Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    28
    Antall liker
    79
    Sted
    Oslo
    Hei Skip Ohio, begge er meget bra.
    Lydbildet er veldig likt med samme oppløsning på avspillingen.
    Syntes det er mer detaljer i lydbildet med USB.
    Kunne vært gøy med en blindtest:)
    M1
    Hei M1, jeg regnet med at begge var bra. Har testet optisk og USB, men har foreløpig ikke noen mulighet til å teste coax. Men så snart jeg har dette hadde det vært gøy med en blindtest. Bruker en aldrende MacMini (USB) og AppleTV(optisk via TV) nå, men prøver å se om det er mye å vinne lydmessig på en dedikert streamer. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: M1

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Ei steinhelle på 40*40*5cm veier ca 20kg. 2-3 sånne som slenger litt rundt i en pappeske og skuminnlegg tilpasset en ganske mye større forsterker skulle man tro gjorde litt mer skade.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ja helt åpenbart. At noe er løst burde vel også merkes når man løfter opp esken. Accuphase produkter er temmelig tight pakket fra fabrikanten.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Den tapen dem bruker ser du at har blitt tukla med ja... så dette stinker ... men, ser jo nå at Lyric har fått inn et lass med forsterkere.. så regner med at en av de går til de uheldige. Fordi dette er nye amper ifra Japan det er snakk om? ikke noe som er sendt som "brukt" inn til Lyric igjen? Vet dem tar endel i innbytte.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Rart dem legger det ut på facebook siden for Bryston Norge også (selv om det er samme importør...). :p.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Skjønner jo den... men læl.. :p.

    Uansett.. ser jo at saken er ifra 23.feb, og tatt bort ifra siden. Og siden såpass dyrt utstyr ikke havner i media på noe vis.. så regner jeg med det meste der har løst seg for Lyric og for kunde.

    EDIT: Der fikk jeg jaggu meg saken av J.Rasmussen. Skikkelig kjedelig sak uansett..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Ei steinhelle på 40*40*5cm veier ca 20kg. 2-3 sånne som slenger litt rundt i en pappeske og skuminnlegg tilpasset en ganske mye større forsterker skulle man tro gjorde litt mer skade.
    Har nettopp destruert et par tilsvarende esker, for det første så er det DOBLE esker og av meget tykk og solid materiale. Det formstøpte skuminnlegget er også ekstremt solid og hardt/kompakt. Et helvete å få fra hverandre. Og en gir seg vel heller ikke til å riste på en slik stor kartong med noen titalls kilo inni akkurat. Selve kartongen med avstivninger etc. veier flere kg. alene.
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    Dere som har E-800 bør kanskje sjekke serienr. her er nr på den ene som skal være savnet
    17BA301B-D271-4B23-A728-6B976FC35166.png
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    dette var nye ubrukte varer bestilt og forhåndsbetalt av kunder.De er vel sendt Direkte fra Japan til Oslo gardermoen med fly så ingen omlasting etc,
    Om de ble omlastet i transitt så er nok kontrollen såpass rigid at det skulle noe til for at mannskapet skulle kunnet ta unna 2 slike monsterkasser,åpne
    dem for så å erstatte innholdet med stein.(det skulle ikke være "norsk" stein også vel?) så skulle de lastes på fly igjen og ampene skulle tas med ut fra
    et sikret område (i lomma?) uten at dette ble registrert på kamera /sikkerhetskontroll som er gearet for max-kontroll .......?
    de ble ved åpning i butikken funnet å være stein...kan NOEN fortelle meg HVORFOR eskene ble åpnet i butikk UTEN at eierne var tilstede??? Er dette
    normalt i bransjen? Jeg hadde selv blitt skeptisk om jeg skulle henta ut en amp til tilsvarende pris for å finne at butikken hadde åpnet MIN forsterker
    før jeg mottok den.....

    -Slikt gods blir skannet i form av stikkprøver og scanninger blir ikke lagret (Om de da ikke inneholder noe muffens)

    Nevnte Kornberg som altså la ut den opprinnelige posten representerer importør/butikk-Om posten på FB ikke ble fjernet av moderator må vel
    Kornberg ha fjernet den selv? Hvorfor må han vel kunne svare på selv-om han vil.

    Uansett-Suverent at noen (J.Rasmussen) hadde hodet med seg og tok en skjermdump så opprinnelsen til saken finns... Takk.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nei da.. vi har finni Facebook innlegget "vi" (les: J.Rasmussen ) . Men syns det er ekstremt rart at det her ikke har kommet frem i media, så kunde må da være relativt tilfreds. Er jo snakk om over 200.000kr. Noen her som kjenner kundene dette gjelder?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Vil også nevne at Accuphase selv har stålkontroll på serienummer på sine enheter :). Så skjer det noe feil med en av de der.. så burde de iallefall ikke leveres inn til autorisert verksted :p. Regner med Lyric har meldt de inn som "missing" til Accuphase.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Just a thought - HFS burde kanskje ha en tråd der serienummer på stjålne produkter fra alle merker publiseres?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Nei da.. vi har finni Facebook innlegget "vi" (les: J.Rasmussen ) . Men syns det er ekstremt rart at det her ikke har kommet frem i media, så kunde må da være relativt tilfreds. Er jo snakk om over 200.000kr. Noen her som kjenner kundene dette gjelder?
    Det finnes ikke i media og det finnes ikke i politilogg. Det er altså da mest sannsynlig ikke anmeldt. Rart, da produktene har en veil utsalgspris på nær 300` Og enda rarere om man tar en titt i regnskapene til Lyric som bokfører under 2 mill i totale inntekter for 2019. Dette tyveriet beløper seg altså til over 10% av deres totale årlige omsetning...det blir bare spekulasjoner... Men ta en titt på postene "varelager" og "kundefordringer", se utvikling fra 2018 til 2019...det er noe som ikke rimer og jeg tror de kan være glade for at de kvittet seg med revisor høsten 2019. At selskapet i tillegg bokfører omlag 3 mill i negativ egenkapital gjør jo forhåndsbetaling til en riskosport for å si det forsiktig.
    Hedersmannen Tor Aa. Haug døde i 2016, han siste hele driftsår var dermed 2015. Frem til da ser regnskapene fornuftige ut. Utviklingen etter hans bortgang er skremmende slik selskapet selv velger å fremlegge sine tall for det offentlige.
     
    Sist redigert:

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Saken er vel kanskje ikke kriminell nok men hva med disse? https://sumo.tv2.no/programmer/fakta/aasted-norge

    Sett med min lange enøyde synes jeg det stinker Norge av denne.

    Det er vel en viss mulighet for at tollerne ville vist interesse for et kolli som hadde vært åpnet og tapet igjen blant andre like kolli? Spørs hvordan forsendelsen kom til Norge og hva hvem hvilke den har vært innom.
    Japan burde kunne utelukkes. Disse sakene er vel ikke innom slike pakkhus?


    My 99 twin disks...
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Just a thought - HFS burde kanskje ha en tråd der serienummer på stjålne produkter fra alle merker publiseres?
    Final for Prez!
    Der ser man! til og med en åpen audiofil kan få en kongstanke innimellom ;) Dette støttes helt og fullt! Vi burde alle være interesserte i å vanskeliggjøre
    salg/omsetning av tyvegods etc. Denne hobbyen vår skal jo liksom bringe glede og ikke sorg og elendighet.Tynnslitte nerver og tvangsnevroser ja, men først
    og fremst glede

    -Om slik tråd skulle se dagens lys har jeg selv en sak liggende klar med serienummer og beskrivelse av hendelse(r) Slike poster kan jo også gi et relativt
    nyttig bilde på realitetene om det er flere "saker" på samme personer/firmaer involvert . På den annen side må en være svært tilbakeholdende med å gå åpent
    ut med navn på rene mistanker (Her må det selvjustis til!) spesifikke navn kan jo deles på PM om det skulle være sammenfallende/flere saker på samme
    person/firma.....

    selv ikke politiet kan bare overse og serielt henlegge om det samler seg opp et antall anmeldelser og det danner seg en historikk på slikt svineri
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Det finnes ikke i media og det finnes ikke i politilogg. Det er altså da mest sannsynlig ikke anmeldt. Rart, da produktene har en veil utsalgspris på nær 300` Og enda rarere om man tar en titt i regnskapene til Lyric som bokfører under 2 mill i totale inntekter for 2019. Dette tyveriet beløper seg altså til over 10% av deres totale årlige omsetning...det blir bare spekulasjoner... Men ta en titt på postene "varelager" og "kundefordringer", se utvikling fra 2018 til 2019...det er noe som ikke rimer og jeg tror de kan være glade for at de kvittet seg med revisor høsten 2019. At selskapet i tillegg bokfører omlag 3 mill i negativ egenkapital gjør jo forhåndsbetaling til en riskosport for å si det forsiktig.
    Hedersmannen Tor Aa. Haug døde i 2016, han siste hele driftsår var dermed 2015. Frem til da ser regnskapene fornuftige ut. Utviklingen etter hans bortgang er skremmende slik selskapet selv velger å fremlegge sine tall for det offentlige.
    De kvittet seg med revisor 2019 skriver du..men regskapsfører har de vel? Forstår jeg reglene riktig at evnt regskapsfører sitter med et selvstendig ansvar for regnskapet når han/hun har skrevet under på regnskapet? Omfatter evnt slikt ansvar også ansvar for ikke å sende ut fiktive fakturaer med truende tekst?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    De kvittet seg med revisor 2019 skriver du..men regskapsfører har de vel? Forstår jeg reglene riktig at evnt regskapsfører sitter med et selvstendig ansvar for regnskapet når han/hun har skrevet under på regnskapet? Omfatter evnt slikt ansvar også ansvar for ikke å sende ut fiktive fakturaer med truende tekst?
    Alle selskap er regnskapspliktige, men man har full anledning til å føre regnskapet selv. Velger man å benytte ekstern regnskapsfører, skal denne være autorisert med det dette innebærer.
    EDIT: de bruker et "en-persons-as" med adresse Trøndelag til regnskap.
    EDIT; regnskapsfører forholder seg hovedsaklig til bankutskriftene og har nødvendigvis ikke ansvar for fakturering. Hovedjobben er å føre inntekter og utgifter på riktig post, samt å passe på balansen. Med negativ EK over flere år vil revisjon ofte fraråde fortsatt drift om ikke selskapet blir tilført kapital. Man får verken kreditt eller lån med negativ EK over tid.
     
    Sist redigert:
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Denne trådens siste spekulasjoner kunne lett värt avklart med en telefon til Lyric, snakket presis med Lyric nu i ettermiddag (om noe annet riktignok) men hadde det brydd meg ville jeg spurt om hva som er hva, men det synes som om det er viktigere for visse å spekulere enn å søke faktisk info, eller er vi der vi var for noen år siden da ”det står på (i VG) Facebook da er det sant da” nähhhh...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tipper det er mange hauker i Norge som vil ta over det agenturet, var vel noen runder rundt det merket da Tor gikk bort også mener jeg å ha hørt. Men syns denne saken har fått lovlig sen oppmerksomhet her.. det blussa bare skikkelig opp nå liksom....
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Må bare spørre, er du en av kundene som mistet amp? Du virker ekstremt på for å ta Lyric på noe her. 🤔 Eller er du skeptisk av natur 😁👍🏻
    Man trenger nok ikke være overdrevent skeptisk av natur for å vokte seg litt for en bransjeaktør med 3 mill i negativ egenkapital...;-)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hmm.. må er det en stund siden jeg har brukt penger der.. men aldri opplevd noe trøbbel med få gå tinga mine. 🤔 Siste var c-3850 for noen år tilbake.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Å forskuttere varer på den måten hører ikke hjemme noe sted. I verste fsll deponere et beløp på en kto. som sikkerhet, men ikke betale forskudd da... har ikke lev. kreditt god nok hos produsenten, eller mangler nødvendig driftskapital til å betale varene selv (som jo er netto, eks. mva og før påslag) da blinker varsellyset. Unntak kan selvsagt finnes i ekstreme tilfelle men selv da bør en sikre seg f.eks. ved å overføre kr. direkte til produsenten.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    mnja... på godt og vondt en slik tråd
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.286
    Torget vurderinger
    2
    Tipper det er mange hauker i Norge som vil ta over det agenturet, var vel noen runder rundt det merket da Tor gikk bort også mener jeg å ha hørt. Men syns denne saken har fått lovlig sen oppmerksomhet her.. det blussa bare skikkelig opp nå liksom....
    Lyric har hatt en lojal kundebase med en for kundene god innbyttepolitikk. Tror det hadde vært mindre gunstig om agenturet var i andre hender.
    Er veldig fornøyd med min Accuphase og kundeforholdet mitt. Har kjøpt og fått levert direkte over disk. Håper alt ordner seg for alle parter.
    det er i allefall ankommet nye A varer idag..
     
    Sist redigert:

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hmm.. må er det en stund siden jeg har brukt penger der.. men aldri opplevd noe trøbbel med få gå tinga mine. 🤔 Siste var c-3850 for noen år tilbake.
    Skulle bare mangle når du sikrer 15% av årsomsetningen med det ene kjøpet...!
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    Må bare spørre, er du en av kundene som mistet amp? Du virker ekstremt på for å ta Lyric på noe her. 🤔 Eller er du skeptisk av natur 😁👍🏻
    Hei! Svar:nei jeg er ikke en av dem.Ekstremt på? jeg vet ikke det -Jeg har oppfordret repr. for Lyric å komme med sin versjon.
    Ja, jeg har blitt skeptisk av natur :oops:(y)
     

    nemesis4

    Medlem
    Ble medlem
    24.05.2021
    Innlegg
    29
    Antall liker
    17
    Sted
    østlandet
    ...og bedre for deg er ”ville" spekulasjoner fra hvermansen, jamvel-nei....
    Nei-nettopp derfor har jeg oppfordret forhandleren om å komme med fortsettelsen og forklaringen på disses opprinnelige post
    ang tyveri av 2 amper....
    Hva har forhandler gjort ang.politianmeldelse av det av dem påståtte tyveriet? Hva er gjort ovenfor toll og avgiftsdirektoratet
    forhandleren har jo betalt både moms og evnt toll på oppgitt verdi (bare det burde jo tilsi at de anmelder noe som vel er en for-
    utsetning for en evnt.ettergivels av urettmessige avgifter?
    Og så har de vel kommet med en løsning ovenfor sine betalende kunder som ellers helt uforutsatt har kommet i en evnt skvis?

    Som de fleste her er jeg ute etter fakta så min oppfordring til forhandler står: la oss høre dette rett fra the horses mouth så og si
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn