8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo men ikke kjøyrarkort;):rolleyes:
    Samme her.. Ja vi holder kontakten. Hadde vert morro med en til på tur. Om det er ok for Tor naturligvis.
    Det hadde bare vært hyggelig, og som vi har snakket om, så blir det vel med overnatting. For letthetens skyld stå jeg for tur - retur Porsgrunn... Har både bil og lappen jeg;)
    Med overnatting ja. Er vel noen systemer der som er verdt en tur har jeg hørt noen rykter om.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.545
    Sted
    Langesund
    Da var det kanskje ikke så rart at du fikk en opptur.
    Jeg hadde en modifisert Lc audio patriot , denne hadde en litt lysere klangbalanse ifht dp, mindre effekt ( 100 w) , men parkerte 6.5 på normale lyttenivåer , spesielt på spilleglede og attakk
    Parker høres jo drastisk ut og har hørt den historien før og mener du sa noe som "den dårligst og mest livløse/minst musikalske ampen du hadde hørt" Undrer meg om du har fått ut hele potensialet i den? Har dessverre ikke hørt denne men hadde ikke nølet et sekund på å ha den på mellomtonene mine. Jeg liker det jo helt dynamisk flatt;)

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.284
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Jo men ikke kjøyrarkort;):rolleyes:
    Samme her.. Ja vi holder kontakten. Hadde vert morro med en til på tur. Om det er ok for Tor naturligvis.
    Det hadde bare vært hyggelig, og som vi har snakket om, så blir det vel med overnatting. For letthetens skyld stå jeg for tur - retur Porsgrunn... Har både bil og lappen jeg;)
    Med overnatting ja. Er vel noen systemer der som er verdt en tur har jeg hørt noen rykter om.
    Ja det hadde vært noe.....Exelent forslag;)
    Men fikk det plutselig for meg at det er noe vi må bidra med mens vi er der:cool:

Fra spøk til alvor!
    Hr Shy får bruke litt tid på å skru litt først, så gir han sikkert klarsignal og så får vi finne ut når det passer best for alle Retep.

Ser frem til å sjekke ut dette systemet, men er redd jeg må bygge om stua hjemme og selge barna og kjærring når jeg kommer hjem.
    Kanskje jeg får nye naboer etterhvert også:rolleyes:;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.916
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Skal ikke være enkelt og for min del synes jeg det er ok at vi mener forskjellige ting

Har hørt litt Cary, men ikke nok for å sette to streker under svare for det merket.

Husker veldig godt da Tor Aamodt fra lyric hadde trio i det ene store rommet på Hortenmessen. Der ble det spilt på Cary den ene dagen og Accuphase den andre.

Brukte mye tid på det rommet og var den gangen helt klar på at jeg likte lyden fra Accuphase best. Synes Cary var noe rar på fløyene, og jeg synes ikke det låt naturlig.

Har jo hatt Dp (nesten) hele livet så kanskje jeg har ødelagt det med å lytte med hjerte. Overhørte forresten LMC og hans meninger - du kan jo gjette på hva han mente:)

Husker veldig godt den dagen jeg hørte DP for første gang. Det var første gangen jeg hørte noe som hadde noe naturlighet over seg gjennom en høyttaler
    artig for den seansen husker jeg og...
    "Accupiss" låt sterilt og uengasjerende og flatt
    da Cary ble satt inn kom sjel og naturlighet, selv om de 805 blokkene og Carysoundet er litt slaskete og bløtt
    eneste DP jeg virkelig har likt helt ubetinget var 5000

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Da var det kanskje ikke så rart at du fikk en opptur.
    Jeg hadde en modifisert Lc audio patriot , denne hadde en litt lysere klangbalanse ifht dp, mindre effekt ( 100 w) , men parkerte 6.5 på normale lyttenivåer , spesielt på spilleglede og attakk
    Parker høres jo drastisk ut og har hørt den historien før og mener du sa noe som "den dårligst og mest livløse/minst musikalske ampen du hadde hørt" Undrer meg om du har fått ut hele potensialet i den? Har dessverre ikke hørt denne men hadde ikke nølet et sekund på å ha den på mellomtonene mine. Jeg liker det jo helt dynamisk flatt;)
    Ja faktisk var det slik, masse effekt , ren lyd og totalt dødt. Du husker riktig , jeg kom til en slags erkjennelse at musikkgjengivelse handler om mer en tekniske data.

Fikk på hjemlån en 5.5 med tilhørende passiv pre i forkant, - tenkte at dette skulle bli en lang kveld/natt med fantastisk flotte produkter , men etter en halvtimes tid med bra lyd og totalt uten engasjement ble anlegget skrudd av, helt for jævlig !

Som jeg sa til deg - har jeg ingen peil på hvordan nyere a1 ( ? ) låter , min erfaring må jo være nærmere 15-20 år gammel.

Lenger tilbake - dp 5000 - det var trolig en meget bra amp .

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.441
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    DP 5.5 er vel Mosfet utgaver. De oppleves gjerne «snillere»enn bipolare utgaver som 6.5 eller 6.12. A1 er IMO en forsterker som tross bipolar låter litt snilt i toppen. A1S EBW er A1 på steroider. Ekstrem sprut. Avslører strømproblemer, dårlige digitale kilder, eller platespiller comboer med problemer, skjev frekvensgang o.l. helt nådeløst. Er dette imidlertid på stell blir det ekstrem dynamikk i en fløyelshanske og klang så varm som smør.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.545
    Sted
    Langesund
    Moro med slike kontroverser bare vi holder det på et noen lunde høflig plan. :)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.545
    Sted
    Langesund
    Har forresten fått til en grei måling, men jeg får den ikke inn i korreksjonsprosedyren. Hva er galt? Dukker rett og slett ikke opp.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.545
    Sted
    Langesund
    Men fikk det plutselig for meg at det er noe vi må bidra med mens vi er der:cool:

Fra spøk til alvor!
    Hr Shy får bruke litt tid på å skru litt først, så gir han sikkert klarsignal og så får vi finne ut når det passer best for alle Retep.

Ser frem til å sjekke ut dette systemet, men er redd jeg må bygge om stua hjemme og selge barna og kjærring når jeg kommer hjem.
    Er ikke helt sikker på du mener med "bidra med" men vi kan jo prøve å ha det hyggelig.

Tar nok noe tid før jeg er der jeg vil.....klarsignal kommer plutselig.

Du har vel hørt Peter sitt anlegg og jeg kommer aldri til å slå det på størrelse og avstand til lydbilde. Bassen er også ganske annerledes uten at jeg vil påstå den er mer riktig. Regner ikke med at det blir byggeplaner på deg, Dette er fortsatt bare et anlegg satt opp etter mine ønsker

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund

Fra spøk til alvor!

Er ikke helt sikker på du mener med "bidra med" men vi kan jo prøve å ha det hyggelig.

Du har vel hørt Peter sitt anlegg og jeg kommer aldri til å slå det på størrelse og avstand til lydbilde. Bassen er også ganske annerledes uten at jeg vil påstå den er mer riktig. Regner ikke med at det blir byggeplaner på deg, Dette er fortsatt bare et anlegg satt opp etter mine ønsker
    Sånn ræl for oss som hører dårlig og har livstidsrabatt på glava med andre ord? ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Fra spøk til alvor!

Slik som det skal vere altså. Satt opp etter eiers øre. Ser frem til tur. Noen spes oppsett du (Shy) vil ta oss med til?
    Jeg har ingen frihelger ledig i sept. Treff og Horten tur på de to denne mnd. Okt er fremdeles ledig.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har forresten fått til en grei måling, men jeg får den ikke inn i korreksjonsprosedyren. Hva er galt? Dukker rett og slett ikke opp.
    Ser du de 6 firkantene helt til høyre med haker i?
    Har du en hake i den øverste?
    Om det er som på bildet her, vil ikke measurement vises.

IMG_20180814_213824.jpg

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.284
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3

Fra spøk til alvor!

Det blir sikkert kjempetrivelig. Er jo sånn vi ungdommer liker dette.
    Ta den tiden du trenger Tor. Vi stresser ikke.
    Anlegget til Retep er noe av det beste jeg har hørt på flere parametere. Den dybden kunne jeg ha drept for.

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund

Fra spøk til alvor!

Det blir sikkert kjempetrivelig. Er jo sånn vi ungdommer liker dette.
    Ta den tiden du trenger Tor. Vi stresser ikke.
    Anlegget til Retep er noe av det beste jeg har hørt på flere parametere. Den dybden kunne jeg ha drept for.
    Muligheter for å slenge seg på dette? Mangler fortsatt å høre riggen. Har ikke klart å drasse meg nedover enda. Latskap fra egen side.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fikk du opp det lille vinduet som viser "measurement ok" da du var ferdig med målingen?
    Merkelig greier, dette problemet har jeg aldri støtt på.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.545
    Sted
    Langesund
    Fikk du opp det lille vinduet som viser "measurement ok" da du var ferdig med målingen?
    Merkelig greier, dette problemet har jeg aldri støtt på.
    Ja fikk også eksellent dynamikkområde. Lagret på vanlig måte, sammen med det BX har lagt inn for å prøve seg fram. Etter det har blitt mål kan en se på målingene i det hvite vinduet ved å trykke på "view measurements" - kikket litt på de der, og alt så normalt ut
    Dette er nytt for meg også

Sist redigert:

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå husker ikke jeg hvordan målefilene lagres som filtype.
    Men kanskje det er andre programmer på PC som er satt til default på den filtypen målingen lagres i.
    Da kan det være en konflikt der...vet ikke...bare en tanke som slo meg i hodet.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.882
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Har du prøvd noen av de gamle målingene som ligger på den gamle SSD'n?

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.882
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    My documents\Juice Hifi\Audiolense 4.13\measurement

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.545
    Sted
    Langesund
    Fant. Måtte klikke lokal disk(F), brukere, 8x12_TOM, og da dokumenter osv.... Virket ikke det heller. Tar med den nye målefilen min til emokid i kveld, så får vi se om programmet hans tar i mot bedre.

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.848
    Sted
    oslo
    Er det en ny maskin?
    Har du installert Dotnet framework og Visual C++?

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.545
    Sted
    Langesund
    Er det viktig å ha det når maskinen ikke skal være koblet på nett? Hva er/gjør dette? Unnskyld dumme spørsmål:)

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.848
    Sted
    oslo
    det står på download seksjonen til AL at man må installere det om AL ikke funker som det skal ;)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.545
    Sted
    Langesund
    Fant det under <System requirement and recommendation>. Ligger linker til begge to der. Det bør jeg vel kanskje kunne klare:)

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.090
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Om du tør, kan du sende målefila til meg på e-post, så jeg kan se på den.
    ...men det beste er vel å sende den til mr. Bx.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn