Høres bra ut, akkurat hva jeg trenger.olavt skrev:
Har modifisert en v6.0 slik at det nå er fjernstyrt volumkontroll og buffer på utgangen....TADA.... det er dac/preamp med sus i til prisen skal jeg love dere.... ;D
Dette var et problem jeg fikk da jeg var en av dei første som fikk montert inn det nye "UP" kortet i min EMC-1. Hadde mange runder med med både butikken og Electrocompaniet før jeg tilfeldigvis fikk snakket personlig med Per og fikk forklart problemet face to face. Fikk beskjed om å sende spilleren til EC og merke den med hans navn! Etter dette var problemet borte. Du må ha fått et "gammelt" DAC kort for jeg hadde problemer med dette rundt 2001-2002? ;DOKA skrev:Nå har jeg fått hørt litt på den i dag også.
BarneTV var på prosjektor og lyden var koblet til anlegget. Det var noe helt annet enn det jeg har vært vant til fra før fra Rikstv. TV lyd har virkelig blitt bra, radio på Sagem boksen er fremdeles ikke FM kvalitet. Jeg aner ikke om Rikstv sender radio i mp2 format a la DAB eller om de har noe nyere. FM er fremdeles bedre. Volumkontrollen virker fremdeles både på Sagem (tv) og Oppo (DVD). Det må vel bety at det er digital bitreduksjon på det digitale signalet ut. Antar at maks volum er best, jeg bruker forforsterkeren helst til å sette lydvolum men innser at det kan være praktisk med volum på fjernkontrollen i noen tilfeller.
Jeg hørte på et par CDer. Grusin The Gerswin connection har et par spor som vokste her. Rytmisk og i dypbass var det forbedringer, morsom gjengivelse. Jean Guilliou på Toccata og fuge i D-moll stod ikke tilbake for det jeg er vant til; virkelig bra. Jeg spilte flere spor og var meget fornøyd med gjengivelsen.
Etter barnetv var ferdig satte jeg på Grusin igjen og var litt sjokkert over hvor rytmesansen hadde blitt av. Jaja, tenkte jeg, men etter å ha lagt ungene satte jeg på Garbarek In praise of Dreams. Skikkelig bokslyd, jeg hørte litt til, den innspillingen har en del lydeffekter som roter med lydbildet og trekker det tilbake men det får være måte på tenkte jeg. Jeg valgte cdlyd direkte fra spilleren og det var et helt annet lydbilde; fremdeles åpent og transparent på saksofonen men litt tilbakelent på bakgrunnen. Jeg sjekket kablingen for å se om det var en dårlig kontakt men alt så bra ut. Jeg slo av V6en og slo den på igjen, nå var lyden igjen på høyde med cdspilleren kvalitetsmessig (bortsett fra et sedvanlig høyere utgangssignal).
Foreløbig konklusjon: svært god lyd, engasjerende, fyldig i bassen uten å rote det til unødig så vidt jeg kan høre, rytmisk bra, men litt urovekkende med slik varierende kvalitet på lyden. Er det slik at man må resette denne dacen med jevne mellomrom?
Det er ikke forskjellen på rca- og xlrkabler du hører, men forskjellen på rca og xlr-utgangene på dacen. XLR har alltid blitt prioritert på Abrahamsens bokser.ArtDeco skrev:Fikk noen nye balanserte kabler i dag. Koblet DAC'en opp med XLR og det var som å få en ny DAC gitt! Mye mere kraft og definisjon i bunnen.
Jeg er uttrykt kabelskeptiker, men forskjellen på balansert og ubalansert er påtakelig. Til det bedre.
Hurra!
AD
Tja, jeg vet ikke. Det har skjedd så langt to ganger, alltid etter at jeg har brukt digitalTV boksen og dermed "bladd" gjennom inngangsvelgeren tilbake til coax1 og CD. Minst to andre her på forumet har opplevd det samme, også de nevnte at de brukte flere innganger og at det skjedde etter at de hadde gått runden på inngangsvelgeren.JK skrev:Dette var et problem jeg fikk da jeg var en av dei første som fikk montert inn det nye "UP" kortet i min EMC-1. Hadde mange runder med med både butikken og Electrocompaniet før jeg tilfeldigvis fikk snakket personlig med Per og fikk forklart problemet face to face. Fikk beskjed om å sende spilleren til EC og merke den med hans navn! Etter dette var problemet borte. Du må ha fått et "gammelt" DAC kort for jeg hadde problemer med dette rundt 2001-2002? ;DOKA skrev:......................... Er det slik at man må resette denne dacen med jevne mellomrom?
Jeg ville tatt kontakt med fabrikken for dette er er en feil på DAC kortet!
Tror ikke det er enestående for denne da det har skjedd meg et par ganger på mindecibelius skrev:Etter att jeg slo DAC'en av og på for første gang i går (etter 3mnd bruk), har jeg også oppdaget den feilen som er blitt nevnt tidligere i tråden. Men det er jo bare å trykke en ekstra gang på inngangsvelgeren, så funker den ok igjen. Tror ikke jeg vil bry meg med å sende den inn, men det er klart det burde vært oppdaget under testing på Skårer :-\
Jeg ser ikke helt vitsen med å koble på den måten, mulig du får ett litt høyere signal, men neppe ett bedre signalBraveSirEdmund skrev:Er litt nyskjerrig på denne XLR-utgangen... Har kun ubalanserte innganger på forsterkeren min, men går det an å bruke en hybridkabel? (XLR - RCA). Eller blir det bare krøll? ???
Kansje det er noe feil med den. Det skal være så enkelt som plug and play, var iallefall det hjemme hos megernie70 skrev:Kan noen være så snill å fortelle meg, step-by-step, hvordan jeg skal sette opp pc`en for å få usb`en til å fungere som den skal? Hos meg høres det ut som når vi spillte inn opptakskassetter på ALT for høyt volum. Jeg har en acer laptopp og kjører windows 7.
Ja jeg har lest bruksanvisningen, men den var veldig lite selvforklarende.
På forhånd takk!
Prøv den på en anna maskin selv! Skal være ganske kurrant.. men mulig windows 7 har noe jalla drivere da..ernie70 skrev:Jeg trudde også at det var noe feil med den så jeg sendte den tilbake. Snakket med Per etter noen dager og den fungerte helt fint hos de.
skal vi tro L&B er hegel noe bedre, men jeg er nå iallefall fornøyd med min V6decibelius skrev:Lurer på om Hegelen er verdt dobbel pris, den er ihvertfall ikke like pen.
Har begge vært til test ?bjos skrev:skal vi tro L&B er hegel noe bedre, men jeg er nå iallefall fornøyd med min V6decibelius skrev:Lurer på om Hegelen er verdt dobbel pris, den er ihvertfall ikke like pen.
Ja, de blir testet mot hverandre i desemberutgaven som er i butikken nå. Ifølge testen var begge bra, men hegel litt bedre.Audio Optimum skrev:Har begge vært til test ?bjos skrev:skal vi tro L&B er hegel noe bedre, men jeg er nå iallefall fornøyd med min V6decibelius skrev:Lurer på om Hegelen er verdt dobbel pris, den er ihvertfall ikke like pen.
mvh
Har du mulighet til å referere til hvilke forskjeller som ble påpekt begge veier..?bjos skrev:Ja, de blir testet mot hverandre i desemberutgaven som er i butikken nå. Ifølge testen var begge bra, men hegel litt bedre.Audio Optimum skrev:Har begge vært til test ?bjos skrev:skal vi tro L&B er hegel noe bedre, men jeg er nå iallefall fornøyd med min V6decibelius skrev:Lurer på om Hegelen er verdt dobbel pris, den er ihvertfall ikke like pen.
mvh
Enig. En enkel fjernkontroll til billige DAC-er burde ikke fordyre dem så altfor mye.bjos skrev:Bruker V6 til cd/blu-ray, tv og pc, er egentlig ganske irriterende at det ikke følger med fjernkontroll. V6 er et genialt produkt, men en fjernkontroll hadde gjort den enda mye bedre!
Med erfaring fra Abrahamsen sine fjernkontroller, er jeg overbevist om at jeg (og du) hadde vært MYE mindre fornøyd om den hadde fjernkontroll! ;Dbjos skrev:Bruker V6 til cd/blu-ray, tv og pc, er egentlig ganske irriterende at det ikke følger med fjernkontroll. V6 er et genialt produkt, men en fjernkontroll hadde gjort den enda mye bedre!
Det er helt klart at det skulle vært bedre motaker+ display på disse produktene.norcad skrev:Med erfaring fra Abrahamsen sine fjernkontroller, er jeg overbevist om at jeg (og du) hadde vært MYE mindre fornøyd om den hadde fjernkontroll! ;Dbjos skrev:Bruker V6 til cd/blu-ray, tv og pc, er egentlig ganske irriterende at det ikke følger med fjernkontroll. V6 er et genialt produkt, men en fjernkontroll hadde gjort den enda mye bedre!
Jeg har også V3 og den fjernkontrollen (eller antagelig mottakeren) er det dårligste jeg har vært borti siden 80 tallet!
Når man først trykker, og ingenting skjer, så peker man mot forforsterkeren og trykker, men ingenting skjer, så reiser man seg opp og går nærmere mens man peker, men neida - ingenting skjer. Før man i tillegg bøyer seg ned slik at man kan peke vinkelrett på mottakeren - DA funker den jammen gitt!
Etterhvert har jeg funnet ut at hvis jeg IKKE reiser seg opp, men i stedet bøyer meg ned og holder den under bordet slik at den peker mer rett på, så funker den som oftest................
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; at dette er en "oppgradering" man må betale for, før fjernkontrollen funker og displayet blir lesbart er UHØRT!
Lydmessig er jeg fornøyd med Abrahamsen oppsettet men display og fjernkontroll er langt under kvaliteten på selv den billigste DVD spilleren jeg har sett på REMA ???