Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevelse !

E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Jim? undercover navn?

noen som vet hvilken modell aurum cantus de selger? cattylink selger en "luxery edition" med bilde av normalutgaven. luxery edition er en langt kjipere modell med dårligere elementer. :-/
sendte mail men "Jim" viste ikke...
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Kabel på 1,5 m var spesial til annen kunde som var feilsent ifølge JIM.
Ny FS1 som er riktig blir sendt idag.
Min FS1 er på de korrekte 2,5m og underveis med DHL , jeg kommer med fakta så fort den er her.

Som de sier i flåklypå: TIME will show! ;)
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk mail fra dem i kl.17
"One pair of FS-1 (2.5M) will be sent soon(tonight), sorry for the mistake"


Vet ikke helt hva jeg skal tro :-/ Sporingsnr. de sendte med mailen var det samme som sist...Hvem er det som spesial bestiller en kabel på 1.5 m :p
Får håpe på det beste..Og at jeg slipper moms engang til ???
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Sikkert en som skulle ha den til en center og han sitter vel og venter...(ha ha det rimte)

Jimmern forsikret meg om at min pakke var OK, og alt fikk 100% OK når jeg kjøpte E5 + AC03 kabel tidligere i oktober..

Sjekk prisen på Xindak i italia/EU....

FS-1: 420€.. lengde ikke oppgitt, 149USD fra NYS...
AC03: 195€ ... jeg betalte 79USD fra NYS...

Jeg begynner å forstå påslagene i HiFi verdenen... ::) :p
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

samme sporingsnummer haha, tror jeg venter med å bestille noe... ;D
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Fikk pakken min i dag  ;D

KorSun D9
Xindak SC-01 høytalerkabel
4 x Xindak AC-01 signalkabel

Så skikeligt bra ut :) har nettopp koblet opp D9en spillt på den ca 20 min. Veldigt godt fonøyd med den så langt. Gleder meg til i morgen når jeg kan skru skikeligt opp å få testet den på litt høyere volum. De andre har lagt seg så jeg kan ikke spille for høyt nå. Den ser skikeligt bra ut. Skikeligt solid bygget. Veldigt lett å bruke enkle menyer. Funker skikeligt bra. Kommer sikkert en bedre raport senere. selv på de gammle høytalerene mine (som mangler diskant) Spiller den skikeligt bra. Nå er det bare å spare til nye høytalere.

Det eneste som ikke var som det skulle. Var det at de hadde glemmt å legge i adaptoren som de senest samme dag som den ble sendt lovet meg å legge med. Hadde heldigtvis en annen kabel som jeg kan bruke til jeg får tak i ny :) en liten ting til som skjedde mens jeg satt her å skrev. Metalplata som er limet på på fjernkontrollen løsnet når jeg skulle ta av besyttelsessplastikken på den, men dette fikses med litt lim ikke den store tinge. ellers så ser alt skikeligt bra ut  ;D

Testet høytalerkablene og signalkablene på far sin Cayin 252b (tror hverfal det er det den hetter) Sammen med Cayin 252 cd spiller og proson høytalere (husker ikke navnet). Prøvde først bare høytaler kablene. Fra før av ble det bruk proson sine egne kabler til ca 1500 som er laget til akuratt den høytaleren og. De nye kablene mine spillte mye bedre en disse mer presis bass og mye mer detaljer og balanse. hele lydbilde ble bedre. Så koblet jeg opp signalkablene. før ble det brukt Tara labs kabler som skal ha noe lunde samme egenskap som den nye Xindak kabelen. Først ble den testet sammen med proson høytaler kabelen. Dete lått veldigt bra, men når Xindak høytaler kabelen ble koblet på igjen. Da ble det noe helt annet lyden ble så mye bedre. Disse to kablene funket veldigt bra sammen. anbefaler disse kablene på det sterkeste. Selv om de ikke koster så mye så funker de skikeligt bra. Tror ikke du finner noen andre kabler i denne prisklassen som kommer i nærheten av denne en gang.

Skulle tatt noen fine bilder av forsterkeren hadde jeg bare hatt digitalkamera. skule låne et, men fikk ikke tak i det nå. Får se senere om jeg kommer med noen bilder.

Bilde som brukes på Red rose Music sin hjemeside: (bilde er tatt fra hjemesiden til korSun ser litt uprofisjonellt ut når de bare har tegnet over Korsun logoen og skrevet red rose på. På transformatoren og med den rundingen de har satt på det og ser veldig uprofisjonellt ut)
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

kan noen verifisere at kursene de bruker er korrekte?
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ser ut til at alt ordner seg for meg også. Fikk mail fra jim i dag. Hvor han beklager det som har hent, og ber om hjelp til å videresende den kabelen jeg fikk feil(1,5m). Til en kunde i norge. Han betaler selvsagt frakt..
Fikk også ny sendingsnr. fra DHL. Pakke er på vei fra Kina ;)
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

kan noen verifisere at kursene de bruker er korrekte?
Forstår ikke helt hva du mener, men jeg har blitt trekt 159 US dollar fra mitt visa-kort.(helt korekt beløp) Banken i norge har belastet meg med 1083 nok. Ca kurs 6,8..
+ moms og gebyr fra DHL: 309 nok
Tilsammen 1392 nok
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

kan noen verifisere at kursene de bruker er korrekte?
Det er jo banken din i norge som ordner alt med kursene. De får bare inn hvor mye som skal trekkes i dollar. Så lenge beløpet som trekkes fra kontoen din er rett så skal alt stemme. Har ikke hørt om noen som har blitt belasstet for større beløp en det som skal trekes. Jeg er hverfal veldigt fornøyd med Nysound.
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Min KorSun D9 blir bare bedre å bedre til mer jeg spiller på den  ;D Gleder meg til den er skikeligt innspillt. Anbefaler denne på det sterkeste. Har litt problem med å drive høytalerene mine. Når jeg kommer opp på høye volum så setter den seg i protect mode, men disse skal jo skifftes og. da blir det vell kjøp av effektforsterker og til å bruke med de nye høytalerene.

Fikk et tilbud på Korsun K-DM200 hos http://www.timaudio.com på U$549 +shipping  
U$380 via DHL including insurance  
Shipping weight 37.5 kgs. Men vet ikke helt om jeg kan stole på dem. Jeg spurte Jim I nysound om han kunne se om det var noe han kunne få tak i. Han skulle sjekke det for meg i går. Og gi meg en pris på den hvis han kunne skaffe den  :) Han skulle og se hva han kunne skaffe av Aurum Cantus Høytalere  :) Han trodde det skulle gå greit å skaffe de fleste. Han skulle sjekke det nermere.  :) god service hos Nysound  ;D Jeg spurte og en gang om det gikk ann å bare kjøpe effektforsterkeren i det sette fra ShengYa som de har. Rett etter på fikk jeg en mail da hadde han lagt de ut til salg hver for seg for og effekt trinne :D har og sendt mange spørsmål til jim om diverse produkter de har og litt rundt det. Alltid fått gode ærlige svar på kor ti på det meste jeg har spurt om :)
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

nå har jeg bestillt en cayin 15 A cdspiller....

dette skal bli gøy.......ventingen er jo halve spenningen folkens ;)
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.502
Antall liker
945
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Har bestilt EastSound CD-E5A i dag.Venter i spenning. ;)
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hei

hva burde man skrive inn i

"Declared Value for Customs:" feltet ??

nysound anbefaler å bruke det som står der fra før, men...

hva har dere øvrige som allerede har kjøpt gjort ?

mvh
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Det som står der ca (ex frakt)...
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Min FS1 er i Køln hos DHL .... kommer kanskje imorgen
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

DHL ringte i dag. Må betale moms en gang til :-/
 

Bsg-museum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2004
Innlegg
246
Antall liker
2
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hei

hva burde man skrive inn i

"Declared Value for Customs:" feltet ??

nysound anbefaler å bruke det som står der fra før, men...

hva har dere øvrige som allerede har kjøpt gjort ?

mvh
det som står der. ser ikke vitsen med å risikere å få problem pågrunn av at den er for lav. Det utgjør ikke den største pris forskjellen.
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Altså at jeg har betalt moms av den kabelen som var feil(1stk 1,5m) og at jeg nå må betale moms av den riktige som er på vei fra kina( et par på 2,5 m ) Nysound har skrevet på pakka at den innholder en kabel til en verdi av 149 usd, derfor er den jo momspliktig. Så da må jeg ut med 310 kr til får kabelen er i hus :p Håper at den er på riktig lenge og et par :eek:
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Ekstra utlegget bør du få i rabatt neste gang du handler hos NYS :-/
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hvordan betaler dere? må jeg ut med ekstra for å benytte paypal?
føler jeg iallefall ikke særlig sikker ved å taste inn visa kortet på den nettsiden der, skulle ikke forundre meg om "verisign" logoen er fake.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Altså at jeg har betalt moms av den kabelen som var feil(1stk 1,5m) og at jeg nå må betale moms av den riktige som er på vei fra kina( et par på 2,5 m )  Nysound har skrevet på pakka at den innholder en kabel til en verdi av 149 usd, derfor er den jo momspliktig. Så da må jeg ut med 310 kr til får kabelen er i hus :p Håper at den er på riktig lenge og et par :eek:
Den merverdiavgiften du har betalt, må du få oppgjort for av ham som du har/ skal sende kabelen videre til.
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

einis : Slutt å være sånn en skeptiker til alt vi andre ser og opplever. Verisign logoen er gyldig - du sprer vanvittig mye negativitet med disse holdningene !!!

Vær så snill.... Det hjelper å se lyst på tingene :)
 

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Innlegg
413
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Always look on the bright side of life.....M. Python ;D
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

oki. men fortsatt ikke svar på sprøsmålet ::)
 
L

Ludo

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Vel - jeg har betalt med Visa de gangene jeg har handlet der og det har gått helt smertefritt ! De trekker beløpet i US$ og det er din bank som vurderer hvilken kurs som skal benyttes. Da er det jo vanlig med dagens kurs :)

Føler meg forresten 100% trygg på betaling via VISA, man ser med en gang man går på siden at http:// forandres til https:// osv... Med andre ord en sikker kopling...

Kjør på Einis, dette går bra :)
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

ok, da tok jeg en prøvebestilling på den billigeste kabelen ;D med paypal.
paypal trekte ca 4kr mer enn aftenposten sin valutaomregner, gode saker. paypal er min pal ;D
 

Insidious

Medlem
Ble medlem
21.11.2003
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Einis; Har ei nettsjappe Visa så har dem Visa, de kan ikke fake seg inn på nettverket til Visa å rappe penger fra deg. Skulle varen aldrig komme er det bare å bestride kjøpet ovenfor Visa slik at de står med ansvar ovenfor deg. Det er mulig det er noen klausuler som ommhandler sykloner og radiaktivt nedfall o.l, men lite trolig det vil skje. Det eneste bryderiet man kan komme til å få er litt "privat" saksbehandling.

Hvorfor bruke Paypal? Hvis jeg ikke tar helt feil så dekker PayPal kun deler av tapet hvis noe skulle gå galt!

mvh
Tim
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

ok, da tok jeg en prøvebestilling på den billigeste kabelen ;D med paypal.
paypal trekte ca 4kr mer enn aftenposten sin valutaomregner, gode saker. paypal er min pal ;D
Bruker du Paypal for å ha kontroll på hva dem trekker fra kontoen din, eller er det andre fordeler med det også?

Personlig kunne jeg godt tenke meg å importere utstyr selv, men jeg er redd for å tape penger. Litt av problemet er at jo lavere priset produktet er, jo større del av fortjenesten blir spist opp av frakt. Jeg skal ha en kraftig fortjeneste på en slik handel for å ta risikoen på å få et defekt produkt. Sånn sett er vel kabler noe av det tryggeste man kan kjøpe...

Men jeg skulle gjerne hatt en ShengYa S-10 eller aller helst en Cayin 15a. En ShengYa SA-T3 hadde også gjort seg.

Hva ender prisen på for dere som har Kjøpt Cayin 15a?
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Hvorfor ikke opprette en egen konto uten kreditt med Visa eller Mastercard til bruk ved netthandel? Også ypperlig som brukskonto på reise eller en tur på by`n. Overfør kun det beløpet du til enhver tid har behov for å disponere. Har du nettbank er dette lett å administrere.

Alternativet er et kredittkort. Normal kredittid er 45 dager. Det betyr at du normalt får varen før fakturaen til kortselskapet skal betales av deg. Skjer det tull og tøys, varsler du kortselskapet.

Av de to alternativene ville jeg valgt den første. Hvordan PayPal funker har jeg ikke testet sjøl. Med løsning egen konto og PayPal burde man være rimlig sikret mot svindel.
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

bare å bestride fratrekket, selvsagt...hvorfor tenkte ingen av de flere millionene som har blitt svindlet på nettet eller andre plasser før? ;D
jeg har vært borti det der, det er nesten ikke mulig! prøv...paypal er mye sikrere, en av grunnene til at paypal eksisterer, for å f.eks bypass kortnummer etc. så ikke slike tvilsomme "firmaer" som cattylink har nummeret ditt i flere år. -i tilegg til mange andre fordeler.
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Av de to alternativene ville jeg valgt den første. Hvordan PayPal funker har jeg ikke testet sjøl. Med løsning egen konto og PayPal burde man være rimlig sikret mot svindel.
Paypal er en egen konto, hvor du kan overføre nesten så mye du vil...donere penger til george@bush.com om du vil, alle med en mail adresse kan motta penger fra din paypal konto.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

Paypal er en egen konto, hvor du kan overføre nesten så mye du vil...donere penger til george@bush.com om du vil, alle med en mail adresse kan motta penger fra din paypal konto.
Men pengene du overfører til PayPal må vel også komme fra et sted? Derfor foreslo jeg å bruke en egen konto til det.
 

Insidious

Medlem
Ble medlem
21.11.2003
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

bare å bestride fratrekket, selvsagt...hvorfor tenkte ingen av de flere millionene som har blitt svindlet på nettet eller andre plasser før? ;D
jeg har vært borti det der, det er nesten ikke mulig! prøv...paypal er mye sikrere, en av grunnene til at paypal eksisterer, for å f.eks bypass kortnummer etc. så ikke slike tvilsomme "firmaer" som cattylink har nummeret ditt i flere år. -i tilegg til mange andre fordeler.
Dette har du tydeligvis mindre greie på. Les vilkårene Visa og andre har for internetthandel.

Grunnen til at PayPal eksisterer er ikke for å unngå bruk av kortnummeret. PayPal er idag eiet og videreutviklet av selskapet bak Ebay for lette transaksjoner mellom privatpersoner også på tvers av landegrenser. Ebay er hovedarenaen for PayPal. Sist (en stund siden nå) jeg leste bruksvilkårene så dekket PayPal inntil 50% ved evt. svinndel. Mulig det er endret nå, bare korriger meg hvis det er andre som vet nøyaktig.

mvh
Tim
 
E

einis

Gjest
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

haha, og visa dekker ikke en dritt. har du vært uheldig å gi bort kortnummeret ditt til en gjøk i kina er ikke det visa sin feil.
vet om minst 2 som har blitt svindlet med visakort, absolutt ingenting får du igjen. du har frivillig gitt bort kortnummer i god ånd, og da forsvinner alt ansvaret fra visa.

jeg ringte min egen bank og visa i forbindelse med et par hodetelefoner fra utlandet, der skjedde det ikkeno...etter et par måneder fikk jeg igjen pengene, selvsagt bare fra han jeg hadde betalt til etter mye frem og tilbake.
 

Insidious

Medlem
Ble medlem
21.11.2003
Innlegg
11
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

haha, og visa dekker ikke en dritt. har du vært uheldig å gi bort kortnummeret ditt til en gjøk i kina er ikke det visa sin feil.
Hvis den gjøken er kunde av Visa så er det Visa sitt ansvar. Period! Om man er usikker så koster det knapt en kalori å sjekke gyldigheten til betalingssytemene.

mvh
Tim
 

Silisium

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.05.2003
Innlegg
89
Antall liker
0
Re: Å handle fra www.nysound.com - en bra opplevel

hm...(er ikke redd, men..man blir litt tankefull..:)

Dear Sir,

Due to a technical reason, our system did not record your order - 446. (We
experience this error about once a month). Please place an order again. You
will find the new order number will be 446 and you will get a email,
includes your shipping address, not empty. Our new system that will be
installed in www.fulca.com soon, has make it impossible for this error to
happen.

About Cayin 7a, we have its price for you - $945. DHL 3-5Day shipping cost
is $135.

Thank you,
Jim
New York Sound, LLC
Phone: 1-212-945-6818
Fax: 1-212-945-2260
www.nysound.com

uansett, SOEDAL; jeg prøvde å bestille en istad og regnestykket ble følgende;

Cayin CDT15A $499 ($6,7:) 3343 NOK * 1,24
frakt $120 804 NOK

totale sum inkl. frakt og mva = ca 4949 (litt avhengig av $kursen)

ang. meldingen over, så får jeg bare prøve igjen..:)

mvh
 
Topp Bunn