G
Jeg orker ikke den fyren der.
Har aldri skjønt den appellen han har hatt, men denne videoen gjorde det ganske klart for meg hvem han henvender seg til, om ikke annet. Han snakket vel til et fullsatt Spektrum her også for en stund siden. Interessante tider vi lever i.Jeg orker ikke den fyren der.
Han har selvsagt noen poenger, men han fyrer opp den del mennsker som heller burde dempes ned.
Så denne videoen peker på viktige poeng.
Ikke jeg iallefall. Jeg hører hva jeg hører. Hva andre tenker om det bryr jeg meg ikke om.Hvem er det nå som skal bli krenket over at Dunning-Kruger effekten er tilbakevist?
Nå er det jo en mann som har gjort dette, så det hele skyldes nok "Patriarkisk logikk!
Jepp. Slike folk har jeg jobbet med, de som ser nyktre og velfungerende ut når de har arbeidspromillen sin, og ser rusa ut når de er edru. Og folk med tilsvarende bruk av illegale stoffer.Om man innimellom tenker at det har blitt litt meget og litt fuktig så er det alltid noen som spiller i en helt annen liga
Daglig drakk hun minst 18 halvlitere med øl. På de verste dagene var hun oppe i nærmere 36 halvlitere.
...
Selv da promillen ble målt til 3,9 hos legen, var det vanskelig å se at hun hadde drukket. Andre ville trolig vært bevisstløse og i verste fall døden nær med samme promille.
– Jeg måtte holde meg på en promille på over 3. Dersom den ble lavere enn det, begynte jeg å skjelve, kaldsvette og bli dårlig.
Den tidligere skoleflinke og sprudlende jenta forandret seg til det ugjenkjennelige.
Daglig drakk hun nærmere 10.000 kalorier, og vekten spratt oppover.
100 kilo, 120 kilo, 140 kilo.
Siste gangen hun veide seg, viste vekten 165 kilo.
Jeg vet jo - rent teoretisk - at slikt eksisterer (tror jeg har lest om akkurat henne før, men det kan også ha vært noen andre i lignende situasjon). Men det er for meg ikke mulig å forestille meg at det faktisk er mulig å drikke så mye. Og noe vanligere så fremstår konseptet å ville ha noe å drikke når man våkner etter en fuktig aften som helt uforståelig, noe slikt vil da være nær det absolutt siste jeg har lyst på i alle fall.Jepp. Slike folk har jeg jobbet med, de som ser nyktre og velfungerende ut når de har arbeidspromillen sin, og ser rusa ut når de er edru. Og folk med tilsvarende bruk av illegale stoffer.
Det er derfor jeg hevder at man ikke kan bruke sine normalerfaringer til å forstå hvordan de avhengige har det.
Ja, jeg synes det.Alle snakker om innovasjon, men er egentlig viktigheten av det oppskrytt?
Innovatørens samfunnsansvar
Fra Ukeavisen Ledelse 27 august 2010. Innovasjon er det nye moteordet. Men er innovatørenes hovedoppgave å utvikle nye produkter eller tjene...twa-marketing.blogspot.com