8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Oioioi!!!
    Gratulerer!

    Ønsker dere en fantastisk dag i morgen!!:)
     

    akto

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Innlegg
    595
    Antall liker
    48
    Sted
    Akershus
    Var innom 8x12_TOM i går på bryllupsdagen og fikk en liten demo på anlegget hans. Nå kom jeg ikke ubedt i en slik stund, jeg hadde den ære å ta bilder i bryllupet hans. Dette blir selvsagt for personlig for meg å kommentere på her inne men det var et fantastisk bryllup. Vel, nok om det :)

    Dette anlegget kommer til å bli noe av det heftigste jeg har hørt når alle justeringer er i boks, slik det spiller nå er det bedre enn det aller meste annet jeg har hørt, og det er en "plutselighet" og et smekk i det som jeg aldri har hørt før. Jeg gleder meg til en skikkelig demo, for dette er satans tøft, faktisk så heftig at jeg ble inspirert til å lage meg en egen demoskive til det anlegget, for her er det mye jeg vil utforske!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Dette tror jeg gjerne på!
    Gleder meg som tidligere sagt til å få høre dette.

    Gratulerer med lørdagen 9x12 :eek:

    Mvh.KW
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Gratulerer med et vel overstått bryllup!:)

    Med Akto som fotograf, er det nok ikke bare lyden som vil være i særklasse hos 8x12" etter dette?
    Tipper at vi etterhvert også får se noen framifrå bilder av seansen? Keep'em comin!:cool:
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.288
    Antall liker
    2.535
    Torget vurderinger
    1
    Var innom 8x12_TOM i går på bryllupsdagen og fikk en liten demo på anlegget hans. Nå kom jeg ikke ubedt i en slik stund, jeg hadde den ære å ta bilder i bryllupet hans. Dette blir selvsagt for personlig for meg å kommentere på her inne men det var et fantastisk bryllup. Vel, nok om det :)

    Dette anlegget kommer til å bli noe av det heftigste jeg har hørt når alle justeringer er i boks, slik det spiller nå er det bedre enn det aller meste annet jeg har hørt, og det er en "plutselighet" og et smekk i det som jeg aldri har hørt før. Jeg gleder meg til en skikkelig demo, for dette er satans tøft, faktisk så heftig at jeg ble inspirert til å lage meg en egen demoskive til det anlegget, for her er det mye jeg vil utforske!

    Målrettet arbeid med ting som betyr noe gir vanligvis resultater :cool: når man i tillegg har en fredelig kappestrid der ærlige tilbakemeldinger med oppriktig ønske om å bidra til forbedringer(selvsagt små) så er jeg sikker på at dette anlegget kommer til å befeste sin stiling som et av de beste man kan lytte til her i landet.

    PS jeg glemte å nevne at om man vil lytte til dette må man være kjapp, hans kjære fortalte at til høsten skal rommet gjørs om til systue……………………
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Var innom 8x12_TOM i går på bryllupsdagen og fikk en liten demo på anlegget hans. Nå kom jeg ikke ubedt i en slik stund, jeg hadde den ære å ta bilder i bryllupet hans. Dette blir selvsagt for personlig for meg å kommentere på her inne men det var et fantastisk bryllup. Vel, nok om det :)

    Dette anlegget kommer til å bli noe av det heftigste jeg har hørt når alle justeringer er i boks, slik det spiller nå er det bedre enn det aller meste annet jeg har hørt, og det er en "plutselighet" og et smekk i det som jeg aldri har hørt før. Jeg gleder meg til en skikkelig demo, for dette er satans tøft, faktisk så heftig at jeg ble inspirert til å lage meg en egen demoskive til det anlegget, for her er det mye jeg vil utforske!
    Jeg vil først og fremst få takke for din eminente bistand som fotograf i mitt brullup - gleder meg til en gjennomgang av de nesten 500 bildere du tok

    Også veldig artig å høre dine synspunkter omkring systemet mitt. Tror vi jobber mot ett felles mål med ganske like preferanser. Hadde ikke vært meg i mot og blandet de beste egenskapene fra mitt system med det beste fra ditt - det hadde blitt hifilykke det:)
     

    akto

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Innlegg
    595
    Antall liker
    48
    Sted
    Akershus
    Fikk lov av Tor Arne å legge ut et bilde fra bryllupet så jeg valgte et jeg syntes var veldig stemningsfullt og formidlende. Et flott par! :D
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Takk for bilde Atle. Takker forøvrig også alle andre for gratulasjoner.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Fikk lov av Tor Arne å legge ut et bilde fra bryllupet så jeg valgte et jeg syntes var veldig stemningsfullt og formidlende. Et flott par! :D
    Jeg griner rett og slett litt, av ren og skjær misunnelse.
    Ikke minst fordi årene som har gått siden den gang jeg sjøl stod slik, er altfor mange.....
    Hadde man om enn, vært så heldig å få livet i reprise!
    Slik er det ikke, dessverre. Ta derfor vare på ethvert minutt, begge to!:)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Dårlig, den maskineringsfeilen som ble gjort på platene har ført til mye ekstra plunder, men tror det løser seg på et vis

    Takker forresten for gratulasjonen:)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.354
    Antall liker
    5.841
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Blir spennende og se hvordan resultatet blir. Om det er greit for deg, kunne jeg godt tenkt meg og blitt med en gang Morten skal ta seg en tur. Han har snakket nok så varmt om det du har fått til. Og lykke til med fresing og tilpassing av side plater.
     
    Sist redigert:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Det er bare å slenge seg med Morten nedover. Hvis ikke det skulle passe er det nesten ennå bedre å komme alene - mer ss-tid:)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.354
    Antall liker
    5.841
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo ikke og regne som et minus med mest mulig tid i ss nei.

    Har selv gått for og bygge bassfeller i hjørnene slik du gjorde. Så venter spent på at Morten skal komme og ta en ny måling når han skal hjelpe meg med og integrere sub'ene jeg kjøpte av han. Må bare få unne denne husinvasjonen av svigers først.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Da maskineringsfeilen førte til at det måtte plugges 18 hull i fasadesidene har det blitt forsinkelser i prosjektet. Selv om pluggingen så ok ut, ble det stygge "arr" i pulverlakken. Har pusset ned baksiden på en av de små platene for å prøve med standar lakkering, Håper ikke dette reagerer med hverandre. Hvis dette går greit blir det å pusse alle platene og sparkle over "arrene" for så å lakkere på nytt. Har tro på at dette løser seg
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.874
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Holmestrand
    Fikk lov av Tor Arne å legge ut et bilde fra bryllupet så jeg valgte et jeg syntes var veldig stemningsfullt og formidlende. Et flott par! :D[/QUOTE
    Gratulerer til Tor Arne og kona!
    Vakkert par og et strålende bilde!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Det skal gå fint å pulverlakkere 2 lag, bare så det er sagt:)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Mulig det, men problemet blir over hullene som ble plugget. Her tror jeg det må sparkel til. Vet du om sparkel som er egnet ved pulverlakkering? Et annet problem er at pulverlakk har lett for å samle seg, som en liten forhøyning, rundt hjørner.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det er lite jeg gleder meg mer til her på sentralen enn å se disse kabinettene dine ferdig lakkert 8x12. Håper det løser seg! :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Det er lite jeg gleder meg mer til her på sentralen enn å se disse kabinettene dine ferdig lakkert 8x12. Håper det løser seg! :)
    Dette går bra. Det løser seg alltid for snille gutter, vet du.;)

    Hadde forresten en spennende opplevelse her om dagen. Fyttet stolen en snau meter fram og vinklet høyttaleren tilsvarende. Havnet da innunder den lyddempende "buen"
    Hørte da detaljer jeg aldri har hørt noen andre steder, og det inkuderer Mr-T oppsett i siste versjon. Bakdelen er noe av det som kommer ved nærfeltslytting. Romakustikken på opptaket ble mye tydligere og rommet blir på mange opptak større, samtidig som musikerene trøkker seg på - noe jeg ikke liker. Vil ha samme tydlighet men med musikerene på en vis avstand . Er dette mulig tro?
    Skal prøve meg på en utvidese av "buen" så jeg blir sittende under, og det med rett avstand (2.7m). Rommet er fortsatt et svakt punkt - her må det jobbes:)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det er lite jeg gleder meg mer til her på sentralen enn å se disse kabinettene dine ferdig lakkert 8x12. Håper det løser seg! :)
    Dette går bra. Det løser seg alltid for snille gutter, vet du.;)

    Hadde forresten en spennende opplevelse her om dagen. Fyttet stolen en snau meter fram og vinklet høyttaleren tilsvarende. Havnet da innunder den lyddempende "buen"
    Hørte da detaljer jeg aldri har hørt noen andre steder, og det inkuderer Mr-T oppsett i siste versjon. Bakdelen er noe av det som kommer ved nærfeltslytting. Romakustikken på opptaket ble mye tydligere og rommet blir på mange opptak større, samtidig som musikerene trøkker seg på - noe jeg ikke liker. Vil ha samme tydlighet men med musikerene på en vis avstand . Er dette mulig tro?
    Skal prøve meg på en utvidese av "buen" så jeg blir sittende under, og det med rett avstand (2.7m). Rommet er fortsatt et svakt punkt - her må det jobbes:)
    Så bra!!

    Artig med nærfelterfaringene.
    Hva med å senke et par marginer i toppen opp til 5Mhz littegrann? Evt sende en PM til BX om råd.
    Tror det er mulig å få følelsen av litt større avstand hvis det ikke bare er en vanesak...:)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    HÆÆ!? Hva er det du sier?
    Stusset litt da jeg skrev det, men lot den gå...:cool:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.354
    Antall liker
    5.841
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser du er i ferd med og få sidestykkene ferdig. Håper det ordner seg med ikke alt for mye arbeid og penger for rette opp i feilen. Venter i spenning på og se resultatet.

    Mvh Ronny
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Tinn biter vanligvis dårlig mot aluminium, så jeg tror ikke det er noen god ide.
    Ellers er nok temperaturen i pulverlakkeringsprosessen godt under tinnets smeltepunkt.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Tinn biter vanligvis dårlig mot aluminium, så jeg tror ikke det er noen god ide.
    Ellers er nok temperaturen i pulverlakkeringsprosessen godt under tinnets smeltepunkt.
    Sitter det ikke med berafix heller ? Jeg har tinnlakt masse på stål, men ikke på alu enda.
    Genialt produkt,alt for lit brukt på bil nå for tiden.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Tinn biter vanligvis dårlig mot aluminium, så jeg tror ikke det er noen god ide.
    Ellers er nok temperaturen i pulverlakkeringsprosessen godt under tinnets smeltepunkt.
    Temperaturen i pulverlakkeringsprosessen nærmer seg smeltepunkte til grunnstoffet tinn som er 231.93
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    "Nærmer seg" er ikke nok! :p
    Tinnet vil nok fortsatt være i fast form, selv om også dette er avhengig av hvilken (tinn)legering som benyttes.:eek:

    Men er dette egentlig noe tema, ettersom tinn som fylling / plugging av hull neppe er aktuelt?
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    "Nærmer seg" er ikke nok! :p
    Tinnet vil nok fortsatt være i fast form, selv om også dette er avhengig av hvilken (tinn)legering som benyttes.:eek:

    Men er dette egentlig noe tema, ettersom tinn som fylling / plugging av hull neppe er aktuelt?
    Nei det er det ikke. Ta det helt med ro, dette har jeg under kontroll - tror jeg;)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Utvilsomt!
    Vi får vel noen bilder av det endelige resultatet, når det er klart? :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn