skorob
Hi-Fi freak
Spent på om dem får taki denne fyren, virke som det er mange som blir kontaktet av samme nå? Rart han får holde på....
NB! Da er svindleren på gang igjen, han skal selge meg Ortofon SPU med bilder fra google... han bruker nå tlf nr 98018013
Han er jo politianmeldt. Opererer under flere navn og andre nr også. Thomas og Adam, ringer det noen bjeller på disse navnene?NB! Da er svindleren på gang igjen, han skal selge meg Ortofon SPU med bilder fra google... han bruker nå tlf nr 98018013
I karaktersystemet kan man klikke på hver enkelt bruker som har lagt inn karakter, da vil man se historikken til hver av disse igjen og så videre. Ser greit om karakterene er reelle. Det er lett gjennomskuelig om svindlere faker en del positive karakterer, kjeltringer skriver dårlig. Du er paranoid om du tror at alle på finn er ute etter å svindle deg. Beste er å ringe å ta en prat, da får man et greit inntrykk. Selv pleier jeg å google selger. Om adressen stemmer, tlf og samtale er ok, fyren er på facebook eller andre medier med samme navn, så er det i orden. Jeg har aldri blitt lurt på finn faktisk, men har selvsagt fått tvilsomme henvendelser som blir ignorert. Bruker man sunn fornuft går det bra.En ting dere bør tenke på er at "vurderingene" på Finn.no er langt ifra å stole på. Det eneste kriteriet for å få en vurdering er at man har hatt skriftlig kontakt med en person innenfor den gitte annonsen.
Så en hvilken som helst luring kan lage en fiktiv annonse, slå seg sammen med en kompis og utveksle to ord i Finn's meldingssystem, deretter markere annonsen som solgt og vips! .. Der kan man få vurdering ifra sin like lure kompis. Holder du på sånn mange nok ganger så får man en imponerende liste med vurderinger.
En annen ting jeg har merket meg er at folk legger veldig mye tillit til teksten "Har vært på Finn.no i xx år". Dette ligger som åpen tekst under "Min Profil" og kan forandres av bruker helt uten problemer. Lyst til å få det til å se ut som om du har vært på Finn.no siden tjenesten åpnet i 2000? Vel da er det bare å gå inn på sin profil og redigere noen tall.
Personlig kjøper jeg ALDRI noe som ikke er så lokalt at jeg kan hente det selv. Selger jeg noe SKAL jeg ha forhåndsbetalt eller det blir sendt i oppkrav.
Frog79
Det stemmer nok. Fikk SMS fra dette nummer vedr en øk annonse jeg har på Finn på noe høyttalerelementer til gitarkabinett. Jeg ble umiddelbart litt mistenksom da han hadde 4 stk (8ohm), hvilket er litt uvanlig. Vi utvekslet noe info, men da jeg ba om han kunne sende noen bilder, ble det stille.986 74 603
Var nummeret ett av de i post #134?Snublet nettopp over en kar som prøver å selge meg en AN M2 Line med bilder fra denne annonsen:
Audio Note M2 Line Valve Preamplifier
Audio Note M2 Line Valve Preamplifier, used, for sale, secondhandwww.emporiumhifi.com
Fikk SMS med bilder men ba han sende via Finn. Fikk beskjed at han hadde prøvd, men at han fikk opp noe "bank-id-greier"... Sendte tilbake bilde av annonsen på nett. Etter det var stille gitt. En kar som kaller seg Kay. Noen som har vært borti han?
Nei, det var ikke det. Var derfor jeg lurte på om noen hadde vært borti en kar som kaller seg KayVar nummeret ett av de i post #134?
Rapportert til 180 og telefonterror.Da er vi i gang igjen, denne gang med nr 980 39 241. Tok kontakt vedr en streamer jeg ønsker å kjøpe via Finn. Sendte meg noen bilder av en sølvfarget modell. Jeg påpekte at jeg var på jakt etter den sorte utførelsen - og jammen hadde han en i sort utførelse liggende å slenge som jeg kunne kjøpe. Alle bilder fra nettet, samt på 100 V
Hva har 180 og telefonterror med dette å gjøre?Rapportert til 180 og telefonterror.
Sikkert ikke vanlig, men jeg pleier oppgi postnummer der varen står. Har en eiendom i Valdres og en i Oslo. (Men skriver gjerne i annonsen at varen står på x, men kan tas med til y neste gang.) Ellers har det alltid gått bra når jeg har kjøpt via Finn, også varer som sendes i posten. Men jeg tar jo noen forholdsregler med tanke på å se på vurdering, salgshistorikk, hva som sies om produktet, osv.Det høres ikke greit ut.
98674525 har kontaktet meg flere ganger angående ønskes kjøp av Merlin VSM. Hevder han har flere av modellene jeg ønsker, men kan ikke legge frem bilder/bevis for dette. Virker å være meget beruset under samtale, nordpå dialekt.