Abrahamsen V 6.0

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • olavt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.04.2004
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    :) :)
    Har modifisert en v6.0 slik at det nå er fjernstyrt volumkontroll og buffer på utgangen....TADA.... det er dac/preamp med sus i til prisen skal jeg love dere.... ;D
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    440
    Antall liker
    302
    Torget vurderinger
    4
    olavt skrev:
    :) :)
    Har modifisert en v6.0 slik at det nå er fjernstyrt volumkontroll og buffer på utgangen....TADA.... det er dac/preamp med sus i til prisen skal jeg love dere.... ;D
    Høres bra ut, akkurat hva jeg trenger.
    Hva med oppskriften ?
    Bilder, hvor du har kjøpt det som trengs, og hva som må gjøres step by step..
    Aldrig rørt et loddepunkt på et hifi konponent.

    Knut :)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Kan du ikke lage en mod som gir fjernkontroll(og USB som default inngang)? Så hadde V6.0 vært perfekt til mitt bruk. :)

    AD
     

    olavt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.04.2004
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    ;D
    Allierte meg med en meget kjent norsk konstruktør som gjør disse moddene for meg, skal legge ut bilder.
    Betalte 2500,- ferdig som dac/pre

    kan sikkert ordne for andre også ;)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Interessant - Jeg vurderer ny integrert amp med balansert inn - hadde jo vært mye bedre og slippe unna med kun effektforsterker - får du nok gain?
    Gleder meg til bilder ;)
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Fikk noen nye balanserte kabler i dag. Koblet DAC'en opp med XLR og det var som å få en ny DAC gitt! Mye mere kraft og definisjon i bunnen.
    Jeg er uttrykt kabelskeptiker, men forskjellen på balansert og ubalansert er påtakelig. Til det bedre.

    Hurra!

    AD
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    59
    Sted
    Modum
    Jeg har forstått at det er ulikt nivå ut, så det har jeg kompensert for. Når sant skal sies så har jeg gjordt flere endringer, blant annet koblet vekk flere kabler som ikke ble benyttet.

    Sitter her og lytter til Lizz Wright.. Smilet går nesten trill rundt skallen.
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.628
    Antall liker
    795
    Torget vurderinger
    8
    OKA skrev:
    Nå har jeg fått hørt litt på den i dag også.

    BarneTV var på prosjektor og lyden var koblet til anlegget. Det var noe helt annet enn det jeg har vært vant til fra før fra Rikstv. TV lyd har virkelig blitt bra, radio på Sagem boksen er fremdeles ikke FM kvalitet. Jeg aner ikke om Rikstv sender radio i mp2 format a la DAB eller om de har noe nyere. FM er fremdeles bedre. Volumkontrollen virker fremdeles både på Sagem (tv) og Oppo (DVD). Det må vel bety at det er digital bitreduksjon på det digitale signalet ut. Antar at maks volum er best, jeg bruker forforsterkeren helst til å sette lydvolum men innser at det kan være praktisk med volum på fjernkontrollen i noen tilfeller.

    Jeg hørte på et par CDer. Grusin The Gerswin connection har et par spor som vokste her. Rytmisk og i dypbass var det forbedringer, morsom gjengivelse. Jean Guilliou på Toccata og fuge i D-moll stod ikke tilbake for det jeg er vant til; virkelig bra. Jeg spilte flere spor og var meget fornøyd med gjengivelsen.

    Etter barnetv var ferdig satte jeg på Grusin igjen og var litt sjokkert over hvor rytmesansen hadde blitt av. Jaja, tenkte jeg, men etter å ha lagt ungene satte jeg på Garbarek In praise of Dreams. Skikkelig bokslyd, jeg hørte litt til, den innspillingen har en del lydeffekter som roter med lydbildet og trekker det tilbake men det får være måte på tenkte jeg. Jeg valgte cdlyd direkte fra spilleren og det var et helt annet lydbilde; fremdeles åpent og transparent på saksofonen men litt tilbakelent på bakgrunnen. Jeg sjekket kablingen for å se om det var en dårlig kontakt men alt så bra ut. Jeg slo av V6en og slo den på igjen, nå var lyden igjen på høyde med cdspilleren kvalitetsmessig (bortsett fra et sedvanlig høyere utgangssignal).

    Foreløbig konklusjon: svært god lyd, engasjerende, fyldig i bassen uten å rote det til unødig så vidt jeg kan høre, rytmisk bra, men litt urovekkende med slik varierende kvalitet på lyden. Er det slik at man må resette denne dacen med jevne mellomrom?
    Dette var et problem jeg fikk da jeg var en av dei første som fikk montert inn det nye "UP" kortet i min EMC-1. Hadde mange runder med med både butikken og Electrocompaniet før jeg tilfeldigvis fikk snakket personlig med Per og fikk forklart problemet face to face. Fikk beskjed om å sende spilleren til EC og merke den med hans navn! Etter dette var problemet borte. Du må ha fått et "gammelt" DAC kort for jeg hadde problemer med dette rundt 2001-2002? ;D
    Jeg ville tatt kontakt med fabrikken for dette er er en feil på DAC kortet!
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    ArtDeco skrev:
    Fikk noen nye balanserte kabler i dag. Koblet DAC'en opp med XLR og det var som å få en ny DAC gitt! Mye mere kraft og definisjon i bunnen.
    Jeg er uttrykt kabelskeptiker, men forskjellen på balansert og ubalansert er påtakelig. Til det bedre.

    Hurra!

    AD
    Det er ikke forskjellen på rca- og xlrkabler du hører, men forskjellen på rca og xlr-utgangene på dacen. XLR har alltid blitt prioritert på Abrahamsens bokser.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.276
    Antall liker
    422
    JK skrev:
    OKA skrev:
    ......................... Er det slik at man må resette denne dacen med jevne mellomrom?
    Dette var et problem jeg fikk da jeg var en av dei første som fikk montert inn det nye "UP" kortet i min EMC-1. Hadde mange runder med med både butikken og Electrocompaniet før jeg tilfeldigvis fikk snakket personlig med Per og fikk forklart problemet face to face. Fikk beskjed om å sende spilleren til EC og merke den med hans navn! Etter dette var problemet borte. Du må ha fått et "gammelt" DAC kort for jeg hadde problemer med dette rundt 2001-2002? ;D
    Jeg ville tatt kontakt med fabrikken for dette er er en feil på DAC kortet!
    Tja, jeg vet ikke. Det har skjedd så langt to ganger, alltid etter at jeg har brukt digitalTV boksen og dermed "bladd" gjennom inngangsvelgeren tilbake til coax1 og CD. Minst to andre her på forumet har opplevd det samme, også de nevnte at de brukte flere innganger og at det skjedde etter at de hadde gått runden på inngangsvelgeren.

    Et annet problem er at jeg får et høyt signal med hvit støy når jeg skifter kanal på Sagem (TV), dette er selvfølgelig ikke Abrahamsen sin feil, men Sagem som ikke muter det digitale signalet når kanaler skiftes.

    EDIT: sistnevnte er forresten en fin anti-zapping finesse! Man leser programoversikten før man slår på eller skifter kanal.
     

    olavt

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.04.2004
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Har som sagt jobet en del med denne dacen nå. Begynte med å sette inn buffer og fjernstyrt volum. Gikk da uten om det innebygde bufferet i dacen, som er mye av begrensningen lydmessig. Fikk da forlite nivå.
    Har nå bygd om slik at jeg går utenom bufferet i dacen, og setter inn et et enkelt analogtrinn slik at jeg kan få så mye nivå som mulig. Spiller da HELT utrolig til prisen. 4 innganger, fjernstyrt volum, hva mer kan man ønske. Se bruktbørs for annonse av en rørpre til 14k som selges billig. Abrahamsen ble helt rå. Nå er det heller ikke så stor forskjell på balansert og rca.
    Bilder av ombygningen kommer i egen tråd i kveld.

    Her er det mange som kan få bakoversveis av lyden...... ::)
     

    rilu

    Fersking
    Ble medlem
    04.10.2007
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Noen som vet hvilken receiver chip og dac-type som er brukt i denne?
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Etter att jeg slo DAC'en av og på for første gang i går (etter 3mnd bruk), har jeg også oppdaget den feilen som er blitt nevnt tidligere i tråden. Men det er jo bare å trykke en ekstra gang på inngangsvelgeren, så funker den ok igjen. Tror ikke jeg vil bry meg med å sende den inn, men det er klart dette burde vært oppdaget under testing på Skårer :-\
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    440
    Antall liker
    302
    Torget vurderinger
    4
    decibelius skrev:
    Etter att jeg slo DAC'en av og på for første gang i går (etter 3mnd bruk), har jeg også oppdaget den feilen som er blitt nevnt tidligere i tråden. Men det er jo bare å trykke en ekstra gang på inngangsvelgeren, så funker den ok igjen. Tror ikke jeg vil bry meg med å sende den inn, men det er klart det burde vært oppdaget under testing på Skårer :-\
    Tror ikke det er enestående for denne da det har skjedd meg et par ganger på min
    DacMagic også.

    God helg

    Knut :)
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.276
    Antall liker
    422
    Nå har jeg fått testet ut USB inngangen. Stort sett på mid-fi, men du så artig!
    Jeg har en liten EeePc og brukte en lang USB kabel. Jeg har hørt på Youtube videoer, P.I.L.S. på NRK, og min datter fikk se diverse Nrk program bl a Grand Prix. Neste ut er Johnny Cash programmet, kjempeartig!

    Jeg skal teste ut litt Mp3 senere og lage noen lossless filer til testing. Uansett, USB inngangen var medvirkende til at jeg valgte Abrahamsen, mest fordi det ville være kjekt å ha og med tanke på å lage lossless bibliotek av et utvalg CDer. "Kjekt å ha" - faktoren er allerede dekket og vel så det. :D
     

    BraveSirEdmund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    122
    Antall liker
    129
    Er litt nyskjerrig på denne XLR-utgangen... Har kun ubalanserte innganger på forsterkeren min, men går det an å bruke en hybridkabel? (XLR - RCA). Eller blir det bare krøll? ???
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    BraveSirEdmund skrev:
    Er litt nyskjerrig på denne XLR-utgangen... Har kun ubalanserte innganger på forsterkeren min, men går det an å bruke en hybridkabel? (XLR - RCA). Eller blir det bare krøll? ???
    Jeg ser ikke helt vitsen med å koble på den måten, mulig du får ett litt høyere signal, men neppe ett bedre signal ;)
     

    hagr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2008
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Siden XLR-lyd er prioritert kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke skulle være en lydmessig fordel :)
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    411
    Antall liker
    37
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Kan noen være så snill å fortelle meg, step-by-step, hvordan jeg skal sette opp pc`en for å få usb`en til å fungere som den skal? Hos meg høres det ut som når vi spillte inn opptakskassetter på ALT for høyt volum. Jeg har en acer laptopp og kjører windows 7.
    Ja jeg har lest bruksanvisningen, men den var veldig lite selvforklarende.

    På forhånd takk!
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Andre enn meg som synes v6'en er litt slapp i bunn oktavene?

    Dypbassen ble vesentlig mer ullen enn med dac'en i en sony surroundreceiver????

    Kan nevne at jeg har kjørt singleended rca. Kan det være årsaken?

    Mvh
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    ernie70 skrev:
    Kan noen være så snill å fortelle meg, step-by-step, hvordan jeg skal sette opp pc`en for å få usb`en til å fungere som den skal? Hos meg høres det ut som når vi spillte inn opptakskassetter på ALT for høyt volum. Jeg har en acer laptopp og kjører windows 7.
    Ja jeg har lest bruksanvisningen, men den var veldig lite selvforklarende.

    På forhånd takk!
    Kansje det er noe feil med den. Det skal være så enkelt som plug and play, var iallefall det hjemme hos meg

    Ole
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    411
    Antall liker
    37
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg trudde også at det var noe feil med den så jeg sendte den tilbake. Snakket med Per etter noen dager og den fungerte helt fint hos de.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    ernie70 skrev:
    Jeg trudde også at det var noe feil med den så jeg sendte den tilbake. Snakket med Per etter noen dager og den fungerte helt fint hos de.
    Prøv den på en anna maskin selv! Skal være ganske kurrant.. men mulig windows 7 har noe jalla drivere da..
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Dacen får habilt skussmål i desemberutgaven av lydogbilde, Hegeldacen er vistnok enda bedre, men den er nå også dobbelt så dyr
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Lurer på om Hegelen er verdt dobbel pris, den er ihvertfall ikke like pen.
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    decibelius skrev:
    Lurer på om Hegelen er verdt dobbel pris, den er ihvertfall ikke like pen.
    skal vi tro L&B er hegel noe bedre, men jeg er nå iallefall fornøyd med min V6
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Audio Optimum skrev:
    bjos skrev:
    decibelius skrev:
    Lurer på om Hegelen er verdt dobbel pris, den er ihvertfall ikke like pen.
    skal vi tro L&B er hegel noe bedre, men jeg er nå iallefall fornøyd med min V6
    Har begge vært til test ?

    mvh
    Ja, de blir testet mot hverandre i desemberutgaven som er i butikken nå. Ifølge testen var begge bra, men hegel litt bedre.
     
    A

    Audio Optimum

    Gjest
    bjos skrev:
    Audio Optimum skrev:
    bjos skrev:
    decibelius skrev:
    Lurer på om Hegelen er verdt dobbel pris, den er ihvertfall ikke like pen.
    skal vi tro L&B er hegel noe bedre, men jeg er nå iallefall fornøyd med min V6
    Har begge vært til test ?

    mvh
    Ja, de blir testet mot hverandre i desemberutgaven som er i butikken nå. Ifølge testen var begge bra, men hegel litt bedre.
    Har du mulighet til å referere til hvilke forskjeller som ble påpekt begge veier..?
    Kunne kjøpt bladet men er lite mobil for øyeblikket.. :)

    mvh
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    vel testen er ikke særlig komparativ, men det hevdes at v6 er litt dårligere enn hegels cdspiller cp4AA mkII (som "låter større stillere og med mer slagkraft" mens hegeldacen skal være bedre enn cp4 "større kontraster mellom sterkt og svakt det er mer fundament i bassen og olydbilet er mer storvokst med større rom rundt hvert instrument", Det uttales også at hegeldacen er bedre enn stello og benchmark.

    Ellers konkluderes det med at v6 er et røverkjøp, best med balansert og at den ikke vil gjøre skam på et anlegg til 50.000 kr, mens hegel har en mer organsik lyd som "løfter lydkvaliteten selv hos highend spillere"

    v6 får også trekk for å være litt tam når en kjører ubalansert
     

    Dalakong

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    191
    Antall liker
    0
    Må kjøpe lyd og bilde skjønner jeg, selv om jeg likte bedre L&B bedre i gamle dager.
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Bruker V6 til cd/blu-ray, tv og pc, er egentlig ganske irriterende at det ikke følger med fjernkontroll. V6 er et genialt produkt, men en fjernkontroll hadde gjort den enda mye bedre!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    bjos skrev:
    Bruker V6 til cd/blu-ray, tv og pc, er egentlig ganske irriterende at det ikke følger med fjernkontroll. V6 er et genialt produkt, men en fjernkontroll hadde gjort den enda mye bedre!
    Enig. En enkel fjernkontroll til billige DAC-er burde ikke fordyre dem så altfor mye.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    bjos skrev:
    Bruker V6 til cd/blu-ray, tv og pc, er egentlig ganske irriterende at det ikke følger med fjernkontroll. V6 er et genialt produkt, men en fjernkontroll hadde gjort den enda mye bedre!
    Med erfaring fra Abrahamsen sine fjernkontroller, er jeg overbevist om at jeg (og du) hadde vært MYE mindre fornøyd om den hadde fjernkontroll! ;D
    Jeg har også V3 og den fjernkontrollen (eller antagelig mottakeren) er det dårligste jeg har vært borti siden 80 tallet!
    Når man først trykker, og ingenting skjer, så peker man mot forforsterkeren og trykker, men ingenting skjer, så reiser man seg opp og går nærmere mens man peker, men neida - ingenting skjer. Før man i tillegg bøyer seg ned slik at man kan peke vinkelrett på mottakeren - DA funker den jammen gitt! :mad:
    Etterhvert har jeg funnet ut at hvis jeg IKKE reiser seg opp, men i stedet bøyer meg ned og holder den under bordet slik at den peker mer rett på, så funker den som oftest................

    Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; at dette er en "oppgradering" man må betale for, før fjernkontrollen funker og displayet blir lesbart er UHØRT!
    Lydmessig er jeg fornøyd med Abrahamsen oppsettet men display og fjernkontroll er langt under kvaliteten på selv den billigste DVD spilleren jeg har sett på REMA ???
     

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    norcad skrev:
    bjos skrev:
    Bruker V6 til cd/blu-ray, tv og pc, er egentlig ganske irriterende at det ikke følger med fjernkontroll. V6 er et genialt produkt, men en fjernkontroll hadde gjort den enda mye bedre!
    Med erfaring fra Abrahamsen sine fjernkontroller, er jeg overbevist om at jeg (og du) hadde vært MYE mindre fornøyd om den hadde fjernkontroll! ;D
    Jeg har også V3 og den fjernkontrollen (eller antagelig mottakeren) er det dårligste jeg har vært borti siden 80 tallet!
    Når man først trykker, og ingenting skjer, så peker man mot forforsterkeren og trykker, men ingenting skjer, så reiser man seg opp og går nærmere mens man peker, men neida - ingenting skjer. Før man i tillegg bøyer seg ned slik at man kan peke vinkelrett på mottakeren - DA funker den jammen gitt! :mad:
    Etterhvert har jeg funnet ut at hvis jeg IKKE reiser seg opp, men i stedet bøyer meg ned og holder den under bordet slik at den peker mer rett på, så funker den som oftest................

    Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; at dette er en "oppgradering" man må betale for, før fjernkontrollen funker og displayet blir lesbart er UHØRT!
    Lydmessig er jeg fornøyd med Abrahamsen oppsettet men display og fjernkontroll er langt under kvaliteten på selv den billigste DVD spilleren jeg har sett på REMA ???
    Det er helt klart at det skulle vært bedre motaker+ display på disse produktene.
    Når dette først er sakt, så er man over i hva produsentene er pliktige til gjennom kjøpsloven RETTET til :Forbrukerkjøpsloven.
    Hvis produktene fungerer slik de fremsto som nye i butikk, er ikke produsent eller selger pliktig til å rette "feil" som produktet har hatt hele tiden.

    Eks:
    En dyr bil har bedre lydemping i dørene, og faller denne ned slik at det begyner å bråke vil dette måtte dekkes av garanti, hvis den er innenfor garantitid, og lovmessig hvis den er innenfor reklamasjonsrett.

    Derimot, hvis en kjøper en billigere bil uten dempemateriale, så kan kunden bare skylde seg selv for mere veistøy eller dekkstøy.

    Men så kommer modell nr 2 av den billige bilen, produsenten har insett at det var litt dumt med den veistøyen, de har fikset "problemet" på de nye modellene.
    I tillegg tilbyr produsenten en oppgradering for eldre modeller slik at de også kan bli kvitt sine veistøy plager, dette koster litt, men for enkelte er det kanskje verdt det.

    Mvh
    Christopher
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Selv om det ikke foreligger noen kjøpsrettslig mangel ved produktene, er det etter min mening dårlig at de fortsatt selger produkter med dårlig fjernkontroll (hvis de er så dårlige som det det hevdes her har ikke prøvd selv), slik at man må oppgradere og betale for dette for å få ok.

    Ellers er det viktig å påpeke at dette reguleres av FORBRUKERKJØPSLOVEN og ikke kjøpsloven. For mangelsvuderingen vil det ikke ha noe å si, men det er viktige forskjeller på de to lovene:)

    Ole
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Tilbud på denne DAC'en nå på www.elkjop.no . Er det forresten noen som har fått testet den nærmere opp mot EC sin dac?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn