8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ser ut som jeg burde tatt en ny tur mot Langesund
    ..før BieSMa mellomdomer kommer på test benken.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Ser ut som jeg burde tatt en ny tur mot Langesund
    ..før BieSMa mellomdomer kommer på test benken.
    Vet ikke om Roald var i ekstremt godt humør i helgen og lyden satt ekstra godt, men det du ble eksponert for ble kalt mørkt muddy og litt kjedelig i sammenligning :D
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Muddy og kjedelig er nok ikke de tankene som streifet meg i bilen på vei hjem etter forrige besøk...tvert om.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.309
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Når man tilsynelatende har kommet så langt som deg, hva tenker du selv gjenstår? Å få utelukkende positive tilbakemeldinger, er det til hinder for utvikling?

    For allerede i 2017, da jeg først besøkte deg fikk jeg veldig motbør fra de rundt deg som mente jeg var helt på bærtur i beskrivelsen av min opplevelse. Det kan hende jeg faktisk var det, men likevel later det til at du har hatt stor positiv utvikling siden den gang. Jeg er kanskje ikke så flink til å beskrive det jeg opplever, så jeg er nok langt mindre nyttig som vitne og observatør enn feks din venn Roald. Jeez, kan hende jeg fortsatt er på bærtur og temmelig ubrukelig som referanse.

    Sist jeg var hos deg var jeg nærmest utelukkende positiv og følte jeg fikk en helt annen opplevelse enn første gang. Allikevel følte jeg at ikke alt var som det skulle oppover i registret, da tenker jeg ikke på det tonale, for jeg vil hevde du har et svært godt øre og åpenbart, i min bok, justerer mye bedre en tilfeldig forbipasserende eksperter. Men dette med etterklang, er det virkelig en bagatell som bare kan feies bort med begreper som preferanse? Eller er det prisen du betaler i jakten på den perfekte tørre bassen og noe du har valgt å akseptere foreløpig? Spørsmålet er kanskje feil stilt? Jeg burde heller spørre: Tar jeg feil i at rommet ditt har for lite/riktig etterklang?

    Håper ikke du finner spørsmålene mine utidige? For jeg ser @Roald også har bemerket dette ved flere anledninger og du selv adressere temaet nå "Skal ikke se bort i fra at det blir et nytt og litt mer iherdig forsøk." For om min observasjon fra sist seanse ikke er helt på vidotta, kommer det siste og kanskje viktigste spørsmålet. Får man i pose og sekk? Kan man bare dempe seg til perfekt bass slik du har gjort uten å miste livet i de høyere frekvenser?

    Blir uansett spennende å se hvilke krumspring du gjør fremover og om kanskje nye mellomtoner endrer alt. (y)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.809
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Holmestrand
    Her mener jeg du er veldig god, og ser vidt. Har liksom ikke problemer med systemløsning, pris og hvor jævla fancy og fint det ser ut. Det er lyden først :)



    Har jo selv også vært ganske sikker på at jeg har kommet et steg videre, men noen ganger er det greit med enighet.


    Små nyanser vil det alltid være, men skal man være litt objektiv vil jo Svaret på god lyd samles rundt noe som oppleves ekte.

    .
    Skal ikke se bort i fra at det blir et nytt og litt mer iherdig forsøk.
    .
    Det er nok endringen i rommet som kommer fram. De problemene i bassen rundt 40 Hz og mellom 150-300 Hz er vesentlig mindre når en ser på rå-målinger.
    Du har alltid hatt stemmer som et viktig punkt så her må jeg si jeg ble litt stolt. Når det kommer til bassen har jeg vel vært ganske klar på at hvis folk ikke liker det de hører, er de ute på glattisen å sykler.
    .
    Vi lar det stå til over jul nå kan jeg tenke meg, og ikke selge eller demontere BlieSMa /Morell toppene før andre ting funker bedre.

    Fortsatt ingen kløe, så alle som er interessert i en lytt får det.

    Mvh-
    Tor
    Det gleder meg å se kunnskap, kreativitet og engasjement utfolde seg. 🤗
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Fint å se at siste satsning også gav resultater. Blir ikke overrasket hvis de nye mellomtonene gir enda et løft:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Fint å se at siste satsning også gav resultater. Blir ikke overrasket hvis de nye mellomtonene gir enda et løft:)
    Her gjør vi vel ikke ting som ikke gir resultater :LOL: Og du mener det ligger et klart forbedringspotensialet der, hehe... er helt enig
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Her gjør vi vel ikke ting som ikke gir resultater :LOL: Og du mener det ligger et klart forbedringspotensialet der, hehe... er helt enig
    Ha ha!! Det har vi andre skjønt etterhvert.... 😄

    Har faktisk ingen formening, vet for lite om både dine nåværende og de nye, men hvis de gir lavere forvrengning og mer uniform spredning er det vel grenser for hvor galt det kan gå😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Ja denne er tett på det som kan brukes uten at det blir tonal ubalanse. Fra 70 hz og ned er det helt flatt, så vil vel ikke akkurat si at jeg bare bare elsker dypbass.
     

    Soundmannen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.12.2015
    Innlegg
    505
    Antall liker
    860
    Sted
    Sandnessjøen
    Ja denne er tett på det som kan brukes uten at det blir tonal ubalanse. Fra 70 hz og ned er det helt flatt, så vil vel ikke akkurat si at jeg bare bare elsker dypbass.
    Neida ser bra ut! 👍 Og hvordan det oppleves hos deg kan jo avvike hos andre på samme target. Så lenge det låter bra, er det bra! 🤩
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Det var trinnvis og ca -10dB fra 20Hz til 20kHz det, ville tro det ikke er helt unaturlig? Tror det var veldig likt det jeg endte opp med forrige helg (selv om det ikke var hva jeg spilte på i kveld, må ha glemt å lagre det som preset i Trinnoven :LOL:).
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Var spendt på tilbakemeldingen fra kanskje den mest bortskjemte jeg vet om når det kommer til lyden, men det ble en kjedelig affære. Kikket i bassen jeg har vært så fornøyd med i det siste var betydelig svekket.
    Og i dag er det ingen liv overhodet fra venstre bass ampen.
    Av med lokket men ser ikke noen umiddelbare feil. Dette er ikke mitt felt så trenger tips og hjelp
    20221208_191916.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.188
    Antall liker
    22.829
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var da kjedelig. Du har sjekket glassikringen? Den kan være gåen selv om den ser hel ut. Må sjekkes med multimeter for å være 100% sikker, ev. bytte rundt på dem.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.279
    Antall liker
    2.522
    Torget vurderinger
    1
    Mener å ha sett et multimeter liggende der et sted, men om begge glassikringene er gått tyder det på at noe annet er galt, har du brukt nesen?
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.043
    Antall liker
    2.256
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Var spendt på tilbakemeldingen fra kanskje den mest bortskjemte jeg vet om når det kommer til lyden, men det ble en kjedelig affære. Kikket i bassen jeg har vært så fornøyd med i det siste var betydelig svekket.
    Og i dag er det ingen liv overhodet fra venstre bass ampen.
    Av med lokket men ser ikke noen umiddelbare feil. Dette er ikke mitt felt så trenger tips og hjelp
    Vis vedlegget 875057
    Hvis du har et multimeter så kan du sjekke om der er spenning inn på modulene evt. sjekke sikringer
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Under seansen i går spraket det rett som det var,

    Får sette strøm på igjen å pille litt på diverse koblinger.... med en ikke-ledende pinne
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.043
    Antall liker
    2.256
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Under seansen i går spraket det rett som det var,

    Får sette strøm på igjen å pille litt på diverse koblinger.... med en ikke-ledende pinne
    Men Hornlyd hadde problemer med en kobling som løsnet på de han har,så nivået falt en del db. Gikk fra balansert til ubalansert...
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Var spendt på tilbakemeldingen fra kanskje den mest bortskjemte jeg vet om når det kommer til lyden, men det ble en kjedelig affære. Kikket i bassen jeg har vært så fornøyd med i det siste var betydelig svekket.
    Og i dag er det ingen liv overhodet fra venstre bass ampen.
    Av med lokket men ser ikke noen umiddelbare feil. Dette er ikke mitt felt så trenger tips og hjelp
    Vis vedlegget 875057
    Hør med @Armand. Han har noen prototyper på 2W forsterkere i skuffen.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Under seansen i går spraket det rett som det var,

    Får sette strøm på igjen å pille litt på diverse koblinger.... med en ikke-ledende pinne
    En kort kjøre tur til Skotfoss, så kan sikkert Brian se på den (y)
    Har eventuelt nummeret til han vis du ikke har.

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    En kort kjøre tur til Skotfoss, så kan sikkert Brian se på den (y)
    Har eventuelt nummeret til han vis du ikke har.

    Mvh: Espen L
    Ja, det er jo en mulighet, men er egentlig klar for litt forsiktig rullering på utsyr, og da er det jo greit å begynne med det som ikke funker som det skal.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Modernisering, hva tenker du hovedsakelig du på da ?
    Hvls forsterkerne er slitne og fusker, hvorfor ikke fornye?

    Det er en dyd å reparere, mem det kan også ha en verdi å ha noe nytt som holder?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.401
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvls forsterkerne er slitne og fusker, hvorfor ikke fornye?

    Det er en dyd å reparere, mem det kan også ha en verdi å ha noe nytt som holder?
    Disse er jo ikke akkurat gamle da.
    tår da utstyr hos han som er betydelig eldre en dete. De virker jo.
    Mulig det er det nye som ikke er så bra som det eldre.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har brukt bøttevis av Anaview AMS0100 og 1000 moduler, og hatt veldig lite trøbbel. Men en gang ble en AMS1000 tyst, da viste det seg at det var en sikring som ikke er så lett å se med en gang, det kan være flere på en modul. Nå har jo ikke du AMS1000 men du kan jo speide litt oppi kabinettet å se om du finner noe lignende?
    Sikring AMS1000.JPG
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Nå bare gjetter jeg litt, blir sånn noen ganger med feilsøking, men dette her for eksempel, hva er det?
    Klarer ikke lese teksten.
    Anaview.JPG
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ingen av de eventuelt nye forsterkerne som kommer i hus vil utkonkurrere DP på levetid
    Var det AMS1000 du bruker på bassene, Shy?
    Jeg husker ikke i farta.....fodi jeg tok en...martha... 🥴

    Ikke meningen å disse AMS1000..jeg har jo selv Anal-view amper jeg er svært fornøyd med, for horn duty. AMS 0100...no fuzz, fordi duc916 har bygd dem.

    ...MEN, det derre med levetid og DP, dem finnes jo ikke lenger, og da må du inn på nye jaktmarker ang. bassamp med lang levetid...og plenty effekt.

    Hvorfor ikke Crown? ..svaret er avgitt fra mitt synspunkt.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har brukt dem billigste XLS Crown ampene til min dypbass setup for duty 10-100 Hz.
    2 stk. til en nypris av 5000 pr stk...som brokoblet gir ca 1,8 kW pr side i 8 Ohm på doble 21".

    Til tross for flere mangler og feil i min totale setup i de siste to årene (grunnet div. mockup sprell)
    ..så har bass gjengivelsen bestått fjellstøtt, med peak lampene på Crown ampene KUN blinket på 1 av 4 tilgjengelige, selv på grisehøyt volum)

    ...resten står skrivd i stjernene :devilish: :rolleyes: ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ALC 1000/1300
    Vet ikke hva du har tatt bilde av her.
    Litt større
    Dette var ett utklipp fra ditt bilde, jeg får det ikke større med god kvalitet. Kan plinge deg etterpå, enklere enn å styre med editering av bilder 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn