JENO
Hi-Fi freak
Da er det nok bare hukommelsen som spiller meg et puss. Var sikkert Gryphon jeg tenkte på. Jeg synes likevel observasjonen din er oppsiktsvekkende, og lurer på hva det kommer av.
Ser ut som snekkern har brukt splitthylser fra Motek i betongen. De tåler overraskende 152kg i skjærkrefter pr hylse. Trur pokker ikke den hylla detter ned om han krabber oppå sammen med filteretKan ikke godkjennes - den hylla skal festes med 6" gjennomgående. Minst
Godt gammelt NEBB skap ser jeg... minnene strømmer på
HeiSåpass, ja... TrompetN fikk vel utlignet forskjellene mellom DP og nCore med eq om jeg husker riktig?Har prøvd Ncore 400 mot dp i mellomtonen i det gamle oppsettet. Det var ikke så oppløftende. Det spilte så glatt og uten dramatikk at det må stilles spørsmål om det var noe galt. Den gang med DEQX som pre. Det ble justert for forskjeller i gain/nivåEller gå over til switch mode. Som spiser nettstøy til frokost når det er gjort skikkkelig.
Opplevde akkurat det samme selv da jeg testet DPA1B mot Ncore på Magnepan 3.7. Ncore imponerte umiddelbart da den virket perfekt, men det ble rett og slett kjedelig. DP spilte like nøytralt, men det ble musikk istedenfor bare lyder. MG er oppløst og dynamisk med sine store mellomtone og diskantbånd, så var en grei høyttaler å teste på.Har prøvd Ncore 400 mot dp i mellomtonen i det gamle oppsettet. Det var ikke så oppløftende. Det spilte så glatt og uten dramatikk at det må stilles spørsmål om det var noe galt. Den gang med DEQX som pre. Det ble justert for forskjeller i gain/nivåEller gå over til switch mode. Som spiser nettstøy til frokost når det er gjort skikkkelig.
Trodde du karakteriserte Antonsen som amatør Nei har ikke prøvet denne ennå - har ikke hatt lyd på over en måned. Regner med at dette er oppe å spiller innen et par uker - selvfølgelig med et nivå som er mye høyere en det du hørte/stilte sist.Har du rukket å høre denne enda Tor?
Vis vedlegget 458694
Hardcore plate musikalsk sett norsk standard. Ekstremt nivå på trompetspillet. En god referanse på den mørkeste oktaven på flygler også.
Hei. Vil ikke en enda bedre løsning enn skilletrafo være andre forsterkere? Jeg har opplevd kraftig brum fra enkelte forsterkere, mens andre igjen har vært lydløse en meter eller lengre fra og tilnærmet null støy i høyttalere. Jeg klarer ikke å slå meg til ro med kraftig støyende forsterkere, da det er en konstruksjonsfeil fra produsent.Mye brum i forsterkerne og tidvis stor forskjell på lydkvaliteten i anlegget. Fra helt magisk til mindre bra. Har tre andre som har vært flere ganger på besøk her, og de har virkelig trodd jeg har skrudd meg bort ved flere anledninger. Samme innstilling er brukt i 95 % av tilfellene.
Nattesøvnen må reddes så da blir det denne trafoen, med meget god undertrykkelse av støy fra nettet samtidig som det blir et galvanisk skille på denne kursen. En gjennomgang og oppkobling av alt utstyr etter LE prosedyre. Og tilkobling av enkle filtre, fra Clas Ohlson, på alt av datautstyr sjermer harddisker ol. - dette hindrer mye drit ut på kursen.
Fint det er andre med samme opplevelse, men det er likevel noe jeg ønsker og finne ut mer av. Mg oppløst og dynamisk - Det er vel å ta iOpplevde akkurat det samme selv da jeg testet DPA1B mot Ncore på Magnepan 3.7. Ncore imponerte umiddelbart da den virket perfekt, men det ble rett og slett kjedelig. DP spilte like nøytralt, men det ble musikk istedenfor bare lyder. MG er oppløst og dynamisk med sine store mellomtone og diskantbånd, så var en grei høyttaler å teste på.Har prøvd Ncore 400 mot dp i mellomtonen i det gamle oppsettet. Det var ikke så oppløftende. Det spilte så glatt og uten dramatikk at det må stilles spørsmål om det var noe galt. Den gang med DEQX som pre. Det ble justert for forskjeller i gain/nivåEller gå over til switch mode. Som spiser nettstøy til frokost når det er gjort skikkkelig.
Kommer nok likevel til å teste mer av dette etterhvert på Paradigm Persona også som er enda bedre i mellomtone og diskant en MG.
Absolutt oppløst det er en av styrkene til MG og dynamisk fra mellomtonen og opp. Mye membran gir bra dynamikk. Vi snakker tross alt om veldig stor båndiskant. Er vel bare Petter Dale sin linesource som har større diskantFint det er andre med samme opplevelse, men det er likevel noe jeg ønsker og finne ut mer av. Mg oppløst og dynamisk - Det er vel å ta iOpplevde akkurat det samme selv da jeg testet DPA1B mot Ncore på Magnepan 3.7. Ncore imponerte umiddelbart da den virket perfekt, men det ble rett og slett kjedelig. DP spilte like nøytralt, men det ble musikk istedenfor bare lyder. MG er oppløst og dynamisk med sine store mellomtone og diskantbånd, så var en grei høyttaler å teste på.Har prøvd Ncore 400 mot dp i mellomtonen i det gamle oppsettet. Det var ikke så oppløftende. Det spilte så glatt og uten dramatikk at det må stilles spørsmål om det var noe galt. Den gang med DEQX som pre. Det ble justert for forskjeller i gain/nivåEller gå over til switch mode. Som spiser nettstøy til frokost når det er gjort skikkkelig.
Kommer nok likevel til å teste mer av dette etterhvert på Paradigm Persona også som er enda bedre i mellomtone og diskant en MG.
Bare erter litt Det aller viktigste området å ha overkapasitet i form av membranareal er i musikkens grunntoneområdet - la oss si fra 50 til 400 HzAbsolutt oppløst det er en av styrkene til MG og dynamisk fra mellomtonen og opp. Mye membran gir bra dynamikk. Vi snakker tross alt om veldig stor båndiskant. Er vel bare Petter Dale sin linesource som har større diskantFint det er andre med samme opplevelse, men det er likevel noe jeg ønsker og finne ut mer av. Mg oppløst og dynamisk - Det er vel å ta iOpplevde akkurat det samme selv da jeg testet DPA1B mot Ncore på Magnepan 3.7. Ncore imponerte umiddelbart da den virket perfekt, men det ble rett og slett kjedelig. DP spilte like nøytralt, men det ble musikk istedenfor bare lyder. MG er oppløst og dynamisk med sine store mellomtone og diskantbånd, så var en grei høyttaler å teste på.
Derfor jeg bytta Men bruker anlegget mye til film også og da er dynamikk i toppen like viktig som bassen mener jeg. Mye morsomme effekter høyt i frekvens ogsåBare erter litt Det aller viktigste området å ha overkapasitet i form av membranareal er i musikkens grunntoneområdet - la oss si fra 50 til 400 HzAbsolutt oppløst det er en av styrkene til MG og dynamisk fra mellomtonen og opp. Mye membran gir bra dynamikk. Vi snakker tross alt om veldig stor båndiskant. Er vel bare Petter Dale sin linesource som har større diskantFint det er andre med samme opplevelse, men det er likevel noe jeg ønsker og finne ut mer av. Mg oppløst og dynamisk - Det er vel å ta iOpplevde akkurat det samme selv da jeg testet DPA1B mot Ncore på Magnepan 3.7. Ncore imponerte umiddelbart da den virket perfekt, men det ble rett og slett kjedelig. DP spilte like nøytralt, men det ble musikk istedenfor bare lyder. MG er oppløst og dynamisk med sine store mellomtone og diskantbånd, så var en grei høyttaler å teste på.
Har MG større enn 1m 70cm?Absolutt oppløst det er en av styrkene til MG og dynamisk fra mellomtonen og opp. Mye membran gir bra dynamikk. Vi snakker tross alt om veldig stor båndiskant. Er vel bare Petter Dale sin linesource som har større diskantFint det er andre med samme opplevelse, men det er likevel noe jeg ønsker og finne ut mer av. Mg oppløst og dynamisk - Det er vel å ta iOpplevde akkurat det samme selv da jeg testet DPA1B mot Ncore på Magnepan 3.7. Ncore imponerte umiddelbart da den virket perfekt, men det ble rett og slett kjedelig. DP spilte like nøytralt, men det ble musikk istedenfor bare lyder. MG er oppløst og dynamisk med sine store mellomtone og diskantbånd, så var en grei høyttaler å teste på.
Har også en annen filosofi med oppbygging av mitt oppsett. Til lengre opp i frekvens til mindre området skal lyden komme i fra, samtidig som kapasitet er ivaretatt. En AMT er et greit kompromiss.Derfor jeg bytta Men bruker anlegget mye til film også og da er dynamikk i toppen like viktig som bassen mener jeg. Mye morsomme effekter høyt i frekvens ogsåBare erter litt Det aller viktigste området å ha overkapasitet i form av membranareal er i musikkens grunntoneområdet - la oss si fra 50 til 400 HzAbsolutt oppløst det er en av styrkene til MG og dynamisk fra mellomtonen og opp. Mye membran gir bra dynamikk. Vi snakker tross alt om veldig stor båndiskant. Er vel bare Petter Dale sin linesource som har større diskant
Nei, i hvert fall ikke på 3,7 som er totalt 1,8m høy. Det store båndet til bass/mellomtone er høyere enn diskanten. Kan måle nøyaktig hvor høy diskanten er om du ønsker. PD sin er vel 2m.Har MG større enn 1m 70cm?Absolutt oppløst det er en av styrkene til MG og dynamisk fra mellomtonen og opp. Mye membran gir bra dynamikk. Vi snakker tross alt om veldig stor båndiskant. Er vel bare Petter Dale sin linesource som har større diskantFint det er andre med samme opplevelse, men det er likevel noe jeg ønsker og finne ut mer av. Mg oppløst og dynamisk - Det er vel å ta iOpplevde akkurat det samme selv da jeg testet DPA1B mot Ncore på Magnepan 3.7. Ncore imponerte umiddelbart da den virket perfekt, men det ble rett og slett kjedelig. DP spilte like nøytralt, men det ble musikk istedenfor bare lyder. MG er oppløst og dynamisk med sine store mellomtone og diskantbånd, så var en grei høyttaler å teste på.
Magnepan 20.7 er som tallet sier 2,062 meter høyNei, i hvert fall ikke på 3,7 som er totalt 1,8m høy. Det store båndet til bass/mellomtone er høyere enn diskanten. Kan måle nøyaktig hvor høy diskanten er om du ønsker. PD sin er vel 2m.Har MG større enn 1m 70cm?Absolutt oppløst det er en av styrkene til MG og dynamisk fra mellomtonen og opp. Mye membran gir bra dynamikk. Vi snakker tross alt om veldig stor båndiskant. Er vel bare Petter Dale sin linesource som har større diskant
Trodde det var høyden på diskantbåndet han lurte på, mulig jeg misforstoMagnepan 20.7 er som tallet sier 2,062 meter høyNei, i hvert fall ikke på 3,7 som er totalt 1,8m høy. Det store båndet til bass/mellomtone er høyere enn diskanten. Kan måle nøyaktig hvor høy diskanten er om du ønsker. PD sin er vel 2m.Har MG større enn 1m 70cm?Absolutt oppløst det er en av styrkene til MG og dynamisk fra mellomtonen og opp. Mye membran gir bra dynamikk. Vi snakker tross alt om veldig stor båndiskant. Er vel bare Petter Dale sin linesource som har større diskant
Det var nok meg som misforstod Trodde diskantbåndet på 20.7 gikk hele veien.Trodde det var høyden på diskantbåndet han lurte på, mulig jeg misforstoMagnepan 20.7 er som tallet sier 2,062 meter høyNei, i hvert fall ikke på 3,7 som er totalt 1,8m høy. Det store båndet til bass/mellomtone er høyere enn diskanten. Kan måle nøyaktig hvor høy diskanten er om du ønsker. PD sin er vel 2m.
Antonsen er vel selve definisjonen på en profesjonell på nærmest hvilket område det skulle være. Supermann rett og slett.Trodde du karakteriserte Antonsen som amatør Nei har ikke prøvet denne ennå - har ikke hatt lyd på over en måned. Regner med at dette er oppe å spiller innen et par uker - selvfølgelig med et nivå som er mye høyere en det du hørte/stilte sist.Har du rukket å høre denne enda Tor?
Vis vedlegget 458694
Hardcore plate musikalsk sett norsk standard. Ekstremt nivå på trompetspillet. En god referanse på den mørkeste oktaven på flygler også.
Har forstått det sånn at trafoen blir en stor forlengelse av ledningen og fallet ved belastning faller vesentlig mer. Ledningen jeg har inn nå har en motstand på 0,25 ohm ved belastning, og den trafoen jeg skal bruke har en motstand på 0,9 ohm etter hva ymir forteller. Får vel mange svar på plass nå dette er koblet opp. Dette er jeg superamatør på.Du vil nok ikke få noe mindre spenningsfall.
Spenningsfallet du måler, er jo i ledningene og lednignee vil jo være det samme her.
Mvh
OMF
Han som kikket på min forsterker har stor forståelse på hvordan dette med strøm henger sammen. Han var ikke bekymret et sekund.Apparatene arbeider sikkert helt uproblematisk og innenfor specs ved marginale spenningsfall.
De har jo også regulatorer ombord.
Hadde man sendt DC over dette strekket, så hadde ting sett helt annerledes ut.
Det er bare å se på Tesla vs. Edison: https://no.wikipedia.org/wiki/Strømkrigen
Da tar jeg med alle bortsett fra baroloen, den sparer vi.........og selvfølgelig en glasscola til sluketAmarone og Ripasso er for femi karer som liker kirsebær! Ta vare på Baroloen til du er innom Bergen.
Er det ok å like fleskemoreller?Amarone og Ripasso er for femi karer som liker kirsebær! Ta vare på Baroloen til du er innom Bergen.
Blikkje mer mandig enn flesk!Er det ok å like fleskemoreller?Amarone og Ripasso er for femi karer som liker kirsebær! Ta vare på Baroloen til du er innom Bergen.
Hardangerminner......
Men hva om han med sin kropp, gjør et hopp?Ser ut som snekkern har brukt splitthylser fra Motek i betongen. De tåler overraskende 152kg i skjærkrefter pr hylse. Trur pokker ikke den hylla detter ned om han krabber oppå sammen med filteretKan ikke godkjennes - den hylla skal festes med 6" gjennomgående. Minst
Det hadde nok endt med kul i hode og lårhalsbrudd, men hylla, den hadde vært like helMen hva om han med sin kropp, gjør et hopp?Ser ut som snekkern har brukt splitthylser fra Motek i betongen. De tåler overraskende 152kg i skjærkrefter pr hylse. Trur pokker ikke den hylla detter ned om han krabber oppå sammen med filteretKan ikke godkjennes - den hylla skal festes med 6" gjennomgående. Minst
Det er jo snart Jul