Innlegg redigert med noe ny infoHusker du omtrent hvor langt ut i låten bisvermen kommer?
Skal sjekke det ut her hos meg iløpet av dagen. Kun jeg som er våken.. Ferietid som det er.Innlegg redigert med noe ny infoHusker du omtrent hvor langt ut i låten bisvermen kommer?
Den er god Ferietid? For meg er det å være uthvilt, å kunne stå opp en time før vanlig, gjerne sammen med solen. Slappe av med kaffe og nyheter av alle slag. Får dermed alltid minst tre timer alenetid i slike situasjoner - det gode timer detSkal sjekke det ut her hos meg iløpet av dagen. Kun jeg som er våken.. Ferietid som det er.Innlegg redigert med noe ny infoHusker du omtrent hvor langt ut i låten bisvermen kommer?
De har vert på en ukes tur til Paris. Jeg er jo hyper A menneske.. Så har alltid tid på morran alene nesten uansett. Har ikke jobbet heltid på ett år. Kroppen har endel trøbbel som vi ikke finner ut av. Savner å ha "noe" å stå opp til hver morgen. Men helsa er ikke på plass, så er fast bestemt nå på å gi kroppen og familien pri en. Blir en del forandringer fremover. Så får vi se hva som skjer. Er positiv jeg. Noen gode dager, noen dårlige og de fleste er sånn der...Den er god Ferietid? For meg er det å være uthvilt, å kunne stå opp en time før vanlig, gjerne sammen med solen. Slappe av med kaffe og nyheter av alle slag. Får dermed alltid minst tre timer alenetid i slike situasjoner - det gode timer detSkal sjekke det ut her hos meg iløpet av dagen. Kun jeg som er våken.. Ferietid som det er.Innlegg redigert med noe ny infoHusker du omtrent hvor langt ut i låten bisvermen kommer?
Tidal link:Har ikke det kuttet, men skal sende om jeg finner det. Bruker Jriver, men ingen aktiv deling her.
Er nok ikke støy...Støy fra opptak, er helt i begynnelsen av låten også.
Testet først med Tidal og 16 bit Flac på nivå 7,5 dB på forforsterkeren uten å høre noe. Byttet da til Tidal og 24 bit AAC og skrudde opp til 2,5 dB. Da hørte jeg en slags summelyd uten å kunne fortelle hva som lagde lyden. Nok detektivarbeid for i dag, det er da tross alt ferie.Den mystiske lyden jeg lurer litt på er noe som ligger godt nede i nivå kanskje så lavt som -80 til -100db ?
En litt modulerende, skingrende summelyd er vel den beste forklaringen på fenomenet.Testet først med Tidal og 16 bit Flac på nivå 7,5 dB på forforsterkeren uten å høre noe. Byttet da til Tidal og 24 bit AAC og skrudde opp til 2,5 dB. Da hørte jeg en slags summelyd uten å kunne fortelle hva som lagde lyden. Nok detektivarbeid for i dag, det er da tross alt ferie.Den mystiske lyden jeg lurer litt på er noe som ligger godt nede i nivå kanskje så lavt som -80 til -100db ?
Se nå å få testet da. Prøv bare å skille det ut fra stemmene du har i hodetInne i hode på oss gale:=)
Hørte bare fra disken min, igjennom JriverHører du ikke mic feedback fra 4.02 å utover på Tidal.
Ok. Hører noe som ligner på mic feedback på Tidal. En litt ubehagelig ulyd.Hørte bare fra disken min, igjennom JriverHører du ikke mic feedback fra 4.02 å utover på Tidal.
Ja, har du fått testet mer. På min versjon av dette kuttet høres det på lapptoppen også. På det youtube kuttet kunne det anes vagt bak noe annen støy, men når jeg tok filen fra musikkharddisken inn på lapptoppen var det krystalklartDa har jeg lyttet til dette på AKG701 på youtube og den rippede versjonen i AIFF og det er forskjell på disse men hører ikke det vi hørte hos deg og Bergfinn. I morgen får jeg se om jeg fyrer opp anlegget og spiller av via jriver
Vannmerking? Google «watermark», «watermarking» «in audio».Da er Audiolense frikjent for "skylden" på det kuttet hos meg i hvert fall. Synes jeg hørte samme artefakter på det youtube kuttet når jeg hørte på lapptoppen, men skjult i annen støy. Der var jeg ikke helt sikker.
Tok den filen jeg har på Harddisken til musikkavspilling og flyttet over til lapptopp. Da hørte jeg akkurat det samme som på anlegget
Det florere sikkert mange forskjellige versjoner av dette opptaket.
Case Closed!
Har du den digitale utgaven, og er det stor forskjell fra tape?er kuttet fra The Sheffield Drum Record, er det opprinnelig analogt
dessuten har jeg det på tape...
Det er som en BMW M760iL, raskere enn BMW M3 og BMW's raskeste bil, folk kjøper den ikke for å kjøre 310km/t men fyttikatta hvor mye det gir å ha ekstra power at hand, selv ved liten fart, er det ikke samme her?Årsaken til at jeg spør, er at subbene dine har kapasitet opp til vanvittige nivåer; over 150 dB?Tror jeg har fin balanse på dette. Det er jo nede i frekvens en har bruk for kapasitet så dynamikken løper fritt. Men skulle jeg nevne noe er det vel mellomtoner og diskant som først får åndenød.
Da sier deg seg selv at resten ikke vil være balansert i forhold til dette.
Når folk ellers konstruerer anlegg for enorme takhøyder (headroom), bruker de gjerne en kompresjonsdriver. Enkelte kompresjonsdrivere har en sensitivitet på omtrent 120 dB/1W, og da begynner man å få headroom i diskant og mellomtone også.
Så det jeg spør om, er om alle steiner er snudd når det gjelder kompresjonsdrivere. Nylig skrev Phil Ward i Sound on Sound følgende om bruken av tradisjonelle PA-komponenter i hifi-høyttalere:
«Compression drivers are most often found on speakers designed for live‑sound applications, where efficiency, very high volume capability and reliability are priorities — sometimes, it has to be said, at the expense of sound quality. Having 'dissed' compression drivers, however, my experience of the JBL 7 Series monitors, reviewed in the February 2018 issue, showed that these days they can definitely be made to compete on sound‑quality terms with direct‑radiating drivers (...) I wonder if advances in computer modelling of diaphragm behaviour are enabling diaphragm materials and profiles that were previously considered as only good for less demanding PA applications to become viable for high‑accuracy monitoring?»
Kilde: https://www.soundonsound.com/reviews/genelec-s360
Sikker på om det ikke er mulig å hente ut litt ekstra i headroom og dermed (!?) enda mer fordreningsfri lyd ved å tenke «nytt» i valg av drivere over subnivået? Jeg hørte nettopp slike drivere selv, i en ny DSP-innpakning, og må si at resultatet var fascinerende (selv om jeg ikke klarer helt å skille hornformens lydlige bidrag fra driverteknologiens bidrag).
Kan du være fornøyd med å ikke en gang klare å reprodusere lyden av en Magnum 44?