8x12_TOM's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Vi sees! Audiolense 5.3 er oppe og går, JRiver er inne, men mangler lisenskode; Lynx drivere venter på DAC og REW er installert:)
    Er det noen sak:) Tar med gammel pc og Lynx. Sendte mail til JRiver og de hadde hatt angrep på lisens server. Kjøper bare ny nøkkel hvis det trengs. Tar med bankbrikke og min bærbare pc + minne pinne med div mic filer og lignende.


    Tor
    Hva skulle man gjort uten venner og bekjente!! :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Da er det bare å håpe på en smertefri oppstart av den sorte lydløse kjempen:)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Vi sees! Audiolense 5.3 er oppe og går, JRiver er inne, men mangler lisenskode; Lynx drivere venter på DAC og REW er installert:)
    Er det noen sak:) Tar med gammel pc og Lynx. Sendte mail til JRiver og de hadde hatt angrep på lisens server. Kjøper bare ny nøkkel hvis det trengs. Tar med bankbrikke og min bærbare pc + minne pinne med div mic filer og lignende.


    Tor
    Hva skulle man gjort uten venner og bekjente!! :)

    Ja hva skulle man gjort uten ungdommen, og når de har muligheten for en liten jobb rundt det de brenner for, ja da gås det grundig til verks.


    Hadde selvfølgelig et budsjett å holde seg til, men ville ha en solid godt oppbygd pc, ute ekstreme ytelser som dataspill pc'er, men god nok for musikkavspilling. Tystnad var i høysete


    Godt dempet kabinett der fikk en runde med nye vifter og en god cpu kjøler

    Legg merke til stemplet nederst på venstre side av esken til viften

    pc.jpg

    vifte.jpg
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Jeg tror det følger med "lifetime support" fra junior:)
    Forsiktig med hva du lover her nå Vidar, det kan bli mer enn dere tror :)
    Nå må du passe deg, du har jo sluppet billig unna;)
    Jada, det har gått veldig bra med supporten :)
    Er alt oppe og går igjen nå?
    Håper å få det opp å gå i løpet av helgen, akkurat nå er det en smule kaotisk nede i kjelleren. Har revet noen vegger og litt sånn i forbindelsen med den lille vannlekkasjen jeg hadde. Kommer ikke inn til hifirommet - må rydde vei først.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    EHED du burde ta deg en tur til meg snart og høre på gamletalerene dine:) Hvordan går det med Gaia?
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Takk for sist! Fikk dratt litt nytte ut av besøket ditt. Dempet horn diskanten med samme stoff som dekker akustikkpanelene og det hjalp nivået i topp.

    Klar for en tur til deg når du er på plass igjen :)
     
    Sist redigert:

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    EHED du burde ta deg en tur til meg snart og høre på gamletalerene dine:) Hvordan går det med Gaia?
    Hallois Vidar,

    Er på tide å få litt inspirasjon til å få startet på lytterommet mitt, så jeg skal ta en tur til deg og The Shy når sommerprosjektene er ferdig (kan ta litt tid :) ).
    Gaia'ene står og gråter i kjelleren og har ikke blitt spilt på, på lenge....altfor lenge. Det rykker både i stortrommefoten og hele kroppen når jeg hører musikk for tiden, så må komme i gang i løpet av vinteren.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Da er det bare å håpe på en smertefri oppstart av den sorte lydløse kjempen:)
    Har ikke fått startet den ennå, venter til siste DP er på plass. Trodde jeg skulle få den på fredagen, men posten trengte visst mer enn en dag fra Oslo til Langesund. Ble lastet opp på bil i Oslo for utkjøring fredag kl 0638. Får den sikkert på mandag.
    Et par bilder av den lydløse kjempen. Kabinettet veide 12 kg tomt. Har ikke filla peiling på dette, men ser da solid og greit ut dette.

    Puttet hode så godt inni pc som mulig oppe hos Vidar og hørte fortsatt ikke viftene.
    pc 1.jpg

    pc 3.jpg

    DSC_2680 (2).JPG
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Så det….. viktig at det finnes noe high end i anlegget :rolleyes:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Er vel ikke så komfortabel med High End utrykket, så det er godt det bare er viftene....
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Da er det bare å håpe på en smertefri oppstart av den sorte lydløse kjempen:)
    Har ikke fått startet den ennå, venter til siste DP er på plass. Trodde jeg skulle få den på fredagen, men posten trengte visst mer enn en dag fra Oslo til Langesund. Ble lastet opp på bil i Oslo for utkjøring fredag kl 0638. Får den sikkert på mandag.
    Et par bilder av den lydløse kjempen. Kabinettet veide 12 kg tomt. Har ikke filla peiling på dette, men ser da solid og greit ut dette.

    Puttet hode så godt inni pc som mulig oppe hos Vidar og hørte fortsatt ikke viftene.
    Vis vedlegget 506320
    Vis vedlegget 506322
    Vis vedlegget 506323
    Du får for sikkerhets skyld fylle den opp med SSD-disker også, så slipper du jamringa fra gamle roterende platelagre! :p
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Har en 4 TB disk med musikk, og bytte den til SSD er litt i overkant foreløpig, men det kommer nok:)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Har du fått tilbake ampen fra service og fått igang "gettoblaster'n" igjen? :)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Ser det er benyttet samme kabinett som på pc-en jeg designet til osten. Flotte saker til en stille pc. Litt annen kjøleløsning enn jeg valgte, men ellers ganske likt. Tviler ikke på at du blir fornøyd med den. Om du fortsatt synes den suser litt mye sannsynligvis ikke) så kan du justere hastigheten på viftene med voltregulatorer på viftene for å senke lydnivå ytterligere om dette allerede er på plass :)

    Anbefaler forøvrig å sette opp et raid 1 og ekstern backup om du ikke har det. Veldig kjekt og forhindrer nedetid i tillegg til å potensielt avverge katastrofe :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.428
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ser det er benyttet samme kabinett som på pc-en jeg designet til osten. Flotte saker til en stille pc. Litt annen kjøleløsning enn jeg valgte, men ellers ganske likt. Tviler ikke på at du blir fornøyd med den. Om du fortsatt synes den suser litt mye sannsynligvis ikke) så kan du justere hastigheten på viftene med voltregulatorer på viftene for å senke lydnivå ytterligere om dette allerede er på plass :)

    Anbefaler forøvrig å sette opp et raid 1 og ekstern backup om du ikke har det. Veldig kjekt og forhindrer nedetid i tillegg til å potensielt avverge katastrofe :)
    Skulle til å si det selv, att den var farlig lik;)
    Er ikke mye støy i den.
    Satte den bak gardina bak meg, er nesten ikke mulig å høre den.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Kabinettviftene ble byttet til "Be Quitet" vifter:)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Ser det er benyttet samme kabinett som på pc-en jeg designet til osten. Flotte saker til en stille pc. Litt annen kjøleløsning enn jeg valgte, men ellers ganske likt. Tviler ikke på at du blir fornøyd med den. Om du fortsatt synes den suser litt mye sannsynligvis ikke) så kan du justere hastigheten på viftene med voltregulatorer på viftene for å senke lydnivå ytterligere om dette allerede er på plass :)

    Anbefaler forøvrig å sette opp et raid 1 og ekstern backup om du ikke har det. Veldig kjekt og forhindrer nedetid i tillegg til å potensielt avverge katastrofe :)
    Skulle til å si det selv, att den var farlig lik;)
    Er ikke mye støy i den.
    Satte den bak gardina bak meg, er nesten ikke mulig å høre den.
    Vi har ikke justert med slike dempeledd, så det skal være mulig å få det enda stillere. Største problemet er faktisk viften i strømforsyningen i de fleste slike bygg. Det ble mye vanskeligere etter at norske Mist sluttet å produsere de vifteløse psu'ene sine.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Har du fått tilbake ampen fra service og fått igang "gettoblaster'n" igjen? :)
    Skulle fått den i går, men fikk heller en melding om inntrufne omstendigheter - kommer neste virkedag stod det.

    Vet ikke helt hva jeg rekker i dag og i morgen skal jeg bort å jobbe. Til helgen er det i hvert fall tid.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Ser det er benyttet samme kabinett som på pc-en jeg designet til osten. Flotte saker til en stille pc. Litt annen kjøleløsning enn jeg valgte, men ellers ganske likt. Tviler ikke på at du blir fornøyd med den. Om du fortsatt synes den suser litt mye sannsynligvis ikke) så kan du justere hastigheten på viftene med voltregulatorer på viftene for å senke lydnivå ytterligere om dette allerede er på plass :)

    Anbefaler forøvrig å sette opp et raid 1 og ekstern backup om du ikke har det. Veldig kjekt og forhindrer nedetid i tillegg til å potensielt avverge katastrofe :)
    Skulle til å si det selv, att den var farlig lik;)
    Er ikke mye støy i den.
    Satte den bak gardina bak meg, er nesten ikke mulig å høre den.
    Vi har ikke justert med slike dempeledd, så det skal være mulig å få det enda stillere. Største problemet er faktisk viften i strømforsyningen i de fleste slike bygg. Det ble mye vanskeligere etter at norske Mist sluttet å produsere de vifteløse psu'ene sine.
    Vært trofast mot Be Quiet, så det ble denne. 850W
    psu.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Takk for sist! Fikk dratt litt nytte ut av besøket ditt. Dempet horn diskanten med samme stoff som dekker akustikkpanelene og det hjalp nivået i topp.

    Klar for en tur til deg når du er på plass igjen :)
    Så ikke denne før nå - begynner å bli sløv

    Litt snillere i toppen var sikkert ikke galt, ikke det at det var veldig plagsom, men det var litt hot etter mine preferanser.


    Du følger vel litt med i det skjulte her så du ser sikkert når trådeier blir høy på pæra av egen lyd;)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Takk for sist! Fikk dratt litt nytte ut av besøket ditt. Dempet horn diskanten med samme stoff som dekker akustikkpanelene og det hjalp nivået i topp.

    Klar for en tur til deg når du er på plass igjen :)
    Så ikke denne før nå - begynner å bli sløv

    Litt snillere i toppen var sikkert ikke galt, ikke det at det var veldig plagsom, men det var litt hot etter mine preferanser.


    Du følger vel litt med i det skjulte her så du ser sikkert når trådeier blir høy på pæra av egen lyd;)
    Jeg skal jevnlig smygtitte innom tråden fremover og kaste meg over PM funksjonen når jeg ser en åpning.

    Kan du foresten si noe mer om bassen som Kvålsvoll designet? Størrelse, lyd, trøkk osv. Jeg innså plutselig at jeg har mye plass bak i rommet til nye morosaker :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Kan du foresten si noe mer om bassen som Kvålsvoll designet? Størrelse, lyd, trøkk osv. Jeg innså plutselig at jeg har mye plass bak i rommet til nye morosaker :)
    Hva skal en si, ble jo litt satt ut da jeg forstod at du brukte de fra 50 Hz og oppover. Spilte jo knusktørt og kontrollert på ganske så høyt volum, og ennå var det vist mer å gå på:)
    Dine store Klipsch kinohøyttalere har jo to 15" hver seg, så jeg tenkte det var de som stod for trøkket fra 50 og opp, og at Kvålsvoll middbassene hjalp til fra litt over 100 Hz et sted...…men neida det var småtassene, for de er jo ganske små(12"), som stod for hele det viktige område i bassen fra 50 til nesten 200 Hz og så tok 15"erne over derfra og oppover i mellomtonen.

    Blander seg trygt inn sammen med alt Kvålsvoll lager. Ekstrem ytelse i forholdsvis små bokser. Dette burde jo bli en hitt, så mye snakk det er om middbass på dette forumet.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Ser det er benyttet samme kabinett som på pc-en jeg designet til osten. Flotte saker til en stille pc. Litt annen kjøleløsning enn jeg valgte, men ellers ganske likt. Tviler ikke på at du blir fornøyd med den. Om du fortsatt synes den suser litt mye sannsynligvis ikke) så kan du justere hastigheten på viftene med voltregulatorer på viftene for å senke lydnivå ytterligere om dette allerede er på plass :)

    Anbefaler forøvrig å sette opp et raid 1 og ekstern backup om du ikke har det. Veldig kjekt og forhindrer nedetid i tillegg til å potensielt avverge katastrofe :)
    Skulle til å si det selv, att den var farlig lik;)
    Er ikke mye støy i den.
    Satte den bak gardina bak meg, er nesten ikke mulig å høre den.
    Vi har ikke justert med slike dempeledd, så det skal være mulig å få det enda stillere. Største problemet er faktisk viften i strømforsyningen i de fleste slike bygg. Det ble mye vanskeligere etter at norske Mist sluttet å produsere de vifteløse psu'ene sine.
    Vært trofast mot Be Quiet, så det ble denne. 850W
    Unngå for all del EVGA sin G2-serie, den ene av mine to 1300 watt G2 gikk føyken med et smell. Nå sitter "reserven" i PCen. :)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Vært trofast mot Be Quiet, så det ble denne. 850W
    Unngå for all del EVGA sin G2-serie, den ene av mine to 1300 watt G2 gikk føyken med et smell. Nå sitter "reserven" i PCen. :)
    850watt / 1300watt!? Ganske voldsomme PSU'er for å drive en stakkars musikkserver!?

    Ikke ment som kritikk, men man kan vel strengt tatt klare seg med noe langt "snillere" og (forhåpentligvis) mer "stillegående" powere? Det skal jo ikke så rare effekten til for å snurre noen disker, og grafikkortet i en slik sammenheng krever vel ikke all-verden. Med mindre det er snakk om er "verstingutgave" av en gamer-PC da?

    Kommentaren er i stor grad utløst av en smule nysgjerrighet rundt temaet PC / server, ikke minst fordi jeg nylig har gjort en aldri så liten oppgradering sjøl, og endte langt på vei opp med noe som stygt nærmer seg en gamingmaskin. Uforskyldt vil jeg si, ettersom sjappa jeg bestilte varene hos (hovedkort, ram, graf.kort og cpu), ikke hadde varene på lager, og dyttet på meg bedre og en god del dyrere komponenter enn hva jeg hadde bestilt, til samme pris. Men fortsatt tusler alt greit rundt med et gammelt Chieftec-power på 550watt, hvor den temperaturstyrte vifta tusler rundt på tomgang. Selv ved ekstreme tester av maskinen. (Passmark Performance Test).
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.428
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Tor Arne tar det skikkelig ut, denne mannen leker ikke når han bygger.
    Dette er vell noe de fleste har fått med seg:)
    Bedre med for mye en akkurat.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.393
    Antall liker
    3.577
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Poenget var vel å overdimensjonere poweret slik at det aldri blir varmt og trenger kjøling med vifter.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bare litt til å erte litt og også til å støtte Scrooge litt så har jeg nå i en tid brukt en maskin kjøpt hos en attføring bedrift til 400nok. Fungerer utmerket.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Poenget var vel å overdimensjonere poweret slik at det aldri blir varmt og trenger kjøling med vifter.
    Jada, jeg ser den, og bifaller filosofien! Men når man samtidig har en viss ide om det faktiske effektforbruket i en PC i normalmodus, så blir det litt som å sette en Indy V8 i en gammel Folkevogn. Men nå skal jeg slutte med å kverulere mer omkring et (for de fleste?), såpass kjedelig tema.

    Får vel heller egne tiden til å skrive en salgsannonse for mine fantastiske og rakryggede M.L. Vista'er. Bare tull å klamre seg fast i høyttalere man ikke lenger kan lytte til på en fullverdig måte. :(
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.428
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Blir som en Audi RS A4 4,2liter 420 hk V8.En kollega på jobben har det.
    Er ikke nødvendig, men dæven hvor gøy.
    Satan å den røsker. Bare lyden er jo en opplevelse i seg selv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn