8
8x12_TOM
Gjest
Er ute etter gode spade koblinger til elementene. Tror det er 6.3mm
Noen gode tips?
Noen gode tips?
Vedlegg
-
39.2 KB Visninger: 1.555
8x12_TOM skrev:Etter jeg fant ut at dette kalles flatstifthylse, dukket det opp mange treff ved søk
Synes dette er en helt grei måte å koble til elementene på. Burmester bruker noe i likhet på elementen i sine høyttalere
Denne var fin, gullplett og greier, for god kontakt ;D
Takker for tilbudet om lån/leie av tenger og kompetanse, men dette bør jeg klare selv ;D - Har noen gode tenger, en gammel loddebolt og litt WBT loddetinn.SteinLarsen skrev:Skal du bruke krympekontakter, har vi naturligvis tangen eller sertifiserte loddere om du trenger det.
Ikke bare fres...
Det blir presset og loddet for sikkerhets skyld. Fikk en følelse av god kontakt når jeg presset på biltema-flatstifthylsene - kanskje de er gode nok?Scrooge skrev:Joda, et meget godt alternativ!
Men om du insisterer på å presse fast kabelen i flatstifthylsen, så sørg i alle fall for å bruke en proff presstang!
https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=80-017-45
Hvor er det du har fått gjort dette?8x12_TOM skrev:Har hentet platene som er vannskjært, og kjører de vidre til maskineringsfirmaet i morgen
Jeg brukte EKRO AS http://www.ekro.no/ denne gange siden de samarbeider en del med Fosstech as http://fosstech.no/steinost skrev:Hvor er det du har fått gjort dette?8x12_TOM skrev:Har hentet platene som er vannskjært, og kjører de vidre til maskineringsfirmaet i morgen
Er det i Sande dette er utført?
Dette ble 2 spm om det samme ;D
Dette tror jeg kommer til å bli ett fett oppsett.
Steinar.
Hvilken drakt?LMC skrev:legg ut et tilbud om gruppekjøp av drakten til DP-tråden! ;D
kule ht
knall engineering og design
mvh
Leif
Dette tok litt lengere tid enn forventet, men nå er platene pakket for levering til lakkeringMaskineringsjobben er gjort, så da blir det lakkering en av de første dagene - bilder kommer i morgen
Takk, det er ingen problem med en lytt - det vil si, bare hvis jeg for oppleve ditt hornprosjektSer bra ut dette, kommer gjerne ut på en visitt når alt er smelt sammen!!
Spennende.Da venter jeg et besøk i løp av dagen, og det fra selveste porsgrunnsavdelingen (vestlandet). Det å få besøk av godt garvede karer som har tørket opp bak ørene, setter jeg stor pris på - gleder meg.
Uflaksen forfølger meg litt, så platene står litt på vent. Dette blir nok en demo for å vise litt av potensialet i dette systemet. Sånn jeg forstod det var mannen ganske hyppig på besøk av familie på disse kanter, så det vil nok bli muligheter for å høre et litt mer "ferdig" oppsett en annen gang.Spennende.
Er du ferdig med aluplatene?
Først og fremst: Gratulerer med dagen, og takk for at du tok deg tid på en varm lørdag ettermiddag til å demonstrere anlegget for en bergenser!Da var et meget hyggelig besøk fra Porsgrunnsavdelingen unnagjort, og vi fant ut at det er håp for oppsettet
Du er hjertelig velkommen tilbake nå det står kalibrert ferdig.
Klangbalansen er mye den samme, men med mindre problemer mellom bass og mellomtone.Hei, gratulerer med tilbakemeldingen!
Vil du si at de nye høyttalerene spiller mørkere enn de gamle?
Ser at du har delefrekvensen mellom bass og mellomtone på 200hz. Hadde ikke du den på 100 før?
Kan du prøve å beskrive forskjeller mellom 100 og 200 hz deling?
Hvor høyt kan du dele før 12 tommerene dine begynner å "slite"?
Håper det løser seg med aluplatene dine.
PS: bursdag i går? Gratulerer på etterskudd.
Hvem sa prestDu får huske å si ja når presten spør deg om noe!
Ps. Gratulerer med giftemål i morgen!
Mvh
Andreas