8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    1
    Noe så lite spennende som itunes
    hva tror du da er årsaken til at noen hører støy og digitale artifakter? og ikke instrumentene i det stille partiet....
    Nå kan jeg bare uttale meg hos det jeg og trådens eier hørte hos han og det mangler ikke oppløsning eller instrumenter men det er en eller annen artefakt som kommer i tillegg

Litt interessant å finne ut hvorfor det oppstår, eieren her har vel kjørt sporet så mange ganger nå at det går i loop internt så greit at han får litt fri fra anlegget nå :) vil jo ikke at det sirkulere der for bestandig:rolleyes:

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.918
    Torget vurderinger
    3
    det er en tynn hf orientert metallfløyte..spillingen skal jeg ikke uttale meg om,men den låter rent og klart og ikke som digital støy foreslått av noen...de har seriøse problemer
    Hmm pussig det der. Jeg også hører en helt ren å klar lyd. Selv på det dårlige utstyret jeg besitter. At man plutselig begynner å blåse i en fløyte midt i en tromme variasjon er jo selvsagt helt naturlig. Ingenting å lure på der. Når det kommer til hvem som har seriøse problemer. Så blir nok det opp til en hver å tolke akkurat det.
    Jeg heller litt mot han som bestemte seg for å blåse i ei fløyte mens han spiller trommer.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.616
    vi kan og konstatere at noen enten hører dårlig eller har anlegg som av en eller annen grunn maskerer detaljer :rolleyes:
    må nesten være noe relatert til avsp.sw eller dsp
    Hvis vi snakker om den digitaliserte innspillingen, så har jo den vært gjennom dsp, lmc. Rent bortsett fra selve samplingen og (senere) da-konverteringen (som ofte også inkluderer dsp) så har innspillingen trolig blitt kjørt gjennom et lavpassfilter. Enten det eller så er det aliasing artifakter i den digitaliserte utgaven. Dette vil være innenfor det hørbare området med mindre samplerate er 88k eller høyere. Denne varianten av dsp er på mange måter mer «intrusive» enn det som skjer når man kjører digital deling og frekvenskorreksjon. Sistnevnte gjør AKKURAT de samme operasjonene på signalet som et analogt delefilter. Forskjellen er større presisjon, større fleksibilitet og færre lydforringende elementer Hvis du tror at 64 bit matematikk skaper mer forvrengning enn kondensatorer, spoler og motstander så vet jeg ikke hva jeg skal si ....

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.491
    Sted
    Langesund
    hva tror du da er årsaken til at noen hører støy og digitale artifakter? og ikke instrumentene i det stille partiet....
    Vi hører da de lydene. De er da ikke så lavt i nivå . Snakker om ting som ligger 60 db under de igjen.
    Må nok ha bedre oppløsning enn det du har for å høre Dette - he he:)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.884
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    For en gjeng
    Flere som ikke hørte instrumenter fra 4:05
    Nå plutselig hører alle de

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.839
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hørte ikke støy. Kunn instrumenter som var det.
    Har aldri sagt att jeg ikke hører noe instrumenter LMC.
    Det var ikke det som var spm til her SMEKK.

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Nå kan jeg bare uttale meg hos det jeg og trådens eier hørte hos han og det mangler ikke oppløsning eller instrumenter men det er en eller annen artefakt som kommer i tillegg

Litt interessant å finne ut hvorfor det oppstår, eieren her har vel kjørt sporet så mange ganger nå at det går i loop internt så greit at han får litt fri fra anlegget nå :) vil jo ikke at det sirkulere der for bestandig:rolleyes:
    Interessant - Hvis Lmc ikke har artefakten, men den oppstår hos Shy - og kildematerialet er det samme ! Over mitt kompetansenivå vertfall ..

M

MusicBear

Gjest

Interessant - Hvis Lmc ikke har artefakten, men den oppstår hos Shy - og kildematerialet er det samme ! Over mitt kompetansenivå vertfall ..
    Jeg har et stort italiensk trekkspill, en 4-korig Zero Sette 1965 årsmodell, noe av det bedre de har laget, bl.a. som følge av treverket i tonestokkene. Kan møte dere, spille litt, så kan dere avgjøre om det låter aldeles inn i granskauen ille, kun er støy eller annet analogt ;) ;) ;) ;)

• Liker
    Reaksjoner: LMC

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Jeg tenkte kanskje det var Audiolense som var problemet - , men det turte jeg ikke skrive !

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.262
    Torget vurderinger
    96
    For en gjeng
    Flere som ikke hørte instrumenter fra 4:05
    Nå plutselig hører alle de
    Fløyta er klar som dagen selv på mine 1200 kroners pc høyttalere og med maskinen surrende ved siden av. Opplagt at det ikke er den som har vært utgangspunktet for diskusjonen om støy på det kuttet. Den fløyta vil høres på absolutt alle høyttalere som har en diskant.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.262
    Torget vurderinger
    96
    Forøvrig har jeg denne utgaven, aner ikke noe om den utenom at den har "24 bit super analog sound", he he. :rolleyes:
    På det omdiskuterte sporet hører jeg litt sus. Slik som det er på omtrent alle andre plater hvis det blir helt stille midt inne i et musikkstykke mens opptaket går.

album.jpg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.491
    Sted
    Langesund
    Jeg tenkte kanskje det var Audiolense som var problemet - , men det turte jeg ikke skrive !
    Hvis du hadde lest alle innleggene hadde du fått med deg at jeg lastet den musikkfilen over til lapptoppen og spilte den av der. Der er verken Audiolense og JRiver innblandet.
    Artefaktene høres der også - på lapptoppens innebygde høyttalere.

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.884
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    kan være at selve filen har blitt føcka

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Hvis du hadde lest alle innleggene hadde du fått med deg ta jeg lastet den musikkfilen over til lapptoppen og spilte den av der. Der er verken Audiolense og JRiver innblandet.
    Artefaktene høres der også - på lapptoppens innebygde høyttalere.
    Søren og !

• Liker
    Reaksjoner: LMC

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    9.839
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Har enda ikke hatt noe støy fra Jriver.
    Dette er i mine øyne nå den enkleste og beste vei å gå når det gjelder deling av ht.
    Minimalt med tapsfaktorer, kondiser og spoler kødder det jo bare til:=)
    Har jeg endelig forstått, etter et langt liv med ht som var proppa med dette. Låt ikke galt de heller. Men hadde jo ikke mulighet til å styre det helt på egenhånd.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.491
    Sted
    Langesund
    Dette stedet passerte jeg omtrent kl 16.00. Noen timer etterpå så det slik ut.
    ras.jpg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.884
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    da er fila på vei samt en bonus mappe :cool:

• Liker
    Reaksjoner: Bx

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.491
    Sted
    Langesund
    Ja, vi har det bra, og har akkurat fortært en aldeles nydelig breiflabb på Sjøboden i Ålesund.

LMC, takker så meget for mappen med diverse musikk. Får ikke teste med en gang, da jeg ikke er hjemme. Har også en forsterker under lupen oppe i Bodø, og det tar nok noe tid før den er tilbake. Det positive er at den periodiske feilen også har slått til i Bodø - det er da en start.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.491
    Sted
    Langesund
    Eller det vil si, jeg får testet på lapptoppen her jeg sitter på hotellet, og det har jeg gjort;)

På det kuttet jeg har hjemme mente jeg at jeg hørte de samme artefaktene på lapptoppen som jeg hørte på anlegget... og nå er jeg helt sikker på at det stemmer.

Filen jeg fikk av LMC var helt uten disse artefaktene, og virket faktisk en smule mer snappy. Det finner jeg ut når den testes på anlegget - om ikke så alt for lenge får jeg tro....

...men hva faen skal vi krangle om nå da;)

Sist redigert:

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    1.393
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Eller det vil si, jeg får testet på lapptoppen her jeg sitter på hotellet, og det har jeg gjort;)

På det kuttet jeg har hjemme mente jeg at jeg hørte de samme artefaktene på lapptoppen som jeg hørte på anlegget... og nå er jeg helt sikker på at det stemmer.

Filen jeg fikk av LMC var helt uten disse artefaktene, og virket faktisk en smule mer snappy. Det finner jeg ut når den testes på anlegget - om ikke så alt for lenge får jeg tro....

Jeg har ikke denne skiva, men disse artefaktene høres jo godt på det youtube-klippet du postet, men er fraværende på Spotify. Det er noe "hakkete" støy som høres digital ut som ligger der.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.491
    Sted
    Langesund

Jeg har ikke denne skiva, men disse artefaktene høres jo godt på det youtube-klippet du postet, men er fraværende på Spotify. Det er noe "hakkete" støy som høres digital ut som ligger der.
    Der er det jo veldig mye annet også, så den tro jeg vi glemmer.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.044
    Torget vurderinger
    1
    Det er ingen som har lurt på noe rundt den fløyta
    Ohhh! my bad. Trodde det var snakk om et instrument som en ikke kjenner igjen men skjønner jeg ikke har lest godt nok.
    Det er snakk om støy av et slag da som fremtrer skjønner jeg nå.
    Slutter du med den karsken til frokost så får du med deg hva som diskuteres :p

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    5.240
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Ohhh! my bad. Trodde det var snakk om et instrument som en ikke kjenner igjen men skjønner jeg ikke har lest godt nok.
    Klarer ikke stoppe:p
    Trodde jeg hadde kontroll på dialogen men jeg ramla hvis ut en periode.
    Men snakker vi enda i samme tidsrom på kuttet?

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.491
    Sted
    Langesund
    Fra ca. 4.10 og utover. Du får ta deg en tur når forsterkeren er tilbake så skal jeg vise deg

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Klarer ikke stoppe:p
    Trodde jeg hadde kontroll på dialogen men jeg ramla hvis ut en periode.
    Men snakker vi enda i samme tidsrom på kuttet?
    Det er kontinuitet som er helt avgjørende .....

rBVaI1nMz-OAEhO5AAC0MrisTN8536.jpg

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.491
    Sted
    Langesund
    Tok med meg Jim Kelter sitt tromme-kutt til emokid i går - Det jeg fikk fra LMC og det jeg har hatt tilgjengelig.
    De låter litt forskjellig og kun det ene har artefaktene - mitt kutt. Det jeg fikk av LMC låter noe feitere nedover. Der liker jeg mitt best

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn