8
8x12_TOM
Gjest
Takker for meget hyggelig tilbakemelding
|
Målt uten den gamle kalibreringsfilen , men med et eq punkt ved 1100 hz på -4db og q på 0.8FredrikC skrev:Mål dem utendørs uten noen kalibreringsfil da vell? ;D
Hvor flatt må det være? La ut en sammenligning over - samme måling og samme glatting ;Dganilsen skrev:Ligger an til ganske flat frekvensrespons dette.
Geir Arne
Jøss. Ser ut som en korreksjonsfil for lydkortet.8x12_TOM skrev:Hvor flatt må det være? La ut en sammenligning over - samme måling og samme glatting ;Dganilsen skrev:Ligger an til ganske flat frekvensrespons dette.
Geir Arne
Mellom 100-200hz et sted vil det deles mot bassene, så har ingen måling på dette ennå. Gleder meg til denne utfordringen, og sta som jeg er tror jeg dette vil gå bra.norcad skrev:Jeg synes du burde gå for juksemålingen! Den ser jo mye bedre ut ;D
Med kanskje et lite forbehold; forsøk 1/1 glatting i stedet :
Imponerende grunntone område, jeg håper oktaven under grafen er like jevn for da er i tilfelle dette den beste målingen jeg har sett.
Det er (veldig) vanskelig å få til jevn respons i 100-400hz område, men når det sitter er det de to oktavene som skiller klinten fra hveten. Eller kremen fra dritten om du vil ;D
Dvs de to oktavene er vanligvis omtalt som 80-320hz (om man starter på 20) og jeg mener selvfølgelig det som spiller flatt FØR man gjemmer alle problemene med EQ.
Imponerende 8x12TOM !
Dette bare MÅ spille bra ;D
Ja, bedre enn den blå kan det jo ikke gjøres :8x12_TOM skrev:Håper ikke det blir for kjedelig i lengden med alle disse målingene.
Men her kommer det en til ;D
Dette er nye (blå) mot gamle(rød) mellomtoner.
Har hele tiden ønsket meg mer i nedre mellomtone i møte med bassene. Kan se ut som jeg har fått ønske oppfylt, men at det skulle dreie seg om opp i mot 10db ekstra, hadde jeg ikke trodd.
Litt i pirkemodus i dag? ;D Du har vel helt rett, det er vel turkise. Men den blå der er vel litt mer indigo, ikke santKW skrev:Ja, bedre enn den blå kan det jo ikke gjøres :8x12_TOM skrev:Håper ikke det blir for kjedelig i lengden med alle disse målingene.
Men her kommer det en til ;D
Dette er nye (blå) mot gamle(rød) mellomtoner.
Har hele tiden ønsket meg mer i nedre mellomtone i møte med bassene. Kan se ut som jeg har fått ønske oppfylt, men at det skulle dreie seg om opp i mot 10db ekstra, hadde jeg ikke trodd.
Den grønne(turkise?) er jo bra den også da
Mvh.KW
Datafilene til vannskjæring og cnc maskinering er klare og blir sendt over i morgenTrompetnerd skrev:Ser veldig bra ut dette! Ikke kjedelig med målinger. Synes det bare bygger opp spenningen til nye bilder av herligheten kommer.![]()
Takker for tilliten her.orso skrev:Du går virkelig foran og er en av de som prioriterer lydkvalitet og ikke masse annet.
Skulle gjerne hatt DIY egenskapene dine. Ser veldig bra ut.
Har du forøvrig testet pre -og DACdelen i DEQX mot noe annet? Lurer på hvor transparent den er. Og er det tilsvarende til HDP-3 du har?
Og hvordan er stabiliteten til DEQX?
Da slenger jeg like godt ut en måling for GD Ikke mye tøys her heller ;DScrooge skrev:Så ekkel du er! ;D
Kun manipulert med noen eq-punkter og akustikkplater, og selvfølgelig er det i lytteposisjonTrompetnerd skrev:Ærlig talt, er dette målt i lytteposisjon uten manipulering?
Sjokkerende bra.![]()
[OT]Det er derfor alle platene hos Herr Skrue pusses med antibac, så det blir så sterilt som mulig videre igjennom kjeden. Det tok lang tid å få spesialprodusert hazmat drakter som slipper igjennom lyden, men nå er'n snart i mål og skal selge dem i store kvanta til andre som ønsker et så sikkert og klinisk forhold til lytting som mulig.[/OT_off]FredrikC skrev:Dette låter sikkert klinisk, uengasjerende, uorganisk og umusikalsk. ;D