Hvis du tar utganspunkt i prisene på denne siden: http://www.aicircle.com/life/goods/accuphase/index.html og prisen på E-213 hos Tor så får vi en pris på kr 36590 veil. Nå har ikke Tor justert prislisten sin i takt med at forholdet mellom kroner og Yen har forverret seg betraktelig så det er godt mulig prisen er enda høyere.Triangle VS Atoll skrev:Forstått det slik at E-250 erstatter E-213
Noen som vet om prisen blir lik E-213 ???
Hmmm, bare og begynne og spare da,, når tidene er inne for og handle, håpe det dukker opp noe på brukten.....OS skrev:Hvis du tar utganspunkt i prisene på denne siden: http://www.aicircle.com/life/goods/accuphase/index.html og prisen på E-213 hos Tor så får vi en pris på kr 36590 veil. Nå har ikke Tor justert prislisten sin i takt med at forholdet mellom kroner og Yen har forverret seg betraktelig så det er godt mulig prisen er enda høyere.Triangle VS Atoll skrev:Forstått det slik at E-250 erstatter E-213
Noen som vet om prisen blir lik E-213 ???
mvh,
OS
Det stemmer at de ikke tar bananplugger.T A F skrev:Hei folkens.
Er det meg som ikkje sjønner tegninga :-[ eller er det slik at Accuphase sine høyttalerterminaler ikkje tar bananplugger/stikk??
Mvh
TAF
Jeg sjekket bak på mine A-30 nå og de kan faktisk ta bananplugger men hullet er plugget igjen med en plastplugg slik at jeg ikke så det med en gang! Beklager feilinformasjonen. Har sjekket E-450 og det ser ut til å være slik der også.T A F skrev:Ok. Dette er første forsterker eg har i mitt eie der det ikkje er muligheter for å bruke bananstikk.
Har tidlegere hatt Sony,Doxa,Hegel,Cary,Cayin.....og alle tar banan.
Mvh
TAF
Takker for tipset Baron. Detta skal prøves ut i morgon tidleg. Var vel egentlig bekymret for å ødlegge noke.Baron skrev:Jeg brukte en spiss nebbtang. Lagde først et riss med liten kniv, og så var det bare å dra ut. Ingen vandalisme på terminalene av den grunn. Det gikk veldig fint. Har samme forsterker som deg!
Har regnet på dette og må korrigere meg selv; de leverer ca. 40W i klasse-A.OS skrev:Har studert databladet til M-6000 i helga og legger merke til at de har byttet fra bipolare transistorer (i M-8000 og alle P-xxxx) til mos-fets som er det samme som brukes i klasse A forsterkerene. Det betyr at sannsynligvis har M-6000 den gode, varme klasse-A lyden! M-6000 har dermed klatret langt opp på min ønskeliste! Ser at de trekker 180W i tomgang også og det betyr at de går i klasse A til over 60W minst (A-60 trekker 150W per kanal i tomgang).
Gjelder ikke å bare få de hjem, de må jo kobles opp også!musicus skrev:Får melde meg in her for alvor, fikk hjem disse to idag..
E-550 m/AD20
DP500
mvh
I min söken nu de siste månedene etter en kvalitets int/cdp er det jo nesten en seier bare å ha fått hjem det man ville, men du har rett, og det står nu og spiller .....limvingen skrev:Gjelder ikke å bare få de hjem, de må jo kobles opp også!musicus skrev:Får melde meg in her for alvor, fikk hjem disse to idag..
E-550 m/AD20
DP500
mvh
Høyttalerne dine er vel spilt inn for lengst, så vi trenger vel ikke vente lenger på dine første lytte inntrykk av hvordan du opplever accuphase og miles spiller sammen?musicus skrev:I min söken nu de siste månedene etter en kvalitets int/cdp er det jo nesten en seier bare å ha fått hjem det man ville, men du har rett, og det står nu og spiller .....
mvh
Jeg hadde 408 & DP67 hjemme på lån av en kompis for noen måneder siden og det var vel mye det avgjörende for min bestilling, med sine 30W kl A har 550 en noe varmere klang og jeg spiller nu mye på lavt volum så dette er imo, en meget god match, og med DP500´s nöyaktighet er dette en kombinasjon som matcher MM III på en noe "varm" men ikke på en over fokusert/detaljert måte, meget god sier nå jeg, helt subjektivt ....limvingen skrev:Høyttalerne dine er vel spilt inn for lengst, så vi trenger vel ikke vente lenger på dine første lytte inntrykk av hvordan du opplever accuphase og miles spiller sammen?musicus skrev:I min söken nu de siste månedene etter en kvalitets int/cdp er det jo nesten en seier bare å ha fått hjem det man ville, men du har rett, og det står nu og spiller .....
mvh
Jeg har ikke hört direkte disse to mot hverandre, men jag hadde selv E-306V for noen år siden og lyttet mot en kompis E-307 og jeg minnes at den (E-307) virket noe mer komplett, det er vanskelig sånn rent hukommelses messig å huske alle detaljene siden dengang, men det er vel det med Accuphase at de gjör noe inni boksene og ikke bare utvendig når de introduserer en ny modell, jeg vil, og her synser jeg noe, at en E-350 er en mer komplett og mer "riktig" forsterker enn hva E-308èn er, uten at den er noe dårlig av den grunn.ptb skrev:E-308 vs E-350??????
Er det forskjeller i lyskarakteristillen på disse, eller er det hovedsaklig volumkontrollen som er endret?
Noen som vet / har sammenliknet?
Jeg har heller ikke hørt disse to mot hverandre men her er noen observasjoner:ptb skrev:E-308 vs E-350??????
Er det forskjeller i lyskarakteristillen på disse, eller er det hovedsaklig volumkontrollen som er endret?
Noen som vet / har sammenliknet?
Kanskje denne E-530 kan være noe?ptb skrev:Takker for svar og innspill.
Lånte med E-308´n hjem.
Selvom denne ikke nådde "helt opp" heimiåmeg (ikke nok til at jeg bytter), så kan jeg godt forstå at Accuphase har sin tilhengerskare. Dette låter ganske så bra. Ikke tror jeg de "juger" på seg effekt heller. Mulig E-550 hadde vært mer i riktig retning for meg, men det koster litt for mye.
Et tips til dere som er i kjøpsmodus: Lyric har ihvertfall 1 stk. E-308 og 2 stk. E-213 på hylla. Tror de har lyst til å bli kvitt disse for en hyggelig pris.