8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Regner som fy, og søkte ly på en kaffé.
    Gikk rett forbi denne tidligere - hvor?
    20230725_131113.jpg
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Sier jo en hel del😅
    Sikker på at det er vilt, og ikke noe fra en random fryseboks i Dalarne😱
    Smakte godt og var akkurat passe mør. Utpreget viltsmak var det vel ikke

    Ikke fant vi ledige hotellrom heller, så vi måtte ta til takke med ei fengselcelle.
    Det stramme ansiktsuttrykket forteller jo at min kone gikk inn i rollen som fengselsvokter.
    20230727_204742.jpg
    20230727_204701.jpg
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.732
    Antall liker
    4.237
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Smakte godt og var akkurat passe mør. Utpreget viltsmak var det vel ikke

    Ikke fant vi ledige hotellrom heller, så vi måtte ta til takke med ei fengselcelle.
    Det stramme ansiktsuttrykket forteller jo at min kone gikk inn i rollen som fengselsvokter.
    Vis vedlegget 938484 Vis vedlegget 938485
    Letet etter pisken på bildene men fant den ikke????
    Ble det ikke skikkelig straff😅
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Avsluttet med en crème brûlée som smakte som den burde. Hjorten var god men annerledes.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Ellers noen tanker rundt Sverige som feriemål.

    Ikke høyere opp på kartet enn Falun utarter Sveriges natur seg som dørgende kjedelig og flatt - akkurat som en flat frekvensgang uten tilt.
    Folket er litt tilbakeholdne hyggelige, samme hvor en treffer på de.
    Maten er aldri dårlig, men heller ikke superb, men det kommer vel litt av at vi ikke har oppsøkte de fineste stedene.
    Generelt er prisene på spise ute veldig billig , men stiger i større grad inn mot byene... og grensen til Norge.
    Jeg er av den kjedelig sorten som ofte tar en Cæsar salat til lunch. og prisen på en stor bolle i innlandet kostet ikke mye over 100 sek, mens den i F.eks Strømstad kostet 259 på et sted der de ikke hadde vasket dassen på noen dager - i hvert fall fikk jeg inntrykk av det.

    Trafikkbildet er snilt , noe kanskje de 458 fotoboksene jeg passerte har skyld i :D
    Stockholm er en meget flott og bevart Hovedstad i mine øyne. Byplanleggerne virker som har en viss kontroll på det gamle og nye snittet i byen. Synes Oslo har noe å lære, men det er vel for sent.

    Altså en rolig og billig ferie der ikke bøy på alt for mye spenning.

    Det skal vi ta igjen i dag da jeg venter Roald og en karatekompis på besøk. Litt musikk, konsert nede i byen og en øl/drink eller to
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.398
    Antall liker
    8.528
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig ang hvor bra de har tatt vare på den byen.
    Gamlebyen er jo helt fantastisk flott.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.298
    Antall liker
    2.546
    Torget vurderinger
    1
    Da er det ti minutter til avreise, snart spist ferdig en kyllingsalat etter en to timers rulleøkt med menn....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.939
    Antall liker
    26.963
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Helt enig ang hvor bra de har tatt vare på den byen.
    Gamlebyen er jo helt fantastisk flott.
    Egentlig har dem ikke tatt vare så veldig bra i deler av sentrum som blev sjøvlet på 60/70t da det gamle skulle rives og kjedelig 70t arkitektur skulle opp, mye gikk tapt der :p
    Men dem fikk stoppet galskapen og har absolutt reddet sig inn bra ettervært👍
    Litt lesing om rivnings tragedien.
    1900-talets rivningar, mer känt som rivningshysterin eller rivningsraseriet – Arkitekturupproret
    God tur videre
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.891
    Antall liker
    4.336
    Lenge siden jeg har vært i Stockholm. Det er liksom ingen grunn til å dra til Sverige når man bor i Stavanger. Men jeg er enig i at det er en flott by.

    Det er forøvrig rart det der med arkitektur. Jo eldre det er, jo mindre husene er og jo trangere gatene er … jo triveligere er det … synes jeg. Gammel bebyggelse har mer sjel og varme.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Film er best på kino.... og lyden er også bra på mange av kinoene. I går spilte de egentlig litt høyt, men blir jo sånn når dynamikken er så voldsom.
    Scener med tale er jo akkurat passe.

    Jeg var vel en av de få som ikke var helt enig i at lyden på de mange gromme hjemmekinoene som poppet opp i kjølvanner av Flageborgs og kringlyd sin epoke på slutten av 90 tallet og begynnelsen av 2000 tallet, var bedre en de offentlige kinoene. Da skulle det visst dure og riste mest mulig, og bassen fra 50 til 300 Hz var veldig fraværende.

    Nei god kinolyd krever minst 100 m², masse volum/takhøyde, og god PA
    Når dette sies, bør det også nevnes at de råeste hjemmekinoene rundt om nå er meget bra, pga. at de har gitt slipp på dette SVS tullet og fått inn ordentlig utstyr.

    Så denne laaange action-filmen i går, som egentlig ikke sluttet. Tom Cruise er en tøffing ;)

    MI.png
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Somlet rundt litt den siste uken av ferien, og fikk en lytt på et kjent oppsett. Grunnet han Tor med hammeren hadde noe av utstyrer blitt lagt i dvale for en stund....
    Reserveløsningen var en Groundsound som styreenhet. Etter bare en drøy time var oppsettet satt opp på nytt og godlyden på plass. Gikk usedvanlig smertefritt, men litt av grunnen er at anlegget og rommer hadde en kjent frekvensrespons fra før som virker.
    Før har jo Audiolense vært basen der. Låt litt annerledes, men om det er frekvensresponsen som ikke er hundre prosent lik, eller fraværet av algoritmer skal være usagt. Lyden var helt der opp nå også.

    Satt og tenkte på en tråd som nettopp har blitt stengt . Min enkle mening derom var jo at det var på et passende tidspunkt. Noe mer en titusen meter på skøyter er jo ikke spennende, og her var de vel på runde 50 vil jeg tro.

    Men tankene svirret jo litt i forhold til hva som er oppskriften på god nøytral lyd.
    Det menes jo sterkt i enkelte kretser at det perfekte utgangspunkt er å ha en høyttaler der har en flat anekoisk måling. Den bør også tvinges til å spille fatt i rommt også for at en kan kalle lyden nøytral/ naturlig. Gir ingen mening for meg

    Topp fem listen min på anlegg jeg synes spiller naturlig og minner om mine preferanser på live musikk(av alle slag) er anlegg der ikke har noen flat anekoisk måling å støtte seg til. En må sette samme dette i rommet det står i, og tunes så godt en kan etter et noe kanskje driftende øret. Tar ofte litt tid men er også de oppsettene som til slutt låter klart best. Systematisk er det alltid en form for tilt på de oppsettene.

    Oppsett jeg har hørt med såkalt perfekt flat anekoisk måling og påsatt tvangstrøye av strammeste sorten for at forbli flat på målinger i et levende rom, blir litt som bunnslammet på rødvinsflasken - egentlig bare å tømme ut.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.593
    Antall liker
    34.346
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Min enkle mening derom var jo at det var på et passende tidspunkt. Noe mer en titusen meter på skøyter er jo ikke spennende, og her var de vel på runde 50 vil jeg tro.
    Det er vel bare å la være å lese og delta det?
    Jeg bryr meg jo ikke i din tråd når du tjater om snooker og hjort. Hvorfor skal man ikke få diskutere det man vil, som man vil? Hvorfor plager det deg? For du gir åpenbart ikke slipp på temaet heller, så det må treffe en nerve.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.443
    Antall liker
    13.075
    Det er vel bare å la være å lese og delta det?
    Jeg bryr meg jo ikke i din tråd når du tjater om snooker og hjort. Hvorfor skal man ikke få diskutere det man vil, som man vil? Hvorfor plager det deg? For du gir åpenbart ikke slipp på temaet heller, så det må treffe en nerve.
    Kanskje du skal ta en "timeout" Makkintosken?
    I dag har du tydelig "mannsen", og både kjeder og irriterer deg over alt og alle.
    Det er som du selv skriver bare å la være og engasjere seg eller ikke lese om ting som bryr deg nederst der ryggen går over til noe annet.
    Om folk hygger seg med matlaging, bikkjer, jakt etc. i sin tråd som du har null interesse for. Hopp over det, slik jeg også gjør om mangt og meget her inne, også hva deg gjelder (bombe). Mange finner jo meg å være et bakstreversk uvitende fossil som har gått ut på dato også.
    Bryr jeg meg? De fleste har ræva dager og/eller perioder hvor man kanskje gjør lurest i og ikke dele.
    Ja da, det var rette ræva som feis :ROFLMAO:

    Ta deg en dusj, skjenk opp en god cognac, lag en god kaffe og fyr opp en sigar på verandaen.
    Så skal du se kvelden smiler til deg.
    Det går jo til helvete allikevel, så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det, du som har mer gromt leketøy enn de fleste?
    I beste mening fra en grinete gammel grånende mann (gjennomsnitts HFSeren i følge demses) ;)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Det er vel bare å la være å lese og delta det?
    Jeg bryr meg jo ikke i din tråd når du tjater om snooker og hjort. Hvorfor skal man ikke få diskutere det man vil, som man vil? Hvorfor plager det deg? For du gir åpenbart ikke slipp på temaet heller, så det må treffe en nerve.
    I dag er du ikke i form. Ja det treffer en nerve og tror det er den som drar på smilebåndet ;) Ta deg en kald dusj nå
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.593
    Antall liker
    34.346
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    @Powerpoint

    Bedre om du kommer med disse velmenende rådene i min tråd, ingen vits å forurense Shys tråd. Dessuten er jeg sikker på at gutten evner å gi meg så hatten passer, om han gidder. 😁

    Edit: Han gadd! 🥳
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.443
    Antall liker
    13.075
    @Powerpoint

    Bedre om du kommer med disse velmenende rådene i min tråd, ingen vits å forurense Shys tråd. Dessuten er jeg sikker på at gutten evner å gi meg så hatten passer, om han gidder. 😁

    Edit: Han gadd! 🥳
    Du har for så vidt rett i det.
    Men du kan overlate til Shy å kjefte opp meg om det jeg skrev til deg ansees som uønsket i hans tråd.
    Ad det og forurense andres tråder er vel å si at du med dagens innlegg i din tråd og her forurenser HFS.
    Men for all del, det er fremdeles ett fritt land.
    Dog finner jeg det like greit og ignorere deg og dine meninger videre fremover, slik at konflikt og "udregelig" oppførsel holdes på et minimum.
    Takk for oppmerksomheten :sneaky:
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.298
    Antall liker
    2.546
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nok misforstått, jeg trodde vitsen var å være uenig :oops: jeg er nok skadet for jeg er uenig av prinsipp nå
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Jeg har nok misforstått, jeg trodde vitsen var å være uenig :oops: jeg er nok skadet for jeg er uenig av prinsipp nå
    Akkurat det har jeg fått med meg. Men husker noe som bekymrer meg litt.... du var enig med islenderen tre ganger i løp av en kveld
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.298
    Antall liker
    2.546
    Torget vurderinger
    1
    Tja må rette deg, det var han som var enig med meg så da er det greit, og selv han ble litt sjokka :unsure:
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.265
    Antall liker
    4.438
    Torget vurderinger
    0
    Film er best på kino.... og lyden er også bra på mange av kinoene. I går spilte de egentlig litt høyt, men blir jo sånn når dynamikken er så voldsom.
    Scener med tale er jo akkurat passe.

    Jeg var vel en av de få som ikke var helt enig i at lyden på de mange gromme hjemmekinoene som poppet opp i kjølvanner av Flageborgs og kringlyd sin epoke på slutten av 90 tallet og begynnelsen av 2000 tallet, var bedre en de offentlige kinoene. Da skulle det visst dure og riste mest mulig, og bassen fra 50 til 300 Hz var veldig fraværende.

    Nei god kinolyd krever minst 100 m², masse volum/takhøyde, og god PA
    Når dette sies, bør det også nevnes at de råeste hjemmekinoene rundt om nå er meget bra, pga. at de har gitt slipp på dette SVS tullet og fått inn ordentlig utstyr.

    Så denne laaange action-filmen i går, som egentlig ikke sluttet. Tom Cruise er en tøffing ;)

    Vis vedlegget 939251
    Endte på MI på kino her om dagen ved en tilfeldighet. Trodde den skulle være dårlig så jeg gikk alene, men det var jo skikkelig kul. Sal 1 i Colosseum er jo alltid litt stas også. Junior ble sur på meg fordi han også ville se den. Derfor måtte jeg til pers og så den igjen med junior på 4DX i går. Synes nesten den var enda kulere da. Tom Cruise får det til😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.682
    Antall liker
    14.739
    Sted
    Langesund
    Endte på MI på kino her om dagen ved en tilfeldighet. Trodde den skulle være dårlig så jeg gikk alene, men det var jo skikkelig kul. Sal 1 i Colosseum er jo alltid litt stas også. Junior ble sur på meg fordi han også ville se den. Derfor måtte jeg til pers og så den igjen med junior på 4DX i går. Synes nesten den var enda kulere da. Tom Cruise får det til😊
    Ja, kul er vel rette ordet, Var veldig kul den spesielle lydeffekten etter at den ene bilen ble smadret og vi gikk inn i rollen til Grace (Hayley Elizabeth Atwell)med akutt Tinnitus.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn