MakkinTosken
Who, me?
CEA-2010 i REW generatoren.Har allerede laget 27 av dem som jeg tenkte å ta med
Kan jeg vel, 30 spor tar jeg nå med. Men bare vit at å følge det normale 1/3 oktavbåndet er som regel nok. Om du har issue på 156 tipper jeg det evt er hørbart på 160 også.Lag en på 156Hz hvis det går. Der vet jeg jo at ting ikke er helt som det skal
Dette er jo en fin måten å finne ut om det er på stell
Mulig vi kan høre preringing enkelte steder.
Må bare få unnskylde meg. Tok feil og dippen er på 164 Hz. Er tilnærmet oppe igjen ved 156 og 172Hz så den er ikke så bred.Kan jeg vel, 30 spor tar jeg nå med. Men bare vit at å følge det normale 1/3 oktavbåndet er som regel nok. Om du har issue på 156 tipper jeg det evt er hørbart på 160 også.
Om preringingen din er hørbar, hører du det med denne testen. Har selv hørt flere distinkte signaturer knyttet til forskjellige artefakter. Morsom øvelse jeg alltid gjør etter å ha tweaket.
Som nevnt, disse pulsene består ikke av én ren sinus, men har et spektrum. Ingen vits å treffe nøyaktig på en dip. Under ser du spektrumet for 160Hz pulsen.Må bare få unnskylde meg. Tok feil og dippen er på 164 Hz. Er tilnærmet oppe igjen ved 156 og 172Hz så den er ikke så bred.
Tar jo med litt musikk også denne gang, men ikke en eneste hifilåt eller basstest.Pulser eller ikke, håper vi får en større forståelse rundt lyd og at det blir litt tid for musikk også.
Ellers ser jeg jo at når det diskuterer slike ting som dette, blir tråden skummel for folk og de holder igjen. Nei hvis det ønskes litt fart i tråden er det bare pøse på med matbilder, feriebilder og alkens fjas som ikke har det minste med lyd å gjøre - Det er hififorumet sitt det
Vil jo spille noe jeg synes låter bra, det skulle vel bare mangle. Ikke typiske hifilåter det heller. En bassdemo før du forlater stolen er påkrevd - satser på å frambringe øreverk en ukeTar jo med litt musikk også denne gang, men ikke en eneste hifilåt eller basstest.
Nei vi får dele tanker når vi treffes, ingen vits å ødelegge tråden din eller stemningen på hfs med musikk og lyd.
Vil jo spille noe jeg synes låter bra, det skulle vel bare mangle. Ikke typiske hifilåter det heller. En bassdemo før du forlater stolen er påkrevd - satser på å frambringe øreverk en uke
Ingenting som bekymrer meg, så hvis du ikke klare å holde ut noen av sporene jeg tenker å spille kan du kanskje holde deg hjemme.Vet ikke hva som bekymrer deg? Har med meg kanskje 25 minutter med underholdning inklusive disse testtonene.
Men skal du overbevise meg om at PA-tilnærmingen er den eneste riktige må jeg nesten høre annet enn den kjedelig bluesen din, jalla Yello og Edith Piaf!
Jeg tar med meg et par låter som har gått litt i sirkulasjon her siden takraset, vil jo høre hva jeg går glipp av!
Ok...Ingenting som bekymrer meg, så hvis du ikke klare å holde ut noen av sporene jeg tenker å spille kan du kanskje holde deg hjemme.
Du kan jo lete etter noen lavfrekvente firkantpulser. Det er relativt avslørende.Til helgen blir det litt nerdig rundt bass og dens evne til å starte og stoppe. Mener jeg har hørt om bass-spor med gjentagende "pulser" med x antall periode, med en viss tid med stillhet mellom
God kontroll i bass handler vel da om å høre pulsene isolert hver for seg i stede for å oppleve en jevn tone.
Hvor finner man slike spor?
Bare entusiasten i meg som ble noe irritert. Ikke har dette oppsette noe med PA og gjøre. Låter superoppløst og ørevennlig, og ikke var blues, yello, og Piaf på "lista", men du skal slippe den, siden det nå i stedet er satt opp norsk hestejazzOk...
Rommet de står i er ikke optimalt, men det lille jeg hørte virker braDen nye og større Ø-en er et imponerende skue.
Men er lyden tilsvarende?
Trenger ikke å svare, om det føles "ubehagelig"
Hvordan var det hos @TGB ?Ut på turné til Asker (sorry Dag)
Innom Mala og så hovedmålet. Vis vedlegget 1074901 Vis vedlegget 1074902 Vis vedlegget 1074903
Joda, vi hadde det fint vi, og lyden var til å være i en såpass vanskelig stue, helt ok. Ikke helt sånn jeg har det hjemme, men det handler også litt om ønsker og preferanser, og selvfølgelig handler det jo også litt om hva mann har mulighet å gjøre med rommet.Hvordan var det hos @TGB ?
var der en tur jeg og Huset er fullt av svigermor fra USA men neste gang du er forbi kjører jeg ny demo for deg! Skikkelig gøy disse dageneUt på turné til Asker (sorry Dag)
Innom Mala og så hovedmålet. Vis vedlegget 1074901 Vis vedlegget 1074902 Vis vedlegget 1074903
Det har kanskje/trolig noe å gjøre med hvor tett den naturlige responsen er på den korrigerte responsen. Tett på => lite korreksjon => mest naturlig lydAngående dsp og schrøder så er min erfaring at det har veldig mye å si på høyttaleren. Noen låter "innpakket" over schrøder mens andre håndterer det mye bedre.
Absolutt.Det har kanskje/trolig noe å gjøre med hvor tett den naturlige responsen er på den korrigerte responsen. Tett på => lite korreksjon => mest naturlig lyd
Takk, og Søgne er plottet ut på kartet for en tur i nærmeste framtid. Spendt på den nye driveren dinTusen takk for igjen å få sjansen til å lytte til oppsettet ditt Tor. Det låter bare fantastisk, enkelt å greit.
Du fikk meg til å moderere DSP enda mer for å fjerne enda mer av "tvangstrøya" (se på det som å knappe opp den øverste skjorteknappen ). Gikk også inn for enda mer moderate WaveForming filter som faktisk ikke utgjør noe av betydning på målingene i negativ forstand, men låter bedre.Joda, vi hadde det fint vi, og lyden var til å være i en såpass vanskelig stue, helt ok. Ikke helt sånn jeg har det hjemme, men det handler også litt om ønsker og preferanser, og selvfølgelig handler det jo også litt om hva mann har mulighet å gjøre med rommet.