8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    En liten status på A1b ampen. Den har i hvert fall vært lettere å ha med å gjøre på testbenken da den rett så ofte har fått febertokter. Er noen motstander i kretsen som styrer hvilestrømmen som får fokus først. Ellers ser det ut som vi lar den få de "nye" opampene og det som skal til for at den skal blir en S-modell ytelsesmessig.
    Vil ta noe tid, men jeg får stålsette meg

Sist redigert:

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.616
    Maria er en fantastisk låtformidler!

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    Da får det være bra
    20190810_193027.jpg

Guttungen til Lars på trommer og perkusjon forresten

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Dette er sinkert bedre enn Eivör på Blå torsdag..

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    Siste gang jeg fikk ståpels av en kvinnestemme, var foran alteret til emokid.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    Det kan jeg ikke svare på, for der var jeg ikke. Var du?:)
    Ja. Etter å lyttet litt på Spotify så tok jeg turen. Har skjønt hun har status hos noen. Ok på spotify. Live var ikke noe for meg.
    Har heller ikke fått helt tak på den islandske damen. Men når det er sagt så er heller ikke dette jeg var på i går, noe jeg måtte få med meg. Konserter er ofte en felles greie der ofte er sammen med familie og venner. Som sagt, vi hadde det hyggelig og det var god stemning i teltet, selv om er pøste ned under hele konserten.

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.202
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hadde det definitivt koselig. Vin og mat. Street food ved Rockefeller. Spiste japansk mat. Mye god drikke.
    Kommer andre konserter framover

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.895
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Det kan jeg ikke svare på, for der var jeg ikke. Var du?:)
    Ja. Etter å lyttet litt på Spotify så tok jeg turen. Har skjønt hun har status hos noen. Ok på spotify. Live var ikke noe for meg.
    Har heller ikke fått helt tak på den islandske damen. Men når det er sagt så er heller ikke dette jeg var på i går, noe jeg måtte få med meg. Konserter er ofte en felles greie der ofte er sammen med familie og venner. Som sagt, vi hadde det hyggelig og det var god stemning i teltet, selv om er pøste ned under hele konserten.
    hun er fra Færøyene

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.895
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    nå ha jeg sammenliknet min og din wav fil fra drum record
    mitt opptak har mere detaljer som feks utklingning på cymbaler etc varer lenger før den dør ut
    fløyta er like klar på ditt, men det er mere av en slags bakenforliggende støy/brus
    bassen er mere kroppslig på mitt...

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    nå ha jeg sammenliknet min og din wav fil fra drum record
    mitt opptak har mere detaljer som feks utklingning på cymbaler etc varer lenger før den dør ut
    fløyta er like klar på ditt, men det er mere av en slags bakenforliggende støy/brus
    bassen er mere kroppslig på mitt...
    Har ikke analysert så nøye siden jeg ikke har lyd hjemme, men hørte raskt gjennom område fra fløyten og utover hos emokid. Hørte jo litt på andre steder på platen også og bassen var det som skilte seg mest ut. var vant med min litt tørrere lyd på det punktet, så din ble litt uvant feit i lyden. Hva som er mest korrekt blir bare synsing. Den bisvermen med metallvinger opptrer kun i to korte perioder, den første svak og den andre noe mer tydelig. Når du først hører den er det ikke til å ta feil av. Hørte forresten en tredje utgave(tidal) hos hato i går, Den var sauset med mye støy

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Umulig å si , drivern ser jo fin ut - spørs om du ikke blir tvunget til å klemme delehz. nedover i øvre arbeidsområde ?

M

MusicBear

Gjest
    Leker litt med tanken på og bytte ut morel mellomtonene med noe med litt mer fart i. To ti tommere i en d'Appolito løsning

PD.103NR1

Denne ser lekker ut og har en bra respons i tenkt bruksområdet.
    Nesten innenfor +/- 1 db
    Mulig jeg spør dumt, men dette er vel en typisk ment PA driver, er det ikke det?
    Kan jeg spørre hvilken modell Morel du tenker erstatte denne med?

mk1classic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Antall liker
    1.603
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Leker litt med tanken på og bytte ut morel mellomtonene med noe med litt mer fart i. To ti tommere i en d'Appolito løsning

PD.103NR1

Nesten innenfor +/- 1 db
    Denne er dessverre del av deres "OEM Exclusive Line" dvs du må være bransjeaktør for å kjøpe.

Snickers-is... :D

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.082
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har en 5" som sikkert funker bra i 300-3000 hz område, for utlån.

(også OEM)

Men der kreves trakt. :p

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.895
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    du kan jo spørre Rune Skramstad om innspill?

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund

PD.103NR1

Nesten innenfor +/- 1 db
    Mulig jeg spør dumt, men dette er vel en typisk ment PA driver, er det ikke det?
    Kan jeg spørre hvilken modell Morel du tenker erstatte denne med?
    Ja det er en PA driver, og i den verden lager de ting som virker etter hensikt.
    Denne: https://www.morelhifi.com/wp-content/uploads/2013/11/SCM634.pdf

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund

PD.103NR1

Nesten innenfor +/- 1 db
    Denne er dessverre del av deres "OEM Exclusive Line" dvs du må være bransjeaktør for å kjøpe.

Snickers-is... :D
    Det tror jeg skal gå fint

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    du kan jo spørre Rune Skramstad om innspill?
    Han liker jo de morellene fordi han har hørt de hos Kevin;) og Precision Devices er vel ikke favoritten hans. Han likte de morellene her også
    Ellers tenker jeg og invitere han bortom en gang, når han er og ser etter konstruksjonene sine her nede. Det var jo hans sitt diskanttips jeg brukte - også en diskant Kevin har.
    Det artige med han er at han er entusiast ute sidestykke og bryr seg ganske lite om prinsipper og hvem som har konstruert ting. Godlyd får han i ekstase. Ikke alle er sånn her inne og noen har kjepphesten stukket godt oppi ….;)

Sist redigert:

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.017
    Sted
    Østfold
    Den PD-driveren ser faktisk litt kul ut. Noen ide om hvordan magnetene er plassert i den?

Det jeg kanskje liker minst med den er at den bruker forced air cooling. Det er bra til PA, men til hifi synes jeg ikke det er rett vei å gå.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    Den PD-driveren ser faktisk litt kul ut. Noen ide om hvordan magnetene er plassert i den?

Det jeg kanskje liker minst med den er at den bruker forced air cooling. Det er bra til PA, men til hifi synes jeg ikke det er rett vei å gå.
    Har ikke peilig. Den har kanskje ikke ytelsen jeg vil ha. Målt 10% forvrengning ved 500 watt påtrykk. Er det mye eller lite?

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har jo Jbl 2447 titan påmontert Tractrix 200 liggende ,du kan jo teste - ihvertfall følsomt nok .
    Kanskje du blir hekta !

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.017
    Sted
    Østfold

Har ikke peilig. Den har kanskje ytelsen jeg vil ha. Målt 10% forvrengning ved 500 watt påtrykk. Er det mye eller lite?
    Det er absolutt ikke mye, men man får gjerne ikke økt harmonisk forvrengning i vesentlig grad med forced air cooling. Det er mer ikkeharmonisk forvrengning som kan være en utfordring.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    Jeg har jo Jbl 2447 titan påmontert Tractrix 200 liggende ,du kan jo teste - ihvertfall følsomt nok .
    Kanskje du blir hekta !
    Kun hekta på god lyd, eller lyd jeg synes er god. Hadde sikkert vært artig å prøvd noe hjemme her, men har foreløpig bare hørt hornlyd jeg kunne levd med, hos Emokid - og det han har er for dyrt synes jeg.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund

Har ikke peilig. Den har kanskje ytelsen jeg vil ha. Målt 10% forvrengning ved 500 watt påtrykk. Er det mye eller lite?
    Det er absolutt ikke mye, men man får gjerne ikke økt harmonisk forvrengning i vesentlig grad med forced air cooling. Det er mer ikkeharmonisk forvrengning som kan være en utfordring.
    Forklar litt rundt denne typen kjøling

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.017
    Sted
    Østfold
    Vel, man har ikke noen ventilering mellom spider og motor. I stedet lar man bevegelsen i spider presse luft ned i magnetgapet som dermed gjør at man skifter ut luften rundt spolen. Man får dessverre litt høy hastighet på denne luften, og det er mye turbulens nede i spalten, det medfører at det kan bli noe luftstøy. I PA-sammenheng er dette neppe hørbart. I hifisammenheng kan det være hørbart.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.497
    Sted
    Langesund
    Vel, man har ikke noen ventilering mellom spider og motor. I stedet lar man bevegelsen i spider presse luft ned i magnetgapet som dermed gjør at man skifter ut luften rundt spolen. Man får dessverre litt høy hastighet på denne luften, og det er mye turbulens nede i spalten, det medfører at det kan bli noe luftstøy. I PA-sammenheng er dette neppe hørbart. I hifisammenheng kan det være hørbart.
    Delt ved f.eks 300 hz blir det kanskje ikke så mye slaglengde å snakke om, og turbulensen ikke så hørbar? Tro ikke dette vil reise lyden opp i himmelen, men kanskje blir det en sideveis/bakover forflytning.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn