Hva er "rette høyttalere" da?Knallbra!!
Til de til dels latterlig lave prisene de omsettes for brukt er de et kupp.
Jeg har en som ikke er i bruk men å selge den for under 10K ser jeg på som galskap
Sammen med rette høyttalerne spiller den magisk!
En moderne klassiker som alt for få vet om, synes jeg
En av de beste integrerte transistorforsterkerne som er laget!!!
Mnjau... Tror kanskje jeg står over da, har allerede en for hånden. Har så ymse erfaring med å kjøpe hifi fra utlandet, men får satse på det denne gangen.Da skal du jaggu betale godt ;D.............. men allt er vel tilsalgs hvis prisen er "riktig" 8)
- Veldig interessant det der med oppgraderingen. Aner du hva det vil koste?
ps. ang oppgradering:
Du VIL endre lydsignaturen dersom du putter i andre komponenter enn de som var orginale - selv om du beholder verdien og alt det der så vil karakteren i forsterkeren endre seg dersom du ikke bruker nøyaktig samme produsent på de nye delene
eks. sett i BlackGate ol og du vil endre klangen - og selv om komponentene er dyrere vil det ikke alltid bli bedre - jeg har dessverre hørt mange hifi produkter som har blitt ødelagt av oppgraderinger
du er herved advart av en som driver med denslags som levebrød...
Har hatt en Cordis 1.6 . Har hørt Opera, og den syntes jeg var bedre.Noen som kjenner Adyton Cordis 1.6 Signature, og kan uttale seg om lydsignaturen på denne i forhold til Opera?
Takk for svar. Kjenner til ventetiden hos Kvernmark, hadde en Temper inne til service hos han for en tid tilbake. Det tok noen måneder å få den tilbake. Men resultatet ble braKim,
Jeg hadde min hos Kvernmark sist vinter. Det ble gjort noen justeringer og byttet potensiometere (tror jeg..hakke peil på slikt). Den ble bedre, men var ikke tyst så lenge. Dessuten var servicen fullstendig uproffesjonell, - det hele tok 2 måneder med masse bortforklaringer, til slutt tok han ikke engang telefonen da jeg ville vite hvor den ble av.
Nå er den hos Roar Malmin. Jeg valgt å droppe fjernkontroll. Har klart meg mange år uten og har vel godt av å løfte ræva iblant ;-) Mottageren blir i tilfelle montert på undersiden så fjernkontrollen må holdes i samme høyde for å få kontakt.
Har forestilt meg Opera & Guarneri siden jeg forelsket meg i den nye Guarnerien hos Stereofil for et par måneder siden. Dessverre er den nok utenfor mitt budsjett så foreløpig sikter jeg mot Cremona Auditor.
Hva er"feil" partnere i denne sammenhengen? Hvorfor tror du den kan låte "forferdelig"?Men jeg kan tenke meg at den låter helt forferdelig med feil partnere.
Hva er"feil" partnere i denne sammenhengen? Hvorfor tror du den kan låte "forferdelig"?
. Opera har en slank karakter, og kan nok føre til anemiske tilstander i feil oppsett.
Alt det du vet - kan den brukes til en sub da? - og om ikke, HVA brukes den til?Det er en line out uten volumjustering.
Mvh
Hei!Litt av det samme får men med live opptak fra konserter etc, der man hvirkelig kan høre dybden i folkemassen på gode opptak.
Hvorfor i skapet? Funker den kun med Sonus Faber? Tilbake, fra hva? - Hvor har den vært? Hva har hendt?Ja, ja, da var Operaen min på vei tilbake... I skapet med den, eller så må en få seg et par Sonus og et ekstra rom.
Bare et salg det ikke ble noe av. Pga. forskjellige omstendigheter (ikke noen feil gjort av mulig kjøper, mer at jeg var borte, mistet laptopen og alle opplysninger, flytting etc), så har den værte borte i nesten 10 mnd. Jeg har jo allerede et anlegg, så den er altså litt overflødig, om jeg ikke får meg noen ekstra rom å sette det opp i. Sonusen nevnte jeg bare fordi den var omtalt som en så fortreffelig match her i tråden. Selv brukte jeg den før på Epos 14 og Audio Physic Tempo II med imponerende resultat. På Tempo III derimot, var jeg ikke like fornøyd (testet ut på Lyric en gang).Hvorfor i skapet? Funker den kun med Sonus Faber? Tilbake, fra hva? - Hvor har den vært? Hva har hendt?
OkiBare et salg det ikke ble noe av. Pga. forskjellige omstendigheter (ikke noen feil gjort av mulig kjøper, mer at jeg var borte, mistet laptopen og alle opplysninger, flytting etc), så har den værte borte i nesten 10 mnd. Jeg har jo allerede et anlegg, så den er altså litt overflødig, om jeg ikke får meg noen ekstra rom å sette det opp i. Sonusen nevnte jeg bare fordi den var omtalt som en så fortreffelig match her i tråden. Selv brukte jeg den før på Epos 14 og Audio Physic Tempo II med imponerende resultat. På Tempo III derimot, var jeg ikke like fornøyd (testet ut på Lyric en gang).
Opus? Opera mener du vel?Oki
Hva tenkte du å ta for den gamle Opus da?
Mener ikke Opus nei - så det etter hvert og forandret til Opera, men da hadde du allerede svart, så da måtte jeg forandre tilbake til Opus, ellers så ville det du hadde skrevet sett merkelig ut. Ikke lett å være nevrotisk.Opus? Opera mener du vel?
Etter at jeg får sjekket at den er strøken, så har jeg en pris på 10.000. Den har fått satt inn ny volumkontroll (NLE/DACT) (http://www.dact.com/html/attenuators.html), samt to Bybees. Ble gjort av servicemann Kvernmark.
Ellers så har vi jo disse tidligere trådene:
http://www.hifisentralen.no/cgi/yab...fi1;action=display;num=1071647682;start=16#16