K
kbwh
Gjest
Fordi jeg ønsker færrest mulig aborter, og ønsker å beholde muligheten for selvbestemt abort.Hvorfor er antallet aborter av betydning?
|
Fordi jeg ønsker færrest mulig aborter, og ønsker å beholde muligheten for selvbestemt abort.Hvorfor er antallet aborter av betydning?
Hvorfor ønsker du færrest mulig aborter?Fordi jeg ønsker færrest mulig aborter, og ønsker å beholde muligheten for selvbestemt abort.
Den psyiske og fysiske belastninga eit slikt inngrep medfører, er neppe sunn for kvinna.Hvorfor ønsker du færrest mulig aborter?
Tilsvarande empati ovanfor andre som brukar diskutable måtar å få merksemd på, kan ein sikkert også argumentere for.....Jeg forsvarer forøvrig ikke Nessa og co sine metoder, men i forhold til hva de faktisk har gjort synes jeg de får unødvendig mye ufortjent pepper. Om man får flere imot seg enn med seg etter et slikt stunt har man uansett mislykkes, men jeg kan også forstå deres desperasjon og følelsen av maktesløshet som har fått dem til å handle som de gjorde, om valget av aksjonsform ikke akkurat var så klokt.
En hver idiot må vel begripe at det ikke er ønskelig å legge folk i narkose og gjøre et inngrep i kroppen hver gang en har hatt seg en hyrdestund! Fatter ikke at det skal være et argument for hvorvidt abort som unntaksvis (15 000 / år er det så?) løsning kan benyttes. Ergo vi en hver med litt logisk sans si at av ressursmesige, mentale og fysiske årsaker bør antallet aborter være så lavt det er praktisk mulig å få det.Og da var vi der igjen.. hvorfor det? Hvorfor ønske færre aborter om det ikke er galt å ta abort? Hvorfor er dette belastende for kvinnen om hun ikke tar et liv, selve det fysiske er vel ikke så hardt å komme over?
For øvrig kan heller ikke jeg se at kroppen tar skade av en graviditet, etter en tid tror jeg få ser forskjell, og alle forfaller med tiden uansett, tyngdekraften virker like godt på alle, om man tar seg bryet med å trene og holde kroppen i form så kan man se minst like bra ut, og silikon fyller de nå på både de som har og ikke har født om de ikke er fornøyd med utseende og ser dette som en løsning.
Jeg forsvarer forøvrig ikke Nessa og co sine metoder, men i forhold til hva de faktisk har gjort synes jeg de får unødvendig mye ufortjent pepper. Om man får flere imot seg enn med seg etter et slikt stunt har man uansett mislykkes, men jeg kan også forstå deres desperasjon og følelsen av maktesløshet som har fått dem til å handle som de gjorde, om valget av aksjonsform ikke akkurat var så klokt.
Jeg snakker selvsagt om moralske kvaler. Trodde det var underforstått at det var det vi snakket om her. Du vil vel heller ikke kalle valget ditt av studieretningsfag for "dette fryktelige valg". Tror heller ikke du finner noen som sliter med samme type senreaksjoner etter et studievalg som etter en abort.Det er en beslutning hvis utfall er avgjørende for resten av ditt liv. Jeg hadde kvaler da jeg valgte studieretning på videregående, ingen ble drept.
En hver idiot må vel begripe at det ikke er ønskelig å legge folk i narkose og gjøre et inngrep i kroppen hver gang en har hatt seg en hyrdestund! Fatter ikke at det skal være et argument for hvorvidt abort som unntaksvis (15 000 / år er det så?) løsning kan benyttes. Ergo vi en hver med litt logisk sans si at av ressursmesige, mentale og fysiske årsaker bør antallet aborter være så lavt det er praktisk mulig å få det.
Nessa & co bedriver "selvmordsbombing light" der de med sin perverterte påkledning rusher inn i de møblerte sykehus med leketøyet sitt. Det hører ikke hjemme noe sted. Tror de at majoriteten på disse sykehusavdelingene ligger der for å få abort? Hvor infantil går det i grunn an å bli? Straff disse sjuke, dukkelekende, skjeggete transvestittene!
Honkey
Et livsvalg, som dette ofte dreier seg om, er forbundet med mange kvaler. Da er det naturlig at man stiller seg selv spørsmål av samme type som tas opp i denne tråden og at man kommer i etiske og intellektuelle dilemma. Det er naturlig. Hvis det dreier seg om en rutinehandling er den moralske belastning langt mindre. De færreste får samme moralske kvaler av å poppe en angrepille dagen derpå som de gjør av å gjennomføre et abortinngrep. Derfor kan du vanskelig bruke dette til å understøtte at det [kvalene] er en konsekvens av fosterets beskaffenhet per se, og enda mindre om denne [fosterets beskaffenhet] er en binær verdi som gikk fra "0" til "1" i det øyeblikket cellene smeltet sammen.Jeg snakker selvsagt om moralske kvaler. Trodde det var underforstått at det var det vi snakket om her. Du vil vel heller ikke kalle valget ditt av studieretningsfag for "dette fryktelige valg". Tror heller ikke du finner noen som sliter med samme type senreaksjoner etter et studievalg som etter en abort.
Det var da voldsomt så hevngjerrig den ellers så sindige Honkey var i dag da..
Hva i alle dager vil du straffe de for??
Dukker er lovlig. Ketchup er lovlig. Kapper er lovlig. Skjegg er lovlig. Sang er lovlig. Oppsøke sykehus er lovlig. Foreløpig er og prester lovlig. Om du mener at man skal kunne straffes for å skake opp og opprøre eller såre andre mennesker så får vi vel begynne med å straffe Vebjørn Selbekk da, han har vel foreløpig rekord i å oppnå følelsesmessig engasjement av dimensjoner på en liten handling.
Og ellers bør vi vel og begrense skjønnhetsoperasjoner og, siden man legger seg i narkose for å reparere noe som i de fleste tilfeller er helt i orden. Tror for øvrig ikke mange opplever psykiske plager i ettertid av disse operasjonene, så det er vel ikke narkosen og operasjonen i seg selv som er hovedproblemet da kanskje?
Dette, Komponenten, er sindig tale! Besinn Dem.- Skjønnhetsoperasjoner er etter mitt skjønn tegn på noe sykt i samfunnet. På den annen side betaler man for det selv.
- Ettervirkninger av diverse operasjoner er ikke et ukjent fenomen. (Eks: hjerteoperasjoner er meget ofte fulgt av lengre perioder med angst) Det finnes for øvrig sterke kulturelle og eksisteniselle årsaker til psykiske ettervirkninger av abort. En god grunn til å øsnke seg så få som mulig, altså.
- Forstyrrelse av den almenne ro og orden er ikke lovlig. Dessuten: Et sykehus er hovedsklig for syke mennesker. På de aktuelle avdelinger ligger kvinner med mer og mindre alvorlige lidelser. Kun et ørlite mindretall er der for å ta abort. Inn dit rusher altså disse hoiende menn. (Jeg skulle likt å se at du forsvarte det like standhaftig om disse gærningene var imamer. Om de fant på å fly inn på Hed-Opp slakteri med små marsipangriser mens de hylte "Allah akhbar!!" for å demonstrere mot vår feilaktige slakting av urene dyr, går jeg ut fra at du ikke hadde vært særlig imponert.) Handlingsmønsteret er utenfor en hver folkeskikk, jeg aksepterer det kort sagt ikke. SAKEN skal de gjerne få sloss for. MEN IKKE PÅ SYKEHUSET!
Honkey
;DSkjønnhet er alt, det er konkret. Alle vil ha en bit av de skjønne. Evig liv er det derimot heftet stor usikkerhet til. Det ene utelukker heller ikke det andre.