8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.037
    Sted
    Langesund
    Denne var den siste jeg lagret.
    Gresk for de fleste men denne fikk en ren inngang. For å forstå hvor mye jeg har zoomet inn på inngangen kan vi jo gi hver linje som er 0,2 tusendel amplitude, 1 cm. Da ville toppen på stepresponsen vært 35 meter høy. hehe....
    Låt pent også ;)
    God IR.PNG
    God SR.PNG

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.037
    Sted
    Langesund
    Korrigeringen over er kassert.

I går tok jeg kanskje 25 målinger uten å få noe jeg kunne bruke til noe fornuftig Prøvde et titalls korrigeringer på den jeg synes så best ut. Ble mye forskjellig som ikke kommer til å bli lagret lenge. Har vel tre fire igjen
    Men i dag var datamaskinen i mye bedre humør og en fin måling kom allerede på tredje forsøk. Der er også en korrigering lagret.
    Da har jeg litt å velge mellom når inkvisisjonen kommer i morgen
    Regner med litt lytting og så på konsert med VIP plass på terrassen.... under tak - Hvis ikke været blir bedre så kommer vel det kjærkomment.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.911
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Rart det der med de målingene. Jeg har så varierende resultater på det jeg holder på med nå til dags, at jeg vet ikke hva jeg skal forholde meg til.
    Jeg er prisgitt AL's automatiserings prosess.

Siden jeg fortsatt bruker JRiver som konvolver, kunne jeg tenke meg å teste ut dems integrerte deling og EQ.
    Men da trenger jeg habil hjelp. Steinosten gjør vel dette...med hjelp fra @thohaug.

Thomas er en dreven kar på lyd skruing, og kanskje det er mannen å søke hjelp hos?
    PEQ skruing er litt gammeldags, men da har man tross alt 100 % "analog" :unsure: 🥴 kontroll.

...generelt, er jeg litt fedupp av DSP om dagen. (mulig det går over)

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.911
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I går syntes jeg alt låt bra.
    I dag låter alt bæsj.
    Jeg tar kvelden.
    God natt.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    2.929
    Torget vurderinger
    1
    Korrigeringen over er kassert.

I går tok jeg kanskje 25 målinger uten å få noe jeg kunne bruke til noe fornuftig Prøvde et titalls korrigeringer på den jeg synes så best ut. Ble mye forskjellig som ikke kommer til å bli lagret lenge. Har vel tre fire igjen
    Men i dag var datamaskinen i mye bedre humør og en fin måling kom allerede på tredje forsøk. Der er også en korrigering lagret.
    Da har jeg litt å velge mellom når inkvisisjonen kommer i morgen
    Regner med litt lytting og så på konsert med VIP plass på terrassen.... under tak - Hvis ikke været blir bedre så kommer vel det kjærkomment.

Ja han islendingen er nådeløs, vi får smøre han med litt godt i glasset :sneaky:

Når det gjelder dsp så har jo bergis slått fast at jeg er gammeldags, men det kan jeg leve med så lenge ting er stabile.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    13.911
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ... jeg trenger en resett knapp.
    Nullstilling.

Kanskje søke hjelp hos Haglund?
    Analog-rigg.

Tiden får vise.
    I'am open minded.

;)

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.552
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå har Islendingen gjort unna morgengymnastikken og gjør seg klar for et av årets høydepunkt på lyttefronten. Gleder meg. Det er nok andre som viser til tider mindre nåde. Tenker jeg skal i hvert fall klare å stå ut med en hel sang. Men blidgjøring tas altid godt imot

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.552
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Natten siger på og gubbene har sin samling i hulen.
    Det får vel bli en rapport etterhvert. Men som de sier, what happens in Vegas stays in Vegas

habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.552
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Akkurat denne manøver får Shy stå for selv
    Say no more

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.037
    Sted
    Langesund
    Ble jo en bra kveld. Kvitnes innfrir, og det gjorde anlegget også....... I hvert fall innenfor de små preferansene vi har.
    God natt!!
    :)

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.037
    Sted
    Langesund
    Alene hjemme og ferien har begynt.... godt en har en hule å slå av noen timer i.

Kona og små oppdrag venter på hytta, men der er det ennå verre, og meldt tre dager med styrtregn.
    20230715_110444.jpg

L

larsmartin

Gjest
    Har du tid i regnet, hvordan måler pink noise med en rta måling med AudioTools på telefon hos deg?
    Er det bare en strek? 🫣

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.037
    Sted
    Langesund
    Har god tid men har ikke app. Bør vel holde med Target jeg bruker i Audiolense.

Etter press fra døveforbundet har jeg lysnet litt på target, og nå ser det slik ut.
    Blir fort alt for intens oppover når det spilles på litt Kan prøve den en liten periode, men har jo den gode gamle på lager.
    20230715_161656.jpg

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.625
    Torget vurderinger
    0
    Er dette en lysere target enn det jeg hørte på?

L

larsmartin

Gjest
    Har god tid men har ikke app. Bør vel holde med Target jeg bruker i Audiolense.

Etter press fra døveforbundet har jeg lysnet litt på target, og nå ser det slik ut.
    Blir fort alt for intens oppover når det spilles på litt Kan prøve den en liten periode, men har jo den gode gamle på lager. Vis vedlegget 935307
    Det sier noe, men målte akkurat rta i stua og lurer på hvordan det ser ut i et perfekt rom vs stue.
    Får du det til en gang hadde det vært litt interessant, men nå er det Kiss i Tønsberg! 🤘

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.625
    Torget vurderinger
    0
    Nå er det ca en db lysere fra topp til bunn. Er fortsatt nesten 7 db fall fra bass ned til 10kHz og derfra ruller det av nye 5. opp til 20kHz. Har prøvd med 1 db fall fra 20 til 20k og det er ikke helt meg ennå ;)
    He he bare tuller! 😄
    Hva var target da jeg hørte på?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn