Du får sette deg inn i dette.Hva har 180 og telefonterror med dette å gjøre?
Det ene er opplysningsaktør av ymse kvalitet og den andre er en person som samler inn nummer som tilsynelatende er irriterende rundt telemarketing.
|
Du får sette deg inn i dette.Hva har 180 og telefonterror med dette å gjøre?
Det ene er opplysningsaktør av ymse kvalitet og den andre er en person som samler inn nummer som tilsynelatende er irriterende rundt telemarketing.
Følg med!, vedkommende opererer under flere nummer: Følg strømmen.....Fikk denne av en som jeg tidligere advarte (på finn.no)
" Hei! Eg har nettop blitt forsøkt svindlet av en som har følgende nummer: +47 97340601. Hun kalte seg for Sandra, hadde nummer som stod i navn Tommy, og vipps navn Trine. Ønsker at du legger det til i listen din så d ikke skjer med flere. Dersom du vil ha screenshots av meldinger, kan du få det. "
SVINDLER !!!
986 74525
Karen heter Thomas Ekland
Har kontonummer 8317 30 30862
"solgte" meg et par drivere som aldri kom...
Bilder jeg fikk var uten noe data på hvor eller hvilket...
Har lagt inn sak hos Politi ,Finn og kredittkort selskap.
Det første, både meg og andre gjør, vil jeg ihvertfall anta, er å søke opp nummeret vi får melding fra når vi blir kontaktet, spesielt ved «ønskes kjøpt» annonser.Hva har 180 og telefonterror med dette å gjøre?
Telefonterror.no er kjempebra, de videreselger sin informasjon til seriøse nummeropplysningsaktører.Det første, både meg og andre gjør, vil jeg ihvertfall anta, er å søke opp nummeret vi får melding fra når vi blir kontaktet, spesielt ved «ønskes kjøpt» annonser.
Når en får melding 5 minutter etter at en poster noe om ønskes kjøpt, som f.eks koster 20 000kr, så bør en gjøre litt undersøkelser vedrørende nummeret.
Ved «å google» nummeret er det lett å finne ut om nummeret er kjent fra svindel.
Har selv rapportert flere nummer til både 180 og telefonterror etter å ha blitt kontaktet av svindlere som bruker bilder fra Internett.
Det i seg selv er jo ingen garanti for svindel, men når de ikke kan sende bilder selv, av produktet de har, så lyser varsellampene hos meg.
Vi er alle tjent med at numre som driver med svindel blir rapportert, både til Finn.no, 180.no og Telefonterror.no.
Har aldri opplevd svindelforsøk når jeg har respondert på til salgs annonser eller solgt selv. Hver eneste gang jeg har lagt inn ønsker kjøpt annonse har jeg blitt kontakter av såvel seriøse som svindlere, ca 50/50.For en som som sjelden bruker ønskes kjøpt på Finn, er det like mye useriøse aktører når man skal selge?
Jeg har enda ikke vært borti noen som er så useriøse at jeg ønsker å anmelde, men bare lurer.
Hva er gode betalingsløsninger ?Telefonterror.no er kjempebra, de videreselger sin informasjon til seriøse nummeropplysningsaktører.
180 derimot er en sånn middels grei aktør.
1881 og Gule Sider er de mest seriøse aktørene i dette markedet.
Så mitt ankepunkt var nok mer hvor man henvender seg osv. mtp seriøsitet. Men, for all del, 180 gjør en fin jobb ved å innlemme disse dersom informasjonen som meldes inn er korrekt.
Men at folk i 2020 ikke klarer å sikre seg bedre ved handel er ganske utrolig. Det finnes gode betalingsløsninger, samt bilder og videosamtaler osv. som kan være med på å trygge noen dersom det finnes tvil til seriøsitet. Ethvert salg fra en fremmed har ofte en viss skepsis tilknyttet seg, men man merker jo når noe virkelig skurrer og det bør fint la seg avdekke.
Så for meg handler det like mye om at folk må bli flinkere til å sikre seg ved handel, for luringer finnes det nok av nå, og de forsvinner ikke.
Det har ikke blitt forbudt å bruke hue![]()
Tenker mest når man sender da er jo ikke cash så greit.Paypal er jo også mye styr om ting går galt.Jeg ser ingen greie betalingsløsninger om man skal få sendt noe til seg.Skal man selge er det jo greit.Som selger, kun Vippsing, Bank eller cash. Som kjøper, PayPal
Dette er jo litt spesielt. Han annonserer mye forskjellig. Både her, på Finn.no og Facebook. Sikker på det er samme boksen?Ser meg nødt til å varsle om denne selgeren på finn.no, i hvert fall om dette konkrete kjøpet:
Produktet han selger er identisk med eksemplaret som omtales av meg her: https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/rørbytte-ear-834p.90937/post-3154067
Som jeg beskriver, store problemer med støy som ikke løste seg, tross mye feilsøking. Jeg ble til slutt enig med daværende selger om å sende skademelding til Posten og fikk alle pengene refundert på forsikring. Standard prosedyre er da at Posten vil ha produktet tilsendt. Det fikk de.
Jeg var i kontakt med nåværende selger, og han sier at han plukket opp denne på Fretex(!). Interessant å vite hva Posten gjør med produkter med transportskade... Jeg har gjort ham oppmerksom på bakgrunnen og oppfordret ham til å opplyse om dette, men han virket ikke særlig interessert i det og har ikke oppdatert annonseteksten.
Det er mulig. Skjedde meg i forbindelse med en ØK annonse.Kan man konkludere med at hvis man legger ut Ønskes Kjøpt på finn så øker sannsynnligheten for forsøk på svindel med mange hundre prosent?
Bombesikker. Jeg vil understreke at jeg ikke generelt advarer mot ham. Men greit å være klar over dette spesifikke kjøpet.Dette er jo litt spesielt. Han annonserer mye forskjellig. Både her, på Finn.no og Facebook. Sikker på det er samme boksen?
Å kjøpe såpass dyre høyttalere usett, og med halvdårlig språk i andre enden så bør man bli skeptisk. Det beste og sikreste for begge parter er oppmøte og test av produkt. Om man ikke får testet produktet engang, så ser jeg ikke noe vits i å handle med den andre parten.
Jeg skjønner ikke helt hva du skriver her. Kjøpte du X-cell sine eller fra den andre annonsen. Fikk du noen varer i tilfelle det siste?Nå var det jeg som kjøpte disse. Og jeg trodde jo jeg snakket med X-Cell som jeg hadde prøvd å komme i kontakt med tidligere på dagen. Kjente jo igjen bildene.. Jeg har handlet såpass mye av medlemmer på HFS i løpet av årene både uhørt og usett, at det gjør jeg gjerne igjen..
Han er tydligvis sjåfør her:Nå........ det gik jo ikke som håbet med denne:
https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/gode-kjØp-pÅ-nettet-akkurat-nÅ.71057/page-283
Post #11.292
Betalte 6.700,- NOK incl. fragt for høyttalerne, og blev netop nu kontaktet af @Brombrom
Det viser sig, at selger har bildt ham ind, at jeg har trukket mig, så @Brombrom har også købt høyttalerne (og har selvfølgelig heller ikke modtaget noget).
Så here goes: Selger kalder sig "rokki" på Finn, bruger e-mail: frode_taraldsen@hotmail.com, bruger tlf.: +47 47 91 42 28 og er lokalisert på Finn som
bosiddende i Bodø.
Har rapporteret tlf. nummeret på både 180 & Telefonterror.
Heldigvis (får se) accepterede han betaling med PayPal, jeg klikkede boxen med "betaling for en vare eller ydelse" og har i dag "eskaleret" sagen til
PayPal. Så genstår å se, hva´ som sker