Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fikk du en flett ny, eller var den brukt? Har skjønt at det ikke var så mange nye å oppdrive, eller lang ventetid…
    Lang ventetid, ja. Dette er helt nytt, nettopp ankommet. Jeg er usikker på pris da jeg kjøpte en pakke med forsterker, dac og phonokort.
     

    hifi heaven

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    28
    Antall liker
    80
    Sted
    Kongsberg
    Jaja, det er vel bare å kose seg nå som det har kommet. Min forrige forsterker hadde jeg loggført antall timer på, siden det var rør, og 300 timer hadde jeg ikke på ett helt år engang..men det ble nesten 270...
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Nå leste jeg nettopp i en Accuphase tråd at dac kortet i seg selv trenger 300 timers innspilling før det låter optimalt. Tar lengre tid med rørforsterker, med SS er det bare å sette musikken på repeat hver kveld. Ikke like enkelt med phonokortet hvis det trenger like lang tid.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.500
    Torget vurderinger
    2
    Nå leste jeg nettopp i en Accuphase tråd at dac kortet i seg selv trenger 300 timers innspilling før det låter optimalt. Tar lengre tid med rørforsterker, med SS er det bare å sette musikken på repeat hver kveld. Ikke like enkelt med phonokortet hvis det trenger like lang tid.
    Makan til vås…det eneste som trenger innspilling utover 1 time er høyttalere og pickuper .
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.267
    Antall liker
    9.500
    Torget vurderinger
    2
    Dette er hva ABB elektrodivisjon skriver, Utstyr som står uvirksomt bør slås på en time hver år for å opprettholde god tilstand på kondensatorene ,Selv om det gjelder industrielle DC anlegg gir det en pekepinn.
    IMG_2301.png
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    A-80 og E-5000 testet i polske highfidelity.

    A-80: "This is one of the best, and perhaps even the best power amplifier from this company that I have heard. Hence the ˻ GOLD FINGERPRINT ˺ award".

    E-5000: "The E-5000 IS THE BEST CLASS AB integrated amplifier I've heard. An excellent device, in every way, a device with an almost hypnotic sound."


    Hva skal man velge :unsure:
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.201
    Antall liker
    2.678
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    personlig hadde jeg valgt den med mest effekt E 5000 ,, den kan komme in handy

    ,,slik at du kan velge HT nesten i hvilken som helst range så godt som

    Kan bli lite med 65 w i 8 ohm selv om den dobbler nedover ,,, just my thoughts
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Hvor lang leveringstid er det på E-5000?
     

    hifi heaven

    Medlem
    Ble medlem
    21.10.2012
    Innlegg
    28
    Antall liker
    80
    Sted
    Kongsberg
    Hvor lang leveringstid er det på E-5000?
    Jeg har fått beskjed om at hvis den var på lager i Japan, så snakket Bjørn Olaf om 8dager. Og det var en deal breaker for min del. Jeg hadde tenkt meg e4oooo.. men fordi den var forespeilet levert etter fellesferien, så måtte jeg bare hive meg rundt å skaffe nok kroner til storebroren. Boahs har vært til nå, helt i toppklasse med info underveis.
    Jeg har også betalt på forhånd, og har hatt litt urolig magafølelse ang det, da jeg leste om konkurs her på sentralen… men…når han også må betale forsterker’n min FØR fabrikken sender den ut i verden..
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Postet linken i en annen tråd som het Accuphase. Må ha blitt slettet og svaret flyttet hit....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Hei noen som har erfaring med Accuphase E 5000 bruker E 800 nå
    Polske highfidelity sier noe om dette. Her noen sitater:


    "THE MOST IMPORTANT THING, which cannot be omitted in the case of the tested amplifier, is its five-digit designation. It might seem that this is just another change in naming. However, this is not the case, it is a sign of a generation change. You see, historically, all Accuphase power amplifiers and preamplifiers used to have three-digit designations. Four-digit were worn by preamplifiers and power amplifiers. The E-5000 was the first integrated amplifier in the company's history to receive it when the engineers decided they had something radically better in their hands than what they had designed before. The E-5000 is, in fact, a combination of the C-3800 preamplifier and the P-7300 power amplifier, additionally with solutions from the latest devices of this company.


    And since we have mentioned the A-800, it seems reasonable to ask: why does the manufacturer need two, quite similar amplifiers, costing similar money, differing only in the current of the base of the final transistors, i.e. the total power given off in class A ("800") and AB ("5000"). The answer is simple, as the stereotype about the performance classes of power amplifiers is one of the strongest in the audio world: the company wanted to offer a different sound for different audiences.

    However, when you consider that Accuphase is an engineering company that measures first and listens later, the matter becomes obscure – both devices measure almost exactly the same. So perhaps on the one hand it is true to appeal to the tastes of various audiophiles, but on the other hand it was probably about the possibility of matching the amplifier to your speakers and room.

    Accuphase's Class AB amplifiers have a different sound than Class A amplifiers. But they are different in a different way than the stereotype says. The E-800, although also very dense, focused on timbre, etc., sounded more "direct", was more open and focused on detail. The E-5000, on the other hand, takes us to a completely different world. It creates a warm, saturated message with tangible virtual sources. I'd say it's close to the sound of a gramophone record. Its high power and low output impedance give you fantastic control over your speakers. Smaller amplifiers don't control the Harbeth M40.1 as well.


    The E-5000 IS THE BEST CLASS AB integrated amplifier I've heard. It is, truth be told, on the same level as the E-800. However, it is so different that both models will find their supporters. However, in order to decide which one is for us, we would have to put them next to each other and think carefully.

    The tested amplifier offers brilliant control over the speakers. This results in a big, powerful and dense sound with a warm character. It's a sound freed from the compulsion to prove anything. Its timbre is reminiscent of the sound of a large part of classic tube amplifiers with 300B triodes. It's hard to catch him in any kind of misconduct and I won't try to do it because it's a waste of time. An excellent device, in every way, a device with an almost hypnotic sound. ˻ RED Fingerprint ˺."



    High Fidelity
     
    Sist redigert:

    vestlyd

    Medlem
    Ble medlem
    31.03.2015
    Innlegg
    15
    Antall liker
    61
    Torget vurderinger
    3
    Accuphase er rett og slett medisin for en gammel kropp..! har spilt noen timer med cd, måtte prøve med platespiller og en godt brukt Denon og enkel pro-ject riaa spiller heilt topp. E 5000 leiter ut det beste i det du mater den med,. Var laaang ventetid på AD 60 kort, men no er det vist rett rundt svingen. Håper å teste det iløpet av uken.
     

    Vedlegg

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Er det noen i vennegjengen som har peiling på eldre Accuphase? Jeg rådet en kompis til å kjøpe en integrert sak fra 1978 eller noe, og er litt spent på hvor god den faktisk er. E203 tror jeg er modellen. Den er temmelig moderne egentlig, med utgang for sub og greier. Ingen VU-meter og ikke champagnefarge, men ganske stilig lell.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen i vennegjengen som har peiling på eldre Accuphase? Jeg rådet en kompis til å kjøpe en integrert sak fra 1978 eller noe, og er litt spent på hvor god den faktisk er. E203 tror jeg er modellen. Den er temmelig moderne egentlig, med utgang for sub og greier. Ingen VU-meter og ikke champagnefarge, men ganske stilig lell.

    Jeg, og antagelig de fleste andre, kan neppe gi deg et meningsfylt svar. Den er over 40 år gammel. Jeg hadde en slik på hjemlån i 1981 eller kanskje 1982. Sammen med en Luxman forforsterker + effektforsterker kombinasjon, og en Hitachi forforsterker + effektforsterker. Jeg husker at de låt dønn likt så jeg kjøpte Hitachi settet siden den så best ut....
    Hvordan den låter sammenlignet med moderne Accuphase er (for meg) umulig å si...
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har fått beskjed om at hvis den var på lager i Japan, så snakket Bjørn Olaf om 8dager. Og det var en deal breaker for min del. Jeg hadde tenkt meg e4oooo.. men fordi den var forespeilet levert etter fellesferien, så måtte jeg bare hive meg rundt å skaffe nok kroner til storebroren. Boahs har vært til nå, helt i toppklasse med info underveis.
    Jeg har også betalt på forhånd, og har hatt litt urolig magafølelse ang det, da jeg leste om konkurs her på sentralen… men…når han også må betale forsterker’n min FØR fabrikken sender den ut i verden..

    Gi oss tilbakemelding straks den ankommer.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Er det noen i vennegjengen som har peiling på eldre Accuphase? Jeg rådet en kompis til å kjøpe en integrert sak fra 1978 eller noe, og er litt spent på hvor god den faktisk er. E203 tror jeg er modellen. Den er temmelig moderne egentlig, med utgang for sub og greier. Ingen VU-meter og ikke champagnefarge, men ganske stilig lell.
    Det er en kjempeforsterker! MEN den må få en runde på service med nye kondiser osv. Den vil da være en svært kompatibel forsterker som kan dra tunge laster på høyttalersiden. Anbefales! Jeg anbefaler B.H. Audio i Skien eller Re-Elektro på Hamar til en slik jobb.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn