Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Nå ligger prislisten på jobb.. Men rundt (under) 10k mener jeg at dac 40 koster. Da selvsagt minus evt forhandlinger.... AD
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe. Takk.

    Jeg mener å huske at DAC-30 lå på ca 7500, så 10000 eller litt under for DAC-40 hørtes ikke så gærnt ut.
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    242
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    2
    Hehe. Takk.

    Jeg mener å huske at DAC-30 lå på ca 7500, så 10000 eller litt under for DAC-40 hørtes ikke så gærnt ut.
    Hei
    Det er nok deromkring prisen befinner seg.
    Fint med mest mulig i en boks.
    Erik
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    242
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    2
    image.jpg
    Fikk med kun en av høyttalerne(men bikkje og litt av en Rega Ela)
    Htt er Janszen za2.1 hybrid/elektrostat.
    Nye opplevelser med Accu: mer informasjon/går dypere/tightere bass/fyldigere og mer luft.
    Dac nå er Henryaudio1 - det spiller veldig bra. Billige Mogami htt kabler.
    Gin & juice låter veldig bra fra Wimphifi.
    God reklame for Accuphase? Ja.
    Erik
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    anbefaler dac kortet til accuphase jeg ihvertfall, meget fornøyd med mitt dac 40 :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kan medele at E-470 også gjør en ekstremt god jobb som preamp på mine MC1.2KW :). Må si det frister veeeeeldig med en ren Accuphase Preamp nå... men det koster jo noe ala en grei ny bil :p. En ting er sikkert... jeg er Accuphased og Klipsched ;).

    huff... 1 mnd til DC37 kommer :(.

    EDIT: Accuphase er nok ukjent for mange også, dvs. vanskelig å få hørt på det. Så jeg kommer nok til å holde dørene åpne for dem som måtte ønske en lytt utover høsten :). På sommeren er det som oftst for varmt i toppetasjen :).
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Vis vedlegget 322230
    Fikk med kun en av høyttalerne(men bikkje og litt av en Rega Ela)
    Htt er Janszen za2.1 hybrid/elektrostat.
    Nye opplevelser med Accu: mer informasjon/går dypere/tightere bass/fyldigere og mer luft.
    Dac nå er Henryaudio1 - det spiller veldig bra. Billige Mogami htt kabler.
    Gin & juice låter veldig bra fra Wimphifi.
    God reklame for Accuphase? Ja.
    Erik
    Det der må bare spille helt urealistisk bra. Aldri hatt gleden av å høre de høyttalerne. Men kjenner det napper i litt misunnelig genet mitt. Hehe.
    Når du får en voksen dac er nok du inne for en sjelsettende opplevelse. Har qnktc dac selv som backup. God, men..
    . Kos deg med musikk og krem utstyret ditt. :)
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 322230
    Fikk med kun en av høyttalerne(men bikkje og litt av en Rega Ela)
    Htt er Janszen za2.1 hybrid/elektrostat.
    Nye opplevelser med Accu: mer informasjon/går dypere/tightere bass/fyldigere og mer luft.
    Dac nå er Henryaudio1 - det spiller veldig bra. Billige Mogami htt kabler.
    Gin & juice låter veldig bra fra Wimphifi.
    God reklame for Accuphase? Ja.
    Erik
    Det der må bare spille helt urealistisk bra. Aldri hatt gleden av å høre de høyttalerne. Men kjenner det napper i litt misunnelig genet mitt. Hehe.
    Når du får en voksen dac er nok du inne for en sjelsettende opplevelse. Har qnktc dac selv som backup. God, men..
    . Kos deg med musikk og krem utstyret ditt. :)
    I så fall har det gått for langt ;)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Langt langt i fra. Er man fanboy så benyttes konseptet smør på flesk på bacon.
    Positiv tankegang vettu. :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.379
    Antall liker
    3.551
    Torget vurderinger
    49
    Vis vedlegget 322230
    Fikk med kun en av høyttalerne(men bikkje og litt av en Rega Ela)
    Htt er Janszen za2.1 hybrid/elektrostat.
    Nye opplevelser med Accu: mer informasjon/går dypere/tightere bass/fyldigere og mer luft.
    Dac nå er Henryaudio1 - det spiller veldig bra. Billige Mogami htt kabler.
    Gin & juice låter veldig bra fra Wimphifi.
    God reklame for Accuphase? Ja.
    Erik
    Veldig stilrent oppsett :)
    Likte veldig godt den retro stereobenken din, har kikket etter lignende på Finn.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Langt langt i fra. Er man fanboy så benyttes konseptet smør på flesk på bacon.
    Positiv tankegang vettu. :)
    Positiv tankegang kjenner jeg kun av omtale.

    Tar man begrepet high fidelity bokstavelig, blir "urealistisk bra" det rene kjetteri!;)
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    242
    Antall liker
    199
    Torget vurderinger
    2
    Veldig stilrent oppsett :)
    Likte veldig godt den retro stereobenken din, har kikket etter lignende på Finn.[/QUOTE]

    Takk- ja enkelt og greit.
    Stereobenken kommer fra finn.no - har en til også. Fine saker til hyggelige priser.
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    God formiddag;
    Som lett aldrende hifi-entusiast med MASSE cd-er er jeg nå konfrontert med en situasjon der min mangeårige følgesvenn Bryston cd-spilleren viser tydelige tegn til demens, og jeg vurderer nå seriøst et barmhjertighetsdrap. Hva gjør man så derpå? For en bakstrever som ennå ikke er moden for velmente råd om overgang til varianter av streaming, er alternativene begrensede: enten en god red-book cd-spiller, eller dac-kort til min daglige samtalepartner E-450 i kombinasjon med en cd-transport. Kort og fyndig: har noen troverdige her hørt DP-410? Og hva ville evt vært en fornuftig transport som parhest til
    eksempelvis DAC-40?
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hehe. Bra innlegg.

    MEN:

    For det første: Man sier ikke god formiddag klokken ett en ettermiddag.

    For det andre: Du nevner spesifikt at du ikke ønsker råd om streaming. Kan man da på forsiktigste vis antyde ripping og lagring på en dertil egnet separat harddisk som et mulig alternativ? Og eksempelvis Squeezebox Touch?
    Et slikt opplegg har sine gode sider; betjeningskomfort uten å gå på akkord med lydkvaliteten (jfr. ditt utsagn om redbook cd-spiller), plassbesparelse (du kan oppbevare dine fysiske cd-er på et sted de er litt mer av veien - hvis det er ønskelig), og kanskje til og med knipe inn noen kroner sammenlignet med prisen på en anstendig cd-transport.

    En dårlig side er selvsagt at det blir en sur jobb (jfr MASSE cd-er) å rippe alle dine fysiske cd-er, men det er jo i stor grad en engangsjobb.
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    Steinar;
    1: For et makelig anlagt menneske kan vel formiddag med litt velvilje defineres som før det forutsatte måltidet ;-)?
    2: Takker for øvrig for en sannsynligvis både god og meget rasjonell respons! Men enn så lenge - sittende i fergekø på vestlandet i drivende regn - må jeg bare konstatere at jeg ikke har tilstrekkelig calvinistisk legning til å gå løs på en så stor arbeidsprosess som den forutsetter.... Så da står jeg vel fortsatt med den opprinnelige utfordringen hengende i luften......?
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.181
    Antall liker
    5.299
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei Stavros.
    Er du virkelig makelig anlagt, så har Steinar ovenfor gode tips.
    Gjør det enkelt. Bruk en bærbar PC som drivverk! Kjøp programmet Jriver og spill av med det. Du kan da rippe samtidig til PC'en. Før du vet ord av det har du hele samlingen liggende på PC. Å sitte i sofakroken å skifte CD via mobiltelefon eller Ipad er da enkelt. Vil du spille et spor, men husker ikke platen søker du det likevel frem på sekunder. Ingen leteaksjoner i CD hyllen.... Kjære når du spilte... hvor la du fra deg.... Har funnet cover, men det ligger en annen CD oppi osv. osv....Ingen bekymringer for slitasje på laser osv.

    Final
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fått litt lyst på en preamp ifra dette merket nå, etter å brukt e-470 som pre mot mc1.2kw i helgen og det har bare fungert så vanvittig Bra.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    @Stavros: hva med et DAC40-kort og en Sony ES-spiller som drev?
    Ikke nye og varer nok ikke for alltid, men ligger noen på finn.no til greie priser.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hei Stavros.
    Er du virkelig makelig anlagt, så har Steinar ovenfor gode tips.
    Gjør det enkelt. Bruk en bærbar PC som drivverk! Kjøp programmet Jriver og spill av med det. Du kan da rippe samtidig til PC'en. Før du vet ord av det har du hele samlingen liggende på PC. Å sitte i sofakroken å skifte CD via mobiltelefon eller Ipad er da enkelt. Vil du spille et spor, men husker ikke platen søker du det likevel frem på sekunder. Ingen leteaksjoner i CD hyllen.... Kjære når du spilte... hvor la du fra deg.... Har funnet cover, men det ligger en annen CD oppi osv. osv....Ingen bekymringer for slitasje på laser osv.

    Final
    Hei Stavros.
    Er du virkelig makelig anlagt, så har Final ovenfor gode tips. ;)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.333
    Antall liker
    3.128
    Torget vurderinger
    4
    God formiddag;
    Som lett aldrende hifi-entusiast med MASSE cd-er er jeg nå konfrontert med en situasjon der min mangeårige følgesvenn Bryston cd-spilleren viser tydelige tegn til demens, og jeg vurderer nå seriøst et barmhjertighetsdrap. Hva gjør man så derpå? For en bakstrever som ennå ikke er moden for velmente råd om overgang til varianter av streaming, er alternativene begrensede: enten en god red-book cd-spiller, eller dac-kort til min daglige samtalepartner E-450 i kombinasjon med en cd-transport. Kort og fyndig: har noen troverdige her hørt DP-410? Og hva ville evt vært en fornuftig transport som parhest til
    eksempelvis DAC-40?
    Mvh
    Kunne tenkt meg en integrert Accuphase med dac og riaa kort selv. Har selv alt for mange cder til at jeg vurderer å gi opp cd avspilling, så jeg er helt på linje med deg her (prøvde pc basert avspilling første gang for 20 år siden og fortrekker fortsatt cd selv om jeg streamer litt). Det er f.eks flere nye britiske cddrev som ikke koster så alt for mye (Cambridge, Audiolab og Cyrus) om du går for dackort.
     

    Stavros

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.05.2002
    Innlegg
    149
    Antall liker
    21
    God dag, gutter!
    Etter retur til Bergen etter en topp kulinarisk aften med 6 retter og vinpakke hos Bocuse d'Or Ørjan Johannessen i Bekkjarvik i går er tiden nå inne til å vurdere responsen på min smule problemutfordring i herværende tråd, mens Bill Evans klimprer behersket oppmuntrende i bakgrunnen... Konstaterer for øvrig gjennomgående en vennlig og velvillig kollegial tone, i motsetning til mitt siste besøk - på en klassisk og milelang kabeltråd. Her var det betydelig triveligere ;-)! Og gode råd kom det også, som vel kanskje alle etter hvert blir realisert over tid - muligvis med en kombinasjon av løsninger.... Kortsiktig er jeg vel mest i fase med "minutten" - rådene fra final og Steinar L. appelerer for så vidt til min grunnleggende makelige legning. Men bare tanken på å skulle sette i gang med å rippe eksempelvis mine 2 -3000 jazz-cd'er gir meg akkutt mental gangsperre.
    Etter at Ray Draper med bop-tubaen sin nå har tatt over etter Evans i bakgrunnen, heller jeg kanskje mest til en løsning med dac-40 og en liten cd-transport (Holmium: jeg donerte min ES
    XA5 ES til min datter i fjor).... Og så har jeg noen ørsmå kjetterske tanker om en Apple Airport -
    som en bitteliten start på noe mer "rasjonelt tidsriktig"...??... ;-)!
    Hjartans takk så langt;
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan står det til med bassen/lyden etter ytterligere innspilling?

    Litt ny her var til Skorub.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det spiller ekstremt bra for å si det sånn! Helt hærlig... trodde ikke at Cornwall kunne spille så rolig og behersket faktisk. Detaljene sitter som et skudd.. og bassen, den er rett og slett rått definert! Og E-470 fungerer i mitt rom, bedre enn C48! Alt er mer tydeligere når den jobber enten alene eller som preamp mot MC1.2kw. Sistnevnte konfigurasjon gir nok mer i bånd, og litt mer "hud" oppover i registeret.... det er rett og slett en drøm her nå.

    DAC'en er jo bestilt, da jeg etter 1 mnd med denne ampen har fått ekstremt troa på dette merket... Jeg sikler også veldig på C-2420, men fikk litt backside info, at C-2120 er så si samme preamp, uten samme ekspansjonsport bak (- noen ekstra utganger o.l...). Men lydmessig er dem uadskillige.

    Alternativ 2. Beholde E-470 (noe jeg nok gjør uanset.... så god er den, men det er jo litt idioti å få så mange bokser..). Og gå for en Mcintosh C500, C48 hadde litt for høyt støygulv for mine Cornwall... men fungerte ypperlig på HT med mindre sensitivitet. Men gud bedres.. C48 er en kjempegod preamp på alle måter!

    EDIT: glemte en ting.. Byggekvaliteten på Accuphase får McIntosh til å virke som noe man kjøper på Toys'R'us...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Planen i slutten av 2015, starten av 2016 var jo å skaffe et sett HT nr 2 med mer finesser.. ProAC ga meg hakeslep, men etter å hatt Accuphase i hus, så har jeg fått andre planer, som beskrevet over :).
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Vurderte e-470 før jeg kjøpte Luxman l-590ax. Den låter knallbra men kanskje har litt for få watt når far har lyst til å dra på litt skikkelig. Sikler på e-470, må kanskje selge unna litt stæsj og ta en tur til Torgata......
    Fullt Mcintosch-oppsett er godt for sjelen å eie..
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har nå hatt E-470 en stund.. For en maskin!!!! Problemet nå er at jeg vil ha Accuphase Preamp til mine MC1.2KW, for senere å teste ut Accuphase sine effektforsterkere :p.

    Dette spiller over all forventning.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Har nå hatt E-470 en stund.. For en maskin!!!! Problemet nå er at jeg vil ha Accuphase Preamp til mine MC1.2KW, for senere å teste ut Accuphase sine effektforsterkere :p.

    Dette spiller over all forventning.
    Ro deg ned, Skorob.. Nå får jeg også alt for lyst til å teste ut litt nyere og dyrere Accuphase på mine Cornwaller. :p
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    @ Valfy. Åssen levde Teac opp til forventningene ?

    @ Valfy.... Skorob juger faktisk. Accuphase er langt langt bedre enn hva Skorob sier.
    Hadde han tatt i bruk et leksikon. Satt av et par timer med å legge inn superlativer i denne tråden. Så hadde han kanskje vært i nærheten av å kunne beskrive hvor bra det egentlig er.
    Mvh Fanboy.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.804
    Antall liker
    2.018
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    HAHA... endelig huset for meg selv... nåla på Accuphase viser 10% av 180watt... Cornwall spyr ut over 100db i rommet med mannebass i brystet!

    Den store forskjellen ifra Mcintosh, som også er råbra, er at Accuphase spiller så glassklart i forhold (hos meg!). Uten at det blir en aning skarpt!!! Jeg hadde aldri trodd at så detaljert lyd kunne spille så fyldig og godt.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg er forsåvidt fornøyd. Den spiller bedre enn min gamle E213 i bass og mellomtone, men selv den hadde en herlig sprudlende og detaljert energi i toppen som Teac dessverre ikke klarer å grave frem. Makan til troverdig akustisk gitar kan jeg ikke huske å ha hørt i et anlegg noen gang. Jeg prøver å lure meg selv til å tenke at alle de detaljene fortere kan føre til lyttetretthet, mæææææn..

    Heheh, jeg gjetter at det siste utsagnet er sarkasme, da Skorob har en flott, enkel og down-to-earth måte å beskrive lyd på. :p

    @ Valfy. Åssen levde Teac opp til forventningene ?

    @ Valfy.... Skorob juger faktisk. Accuphase er langt langt bedre enn hva Skorob sier.
    Hadde han tatt i bruk et leksikon. Satt av et par timer med å legge inn superlativer i denne tråden. Så hadde han kanskje vært i nærheten av å kunne beskrive hvor bra det egentlig er.
    Mvh Fanboy.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    E-470 er bare kanongod rett og slett, best å holde seg til kiss , ellers kan man skrive side opp og ned hva andre ting mangler i forhold :)
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    Har nå hatt E-470 en stund.. For en maskin!!!! Problemet nå er at jeg vil ha Accuphase Preamp til mine MC1.2KW, for senere å teste ut Accuphase sine effektforsterkere :p.

    Dette spiller over all forventning.
    Ro deg ned, Skorob.. Nå får jeg også alt for lyst til å teste ut litt nyere og dyrere Accuphase på mine Cornwaller. :p
    Bare å teste ut dette :rolleyes:


    Mvh Geir
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Vurderte e-470 før jeg kjøpte Luxman l-590ax. Den låter knallbra men kanskje har litt for få watt når far har lyst til å dra på litt skikkelig. Sikler på e-470, må kanskje selge unna litt stæsj og ta en tur til Torgata......
    Fullt Mcintosch-oppsett er godt for sjelen å eie..
    Var det et snedig ordspill? Tor-gata. Hehe.

    Tor er en fin fyr, og jeg har hatt mye glede av å handle hos ham. Men for meg blir nok E-470 litt for kostbar, selv med hans smått legendariske rabatter. Jeg får nok fortsatt hygge meg med min E-450. Og det gjør jeg gjerne! :)

    Forøvrig tror jeg Tor kunne hatt godt av å rydde litt på nettsiden sin.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Noen av dere andre Integrerte Accu eiere som vil dele inntrykk av Head Fi biten i Accu 470'n ?
    Jeg sliter litt med å kunne rettferdiggjøre å ha dedikert Bryston head amp når Accu's eminente hodetelefon forsterker er så god..
    I alle fall så lenge det er ubalansert.
    A:D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg snuser litt på en E360 til en fin pris her...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn