Øresus - Tønsberg og omegn lydlaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Jeg vil gjerne sitte på dersom det er plass. Tipper Lil-H også vil sitte på.

    Mvh
    ANdreas
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Jeg sitter også gjerne på :)

    Ikke bra for miljøet om vi har lyst på varmere temperatur though!
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir jo en biltur vi kan snakke om i lange tider... Så mange "øresus'ere" i en bil. Hvis det ikke er noe bra stereo i bilen til Roger kan vi jo synge gamle viser sammen, eller kanskje noen kan ta med en gitar og spille litt. Det blir jo live rett fra instrumentet. Det er Hi-Fidelity det!

    ER
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    easyrider skrev:
    roger skrev:
    Baregi beskjed hvis det er noen som vil ha skyss.
    Mvh Roger
    Steroen i bilen er en helt traust Mercedes bilstereo (type Blaupunkt tenker jeg?). Ikke noe å skrive hjem om, så hvis du bringer med gitar så kan vi jo arrangere allsang.

    Jeg har notert at GAG, lil-h og easyrider øsnker å sitte på. Vi får avtale nærmere tid og sted for pickup.¨
    Mvh Roger
    Samkjøring er jo både koselig og bra for miljøet. Hva slags stereo har du i bilen da? Hvis det er noe bra kunne jeg tenke meg å sitte på:)
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Det er greit lil-h, jeg regner da med at du er kartleser. så tar jeg meg av gasspedal og ratt. Da henter jeg GAG først, så easyrider og lil-h sist.
    Mvh Roger
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Skal ta med GPS'en til far :) Da er vi sikret :D
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hvis Lil-h skal være kartleser, og Roger som jo er eier av skipet skal være styrmann så vil jeg være KAPTEIN! Da er det en viktig mann igjenn. GAG.... du får være byssegutt eller fokkeslask eller kjølesvin eller noe slikt. Eventuelt hvis dette var en Hollywood film kunne du kanskje være den fine dama?

    ER

    Hmmm... tror jeg skal gå å legge meg før jeg plutselig ikke får være med.....
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    easyrider skrev:
    Hvis Lil-h skal være kartleser, og Roger som jo er eier av skipet skal være styrmann så vil jeg være KAPTEIN! Da er det en viktig mann igjenn. GAG.... du får være byssegutt eller fokkeslask eller kjølesvin eller noe slikt. Eventuelt hvis dette var en Hollywood film kunne du kanskje være den fine dama?

    ER

    Hmmm... tror jeg skal gå å legge meg før jeg plutselig ikke får være med.....
    Du kan være kaptein hvis du tar deg av GAG, fuckeslasken ;D
    Mvh Roger
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Det er selvfølgelig JEG som skal være Kaptein, all den tid jeg har størst vom og veier mest. ;D'
    PS. Tror det er lurest å hente Easyrider først, da han bor ikke langt fra deg, roger, dernest lil-h og meg tilslutt, da jeg jo bor nærmest Tønsberg. Hvis du timer det slik at du er hos meg ca 18:25:47 så tror jeg alt skal gå bra.

    Det er forøvrig lett som bare det å komme seg til 8x12tom. Så jeg påtar meg kartleser jobben også. 8)

    Og siden jeg også føler meg strålende vakker i dag, får jeg være hollywood dama også :eek: :-*

    Mvh
    Andreas
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Så hvis Andreas er Kaptein, kartleser og madam, hva skal Kim og undertegnede være da? humm?
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei, og takk for en hyggelig kveld.

    Dette var mektig. Tilnærmet lineær frekvenskurve ned til 10Hz sier jo litt. Dette var trøkk og kontroll uten festpukkel. Utrolig gøy og imponerende. Jeg legger ved noen bilder.... haha.. se de bassene:)
     

    Vedlegg

    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Hadde det hyggelig selv også, og får egenlig svar på noe av det jeg ikke er helt fornøyd med - mangel på litt dybde i lydbilde.
    Må takke for rask levering av bilder easyrider
    Gleder meg til neste runde 11/1-2010
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Vil også takke for en hyggelig kveld med gode lyttefrender! Det låt imponerende flatt med bass lineært til 10 hz. Sykt!!! Ingen fleskebass her, nei. Kontroll, kontroll, kontroll! Flott plassering av instrumenter i lydbilde. Jeg for min del savnet kun bittelitt mer luft (sikkert for di jeg er for høy :D), og holografi. Det låt best når vi hørte på den egenproduserte "tapningene". Mer liv og tilstedeværelse!
    Kan trygt si at du er den som så langt har tatt hobbyen lengst ut! :)

    Gleder meg til noe helt annet hos Roger 11. januar!

    Mvh
    Andreas
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Ja dette var sannelig artig greier :) Får vel bare slenge meg på hva de andre mener ang bass, for det stemte jo :)
    Siste preset var for meg bedre enn det første vi hørte på; lyden ble mindre uavstrengt og skarp, og det låt genuint bedre!
    Dette er et rom å være stolt av, Tom!

    Skal se om jeg finner en FirmWare til spilleren din som fikser opp både display og hurtigheten.
    Hvis du har interesse for film hadde det gjort seg med en blå-spiller og tv der oppe :eek:

    Fine bilder dette, ER.
    Vel verdt å nevne artig biltur frem og tilbake, så takk til Roger som skutefører, og til Andreas som var kaptein, dame og kartleser (selvom den siste fungerte litt dårlig, heh)
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Vil faktisk skylde på gule sider som ville at vi skulle opp den andre veien (en lenke via hifisentralen som du sendte til oss). Og hun GPS dama du hadde med var jo i feil fylke ;D
    Husk også de 2 paragrafene som gjelder når det er en kaptein i farkosten.
    §1. Kapteinen tar aldri feil.
    §2. Dersom kapteien tar feil, gjelder §1.

    ;D 8)
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Så det er sånn og forstå! Jeg bare henviste til en adresse som skulle være riktig, jeg sa aldri den var det :) høhø
    Selvom kapteinen aldri tar feil, er det fort gjort for kartleser å gjøre en liten bummert.

    Jeg måtte visst minn deg/dere på det, post musikken dere lyttet til
    Album:
    Delerium - Semantic Spaces
    Chilled Out Euphoria, by SolarStone
    Pink Floyd - Wish You Were Here
    Morten Harket - Letter From Egypy

    Single:
    Young Parisians - U Write the Rules (Album Mix)
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Solveig Slettahjell - Silver
    Karunesh - Call of the mystic
    Jeff Beck - Who else?
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Takker for fine tilbakemeldinger
    Det er jo merkelig at det som skal være den viktigste delen til godlyden med bruk av deqx'en (korreksjonsdelen) er det som er fjærnet i det preset som alle likte best. Håper på ett noe bedre resultat med ny mikrofon og noen triks fra snicker-is når den omsider kommer (har ventet 6 månder)
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    LYD:
    Jeg syns også det låt mer åpent og naturlig uten romkorreksjon. Spennende å se om det går å hente ut mer med riktig mikrofon osv. Eller kanskje rummet er såpass bra at det ikke trengs noen romkorreksjon foruten det som er lagt inn på frekvenskurven.

    BIL:
    Ja, jeg vil også takke Roger for en aldeles nydelig biltur. Jeg velger å gå så langt som å si at vi alle bidro til en flott biltur.

    LYS:
    Er det et område 8x12TOM virkelig kan forbedre i lytterummet sitt, så er det med en bedre belysning. En dårlig plassert lampe uten lampeskjerm sier ganske mye om hva som er fokus i det rummet:)

    ER
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Takk alle sammen for en ny hyggelig lyttekveld. Dette låt bra, spesielt nedover. Helt enig med de som sa at den egenproduserte settingen på DEQX'en låt bedre, enn den romkorrigerte. Det eneste minuset var at det kanskje manglet litt luft rundt instrumentene. Bassen var sinnsyk. Rommet var flott. Ville det blitt bedre med et litt større lytterom.
    Ses i januar.
    Mvh Roger "med midre bass"
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    roger skrev:
    Ses i januar.
    Mvh Roger "med midre bass"
    Jeg melder meg på til Januar treffet hos Roger:)
    Får jeg komme?

    Var det 11 januar vi ble enige om?

    ER
     

    score

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2007
    Innlegg
    169
    Antall liker
    90
    Sted
    Re
    Torget vurderinger
    3
    Takk for en fin kveld.

    Synes i grunn det spilte bra, hadde ikke trodd at subbene skulle fungere så fint helt opp til 300hz.
    Likte spesielt godt hvordan du har fått til bassen i rommet ditt med de akustiske tiltakene du har satt inn.
    De stativene med Rockwool tror jeg nok det blir en kopi av her hjemme om ikke så lenge :)
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Jeg melder meg på treff 11. januar hos deg, Roger!
    PS. Takk for turen! :)

    Mvh
    Andreas
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Om jeg ikke har meldt på meg før, så melder jeg også meg på til Roger sitt treff ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    roger skrev:
    Takk alle sammen for en ny hyggelig lyttekveld. Dette låt bra, spesielt nedover. Helt enig med de som sa at den egenproduserte settingen på DEQX'en låt bedre, enn den romkorrigerte. Det eneste minuset var at det kanskje manglet litt luft rundt instrumentene. Bassen var sinnsyk. Rommet var flott. Ville det blitt bedre med et litt større lytterom.
    Ses i januar.
    Mvh Roger "med midre bass"
    Takk for tillbakemeldingen, og tar gjerne en plass hos deg i Januar
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    score skrev:
    Takk for en fin kveld.

    Synes i grunn det spilte bra, hadde ikke trodd at subbene skulle fungere så fint helt opp til 300hz.
    Likte spesielt godt hvordan du har fått til bassen i rommet ditt med de akustiske tiltakene du har satt inn.
    De stativene med Rockwool tror jeg nok det blir en kopi av her hjemme om ikke så lenge :)
    Tok litt feil angående delefrekvens når dere var her. Det var delt på 220hz på den korrigerte og 250 på den andre

    Rockwool absorbentene gjør en bra jobb, så her er det bare å kopiere ;D
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Følgende er påmeldt til lytt 11. januar:
    GAG, Lil-h, easyrider, 8*12_Tom.
    Mvh Roger
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    easyrider skrev:
    LYD:
    Jeg syns også det låt mer åpent og naturlig uten romkorreksjon. Spennende å se om det går å hente ut mer med riktig mikrofon osv. Eller kanskje rummet er såpass bra at det ikke trengs noen romkorreksjon foruten det som er lagt inn på frekvenskurven.

    BIL:
    Ja, jeg vil også takke Roger for en aldeles nydelig biltur. Jeg velger å gå så langt som å si at vi alle bidro til en flott biltur.

    LYS:
    Er det et område 8x12TOM virkelig kan forbedre i lytterummet sitt, så er det med en bedre belysning. En dårlig plassert lampe uten lampeskjerm sier ganske mye om hva som er fokus i det rummet:)

    ER
    Skal garantert klare en forbedring av belysningen til neste anledning, men på lydesiden er jeg litt mer usikker på de helt stor forandringene, da jeg er i nærheten av det jeg liker.
    Og til slutt et spørsmål - hvilken plate/spor ble split som en av de første utfordring for bass-systemet mitt ? (gikk veldig dyyyyypt!!!)
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    8x12_TOM skrev:
    Og til slutt et spørsmål - hvilken plate/spor ble split som en av de første utfordring for bass-systemet mitt ? (gikk veldig dyyyyypt!!!)
    Jeg spilte en låt fra CAD audio reference cd. Gammel sak som jeg ikke har cover til lenger, og som jeg heller ikke har klart å finne noe om på nettet. Det er en cd med, masse forskjellige korte låter, div gitar riff, litt rennende vann, et torden eller to og noe frekvens sveip. Jeg kan ta den med til Roger, så kan du låne den.

    ER
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Hvis du kan lage en kopi, skal du få penger av meg. Alternativt at jeg kan få låne den for å kopiere den.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Du kan godt lage to kopier hvis det ikke er for mye bry ;D
     

    Lil-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    0
    Det er veldig greit om du ripper med EAC til .flac og legger opp til f.eks megaupload som en .rar

    Dét hadde jeg satt pris på, det.
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Lil-h skrev:
    Det er veldig greit om du ripper med EAC til .flac og legger opp til f.eks megaupload som en .rar
    Hva er det dere skal ha meg til å gjøre karer. Det der er jo ikke lov .... helt sikkert. Kanskje hvis man ikke kan kalle det til privat bruk.... hmmm.. privat for hvem.
    Vi får se hva som skjer:)

    ER
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    Hei karer!

    Lenge siden nå, og nå er snart jula over oss.
    I det siste har det vært mye jobb og møter, men nå blir det noen rolige uker fremover.

    11. januar, det vil jeg være med på.

    Nå har jeg byttet ut cd-spilleren med en Acer pc, samt en Pro-ject usb dac.

    Jeg savner ikke cd-spilleren så langt, og jeg har funnet et program som ripper til Flac ganske raskt. Enkel kobling mot cddb gjør programmet idiotsikkert. ;D

    Dersom dere vet om noen som ønsker seg ny cd-spiller til jul, så har jeg en stående. (Ps. ikke tro jeg er julenissen.)

    Roger "med mindre bass", hvor holder du til?

    Ha en herlig jul folkens. Håper dere får det vi alle ønsker oss, god musikk, bøker og film. (Harde pakker!)

    Mvh.

    Rune
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg bor på Nøtterøy, og jeg sender alle påmeldte en PM med adresse når vi nærmer oss 11. januar.
    Mv"jule"h Roger
     

    G.A.G.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2006
    Innlegg
    475
    Antall liker
    68
    Sted
    Vestfold
    Hei alle sammen!
    Ønsker alle øresusere enn fredfull jul, og et godt nytt (lytte)år!

    Med de beste julehilsner
    Andreas
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    G.A.G. skrev:
    Hei alle sammen!
    Ønsker alle øresusere enn fredfull jul, og et godt nytt (lytte)år!

    Med de beste julehilsner
    Andreas
    Takk det samme til deg og dere andre! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn