C-2150 husker ihvertfall hva slags fase som er valgt på hver input, så vil tro den husker om MC eller MM er valgt også…men blir synsing siden jeh ikke har Riaa kort installert.Jeg har to riaa kort på E-470, og det går helt fint. De har hvert sitt trinn på input velgeren. Jeg har MC på begge riktigok, hadde jeg hatt en av hver antar jeg at jeg ville måtte trykke på velgeren i fronten ( mellom MM/MC) hver gang jeg byttet.
Avgjørelsen er ikke spikret enda, men mye muligt. Skal spille mest mulig på den, for så å bytte tilbake til SPEC forsterkeren. Første inntrykket ble noe uvant, litt for snilt og pynteligt. Savnet også litt mer smekk/trøkk ift SPEC, men det har gått seg litt til ila helgen. Kansje det er ørene som må gjøre seg kjent med noe nytt. Men det skal sies, SPEC forsterkeren er forbannet god og er i samme liga som E 650. E 650 er en tanke luftiger og mer oppløst, mens SPEC har mer smekk og fart.Kan man gratulere med ny amp?
mvh
Klasse AB gir mer effekt pr kg og kr. Watt er watt.. min A48 gir 45 watt menes den er i klasse A, og går over i klasse AB fra 45 til ca 100watt. Deretter er det stopp. 3db høyere lyd som er en tydelig økning krever dobling av effekt. Hadde A36 med 30 watt klasse A og nådde 60watt i AB. På 90 db høyttalere på 25m2 var det for nærme klipping på høyere lyttenivå. Med A48 er det null problem . Med. 87db høyttaler på 25m2 er 120watt i knappeste laget om vil ha litt margin , mens lytting på ikke slitsom nivå går.Ja, det blir fort penger av det Høyttalere mine er 87 db, 4 ohm så da trenger de vel bra med strøm for å yte sitt beste. Nå har ikke jeg greie på kl A watt kontr kl AB.
Noen som vet om riia kortet AD 60 er bra nok?
Kanskje Accuphase klasse A/B smaker bedre for deg? Smekk og trøkk er ikke noe savn på Tannoy Legacy Arden her ihvertfallAvgjørelsen er ikke spikret enda, men mye muligt. Skal spille mest mulig på den, for så å bytte tilbake til SPEC forsterkeren. Første inntrykket ble noe uvant, litt for snilt og pynteligt. Savnet også litt mer smekk/trøkk ift SPEC, men det har gått seg litt til ila helgen. Kansje det er ørene som må gjøre seg kjent med noe nytt. Men det skal sies, SPEC forsterkeren er forbannet god og er i samme liga som E 650. E 650 er en tanke luftiger og mer oppløst, mens SPEC har mer smekk og fart.
Bass kontroll er mye de samme.
Det er nå ca 10 år siden jeg solgte E 550, men kjenner igjen "signaturen", selv om jeg hadde andre HT og kilder den gang.
Vi får se. Avgjørelsen blir tatt ila morgendagen.
Mulig det. Får gi den mer tid og bli bedre kjent.Kanskje Accuphase klasse A/B smaker bedre for deg? Smekk og trøkk er ikke noe savn på Tannoy Legacy Arden her ihvertfall
gratulerer med flott forforsterkerVis vedlegget 991340
…og der var C-2300 i hus! Gleder meg til å koble opp å spinne en CD eller 10 etter jobb imorgen
gratulerer med flott forforsterker
Se der ja, nå gleder jeg til å høre hva du syns om C2300 Lag en unboxing video i samme slengen
Gratulerer!
Takker og bukker! Tviler på at det blir noen unboxing video, har nok med å holde svetteperler og skjelvende fingre i sjakk #klønernårjegerivrigGrattis med fin preamp.
Ja, men den ble aldri brukt på C-2150, da alle frekvenser var vel representert på lavt volumEr det loudnes knapp på denne
trenger ikke å bruke den, alt skal stå i nøytral. det vil du høre etter 300 timer plus, har selv C-2900Er det loudnes knapp på denne
Var med og satte opp C-2300 idag, (onsdag) den erstattet C-2400, vi fikk den på prøve av Bjørn Olaf (BOAHS)og spente på konklusjonen, den utkonkurrerte C-2400 fra første sekund i kald modus og potensiell kjøper syns det var større forskjell enn han hadde sett for seg, blir artig og se om den øker forspranget ved noen dager innspilling. Så her ble det kjøp og brett smil. Blir spennende og høre din konklusjon Salamander.Vis vedlegget 991340
…og der var C-2300 i hus! Gleder meg til å koble opp å spinne en CD eller 10 etter jobb imorgen
Forskjellen på C-2300 og C-2400 rett ut av esken følte vi att alt låt rett og slett klarere, ny pussa briller på en måte. Men helt klart samme lydsignatur.Ja, men den ble aldri brukt på C-2150, da alle frekvenser var vel representert på lavt volum
Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt på når de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning når du spiller på lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble også laget for sprite opp veldig dårlige innspillinger.Er det loudnes knapp på denne
Herlig! Gleder meg ikke noe mindre til å fullføre arbeidsdagen nå merker jeg Jeg kommer med noen inntrykk etterhvertVar med og satte opp C-2300 idag, (onsdag) den erstattet C-2400, vi fikk den på prøve av Bjørn Olaf (BOAS)og spente på konklusjonen, den utkonkurrerte C-2400 fra første sekund i kald modus og potensiell kjøper syns det var større forskjell enn han hadde sett for seg, blir artig og se om den øker forspranget ved noen dager innspilling. Så her ble det kjøp og brett smil. Blir spennende og høre din konklusjon Salamander.
Fortsatt like fin, ser det ut som. Litt rart å se den igjen og tenke på at den en gang har stått her.Accuphase E 650 på plass igjen. Lenge siden sist, men verdt å vente på.
Vis vedlegget 991511
Hei.Fortsatt like fin, ser det ut som. Litt rart å se den igjen og tenke på at den en gang har stått her.
Det du beskriver er nettopp det loudness er ment å gjøre,Det er ikke loudnes Accuphase har tenkt på når de har lagt inn denne funksjonen. Det er ment som en tonetuning når du spiller på lavt volum, eller vil ha musikk i bakgrunnen. Den ble også laget for sprite opp veldig dårlige innspillinger.
@capita . Tja loudness er for å kompensere for øret/hjernens respons på lave volum , har intet med gode eller dårlige innspillinger å gjøre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd på lavt volumDet du beskriver er nettopp det loudness er ment å gjøre,
Her brukes loudness bestandig, passer bra sammen med ProAcene og rommet vi har her i leiligheten.@capita . Tja loudness er for å kompensere for øret/hjernens respons på lave volum , har intet med gode eller dårlige innspillinger å gjøre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd på lavt volum
Nå har jeg generelt sluttet å dele synspunkter i samtaler der Balle er med, men for å ta det med teskje så vet de av oss som har Accuphase og brukbar hørsel at kompensasjonen Accuphase har laget endrer hele klangbildet når det er i bruk, ikke bare nedre del av lydbildet eller bare for å skape dybde på lavt volum, det er også derfor det er 3 ulike nivåer av tilpasning.@capita . Tja loudness er for å kompensere for øret/hjernens respons på lave volum , har intet med gode eller dårlige innspillinger å gjøre . Loudness gir ganske enkelt mer fullverdig lyd på lavt volum
Nei, men Bjørn (BOAHS) jobber med og få agenturet for Norge og da blir det sikkert enklere for hvermannsen , denne bestillingen var vi 3 om siden UPS frakt blir for dyrt med kun ett cower i sendingen. Men bryr du deg lite om kostnader så kan jeg guide deg hjennom ett kjøp og gi deg anbefalinger.Ser bra ut. Har du flere bestillinger på gang? Skulle hatt til E650.
dette ser bra utSiste Cower bestilling klare for sending fra Filippinene. Vis vedlegget 992753 Vis vedlegget 992754