større lydbilde og mer detaljer enn
min Pioneer 668.Klart bedre når en spiller analogt,som forventet , men også hørbart bedre brukt som drivverk.
Går såpass mye dypere i bassen at jeg kunne kutte ut subben
og kan da kjøre analog bypass på min Rotel 1068.
Nå venter jeg på signal og høyt. kabler. fra Nysound.com
Ble sendt samme dag som jeg bestillte,ingen problemer
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Er dette rør???

MVH
Forforsterkeren er ren rør forsterker, mens det er bare effektforsterkeren som er kombinert rør/transistor. effektforsterkeren bruker rør i signalveien og transirtoren til å drive høytalerene. Vet ikke om disse opplysningene stemmer helt. Har ikke så mye greie på rør forsterkere selv. Leste dette på sidene til en italiensk forhandler som selger dem.
 
H

hvor_er

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Dollaren har ramlet 7% på kort stund og på vei mot 5-tallet. Å drøye et kjøp i $ kan lønne seg.
 
Topp Bunn