Er det Beyma'ene du skal selge? (fant de ikke på Torget, allerede solgt?)I dag er det "salgstirsdag" og AMT'ene går ut for 1000,- pr stykk - det er vel ingen upris
Har vel nevnt det flere ganger her, så det trodde jeg du allerede hadde fått med deg, men det er ingen rein transmisjonslinje siden munningsarealet er vesentlig større enn startarealet. Og linja/hornet er ganske kort. En annen her på forumet som har god greie på dette, kalte det en kontrollert bassrefleks. Har ofte kalt det en hybrid der tar goder fra flere prinsipper. Den hadde ikke gitt samme ytelse med konstant kanal.Rune S var innom meg på søndag med Kevin...han sa at Kvålsvoll"-hornet" var en transmisjonlinje bass ?
mvh
Leif
Ja, hadde ikke tenkt til å selge de men synes jeg måtte hjelpe en litt videre. Har korrespondert via PM'erEr det Beyma'ene du skal selge? (fant de ikke på Torget, allerede solgt?)I dag er det "salgstirsdag" og AMT'ene går ut for 1000,- pr stykk - det er vel ingen upris
Det er bra cola og polly var innafor, du ble jo forespeilet mine Ida Gran-Jansens Hveteboller, Hånd-eltet i 30 min og rykende ferske fra ovn servert med meierismør og brunost. Det ble det jo ingenting av. Det får jeg heller servere til noen jeg ikke liker.Peanøtter og cola er snadder og innafor det vel? Versjonen til Bergfinn måtte googles, aldri testet før. Går vist under flere navn, som Pollycola, og Romedalsburger.
Shazaam er kjekt. Enig, jeg fikk en liten runde i dag men det skjedde litt andre ting også så ble ikke så lange tiden, artige låter da. Fant alle på Tidal. Det låter selvsagt annerledes her, men det er vel ikke annet å forvente. For eksempel så fikk jeg ikke det voldsomme skyvet og trøkket på den Gotye låta (men sjekket at det spiller ned til 25Hz her, med relativt greit nivå. Ved 20Hz derimot så er det en helt annen ballpark, så lurer på om det faller som ett søkke ett sted under 25Hz). Satser på at det blir en økt til i morgen etter treningDet er bra cola og polly var innafor, du ble jo forespeilet mine Ida Gran-Jansens Hveteboller, Hånd-eltet i 30 min og rykende ferske fra ovn servert med meierismør og brunost. Det ble det jo ingenting av. Det får jeg heller servere til noen jeg ikke liker.Peanøtter og cola er snadder og innafor det vel? Versjonen til Bergfinn måtte googles, aldri testet før. Går vist under flere navn, som Pollycola, og Romedalsburger.
Ellers litt nysgjerrig på alle sangkuttene du på en måte "stjal" med deg. Litt spennende med kutt en ikke har hørt før på eget oppsett.
Det er jo ikke mye på den under 30 Hz? Men veldig mye i resten av bassen og langt oppover i mellomtonen. Det som er kluet er at timingen i bassen og oppover er på stell. Her er Audiolense et unikt verktøy.Shazaam er kjekt. Enig, jeg fikk en liten runde i dag men det skjedde litt andre ting også så ble ikke så lange tiden, artige låter da. Fant alle på Tidal. Det låter selvsagt annerledes her, men det er vel ikke annet å forvente. For eksempel så fikk jeg ikke det voldsomme skyvet og trøkket på den Gotye låta (men sjekket at det spiller ned til 25Hz her, med relativt greit nivå. Ved 20Hz derimot så er det en helt annen ballpark, så lurer på om det faller som ett søkke ett sted under 25Hz). Satser på at det blir en økt til i morgen etter treningDet er bra cola og polly var innafor, du ble jo forespeilet mine Ida Gran-Jansens Hveteboller, Hånd-eltet i 30 min og rykende ferske fra ovn servert med meierismør og brunost. Det ble det jo ingenting av. Det får jeg heller servere til noen jeg ikke liker.Peanøtter og cola er snadder og innafor det vel? Versjonen til Bergfinn måtte googles, aldri testet før. Går vist under flere navn, som Pollycola, og Romedalsburger.
Ellers litt nysgjerrig på alle sangkuttene du på en måte "stjal" med deg. Litt spennende med kutt en ikke har hørt før på eget oppsett.
Nei det har du selvsagt rett i, det er vel ikke så ofte en hører så mye info under 30 uansett, sløvt tenkt av meg. Men du kommer forresten innom ett tema hvor jeg er helt klar over at jeg har en jobb å gjøre, etter å ha sett på REW målingene (mellom SLOB og midbass). Har bare ikke fått tatt meg selv i nakken for å sette meg ned med det endaDet er jo ikke mye på den under 30 Hz? Men veldig mye i resten av bassen og langt oppover i mellomtonen. Det som er kluet er at timingen i bassen og oppover er på stell. Her er Audiolense et unikt verktøy.Shazaam er kjekt. Enig, jeg fikk en liten runde i dag men det skjedde litt andre ting også så ble ikke så lange tiden, artige låter da. Fant alle på Tidal. Det låter selvsagt annerledes her, men det er vel ikke annet å forvente. For eksempel så fikk jeg ikke det voldsomme skyvet og trøkket på den Gotye låta (men sjekket at det spiller ned til 25Hz her, med relativt greit nivå. Ved 20Hz derimot så er det en helt annen ballpark, så lurer på om det faller som ett søkke ett sted under 25Hz). Satser på at det blir en økt til i morgen etter treningDet er bra cola og polly var innafor, du ble jo forespeilet mine Ida Gran-Jansens Hveteboller, Hånd-eltet i 30 min og rykende ferske fra ovn servert med meierismør og brunost. Det ble det jo ingenting av. Det får jeg heller servere til noen jeg ikke liker.Peanøtter og cola er snadder og innafor det vel? Versjonen til Bergfinn måtte googles, aldri testet før. Går vist under flere navn, som Pollycola, og Romedalsburger.
I går var faktisk pannekakedagen.Hmmm , cola - peanøtter , det er jo "fetetirsdag" i dag !
Jeg tolker deg i beste mening og setter pris på det, så ingen sure miner her. Men du kommer kanskje til å bli "oppgitt" av svaret mitt og hvordan jeg tenker.Næss, håper du kjenner meg så godt at du ikke blir sur nå, men den riggen din fortjener en mye mer fleksibel og kapabel dings en Groundsound. Du kan fortsette i femten år og fintune lyden, så skal jeg komme å skru bedre lyd på en time med Audiolense - vel og merke et buggfritt Audiolense. At systemet er nøyaktig tidskorrigert fra bunnen og opp til rundt 5-10 kHz er meget viktig. Over der er ren frekvenskorrigering best, da den er 100% transparent. TTD korrigering over der kan stresse diskanter og spesielt kompresjonsdrivere.
Target kan en velge til slutt, og bør holde for ønsket klangbalanse.
Det var vel MC Pro vi landet på etter samtalen med Lydrommet, hvis jeg husker rett. Det var vel ikke tilfeldigvis den dere testet i shootouten hos Roald sist høst?Tenkte at jeg skulle ha skrevet Audiolense/ Trinnov så svaret er som forventet.
Trinnov er jo et utrolig verktøy
Jepp!Tenkte at jeg skulle ha skrevet Audiolense/ Trinnov så svaret er som forventet.
Trinnov er jo et utrolig verktøy
Det er en MC med 16 Kanaler hvor 8/8 analog og 8/8 AES/EBU.Var nok en litt eldre utgave i så fall. En som har vært litt rund om kring som demomodell.
Vi prates plutselig.Ingen problem!
Jeg satt jo på informasjonen så da er det greit. Hvis Næss er interessert kan jeg gi han tilbudet på 16/16 også.
Den er ikke avskrekkende mye dyrere i forhold til 8 kanaleren sett med antall kanaler man får.
Oppdatere litt i forhold til denne.For hjelp har jeg sendt målefilen til Bernt for å se hva han får ut av den.
En forklaring her?Er det hardware som støtter AL på markedet nå utenom pc?
Det høres jo veldig interessant ut, men for min del er det ikke aktuelt med pc i kjeden annet en som ren kilde.
Ser den når jeg leser igjennom det jeg har skrevetEn forklaring her?Er det hardware som støtter AL på markedet nå utenom pc?
Det høres jo veldig interessant ut, men for min del er det ikke aktuelt med pc i kjeden annet en som ren kilde.
Bare kjør påBeklager om dette blir offtopic forresten, kan godt ta det i en egen tråd om du vil?
Hvis navnet ikke skjemmer kan du jo bare anskaffe en pc til med lydkort - som bare står der og korrigerer.Beklager om dette blir offtopic forresten, kan godt ta det i en egen tråd om du vil?
Njo, men klarer en pc atmos inn og ut da?Hvis navnet ikke skjemmer kan du jo bare anskaffe en pc til med lydkort - som bare står der og korrigerer.Beklager om dette blir offtopic forresten, kan godt ta det i en egen tråd om du vil?