Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Husker pokker meg ikke jeg. Men mener det var en litt merkelig opplegg.. du bruker ext pre inngangen bak på preampen?!? 🤪
    Ja, men nå sjekket jeg med XLR-RCA-adaptere. Da funket det. Så man kan åpenbart ikke ha ubalansert fra HT-receiver til Accuphase, og deretter balansert mellom for og effektforsterker. Det var det ingenting om i bruksanvisningen.

    Men godt at jeg fant det ut :)

    Roy
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    Har lagt ut en Ø.K. på torget, men forsøker her også 😀 Noen som har en E-270/280 eller E-370/380 til salgs? Helst med DAC-kort, men ikke et must.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.482
    Torget vurderinger
    2
    Hei igjen.
    Flyttet litt rundt på ting nå, håper 8cm klaring over E-800 holder. Litt mere symmetri som jeg elsker, samt at strømforsyning til Kuzma havna under E-800 😇 Vis vedlegget 796257
    Har du rappport om lyden? har den nok krefter sammenlignet med den 120watts Luxman 509X du hadde?
     
    Sist redigert:

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hat du rappportere om lyden? har den nok krefter sammenlignet med den 120watts Luxman 509X du hadde?
    Hei.

    Dette er helt klart et par hakk opp, dybde, dynamikk og varmen i bassen er ubeskrivelig sammenlignet med L-509x, du sitter å får gåsehud når du spiller, var jo skeptisk til KL a, men her er alt på stell. Når jeg valgte 509 fremfor 590 når jeg handlet var 509 klart bedre, men stikk motsatt med Accuphase😇 Ikke blir den særlig varm heller, såvidt lunk. 😎😍
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.482
    Torget vurderinger
    2
    Kos deg, din beskrivelse stemmer med mitt generelle inntrykk med A-48, varm men allikevel klar og bestemt. Temperaturmessig tar det 30 min før forsterker min A48 er varmet passe opp og stabil driftstemperatur nås etter en time.( jeg har direkte følelse med kjøleribbene, E800 har de litt mer skjermet, uten at det er noe negativt altså.
     
    Sist redigert:
    M

    MusicBear

    Gjest
    Kos deg, din beskrivelse stemmer med mitt generelle inntrykk med A-48, varm men allikevel klar og bestemt. Temperaturmessig tar det 30 min før forsterker min A48 er varmet passe opp og stabil driftstemperatur nås etter en time.( jeg har direkte følelse med kjøleribbene, E800 har de litt mer skjermet, uten at det er noe negativt altså.
    Hadde jeg vært eier av en slik E800 skulle jeg hatt myke gummihjul på den, slik at jeg kunne trille den med meg inn med på soverommet og si natta til den, og sovne med den ene labben oppå den (siden den er for tung å løfte opp i senga hver natt).
    Til alle som måtte kommet innom med hvit frakk, ville jeg bare si ordet "eierglede" og takke for at de stakk innom :cool:
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    Der ser du , der var bare å spørre!!!, Men hvordan får postmannen den inn i postkassen?
    Tja, stor postkasse da? Den blir i det minste levert til meg, så om det er Bring, DHL etc. er det samme for meg 😀 Pakker som sendes, kaller jeg for post, uavhengig av størrelse.

    Prisen for e-380 ble jo høy, og mulig jeg kunne skrapt av noen tusener med å vente til noe annet brukt kom ut, men får kjapp levering og mulighet til å angre meg frem til St.Hans. Det er verdt litt det og!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.021
    Antall liker
    8.217
    Torget vurderinger
    1
    Det der er en sånn forsterker man kan ha resten av livet, medmindre man har vanvittig tungdrevne høytalere og/eller har krav om vanvittige lydnivåer....
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    417
    Sted
    Skive, DK
    Beskjed fra min hifi pusher:
    Vedr. Accuphase E-5000, levering udskudt til 25.05.22
    der er åbentbart voldsom materialemangel, beklager.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ... da er du heldig, fordi veldig mange i andre land får den ikke før til høsten vistnok... o_O
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    E-380 på test hjemme, før den flyttes opp på hytta i morgen. Nesten litt vemodig å ikke ha den hjemme, den er både fin å se på og låter meget godt! Fin match med Piega, men tror den blir bra på Cheviot også 😀
    945E9265-868A-4724-A9A1-845E8C31DF85.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    God lyd på fjellhytte må være helt topp. På fjellet er man mye om vinteren, våren og høsten, altså blir det lange mørke kvelder, og hva kan da være bedre enn å sitte i rolige omgivelser og kose seg med god mat og musikk.

    Gratulerer med Accuphase, bedre byggekvalitet og finish får man vel ikke (ikke kommer jeg på noe i farten som matcher). Jeg angrer litt på at jeg solgte en del av de Accuphase-forsterkerne jeg har hatt. Dumt egentlig.
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    God lyd på fjellhytte må være helt topp. På fjellet er man mye om vinteren, våren og høsten, altså blir det lange mørke kvelder, og hva kan da være bedre enn å sitte i rolige omgivelser og kose seg med god mat og musikk.

    Gratulerer med Accuphase, bedre byggekvalitet og finish får man vel ikke (ikke kommer jeg på noe i farten som matcher). Jeg angrer litt på at jeg solgte en del av de Accuphase-forsterkerne jeg har hatt. Dumt egentlig.
    Takk! Ja, det er jo der oppe man føler man virkelig har tid til å roe ned og høre på musikk. Hjemme er det alltid noe annet som skjer, men på hytta er fokuset aktivitet på dagen og avslapning på kvelden. Da er det få ting som passer bedre enn et godt stereoanlegg, etter min mening.

    Kvaliteten virker absolutt helt top-notch, og det lille jeg har fått hørt på den her hjemme, tyder på at lyden også er helt der oppe ift. hva jeg har hatt tidligere.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.482
    Torget vurderinger
    2

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    En annen ting: Noen som vet hvor varme A/B forsterkerne fra Accuphase blir?
    Det kommer forslag her i hjemmet om at den bør plasseres i en Tylko hylle som er 18 cm høy. E-380 er 17cm høy, så det er i så fall kun en meter klaring. Har kun syslet med rør de siste årene, og da er jo nok luft alfa omega, så tenker jo i de baner om at en cm. klaring er i minste laget. Noen erfaringer her inne?

    PS: har ikke lest bruksanvisningen ennå...
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    En annen ting: Noen som vet hvor varme A/B forsterkerne fra Accuphase blir?
    Det kommer forslag her i hjemmet om at den bør plasseres i en Tylko hylle som er 18 cm høy. E-380 er 17cm høy, så det er i så fall kun en meter klaring. Har kun syslet med rør de siste årene, og da er jo nok luft alfa omega, så tenker jo i de baner om at en cm. klaring er i minste laget. Noen erfaringer her inne?

    PS: har ikke lest bruksanvisningen ennå...
    Svarer meg selv. I bruksanvisning står det min 15 cm klaring, så da blir det det!
     

    PeterDa

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Innlegg
    230
    Antall liker
    298
    Sted
    Minhus
    Har en DAC-60 i bestilling til min E-380.
    Hva er beste valg, synes dere, som streamer inngang?
    Skal den bli koblet til S/PDIF coax eller USB.
    Per no har jeg en Node 2i koblet til RCA analog inn med Roon.

    Setter pris på innspill.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Mitt valg, usb, da den støtter høyere filkvalitet enn de andre (samt DSD). Ellers, Coax! :).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    ... og så lenge USB kabelen føler spesifikasjonene til hvordan en USB kabel skal lages, så er den like god som en det står HIGH-end audio på..
    Selv har jeg WireWorld sin platinum USB kabel, totalt bortkasta penger. Men ser jo fett ut da...
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    ... og så lenge USB kabelen føler spesifikasjonene til hvordan en USB kabel skal lages, så er den like god som en det står HIGH-end audio på..
    Selv har jeg WireWorld sin platinum USB kabel, totalt bortkasta penger. Men ser jo fett ut da...
    Få ting i denne verden er vakrere enn hifi-nørder med selvinnsikt😊👍🏻
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    417
    Sted
    Skive, DK
    Fikk en AD-50 til min 480 i dag. Den spiller fletta av min gamle Rega riaa. Fornøjd med den. Kjøpt på ebay fra Japan til DKR 4400,- Kjapp levering.
    Venter bare på 5000 nå.
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.965
    Antall liker
    7.016
    Sted
    Kongsberg
    Noen som trenger "Frequency board" til sin Accuphase F-25?
    Jeg kan lage :)
    Ligger under vintage på Kjøp og Salg.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.482
    Torget vurderinger
    2
    Har gravd manualen til min A48 innerst i boden hvorjeg ikke kommer til.
    Er det noen som har en klasse A manual tilgjengelig og kan gi meg info om minimumsavstander rundt enheten.dvs til sidene?
    Det jeg fant i den japanske manualen på nett er ikke helt klart,,
    15cm angitt over enheten , men ikke noe eget tall for sidene, er det. 15cm der også ?

    F72342BA-1CFD-4969-9B75-6C87FEF00658.png
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Utfra illustrasjonen ser det mindre ut, 10cm kanskje. Men hvorfor ligge på grensen @Balle Clorin ? Temperatur avgjør levetid på komponenter, også for Accuphase. For min del ville jeg minst gått for 25cm alle veier!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn