Hvilken Abe-kombo er det du har foran RF-63?Loevhagen skrev:Må bare få si at det er en ren nytelse å la seg omfavne av godlyd fra RF-63 på Abrahamsen. Abrahamsen er priset for lavt, eller mange andre ting er priset for høyt. Go figure. ;D
Hva slags musikk spiller du mest av med denne combo-en?Loevhagen skrev:EC Og Abe er begge en vanvittig god match til Klipsch.
Oi. Det var uventet fra en Klipsch-mann. Det betyr vel om ikke annet at høyttalerne er allsidige, det.Loevhagen skrev:Hovedtyngden er nok vokal / akustisk.
Det er de så absolutt - RF-63 er meget gode høyttalereDazed skrev:Oi. Det var uventet fra en Klipsch-mann. Det betyr vel om ikke annet at høyttalerne er allsidige, det.Loevhagen skrev:Hovedtyngden er nok vokal / akustisk.
Mener Håkon Rognlien skrev en artikkel om RF-83 i Fidelity, men husker desverre ikke hvilket nr det var.Dalakong skrev:Er det skrevet noen test av disse i noe seriøse magasiner enda?
24 sier google.Ludo skrev:Mener Håkon Rognlien skrev en artikkel om RF-83 i Fidelity, men husker desverre ikke hvilket nr det var.Dalakong skrev:Er det skrevet noen test av disse i noe seriøse magasiner enda?
A-Dac har vel ingen egen driver, men bruker generisk windowsdriver, og da burde jo volumkontrollen i windows fungere?V99 skrev:Apropos... Jeg antar at det er flere enn meg som benytter A-DAC sammen med aktive høyttalere. Driveren til A-DAC omgår Vista mixer/volume control, noe som gjør at jeg må justere volument tre steder (sub+satelitter). Noen forslag til hvordan man digitalt fra PC-en kan justere volumet (uten for stort kvalitetstap ifm. bit-cropping)? Med enkelte applikasjoner (som f.eks WMP) kan jeg justere volument, men dette gjelder ikke applikasjoner som jeg benytter.
Det enkleste hadde kanskje vært en DAC med volumkontroll, men da må jeg jo opp mange hakk i forhold til A-DAC når det gjelder pris/lydkvalitet.
Ja, jeg ser den, man ønsker minst mulig påvirkning av bit-strømmen, som kan føre til reduksjon av lydkvalitet. Uansett må jeg ha en enklere måte å regulere volum på enn å justere sub og satelitter.Dazed skrev:Oftest er det jo den andre veien man ønsker å gå: Å disable software-volumkontrollen.
Det er jo for så vidt det ideelle lydkvalitetsmessig, men hva gjør du da når du benytter aktive høyttalere med innebygd forsterker?Loevhagen skrev:OSX sin innebygde volumkontroll påvirker ikke volumet ut fra USB til A-DAC, selv om man justerer volum helt ned / helt opp.
Mine aktive HT har sub-utgang og volumkontroll på fronten. De brukes til nærfeltslytting ved PC-en. Jeg har lurt på hvordan man må gjøre det med volumkontrollen bakpå. ...Enda verre blir det jo med en på hver HT.V99 skrev:Det er jo for så vidt det ideelle lydkvalitetsmessig, men hva gjør du da når du benytter aktive høyttalere med innebygd forsterker?Loevhagen skrev:OSX sin innebygde volumkontroll påvirker ikke volumet ut fra USB til A-DAC, selv om man justerer volum helt ned / helt opp.
Musikk:Loevhagen skrev:Hvilke høyttalere benytter så øvrige venner av Abrahamsen?
Ja, med balansert fra A-DAC til pre-en. Sikkert ingen billig løsning, men med minimalt tap av lydkvalitet.Dazed skrev:Det eneste jeg kan se for meg er en liten passiv pre/volumkontroll i en egen boks.
Du har jo rett i det, men jeg liker A-DAC-en ganske godt, da.baluba skrev:Litt mer spenn, så finnes det fine DAC-er med volumkontroll. Nuforce har vel en som skal fungere svært bra i en slik kombinasjon?
Har skaffet meg RF-63 + V2.0, har du prøvd 2xV4.0 ?, evt er forskjellen verdt investering. Mange mener bestemt at RF-63 bør ha 2xV4.0Loevhagen skrev:Veksler på å benytte en uoppgradert V2.0 og V3.0UP/V4.0UP. Min ECI-5 mkII gikk nettopp ut døra. På RF63, som er såpass følsomme, var EC helt tyst selv med øret svært nær diskanthornet. Med UP-modellene til Abe er det mer hørbart støy. I lytteposisjon; ingen praktisk forskjell. EC oset kvalitet, men 3 ganger dyrere...måtte ta et valg...og valgte Abe. Andre høyttalere og/eller annet rom kunne medført annet valg. Dersom penger ikke hadde vært en issue så hadde jeg beholdt EC, men siden jeg også skal ha mer effekt til andre kanaler i hjemmekinoen i tillegg til stereo så var det utslagsgivende.
EC Og Abe er begge en vanvittig god match til Klipsch.
Takk. Da er det "normalt" da, antar jeg. Litt dumt, men da er det vel bare sånn.Loevhagen skrev:- V4.0UP (begge jeg hadde) brummet svakt. Solgte den ene (fordi jeg ikke trengte 2 stk.) og ny eier kommenterte det samme.
- V4.0UP i brokoblet modus brummer enda litt mer enn i stereomodus
Hm...Loevhagen skrev:En lokal forumbruker lånte min V4.0UP, og hos han var den helt tyst. Han prøvde den på 2 ulike høyttalere.
Jeg har ikke noe større problem med det enn slik du beskriver det, og det låter suverént. Jeg har bare lett for å irritere meg på sånne ting. Jeg har jordet kurs, forøvrig.Loevhagen skrev:Konklusjon? Tja. Usikker siden den ikke brummet hos han med jordet kurs, mens den brummer litt hos meg med ujordet kurs. Jeg har ikke kabel-TV, o.l. feilkilder (transformatorer, o.l). Det er mer et irritasjonsmoment enn plagsomt. Irriterende fordi man vet det er der. Ikke fordi lytteopplevelsen forringes. Greit å være klar over siden foruminnlegg lett misforstås og blåses opp ut over alle proposjoner. ;D
Min V2 hadde sjenerende brum men Abrahamsen fikset V2-en (kostnadsfritt) slik at det nå er kun en svak brumming. Var vel en jordsløyfe. (Jeg testet det aldri på jordet stikkontakt.)Dazed skrev:Takk. Da er det "normalt" da, antar jeg. Litt dumt, men da er det vel bare sånn.