8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ivaols

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2004
    Antall liker
    541
    Sted
    Flekkerøy
    Høres helt tragisk ut! Hele poenget med besøk hos andre er å komme med konstruktiv tilbakemelding. Man kan gjerne være uenig i lydidealet til andre, og det får man bare tåle å høre. Merkelig at noen kan bli sure fordi man ikke er helt enig i hvordan det låter. Hvis man bare er ute etter å høre skryt kan man bare låse døra. Man kommer seg ikke videre på sånt!
    Nei, du får ta deg turen nedover til sørlandet, Tor. Her er det høyt under taket (noen steder i alle fall :rolleyes:), og vi tåler både ris og ros uten å bli sure. Flere gode anlegg er det også blitt etterhvert, men om lyden passer din smak er en annen sak. Hifi er det vel kanskje ikke hos meg, men gleden over å ha noe selvbygd er høy!
    Skal du nedover på Sørlandet igjen er du også hjertelig velkommen tilbake i min hjemmekino. Etter du var her første gang har jeg ved å dra nytte av dine kommentarer kommet flere skritt videre!

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.130
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, gutta. Nå er det nok prat om takhøyde og såre baller. :p
    Ingen som har best, eller den mest riktige lyden. :rolleyes:

Det viktigste er vel at vi får mekka til den lyden vi SELV foretrekker.

Åssen går det med fordypning i Audiolense innstillinger da Shy? Finner du noe interessant?

Jeg er forresten blitt litt nysgjerrig på disse Satori diskantene du har satt inn, så jeg bestillte meg sjøl et par av de i dag.

Blir gøy å teste.

Men nå blir det et hull å fylle mellom TAD 12" og Satori.
    Vurderer om jeg skal bestille AE TD6M. Denne er ganske ny, og jeg finner lite av inntrykk og måledata av denne på internettet.

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund

Åssen går det med fordypning i Audiolense innstillinger da Shy? Finner du noe interessant?

Jeg er forresten blitt litt nysgjerrig på disse Satori diskantene du har satt inn, så jeg bestillte meg sjøl et par av de i dag.

Blir gøy å teste.

Vurderer om jeg skal bestille AE TD6M. Denne er ganske ny, og jeg finner lite av inntrykk og måledata av denne på internettet.
    Lot hifi være hifi og tok noe dager på fjellet.
    Hjem i morgen og fortsetter da.
    Blir spennende å se hva du mener om den diskanten.
    Ellers er det hyggelig å lese at noe av det jeg holder på med gir gevinst for andre også.

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.925
    Torget vurderinger
    3
    Ikke ofte jeg skriver her inne. Men det kunne vært artig å hatt deg på besøk The Shy. Det trur jeg mange andre mener også.
    Du har jo hørt mye, og jobbet målrettet med ditt eget. Det hadde helt klart vært verdifullt å hørt hva du synes om det en annen har rota sammen.
    Og da mener jeg på godt å vondt.
    At noen sutrer for tilbakemeldinger eller mangel av sådanne. Er vel bare sammenfallende med at det er nær sagt politisk korrekt å føle seg krenket i dag.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23

Blir gøy å teste.

Lot hifi være hifi og tok noe dager på fjellet.
    Hjem i morgen og fortsetter da.
    Blir spennende å se hva du mener om den diskanten.
    Ellers er det hyggelig å lese at noe av det jeg holder på med gir gevinst for andre også.
    I helsike - har du ikke hifi på fjellet? Pft.... hø.......ff.... Hva er vitsen med å dra dit da? :rolleyes::rolleyes: Blir jo nærmest som en rekonvalesens det da.

https://sml.snl.no/rekonvalesens

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.774
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er det vel på tide å roe ned iveren og nysgjerrigheten på hvordan andre har fått sine anlegg dit de har.

Har blitt gjort oppmerksom på at det kan virke som jeg maser til meg besøk bare for å sammenligne med mitt eget, og gjerne skrive negative ting hvis jeg kan. Eller bare utebli med kommentar
    Ble litt paff der

Da blir det heretter bare å besøke de som selv inviterer, noe som helt sikkert vil begrense dette ganske mye
    Det vil heller ikke bli noen form for tilbakemelding her på sentralen men direkte.
    Skal også begrense egne seanse vesentlig.

Har blitt kjent med en liten klikk, som en er i jevnlig kontakt med, og som egentlig holder for videre framdrift.

Takker for alle flott anlegg jeg har opplev gjennom denne reisen. Har vært meget lærerikt:)

Tor
    Ikke at det skjer for ofte, men her virker du selv litt hårsår, Tor :)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund
    Da er det vel på tide å roe ned iveren og nysgjerrigheten på hvordan andre har fått sine anlegg dit de har.

Har blitt gjort oppmerksom på at det kan virke som jeg maser til meg besøk bare for å sammenligne med mitt eget, og gjerne skrive negative ting hvis jeg kan. Eller bare utebli med kommentar
    Ble litt paff der

Da blir det heretter bare å besøke de som selv inviterer, noe som helt sikkert vil begrense dette ganske mye
    Det vil heller ikke bli noen form for tilbakemelding her på sentralen men direkte.
    Skal også begrense egne seanse vesentlig.

Har blitt kjent med en liten klikk, som en er i jevnlig kontakt med, og som egentlig holder for videre framdrift.

Takker for alle flott anlegg jeg har opplev gjennom denne reisen. Har vært meget lærerikt:)

Tor
    Ikke at det skjer for ofte, men her virker du selv litt hårsår, Tor :)
    Det har du full rett til å tro:)

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.751
    Torget vurderinger
    6
    Jeg oppfattet det også litt slik, og at må måtte gi sin tilslutning for ikke å bli mistenkt.

Kunne godt tenkt meg å hørt på anlegget ditt engang til , og med nye tweetere ! Har lokale kompiser som også er interessert i å slenge med - hvis du har har mulighet - send meg en pm !
    Mvh

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund
    Jeg oppfattet det også litt slik, og at må måtte gi sin tilslutning for ikke å bli mistenkt.

Kunne godt tenkt meg å hørt på anlegget ditt engang til , og med nye tweetere ! Har lokale kompiser som også er interessert i å slenge med - hvis du har har mulighet - send meg en pm !
    Mvh
    Synes faktisk det var litt surt at det tydes slik av dere som kjenner meg litt. Men sånn blir det når man ikke alltid tenker så godt i gjennom det man skriver

Jeg er ærlig rett ut, og egentlig drit lei dette miljøet som består av eksteme mye smisking, ryggklapping og baksnakking.

Låter ganske ok her nå etter min smak, og den har ikke forandret seg stort siden dere var het sist.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.173
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pusha hardt nok kan vel alle bli litt hårsåre her på "HårsårSentralen"
    trøsten er at det som regel går fort over og ikke stikker så dypt....
    folk er jo implisitt ute etter bekreftelse på egne valg, gjerne ispedd en dose konstruktive tilbakemeldinger for videre fremdrift
    oppfattes dosen som i overkant stor, hender det at det back-firer, men det er vel sjelden vondt ment imo
    mvh
    Leif

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.173
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46

Mvh
    Synes faktisk det var litt surt at det tydes slik av dere som kjenner meg litt. Men sånn blir det når man ikke alltid tenker så godt i gjennom det man skriver

Jeg er ærlig rett ut, og egentlig drit lei dette miljøet som består av eksteme mye smisking, ryggklapping og baksnakking.

Låter ganske ok her nå etter min smak, og den har ikke forandret seg stort siden dere var het sist.
    heldigvis er jo det mesta av smisking og ryggklapping konsentrert i en tråd her på HFS, så da er det jo bare å droppe den...:cool:

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.751
    Torget vurderinger
    6

Mvh

Var vel min subjektive oppfatning ( ! ) av innlegget da, no hard feelings .

I motsetning til deg liker jeg både smisking og ryggklapping , ikke fullt så glad i baksnakking da !

mvh per morten

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund

Mvh

heldigvis er jo det meste av smisking og ryggklapping konsentrert i en tråd her på HFS, så da er det jo bare å droppe den...:cool:
    Ikke helt sikker på hvilken tråd du tenker på, men er det den jeg tror, er jeg ikke helt enig:)

Trådene der eier ikke er spesielt robust/hardhudet er vel kanskje tjent med litt ryggklapping. Står faktisk litt ære på spill i de rette kretsene.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund

Mvh

Var vel min subjektive oppfatning ( ! ) av innlegget da, no hard feelings .

I motsetning til deg liker jeg både smisking og ryggklapping , ikke fullt så glad i baksnakking da !

mvh per morten
    Ja det er hyggelig at noe liker det en har satt sammen, det er vel alle enig i, men konstruktive tilbakemeldinger er også veldig velkommen - det er dere også
    Tar kontakt på pm.

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund
    Kan ikke være opptatt av eget oppsett hele tiden så da ble det en tur bort i nabolaget for en liten lytt på et litt mindre oppsett. Spilte musikk på en fin måte. Ganske nakent rom i hvert fall når det kommer til førsterefleksjonene. Høyttalerne var Dynaudio Confidence c1 - Kanskje den beste stativhøyttaleren jeg har hørt av denne sorten. Synes de aktive fra samme merker er ennå et strå vassere.
    Hørte på flere kombinasjoner. Platespiller og rør, streaming og rør, og til slutt streaming og transistor.
    Streaming og rør var det som falt i smak best i det rommet.

Et lite bilde av høyttaleren (hentet fra nett)
    confidence c1.png

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.130
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dynaudio er bra saker.
    Har hatt et par selv, aktive.

Vidarje sine låter også veldig bra. Mye bedre enn annet bling som pøses ut i et naivt marked.

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.616
    Torget vurderinger
    14
    Kan ikke være opptatt av eget oppsett hele tiden så da ble det en tur bort i nabolaget for en liten lytt på et litt mindre oppsett. Spilte musikk på en fin måte. Ganske nakent rom i hvert fall når det kommer til førsterefleksjonene. Høyttalerne var Dynaudio Confidence c1 - Kanskje den beste stativhøyttaleren jeg har hørt av denne sorten. Synes de aktive fra samme merker er ennå et strå vassere.
    Hørte på flere kombinasjoner. Platespiller og rør, streaming og rør, og til slutt streaming og transistor.
    Streaming og rør var det som falt i smak best i det rommet.

Et lite bilde av høyttaleren (hentet fra nett)
    Vis vedlegget 531864
    Takk for besøket og nyttige innspill.Ser frem til å høre hva demping av førsterefleksjonen kan bidra med for stereoperspektivet! Aktivt er ikke dumt det heller,du får høre KEF LS50 W neste gang du kommer innom, blir stadig imponert over hva de små tassene presterer. 200w klasse D forsterker på mellomtone og bass samt 30w klasse A/B på diskant pr høyttaler.

N

Næss

Gjest
    Ellers så kan det jo hende det var ment å være hyggelig og høflig å backe litt opp, alle som har vokst opp i ett møblert hjem vet hva det betyr. Det er en holdning man har mot venner, kolleger og familie... blant annet ;)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund
    Ellers så kan det jo hende det var ment å være hyggelig og høflig å backe litt opp, alle som har vokst opp i ett møblert hjem vet hva det betyr. Det er en holdning man har mot venner, kolleger og familie... blant annet ;)
    Det var hyggelig. På tide du tar turen så vi kan preike litt piss.

N

Næss

Gjest
    Å preike piss er jeg alltid med på, å nå er det jo lenge siden jeg har hørt hos deg. Er nysgjerrig på hvordan den nye diskanten passer inn i systemet ditt, jeg er jo veldig glad i den Beyma AMT diskanten du har byttet ut, å brukte en slik selv i ett annet oppsett for noen år siden. Neste uke så er det ingen reising her for min del f.eks., vi kan jo prates nærmere på tlf.

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.751
    Torget vurderinger
    6
    Mulig det ! Og siden jeg ikke er oppvokst i et slikt hjem - gikk det meg altså forbi :p

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.751
    Torget vurderinger
    6
    Leste denne i dagens lokalavis - litt artig !

"Kvalitet er ikke nok
    det holder fint med ei sviske
    I de middelmådiges flokk
    kommer man lengst med å smiske"

mvh per morten

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    "I den døves rike er den enørede konge!" (c) Sluket. :cool: Mono is the New Surround.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.549
    Torget vurderinger
    23
    Huff.... alltid visst det var noe rart med deg :D Men du er god til å denge 2" x 4" da! Eller 48 x 98 for å være politisk korrekt

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund
    Prosessen er i gang, og er godt lei allerede. Kan ikke tenke meg kjedeligere periode enn den å tune lyd:confused: Trenger mye pauser innimellom.
    Hører musikk på helt feil premisser, og ingenting er spesielt givende og til slutt låter alt dritt.
    Imponert over de som bytte utstyr hyppig og/eller oppgraderer til mye bedre lyd hele tiden - skal ha tunga rett i munnen da hvis alle ting er fremover og ikke bare annerledes eller sideveis.
    For hjelp har jeg sendt målefilen til Bernt for å se hva han får ut av den.

Ivaols

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2004
    Antall liker
    541
    Sted
    Flekkerøy
    Skjønner hva du mener, lite avslappende slike perioder. Får ikke noe ut av anlegget annet enn følelsen av jobb. Forhåpentligvis blir det bra, kanskje et skritt videre.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.887
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Blir spennende å se hva Bernt finner på. Jeg måtte bare bite i gresset og erkjenne at han lager bedre korreksjons-prosedyre enn meg:)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund
    Fikk med meg Torfinn Opedal på Frokost tv. Legeerklæring på at han er helt blind, og da selvfølgelig en videreutviklet hørsel. Vil vel påstå at ingen her inne kan, som han, høre hvor mange fingre som blir holdt opp foran seg med bind foran øynene, bare ved å lage noen lyder med munnen.

Kan sikkert leies inn til blindtester, problemet blir at han hører for godt og vil også registrere andre ting, som at nye forsterkere er kommet inn i rommet eller at kablene har blitt flyttet fra den ene til den andre, folk som ikke sitter helt på samme sted, og lignende.
    Tror likevel at han hadde hørt de eventuelle forskjellene som ble presentert fra anlegget.

Er glad jeg høre så dårlig som jeg gjør jeg;)

Sist redigert:

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.688
    Som sagt et spørgsmål om træning og fokuserering fremfor god hørsel.

Drossel

Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Antall liker
    3.688
    Ja fordi der er brug for det må hjernen arbejde anderledes. Der er ikke nogen som trykker på en knap og så går det af sig selv. Evolution er en helt anden boldgade.

N

Næss

Gjest
    Takk for en ___ kveld med mye ___ pisspreik, ___ musikk og ikke minst helt ___ lyd. Sånn, her var en tilbakemelding helt uten smisking. Så kan alle synsere og sofagriser fylle inn de blanke feltene selv. Mens de med litt tiltaksvilje, og som klarer å løfte ræva opp av sofan, kan heller be om audiens og gjøre opp sin egen mening :cool:

Men fra spøk til revolver, det låter som forventet og minst like bra som sist. I den grad jeg klarer å huske det, er vel drøyt 2 år siden nå? Dessverre så fant jeg ikke noe dritt… eller «konstruktiv kritikk» heter det vel, å komme med om de nye diskantene heller, selv om jeg gjerne ville ;)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.733
    Sted
    Langesund
    Kunne ikke trykke liker på dette før jeg hadde bestemt meg for hvilken ord jeg skulle fylle inn på de ledige plassene. Leste det på nytt og nå sitter jeg her og er veldig glad:)

Takk for en hyggelig prat.

N

Næss

Gjest
    Kunne ikke trykke liker på dette før jeg hadde bestemt meg for hvilken ord jeg skulle fylle inn på de ledige plassene. Leste det på nytt og nå sitter jeg her og er veldig glad:)

Takk for en hyggelig prat.
    Da fylte du sikkert inn rett, står i hvert fall for det jeg sa :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn