Hei! Ny medlem her. Ny, som i at jeg for første gang er aktiv her på forumet altså
Har klart å rote meg inn i Accuphase sin verden, og har et spørsmål til andre som har atskillig mer erfaring enn meg
I dag sitter jeg på en E-380, som jeg bruker sammen med en gammel Advantage CD1. For dere som ikke husker Advantage - det er det samme som Bladelius - men fra 1990-tallet og med et annet navn. Har alltid vært fornøyd med CD-spilleren, men nå er den i ferd med å synge på siste verset. Høyre kanalen spiller vesentlig svakere enn venstre, og jeg mistenker at det er noen kondensatorer som er i ferd med å tørke inn. Som betyr at tiden kanskje er inne for å kjøpe ny cd-spiller. Den kan kanskje fikses på, men har også litt lyst på noe nytt
På Finn ligger det noen alternativer ute i disse dager, en DP-75, og en DP-550. Sistnevnte kan spille SA-CD, men det er ikke viktig for meg. Sistnevnte har også dac med usb, men har lest at denne ikke er av beste kvalitet.
Noen som har noen tanker om disse to? Hvor lang tid vil det ta før DP-75 trenger en omfattende service? Vil det evt være bedre å kjøpe en helt ny DP-450 med helt nytt DAC-60-kort (som gjør at jeg potensielt kan kvitte meg med dac-en jeg har i dag).
Ps: noe av det jeg liker med min gamle Advantage, er at den får musikken til å «leve». Den har en fylde som jeg ikke får med med streaming. Mulig at noen detaljer ikke er like fremtredende, men musikken spilles med sjel. Hvert trommeslag kommer med litt mer punch, og gitarspill blir servert som om det var en god cognac.