2A3/300b kit

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Har nu boret ut knapper men ikke kappet forlengeraksler ennå. Mangler en god labeling løsning. Klistermerker eller frihånds?
    Øverst er en hybrid attenuator (series and ladder) grove trin i midten (12db trin ) for begge kanaler og finjusterin til hver kanal (2 db trin). Nedre rekke tv. Inngangsselektor ( kun 3 inngange nu., phono kommer senere), th. Off-stand by (kun filament)-On. I midten skal være stereo-mute-mono for phono. Kan være jeg prøver en tilt funksjon (+- 1db sentrert på 600Hz) idet jeg spiller en del plater som er mindre vellykkede men allikevel inneholder musikk jeg kan lide. P.t. er midterknappen 100k blue velvet idet min hybrid attenuator hadde ikke korrekte verdier og attanuerede ikke tilstrekkeligt. Fikser det når jeg får komponenter.
    IMG_1188.jpg
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    First Watt F6

    Et lille skridt på veien :)

    IMG_1189.jpg
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Gled deg til F6! Fantastisk forsterker:)
    Du har fått med deg at det er en liten "feil" i byggeguiden?
    Hvor R7 og R8 bør være 3K3 isteden for 10k og zenerne bør være 6V8, ellers kan bias være trøblete og få stillt inn.

    En annen ting med PCBen er at den ikke tillater 'output degeneration' selv om det er nevnt i byggeguiden(R1 og R2), om du ønsker dominant andreharmonisk. Da må du flytte det ene benet på kondisene hvis du ønsker det :)
    Du har kanskje allerede kontroll på dette. Men tenkte jeg skulle nevne det, i tilfelle du ikke hadde rukket å lese de 1000 sidene med forumposter om kretsen :p

    Flott bygg - følger med!:)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Gled deg til F6! Fantastisk forsterker:)
    Du har fått med deg at det er en liten "feil" i byggeguiden?
    Hvor R7 og R8 bør være 3K3 isteden for 10k og zenerne bør være 6V8, ellers kan bias være trøblete og få stillt inn.

    En annen ting med PCBen er at den ikke tillater 'output degeneration' selv om det er nevnt i byggeguiden(R1 og R2), om du ønsker dominant andreharmonisk. Da må du flytte det ene benet på kondisene hvis du ønsker det :)
    Du har kanskje allerede kontroll på dette. Men tenkte jeg skulle nevne det, i tilfelle du ikke hadde rukket å lese de 1000 sidene med forumposter om kretsen :p

    Flott bygg - følger med!:)
    Takk Twsts, jeg gleder meg. Det med zenernehadde jeg fått med meg. Men så også at nogle fikk det til med BOM komponentene samt at andre zenerverdier kunne forårsage støy (jeg har rett effektive høyttalere ). Besluttede derfor at bygge iht veiledning først. Kan du huske hvor man diskuterer dette med output degeneration? Der er jo mange modifikasjonforslag som blir diskutert i de to hoved F6 trådene på diyaudio.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Sålenge man får nok bias så er det jo greit :)
    Jeg fikk det ikke til med standard BOM, målte bare 0v uansett hvor mye jeg skrudde. Byttet R7 og R8 til 3k3 og 6V8 zeners kom den med en gang, og er dønn stabil uten støy. Så ville ikke montert den permanent før du er sikker iallefall :)

    Står haugevis med info og mods i de trådene ja, er lett og gå seg vill.
    Står noe her, med målinger som backer opp:
    F6 Adventures - diyAudio

    Er iallefall greit og ta stilling til det før man klipper bena på kondensatorne:)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    First Watt F6

    Hvis alle lodninger er ok, ingen alvorlige feil samt at jeg kan oppnå tilstrekkelig bias med de zener som jeg fikk fra diyaudiostore så er det kort vei igen. Hadde kun for store krympehylser tilbake, køper fler og bytter de sotede ut. Cl60 thermistorene er vel ledende og bør sannsynligvis beskyttes bedre.
    IMG_1192.jpg

    IMG_1193.jpg
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Har køpt mer krympehylser av passende størrelser samt lidt kraftigere kabel til diodebro og b+ ( vet ikke om det heter det i transistor verdenen, dvs "rail" forsyning ? ). Bytter kabler ut og bygger en 100w test lampe før jeg går videre.
    Er mitt layout ok, plassen er lidt trang? Burde have kjøpt 400mm dyp kasse. De to "connection blocks" på hver sin side af trafo tar seg henholdsvis af 220v forsyning og slowstart som er utført med to cl60 thermistorer koplet mellom de to 115v sekundær viklinger på trafo for at oppnå 220-230VAC forsyning. Kunne have gjort dette med 1 stk. 4 terminal block med hadde 2 stks med 3 terminaler.
    ?...Er iallefall greit og ta stilling til det før man klipper bena på kondensatorne:)
    Har klipped kondensator ben, men har et sett i reserve :) af en eller annen grund fikk jeg kjøpt 1 sett Elna Silmic og 1 sett Nichicon Muse.
     
    Sist redigert:

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Ser bra ut! Blir lyd over all forventning det der :)

    Du bør kanskje bøye bena til CL60-ene slik at de peker oppover. De blir varme og bør ikke ta i chassis, for da får de kjøling samtidig som det er risiko for at de kan gjøre chassis strømførende om de feiler.

    Ikke sikkert du trenger det, men kan være greit og revolvere alt som er AC tett sammen og holde de nært chassis for å holde støy så lav som mulig. Trafoen i kretsen kan finne på og plukke opp litt av hvert. :)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Tok meg en evighet at finne ut av at diode på V- siden ikke skulle monteres med catode mot ground som på V+ siden. Prøvede flere dioder trodde de var defekt. Men nu fungerer power supply som den skal :)
    IMG_1194.jpg
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Du hadde rett Twsts, jeg prøvede den ene kanal og kommer kun opp til .3VDC i bias. Bestiller zenerdioder og modstande med det samme.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Kjipt! Dumt at jeg måtte ha rett akkurat nå :(
    Håper delene kommer fort! :)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    F6 er ferdig og spiller meget godt :). Dynamisk, oppløst ikke aggressiv. Bias .51V i første omgang. Justerer lidt høyere efterhånden.
    IMG_1209.jpg
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Nu har F6 vist meg noe av hvad First Watt går ut på. Den er virkelig god både på mine A5 samt ineffektive 2veis i system nr 2. Min implementasjon er med rimelige komponenter og sober powersupply. Den kan sikkert bli ennå bedre med større double mono psu og utvalgte komponenter.
    Den spiller ikke som en rørforsterker ( blir ofte nevnt i FW sammenheng) men oppløst, slagkraftig, dynamisk og avslappet med god 3d. En får ennu bedre innsyn i musikken. Jeg har brukt rørforsterkere i over 20 år, PP pentoder, PSe og SE trioder. Men jeg savner slet ikke rør. Dette gir mersmak og nu er de fleste komponenter i hus for M2 og F5 ( til min sønn). Blir spennende at sammenligne spesielt F6 og M2 på mine A5.
     
    Sist redigert:

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Helt enig! :)
    First Watt sakene er virkelige godbiter hva lyd angår. Det er mye gøy i vente å høre hvor forskjellig de ulike kretsene låter.
    Hos meg er M2 og spesielt Aleph mer rørlige og musikalske, hvor F6 har en litt morsommere framtoning med slam og attack uten å miste magien.
    Sitter og lurer på om jeg må bygge en av BA-forsterkerne og.
    Farlig og bli bitt av denne basillen..;)

    Følger spent med på dine bygg!:)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Twsts, hvordan er Aleph J i forhold til M2. Så på diy audio at du brukte Tea-bag sine kort. Hva gjorde du mht strømforsyning?
    Jeg brukte 8x 18000uf 50v og 400VA i min F6. Overveier dobbel mono forsyning til M2 m. 2x 200 eller 2x300VA (2x300 fra Block er av en eller anden grund billigere end 2x250) og enten 16x 18000uf ( i Tea-bag sine kort) Eller hardwired 8x 47000uf long life 63v Kemet (samme som de hvite Rifa fra tidligere) som jeg fikk fat i i Nederland til billige penger. BA er interessant samt F4 sammen med rør pre. Ja farlig basille dette ;)
    Helt enig! :)
    First Watt sakene er virkelige godbiter hva lyd angår. Det er mye gøy i vente å høre hvor forskjellig de ulike kretsene låter.
    Hos meg er M2 og spesielt Aleph mer rørlige og musikalske, hvor F6 har en litt morsommere framtoning med slam og attack uten å miste magien.
    Sitter og lurer på om jeg må bygge en av BA-forsterkerne og.
    Farlig og bli bitt av denne basillen..;)

    Følger spent med på dine bygg!:)
     
    Sist redigert:

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    M2 vil jeg plassere midt mellom F6 og Aleph J med tanke på romantikk og bassgrep - hvis det gir mening :p

    M2 skal inn i monoblokker, venter på kabinetter og har ikke bestemt meg for VA enda, men blir vel rundt 500 tenker jeg. Skal se an med layout og plass i kabinettene :)
    Blir 8x47000uF i hver PSU på kortene til Tea-Bag hvor jeg skal bruke en drossel i steden for motstand til filtrering.
    Litt overkill har aldri skadet.;)
    20180514_204428.jpg


    Kjører den nå inntil jeg får ferdig PSU og kabinetter i Aleph J kabinettet som har dual mono 400VA og 8x22000uF til hver kanal. Samme sjassi og PSU har jeg og kjørt F6 i. Skal bestemme meg for to av disse 3 som skal få permanent opphold.
    Og regner med det blir F6 og M2. Mulig F6 får den største PSUen - skal forske litt på det når tiden strekker til..:)
    Fort gjort og bytte rundt når alle kort liner opp med samme hull
    20180222_204852.jpg


    Hvor skal det ende..;)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Nydeligt Twsts :) Ja det gir mening, er nu ennå mere spent på at høre M2.
    Var det Allen Wright som sagde noe i denne retning "more is better and too much is just right".
    Det er det store 5U (400mm dypde) som du bruker kan jeg se. Jeg syntes 4U (300mm dypde), som jeg har, er for trangt til dobbel mono. 4U 400mm dybde er tilstrekkeligt men den kan man ikke kjøpe med forborede heatsinks. Mulig jeg går for 5U eller noe kinesisk. Så lidt på materialepriser og det kan ikke betale seg at bygge selv, unntagen man kan finne alu plater og profiler billigt hos en skrothandler.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Falt på det store når jeg skulle bygge Aleph J, den trenger all kjøling den kan få:) M2 og F6 er direkte kalde i forhold.
    Men kabinettet kunne ikke vært noe mindre for å få inn dobbelt med trafoer og PSU kort ihvertfall..
    Har 2 slike kina kabinetter på vei nå:
    s-l500.jpg

    Blir vel akkurat passelig med plass og kjøling 8)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Flotte kabinetter Twsts. Kunne godt tenke meg at få fat i, i hvertfald, kjøleprofilene. Ser godt ut. Har ikke set disse til salg i løsvekt. Hvor meget gir du pr kabinett, er de 400mm dype?
    Jeg har snart allt til M2 unntagen kabinetter. Har ikke lyst til at genbruke F6 supply og kabinett, det er den for god til.
    Synes diyaudiostore Deluxe 5U er lidt for stort og forholdsvis dyrt. Et U3 eller U4 350-400 dypt ville være nok for M2. Der er plass til dobbel mono (2x300VA trafoer) i 300 dypt hvis mand stiller trafoer på høykant opp mot forplate. Mangler at finne noe 2-3mm kobber plate til groundskinner, muligvis jeg finner det hos lokal skrothandler. Jeg kommer sannsynligvis til at bruke 4x47000 per mono side. Tror at dual mono med moderate kondensatorer gir lidt mer end stereosupply med fler Farad. Kan jo øke senere hvis jeg kommer over en til batch af disse longlife kondensatorer.
    IMG_1317.jpg
     
    Sist redigert:

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Blir lækkert det der! Flotte kondensatorer, og hvis du får tak i blank kobber blir det jo riktig så flott:)

    Enig at 5U Deluxe er i største laget, og ikke spesielt plasseringsvennlig, men gjør seg med litt boltreplass. Uansett unødvendig mye kjøling til M2.

    F6 er virkelig spesiell, er den jeg liker best hittil. Så den må du ikke slakte nei :) Har satt inn drossler i PSU'en min nå. Vanskelig og si om det ble noe lydmessig forskjell - men innbiller meg ihvertfall litt sortere bakgrunn og mindre kantete i toppen :) Små forskjeller uansett.
    20180601_123607.jpg


    De nye kabinettene som er på vei fra Kina har følgende mål:
    TB20M2ieZjI8KJjSsppXXXbyVXa_!!12988300.jpg

    Hakket mer plasseringsvenlige og skal bli akkurat store nok tenker jeg :)
    Kan poste bilder når jeg har fått de i hus.

    Ser de har noen løse kjøleribber, men krever jo en del ekstra egeninnsats:p
    https://www.ebay.com/itm/1pc-black-high-power-class-A-Pass-amplifier-heatsink-radiator-260mm-150mm-75mm/263262235520
    https://www.ebay.com/itm/full-Aluminum-power-amplifier-heatsink-TIY-amp-radiator-194mm-120mm-50mm/253130081293
    https://www.ebay.com/itm/1pcs-Pass-high-power-class-A-amplifier-heatsink-radiator-260mm-150mm-75mm/252934177786
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Flott din F6 :). Jeg kunne godt tenke meg dual mono på min F6 på et tidspunkt, men i øjeblikket har den skubbet mine rørmonoblokker til side og brukes daglig i kjellergrotten på mine Altec horn. Selv om jeg kun har 8x18000uF i F6 syntes jeg den leverte ikke kun bedre lyd over det hele men også bedre bass ( mer rich, realistisk og oppløst) på mine ineffektive stue høyttalere end mine Ncore400 monoblokker som hidtil har hatt bl.a bass slagkraft, tørhet og avslappet detaljerikdom som sin force.
    Disse kina kasser har passende størrelse og ser vesentlig penere ur en modushop sine.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Ja, det er vel spesielt i bassen F6 gjør noe unikt iforhold til de andre kretsene.
    Spent på hva du finner ut når du får M2 opp og gå:)
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Lækker den kondisbanken :)
    Kommet noe videre? Landet på kabinett? :)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Nei dessverre har vært stopp pga andre aktiviteter. Har ikke besluttet ennå mht kabinett. Nemmest er nok at kjøpe 400 dype 3 eller 4U fra modushop. Vi får se :)
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Ja, er nok kjøling i de modushopkabinetta - så om du får plass til det du vil inni er det vel bare å kjøre på :)

    Fikk mine kinakabinetter for litt siden og er strålende fornøyd med byggekvaliteten. Har landet på layout og kommer stadig nærmere noe som gir lyd:)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    M2 Clone - Tea-bag pcbs.

    Ja jeg så din byggetråd på AA, virkelig fine kabinetter. Jeg prøvede i går at pakke lidt tettere på bundplate fra 300dyp modu, dette kan gå hvis jeg pakker kondisene tettere mod midten. Hadde først tenkt a ta 220v inn mellom kondisene men legger den under bundplaten i stedet. Med trafoene stablet så passer dette akkurat inn i 4U. Kjøper fler M3 bolter og bolter kondis klemmer på endelig plass så jeg kan overbevise meg at jeg har plass nok til forsterkerprintplaterne på kjøleplatene før jeg bestiller kabinett. :)
    IMG_1359.jpg
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Blir pent :)
    Sålenge du får nok klaring til forsterkerprintet med komponenter:)
    Heldigvis er det ikke så mye som skal justeres på denne, så man trenger ikke og nå tak i potmetre og plasser til og feste måleprober.
    Det blir jo fort trøbletete når det blir tight.

    Har du vurdert at det blir nok avstand mellom trafoene til kraft og de på print? Vet ikke hvor skjermet de du har er:)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har skjerme til M2 trafoene hvis nødvendig.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Blir lidt for trangt i modu 4U/300 for mitt M2 bygg så jeg har bestillt modu 4U/400 i stål. Regner med at dette blir ikke den siste FW. Stål kabinettene er en del billigere og jeg kan sammenligne med min F6 i alu 4U/300.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Er komt lidt lengere i byggeprosessen nu. Powesupply ok i hvertfald. Blir lidt trangt, håper den blir fri for hum.
     

    Vedlegg

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Ser bra ut Kjartan! Ikke lenge til det blir lyd nå :)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Takk :) Er du ferdig med dine M2 monoblokker Twsts?
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Bare den ene - er på ferie så ble brått litt stillstand i prosjektene :)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Ja ferie og tropevarme har også gjort at det går seint hos meg :)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    First Watt M2

    Fikk lidt problemer med hum, men det er nu løst med lidt endret lauout og ledningsføring. Min First Watt M2Clone spiller himmelsk på A5 :) :)
    IMG_1415.jpg
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Det er bare å gratulere! Kjempejobb!
    Får den permanent plass i steden for F6 nå? :)
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å gratulere! Kjempejobb!
    Får den permanent plass i steden for F6 nå? :)
    Takk vi får se :). F6 er mer presis uten at være aggressiv på noen måte. Spiller med M2 i et stykke tid og bytter så. Jeg bygger nok også ZMs M25 Berserk på et tidspunkt og muligvis en Sit når den kommer i diy butikken. Jeg har print og fets til både B1 og Pearl2 liggende, bygger dem muligens i vinter. Så har jeg også komponenter til F5 som var tiltenkt min søn. :) Må trekke i bremsen nu så stopper jeg om et par år ( meget inerti :) ). Hva med deg er du glad for dine M2. Virkelig flott bygg hos deg.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Er meget fornøyd med mine M2 - men det har jo blitt noen arbeidstimer, så det hjelper på eiergleden. :)

    Synes M2 er en mer flytende forsterker enn F6. Spesielt mellomtonen og det store lydbildet - Men dynamikken, bassgrepet og spillegleden i F6 slår den ikke her hos meg, spesielt ikke på lavere volum. Men en anelse mer romantikk gjør ingenting innimellom - og det serverer jo M2 uten og bli for rund.
    Har jo heldigvis to anlegg, så går helt fint og sjonglere litt.
    M2 skinner faktisk virkelig med passiv preamp, uten å bli kjedelig. Regner med bufferen på inngangen er cluet - blir jo som å ha en innebygd B1 :)

    Bremsen ja..
    Har kort og det meste av deler liggende til push-pull BA3, så blir vel bygging av separerte gain trinn i første omgang også ta det videre derifra.
    M25 skal jeg og teste tenkte jeg:rolleyes:

    Du må rope ut om du vil teste Aleph J på horna dine en gang - så har jeg ferdige bygde kort som du kan få låne. Tror det kunne blitt en spennende kombo med litt ekstra nærhet. :)
    Har vurdert å harveste deler, jfets osv, men får meg ikke til og demontere de..:confused::)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn