2A3/300b kit

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Koplede Tentlabs fra. Sikring smeltede. Da er det vel kun trafo eller 10uf som kortslutter. Der er en lille bule (venstre) på den ene forbindelse på 10uf. Veit ikke om det indikerer "blown cap" på denne type Obbligato. Se bilde
    IMG_0455.JPG
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hvis du kobler fra alle sekundærene?
    Hva skjer da?
    Blåser du fortsatt sikringen?
    Hvis ja, er det kortslutning i trafoen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du kobler fra alle sekundærene?
    Hva skjer da?
    Blåser du fortsatt sikringen?
    Hvis ja, er det kortslutning i trafoen.
    Nu når alle rør er ute er det vel kun 5v via 10uf eller trafo som kortslutter, er det ikke korrekt eller misforstår jeg diagrammet?. Da er det vel nok at avkople 5v forbindelsen til 10uF og da burde alle sekundære være frakoplet? + frakople 6.3v ( så jeg nu).

    Er der alminelig feil at trafo kortslutter lige pludselig, hvis det er produksjonsfeil burde den ikke have gjort det for lenge siden? De blir kun lunkne ved normal drift. Jeg har eldre Quicksilver kt88 monoblokker, på dem kunne man koke suppe hvis man satte kjele på trafoen :)
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Det er ikke vanlig at trafoer kortslutter.
    Men når det skjer, skjer det plutselig.
    Som med alle andre feil.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Så er repasjonsarbeidet på LD91 300b monoblokk så smått i gang. Original power trafo fra Hong Kong var ikke til at oppdrive så 2 stk Hammond 300bx ble bestillt. De mangler dog 10v vinding til driverrør. Ingen plass i eller på chassis for ytterligere filament trafo så jeg tror jeg prøver 6C6 (6.3v) som driver i stedet for en Soviet WE310 clon. Har noen RCA 6C6 i bestilling. LD91 har TentLabs regulator på 300b filam. Den kommer til at bruke C.T. 6.3V 6A vinding. WE274 ensretter bruker 5V 3A vinding og da er der 2 stk. C.T. 5V 1.2A til bake. Tror jeg prøver med voltage doubler fra GlassWare til at få 6.3V DC til 6C6. Når dette er i hus, på et eller andet tidspunkt, kan jeg sammenligne original monoblokk mot modifisert. Hvis det spiller ok så blir den annen monoblock brakt til samme spec.
    Hammond 300bx kan lige akkurat placeres på chassis, behøver kun at bore et par boltehuller og endre gjennomføringshull.

    IMG_1063.jpg
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Hammond 300BX (og flere andre nettrafoer fra Hammond) har en tendens til å være litt "overspesifiserte" og gi fra seg noe mer spenning enn det en skulle tro ut fra databladene. Så sjekk B+ og eventuell vekselstrømsgløding når du fyrer opp.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Lørdags-snop

    Reservedeler, for sikkerhets skyld, til mine gamle A5. 2 stk GPA 515-8C Alnico :) Kan også teste dem i 620 kabinetter.
    IMG_1064.jpg
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Da mangler jeg kun en passende 3U kasse til Aikido m. 4x 6CG7 plus test selvfølgelig og finne dårlige lodninger m.m. :)
    IMG_1067.jpg
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Aikido all in one

    Hei, er ved at vælge kabinett løsning til min aikido pre amp. Er der noen fordel i at montere power og filament trafoer i separat boks, når ensretning og regulering av b+ og glød allikevel foregår på preamp print (all-in-one)?
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Et skridt frem i LD91 reparasjon. Mr Hammond er en del større en original powertrafo.
    IMG_1087.jpg

    Hmmm hvad er hvad. Bruker 2x5V 1.2A vindinger i serie til WE310 (c.a. 10V 1.2A), 5V 3A til WE274 ensretter og 6.3V inn i Tentlabs for 300B filament. Portvin nu, test i morgen :)
    IMG_1086.jpg
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Hammond 300BX kan kobles opp som bla 220 eller 240v. Hvis de er lidt overspesifiserede, burde man kople opp som 240V. Det vil gi lidtt lavere V på secundær ikke sandt?
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Utvilsomt. Bruk 240V. Selv da blir det rikelig (så fremst du ikke har svært lav spenning hjemme).
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Utvilsomt. Bruk 240V. Selv da blir det rikelig (så fremst du ikke har svært lav spenning hjemme).
    Flott. Prøver 240V i hvertfald i første omgang.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    300b amp fikset

    Da er min 300b monoblokk fikset og spiller godt. Den kjører 300b lidt hardere (444v, 90mA) pga lidt høyere B+ fra Hammond trafo. Nu mangler kun at bytte powertrafo på den anden. Lidt strammere i bass end den gamle, men også lidt støy (humm), den gamle er helt tyst, sjekker ledningsføring.
    annar i lagi hinn ekki.jpg
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Da har den anden monoblokk også fått ny powertrafo. Spiller som en drøm. Måler likt den anden. 300B kjøres på grensen (grensen er vel 450V og 100ma på robuste 300B typer). De TJ300B som ble solgt med kittene i sin tid ville nok smelte. Er helt tyst, målte 5mv AC over testhøttaler med kortslutted inngang. Kan kun høre den hvis jeg legger øre mot hornmunning. Den anden monoblokk brummer en lille smule. Jeg har tentlabs regulatorer på 300B. Begge ( bruker en per blokk) sider hadde en løs solderpad på den ene av de 3 store capasitorer. Loddede igjen og tror jeg fikk brukbar kontakt med pad på den anden side af print. Må være varme fra regulator som vrider tentlabs printplade så pad løsner over tid.
    Nu må jeg se at få ferdig min Aikido pre, har jo samlet en del av ingrediensene til en First Watt F6.
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Ser bra ut det der. Gratulerer med reparasjonen. Hvor mange watt brenner 300B-rørene av med den spenninga som du har nå?
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Må indrømme at den slaks kalkulasjoner er ikke min forse ( for mange år siden :) )
    De målinger jeg har med kortsluttet inngang er for den ene monoblokks 300B (så på mine skriblerier, lidt høyere end nevnt ovenfor):
    Plate (catode) to ground 446V DC
    Pin 2-1 plate to catode 370V DC
    Catode resistor er 878ohm, måler 81,8V DC over den ~ 93ma
    Utgangstrafo er 5k ohm.


    Effekten som røret svir af = voltage diff (370V) over 300b gange 93ma (P=IxE). ~34W Er det korrekt?
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Du er helt på grensen (eller noe over) for et 300B mht andetap: Va-k * Ia.
    Det kan være positivt for lyden, men ikke for levetiden.
    5mV AC på utgangen er alt for mye. Du har kanskje blitt "lurt" av måleinstrumentet siden du ikke hører noe?
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Du er helt på grensen (eller noe over) for et 300B mht andetap: Va-k * Ia.
    Det kan være positivt for lyden, men ikke for levetiden.
    5mV AC på utgangen er alt for mye. Du har kanskje blitt "lurt" av måleinstrumentet siden du ikke hører noe?
    Det er korrekt Audiomix, dette er høye verdier. Er nok fordi Hammond 300BX leverer lidt for rigelig spenning (oppgitt som 400-0-400V) selvom jeg koplede den opp for 240Vac i stedet for 220Vac. Jeg burde nok redusere B+ til 420-430V eller deromkring.
    Byggeveiledningen som fulgte kittet ville gjerne ha c.a. 1mV AC. Kan min høye verdi på 5mV være pga for høy B+ ? Mulig jeg er blevet lurt eller feilavlest ( muligvis er korrekt verdi 0,5mV), prøver at måle igjen.
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Målte igjen, den høyttaler som jeg brukte som load var kun 4ohm så jeg koplede 2stks i serie (8,1 ohm) og målte nu kun 2mV AC over høyttalerne. Men de andre verdier var meget lavere end før. Det viste seg at mine foretrukne ensrettere er blitt rett slidte (TJ274) og de billige kinesiske 274 rør som jeg brukte når jeg testede etter installasjon av ny powertrafo var ferske og gir de høje verdier omtalt tidligere.
    Audiomix, jeg har noen 47ohm 5watts sement modtande, ville det være en ide at kople inn 2 stks + og - på primær siden, eller kople inn 1 stk 47ohm før choke på sekundær siden til at redusere B+?
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    ... eller bytte ut 274 ensretter med 5U4G/5R4G som har høyt "sag"/"voltage drop"
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Målte igjen, den høyttaler som jeg brukte som load var kun 4ohm så jeg koplede 2stks i serie (8,1 ohm) og målte nu kun 2mV AC over høyttalerne. Men de andre verdier var meget lavere end før. Det viste seg at mine foretrukne ensrettere er blitt rett slidte (TJ274) og de billige kinesiske 274 rør som jeg brukte når jeg testede etter installasjon av ny powertrafo var ferske og gir de høje verdier omtalt tidligere.
    Audiomix, jeg har noen 47ohm 5watts sement modtande, ville det være en ide at kople inn 2 stks + og - på primær siden, eller kople inn 1 stk 47ohm før choke på sekundær siden til at redusere B+?
    Hva måler du med?
    Hvor stor er kondensatoren etter likeretter røret?
    Regner med at du har CLC filter.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Målte igjen, den høyttaler som jeg brukte som load var kun 4ohm så jeg koplede 2stks i serie (8,1 ohm) og målte nu kun 2mV AC over høyttalerne. Men de andre verdier var meget lavere end før. Det viste seg at mine foretrukne ensrettere er blitt rett slidte (TJ274) og de billige kinesiske 274 rør som jeg brukte når jeg testede etter installasjon av ny powertrafo var ferske og gir de høje verdier omtalt tidligere.
    Audiomix, jeg har noen 47ohm 5watts sement modtande, ville det være en ide at kople inn 2 stks + og - på primær siden, eller kople inn 1 stk 47ohm før choke på sekundær siden til at redusere B+?
    Hva måler du med?
    Hvor stor er kondensatoren etter likeretter røret?
    Regner med at du har CLC filter.
    Måler med en Biltema multimetre ( to typer, en ny og en eldre gir samme verdier). Ja jeg har CLC (singel ikke dobbel choke). Første kondensator er 10uF. Jeg byggede som kit i sin tid. Brukte komponenter som fulgte.
    Når jeg ser tilbake fikk jeg også meget lave verdier når jeg byggede monoblokkene ( brukte TJ274b solid plate, ikke mesh). Troede den gang at jeg brukte feil målemetode, eller at min multimeter målte feil. Nu ser det i hvertfald ut til at der er meget stor forskjel på TJ274b og de "billige" kinesiske 274b. Den billige gir realistiske omend høye verdier, mens TJ allt for lave.
    IMG_0456.PNG
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Ensretter mysterium

    Hei, nu gjorde jeg en rekke målinger og sandt nok der er kolossal forskjel mellom de to 274b ensrettere og i henhold til mine skriblerier fra ca 4år siden har TJ274B levert så lave verdier hele tiden.

    Noname 274B (Shuguang hvis jeg husker rett):
    Etter ensretter til gnd, henholdsvis 490 og 491VDC
    300B A-gnd 448VDC, A-K 375VDC
    K resistor 887ohm, 77,3VDC over den ~=87mA
    310 rør A-gnd 197VDC, A-Screen 77,5VDC, Screen-gnd 120VDC (Ok verdier)

    TJ274B ensretter:
    Etter ensretter til gnd, henholdsvis 318 og 319VDC (huge sag!)
    300B A-gnd 279VDC, A-K 247VDC
    310 rør A-gnd 127VDC, Screen-gnd 77,6VDC (allt for lavt).
    IMG_1119.JPG
     

    VB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Innlegg
    1.808
    Antall liker
    1.379
    Har du fått sjekket vekselspenninga til glødinga av inngangsrøret? Ikke for høy med Hammond?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Du kan med fordel endre verdien på første kondensator etter likeretter til 4uF.
    Det vil trolig gi noe lavere spenning og øke levetiden på 274B.
    Hva måler ditt multimeter over HT terminalene ved avslått forsterker?
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått sjekket vekselspenninga til glødinga av inngangsrøret? Ikke for høy med Hammond?
    Inngangsrøret får 10,2VAC som det skal. Sekundær på powertrafo er 410 og 411VAC, 300B får regulerede 4,9VDC fra TentLabs og ensretter lidt over 5VAC
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Du kan med fordel endre verdien på første kondensator etter likeretter til 4uF.
    Det vil trolig gi noe lavere spenning og øke levetiden på 274B.
    Hva måler ditt multimeter over HT terminalene ved avslått forsterker?
    HT terminaler, avslått i en time - 93,6ohm, 2mVAC, 0VDC.
    4uF som første kondensator er jo et kriterium for nogle få 274B, men ikke alle. De fleste burde klare 10uF som første C. Men klart det er noget jeg kommer til at prøve, samt at få fat i et 275B til til at se om det er stor forskjel mellom dem. Hvis lav spænding skyldes slitte TJ274B så har de været slidt når jeg fikk dem nye for 4år siden.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Du har et problem med målingene.
    Negativ motstand er en umulighet
    2mV AC uten signal tyder på at dette er noe i multimeteret.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Du har et problem med målingene.
    Negativ motstand er en umulighet
    2mV AC uten signal tyder på at dette er noe i multimeteret.
    det er en streg ikke minus :). Kan der ikke ligge et svagt magnetfelt i powertrafoen som gir opprunnet et lille AC verdi ( dvs 0.002V) vi er jo på grensen av hvad multimeteret kan måle.
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Hva viser instrument med målepinnene mot hverandre / kortsluttet?
    Et magnetfelt i ro lager ingen spenning.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Hva viser instrument med målepinnene mot hverandre / kortsluttet?
    Et magnetfelt i ro lager ingen spenning.
    Faktisk viser det 1-2mVAC :)
    Fandt en ubrukt russisk WE310 clon og satte i den monoblokk som brummede lidt. Nu er der ingen brum.
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.108
    Antall liker
    4.965
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Bra!
    Vanlige DMM har begrensninger ved måling av AC i mv området. Ikke har de spesielt høy båndbredde heller.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Du kan med fordel endre verdien på første kondensator etter likeretter til 4uF.
    Det vil trolig gi noe lavere spenning og øke levetiden på 274B
    Jeg har nu bestillt 2 4,7uF Obbligato ( samme type som ellers brukes i ampene neste lavere verdi som jeg kunne finne var 2,2uF). Den gir 3,2uF i serie med den 10uF som er der i forveien. Men det er interessant at se at til eks WE 91 som ble kjørt år ut og år inn i kinoer før i tiden har ikke fulgt denne regel med maks 4uF som første cap. Jeg googlede og har faktisk ikke funnet et powersupply kredsløb som bruker 274a/b som følger denne regel.
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    GPA 515-8C Alnico vs Lansing 515-8G i VOTT

    Satte GPA 515-8C Alnico i mine A5X 828 VOTT kabinetter i stedet for Altec Lansing 515-8G. Lyder virkelig godt allerede fra første dag, helt uten tilspilling. For tidligt at sige om de skal erstatte 515-8G. Kommer nok til at teste i noen måneder først. Dårligt billede følger, ikke nok lys i kjelleren :)
    IMG_1124.jpg
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Potatomasher

    Mens jeg venter på caps til mine 300b ( til at kunne teste lavere verdi på første cap etter ensretter ) så har jeg fortsatt at bruke mine 300b monoblokker nu med Hammond powertrafoer. Bruker kina 274 ensrettere og etter lidt innkjøringstid lyder monoblokkene himmelsk, med al den oppløsning, saft og kraft man kan ønske seg. Mulig vil rørene have kortere levetid med c.a. 450v på 300B, men der er det verd lydmessig. Tror faktisk at TJ 274 (også kina) er overvurdert og overpriset rør. Har også 2 par 5R4WGA " potato mashers" som jeg kan teste ( krav til <4uF første cap). Stygge som arvesynden men de ble bla brukt i L'audiophile sin versjon av WE91. Som mine LD91 står nu er bla bassen virkelig veloppløst og tør. Skjemmer ikke at GPA 515-8C alniko er utrolig gode bassenheter og går lavere og har bedre bassoppløsning i A5 kabinettene end Altec 515-8G.
     
    Sist redigert:

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    First Watt F6

    Har fått alle deler og kabinett til F6. Gleder meg til at bygge og sammenligne opp mot mine rør monoblokker og hypex forsterkere. Har hatt lyst til en mindre kl A forstærker siden jeg hørte Elektrokompaniet og en av de første Sugden, for mange år siden. Av en eller anden grund er det ikke blevet til noe før nu. ... skal selvfølgelig samle den først og prøve ikke at ødelegge allt for mange komponenter i prosessen ;) .

    IMG_1183.jpg
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Aikido all in one

    Har nu lang om længe fått ferdigjørt Aikido linestage ( 4 x 6CG7 ) så der er hull igjenom. Layout ikke fastlagt, skal være plass til rør phono i samme kabinett. Brummede i starten og lyden var meh.. ( var skuffet ). Huskede at jeg hadde glemt house ground kopling. Nu lyder den glimrende, selv med allt for lange kabler, gammel og slitt 100k blue velvet via billige 30watt hypex (med sowter trafo på inngang -rca-> balansert ). Skal ferdigtenke layout før jeg borer huller til inn og utgange og Volumen, selector osv. Skal også ha choke og filament supply til phono i samme kasse.

    IMG_1186.jpg
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Ferdig med pre amp boks og montere og lodde alle forbindelser. Virker fint, helt støyfri. At bore bakplate for 8 Neurik RCA plugger med håndværktøy er ikke for sarte sjeler. Ble rimelig pent allikevel. Venter med bilde idet jeg måtte bruke assortede gamle knapper og kapper ikke forlængeraksler før knapper passer. De knapper som jeg hadde tenkt meg at bruke har ø .2-.3 mm for lille hul ( tommer/mm problem ? ). Er også nød til at bruke 100k stepped ( hadde loddet en 25ohm ), selvom 6cg7 gir relativt beskjedent gain.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn