Abrahamsen`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • magnushagen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2014
    Innlegg
    169
    Antall liker
    58
    Sted
    Drammen
    Du tænker måske på en foreslået pris på 9000 for sættet på finn? :)
    Sælger skriver at ny pris er 16000, går du på Abrahamsen Store blir det vel 14000. Foreslået pris i overkanten? (alder osv)

    Fordelen med sættet kunne være muligheden for en ekstra V4 senere, og en killer kombo med brokobling. Hvis det er uaktuelt, hvorfor ikke den integrerede V2Up? En lille perle med de samme egenskaber, mindre pladskrævende, og en fjernbetjening der virker bedre end på V3 (ikke Up).
    Stemmer, tenkte selv det var litt mye for comboen. I ren desperasjon slo jeg til for 8000kr. settet var fra 2012, lite brukt og strøkent etter hva øyet kunne se. Enda dyrere ble settet når jeg en time senere ble stoppet av UP på E18. Derimot har jeg nå stereo på hybelen(så snart jeg har skaffet en dac). Og smiler ellers. Min egen tabbe å tråkke på gassen, mens klokka tikket. Tenkte en abrahamsen dac også, men den jeg så på senest igår er nå borte fra brukten. Så da blir det nok et kjøp til i desperasjon.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Hehe der er mange gode grunde til ikke at stresse i trafikken, een af dem er at du glemmer at holde øje når du kører for hurtigt :)

    Gratulerer med sættet! 8k må være ok pris syns jeg. Nu har du i hvert fald god lyd! + mulighed for heftig opgradering. :)
    Hvad har du tænkt på af højtalere?
     

    magnushagen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2014
    Innlegg
    169
    Antall liker
    58
    Sted
    Drammen
    Hehe der er mange gode grunde til ikke at stresse i trafikken, een af dem er at du glemmer at holde øje når du kører for hurtigt :)

    Gratulerer med sættet! 8k må være ok pris syns jeg. Nu har du i hvert fald god lyd! + mulighed for heftig opgradering. :)
    Hvad har du tænkt på af højtalere?
    @magnus
    Ser først nu tråden http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/85119-hybel-hifi-pa-2x3m.html

    Interessant tråd, og endda med happy ending hehe.
    Gode studieår ønskes. Jeg blir sgu helt nostalgisk..
    Fikk med et set van den hul xlr kabler også. De kommer godt med, og sparer meg for noen kroner ettersom de sto på ønskelisten. Fikk heldigvis kun 2600kr i bot, og null prikker. Så gikk ikke SÅ fort, dog skulle jeg vel kjørt enda litt saktere.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    V6 har vel EC kort sånn egentlig, og Abrahamsen er jo EC lyd sånn egentlig.

    Korta var oppkjøpt av Abrahamsen etter konkursen til EC. Sikkert mer med.

    Abrahamsen stod for EC lyden før. Og hans kort sånn egentlig.


    Så EC kort?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mener du at deler av innmaten i V6 er fra Electrocompaniet?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    A-DAC overlever MonoPulse 82As fokus på detaljer med et nødskrik. Det vil si jeg får litt begjær etter noe som er mer passende match, men samtidig opplever jeg ikke at jeg har det travelt med å skifte den ut. Kudos til Abrahamsen for å levere et så billig produkt som er i stand til å leke med betydelig dyrere utstyr.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Mener du at deler av innmaten i V6 er fra Electrocompaniet?

    Meg du spør?
    Mener han eller noen skrev det, i denne eller en annen tråd her inne en gang.
    Vi snakker da om korta i den tiden da EC gikk konkurs.
    Ikke kort fra i dag.

    Er jo heller ikke så mye å diskutere.
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    360
    Antall liker
    245
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    En kompis har Hegel HD11, V3.0, ATI 3002, Klipsch RF63, og en onkyo reciever.
    Ved bruk av HT-bypass i V3.0 er det u-utholdbar sus og støy i horna.. Er dette "vanlig", eller trengs det videre feilsøking i oppkobling/jordforbindelser?
    Er rolig og fint ellers..
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Jeg bare spør, jeg. Så lenge noen lurer, går det jo an å diskutere. ;)
    Så vidt jeg husker hadde de første V6 DACene, DAC kort fra EC (Samme som i ECD1). Etterhvert gikk det tomt, og Abrahamsen utviklet eget DAC kort. Mange har V6 med både EC og Abrahamsen versjon, slik at de kan velge selv. Skal ikke stille meg bak hva som er bedre enn den andre, men vet mange har sagt EC kortet har vært bedre mottatt. Det er også det eneste i Abrahamsen produksjon som kom fra EC
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg husker noe slikt, ja, men kortet som ble byttet ut i mange V6-er står det ikke Electrocompaniet på. Jeg har et slikt liggende her selv.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    En kompis har Hegel HD11, V3.0, ATI 3002, Klipsch RF63, og en onkyo reciever.
    Ved bruk av HT-bypass i V3.0 er det u-utholdbar sus og støy i horna.. Er dette "vanlig", eller trengs det videre feilsøking i oppkobling/jordforbindelser?
    Er rolig og fint ellers..
    Skal ikke være støy.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg bare spør, jeg. Så lenge noen lurer, går det jo an å diskutere. ;)
    Så vidt jeg husker hadde de første V6 DACene, DAC kort fra EC (Samme som i ECD1). Etterhvert gikk det tomt, og Abrahamsen utviklet eget DAC kort. Mange har V6 med både EC og Abrahamsen versjon, slik at de kan velge selv. Skal ikke stille meg bak hva som er bedre enn den andre, men vet mange har sagt EC kortet har vært bedre mottatt. Det er også det eneste i Abrahamsen produksjon som kom fra EC

    Tror det er samme kortet..mener å huske at jeg las at navnet vart fjernet, men det kom ut noen der de hadde glemt å fjerne navnet.
    Så de er nok like.
    Tror det var 8 stk som hadde noe problem med noe forstyrrelser hvis dacen stod på over tid. Ikke problem når en slår den av for kvelden.
    De gav da ut 8 nye kort som var litt forskjellige, men de mente selv at det kortet som står i de originalt , er det beste lydmessig, las jeg også.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bare spør, jeg. Så lenge noen lurer, går det jo an å diskutere. ;)
    Så vidt jeg husker hadde de første V6 DACene, DAC kort fra EC (Samme som i ECD1). Etterhvert gikk det tomt, og Abrahamsen utviklet eget DAC kort. Mange har V6 med både EC og Abrahamsen versjon, slik at de kan velge selv. Skal ikke stille meg bak hva som er bedre enn den andre, men vet mange har sagt EC kortet har vært bedre mottatt. Det er også det eneste i Abrahamsen produksjon som kom fra EC

    Tror det er samme kortet..mener å huske at jeg las at navnet vart fjernet, men det kom ut noen der de hadde glemt å fjerne navnet.
    Så de er nok like.
    Tror det var 8 stk som hadde noe problem med noe forstyrrelser hvis dacen stod på over tid. Ikke problem når en slår den av for kvelden.
    De gav da ut 8 nye kort som var litt forskjellige, men de mente selv at det kortet som står i de originalt , er det beste lydmessig, las jeg også.
    8 stk?

    Jeg husker et veritabelt snøskred av folk som fikk byttet det kortet. Det er sikkert mange flere enn åtte som har postet om det bare i denne tråden.

    Med det originale kortet ble lyden grøtete noen ganger (ofte), og da hjalp det noen ganger å bytte frem og tilbake mellom innganger eller slå DAC-en av og på, men problemet kom tilbake. De som opplevde dette fikk nytt kort i posten. Det var garantert mange flere enn åtte.
     

    kalken_k

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    22
    Antall liker
    30
    Kun 8stk er det ikke for å si det sånn... Tror det var feil med en komponent som var brukt i de første kortene (som lå igjen etter produksjon av EDC1 kanskje?)... Bare jeg har vært borti 3stk med problemet i ei bygd på 5000 innbyggere, så ja problemet er/var større enn som så.
    Lyden ble dritt etter ei tid, hjalp med og trykke på selector så ble det bra igjen, for en stund. (sender fortsatt kort gratis til de som måtte ha problemet.) lyden ble ullen/forvrengt.
    Slet også med lipsync på flere V6 så ble byttet ut med Hegel HD11, for og si det sånn er det ikke bare lipsync V6 sliter med... ;)

    Misforstå meg rett, jeg er en Abrahamsen venn fordet.. :D
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å spiller litt på Abrahamsen V2UP på morgenen. For en musikalsk forsterker. Sterk er den også, bruker den på Wilson Sabrina som er ganske tung drive i bassen. Må være det største kuppet på forsterkersiden i norge så lenge musikalitet står i høysetet.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kun 8stk er det ikke for å si det sånn... Tror det var feil med en komponent som var brukt i de første kortene (som lå igjen etter produksjon av EDC1 kanskje?)... Bare jeg har vært borti 3stk med problemet i ei bygd på 5000 innbyggere, så ja problemet er/var større enn som så.
    Lyden ble dritt etter ei tid, hjalp med og trykke på selector så ble det bra igjen, for en stund. (sender fortsatt kort gratis til de som måtte ha problemet.) lyden ble ullen/forvrengt.
    Slet også med lipsync på flere V6 så ble byttet ut med Hegel HD11, for og si det sånn er det ikke bare lipsync V6 sliter med... ;)

    Misforstå meg rett, jeg er en Abrahamsen venn fordet.. :D
    8 stk var det Abrahamsen selv som sa.
    Ja original var kortet fra EC hvis jeg ikke husket feil.
    Vet flere fikk tak i nytt kort, da de likte lyden bedre på nye kortet.
    Er vel litt mer tynnere i signaturen, det nye kortet, har jeg lest her inne på sentralen?

    Hadde begge korta på den første jeg hadde, uten at jeg hørte forskjell på de.

    Jeg har hatt 4 av disse nå og aldri vert problem. Men slår de og av hver natt.

    Men lydmessig er de helt fantastisk.
     
    Sist redigert:

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hjemme med sykt barn i dag og tenkte jeg skulle drive litt testing om jeg skal beholde Jeff Rowland Continuums2 eller MBL N51. Var en tur innom boden og hentet fram Abrahamsen V1 CD spiller. Den ble stjerna her i dag, koser meg skikkelig med V1 Wilson Sabrina og MBL N51. For en musikkglede. Jeg har dacer i 30-50´ likevel er det den gamle Abrahamsen som gir størst musikkglede. Lurer på om jeg må kjøpe en V6 det andre anlegget. Kan ikke skjønne annet enn at for folk som er glad i musikk må Abrahamsens produkter være rene røverkjøpet.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.823
    Antall liker
    8.246
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hjemme med sykt barn i dag og tenkte jeg skulle drive litt testing om jeg skal beholde Jeff Rowland Continuums2 eller MBL N51. Var en tur innom boden og hentet fram Abrahamsen V1 CD spiller. Den ble stjerna her i dag, koser meg skikkelig med V1 Wilson Sabrina og MBL N51. For en musikkglede. Jeg har dacer i 30-50´ likevel er det den gamle Abrahamsen som gir størst musikkglede. Lurer på om jeg må kjøpe en V6 det andre anlegget. Kan ikke skjønne annet enn at for folk som er glad i musikk må Abrahamsens produkter være rene røverkjøpet.
    Passer vel bra for de som liker litt varme i presentasjonen og ikke for lystklingende :)
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei,
    Har fått en V3.0 i hus i dag, så da er det vel på sin plass å melde seg på her :) Planen er å kjøre denne sammen med 2 stk V4.0 Up.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Godt å høre at SF kombinasjon med Abrahamsen bra match! Det var det jeg tenkte etter å ha lest meg opp på Abrahamsen på nett. Skal ha V4. i up-utgave, men har de ikke i hus enda - kommer til å kjøpe en i første omgang. Nummer 2 kjøpes utpå vårparten en gang.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Godt å høre at SF kombinasjon med Abrahamsen bra match! Det var det jeg tenkte etter å ha lest meg opp på Abrahamsen på nett. Skal ha V4. i up-utgave, men har de ikke i hus enda - kommer til å kjøpe en i første omgang. Nummer 2 kjøpes utpå vårparten en gang.
    I mine ører er Abrahamsen et kupp, har hatt den i 7 år. Den har faktisk spilt meget bra på alle høyttalerene som har vært innom uten xtz 99,26.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    173
    Antall liker
    172
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Godt å høre at SF kombinasjon med Abrahamsen bra match! Det var det jeg tenkte etter å ha lest meg opp på Abrahamsen på nett. Skal ha V4. i up-utgave, men har de ikke i hus enda - kommer til å kjøpe en i første omgang. Nummer 2 kjøpes utpå vårparten en gang.
    I mine ører er Abrahamsen et kupp, har hatt den i 7 år. Den har faktisk spilt meget bra på alle høyttalerene som har vært innom uten xtz 99,26.
    Har lest veldig mye bra om varme, kontroll og tilstedeværelse, og når prisen er så overkommelig som den er så må jeg prøve.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke på tide at Abe og gutta hans kommer med en ny DAC? Jeg begynte å kikke litt på V6 den siste uken, men fant ut at den også begrenses til 16 bit over USB-inngangen, og det er jo litt håpløst i disse MQA-tider. For ny DAC presser det fram for meg til slutt, og siden jeg liker lyden i min A-DAC så er det dumt at det ikke er noe tilsvarende fra Abrahamsen som også takler hirez over USB.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ny DAC skulle presenteres høsten 2015. Samme året jeg kjøpte V2 hos Abrahamsen.

    Så DAC har de nok på papiret, men ikke kommet noe videre.
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Tviler på at vendetta serien blir en realitet..
    Vært snakk om ny DAC og forskjellig i årevis.
    Aeris-A.jpg


    Amplus.jpg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.295
    Antall liker
    23.559
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var en gang jeg ventet spent på noen monoblokker, men det er mange mange mange år siden...;)
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    Har jeg noen Abrahamsen Box eiere her inne som har erfaring med kombinasjonen av V30up+V40up sammen med Martin Logan Clarity høytalere?
    Har disse høytalerne selv. Har tidligere vært eier av Ec oppsett men aldri sammen med electrostat ht.
    Burde vel være en referanse her på denne tråden. Må ikke høre kun erfaring med Martin Logan, men ihvertfall electrostat.

    Hifikongen
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som gammel studiotekniker så er jeg ikke av den som lar seg forføre av placebo. Vraket i sin tid det å bruke 20 bit til fordel for 16 bit i studio fordi jeg ikke kunne høre noen forskjell som betydde noe, på tross av høyere oppløsning. Det er ikke placebo når jeg derimot hører forskjell på 24 og 16 bit, men jeg registrerer at mange som ytrer seg om oppløsning enten er halvdøve/har dårlig hørsel, eller ikke vet hva de skal lytte etter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn