Posten har ødelagt den :'(Mute skrev:Har ikke du nettopp kjøpt denne da? Ødelagt den hvordan? Service allerede også?
Jeg kan ikke skjønne annet enn at du må få noe kompensasjon fra Posten. Det må vel foreligge forsikringsansvar fra postens side?!jonas skrev:Posten har ødelagt den :'(Mute skrev:Har ikke du nettopp kjøpt denne da? Ødelagt den hvordan? Service allerede også?
Pratet med en som heter Asle, og fikk beskjed om at det måttes lage ny frontplate, og at det ville koste bortimot 5000kr! Forsterkeren funker utmerket, men kunne kanskje vært kjekt å få service, så jeg veit mer om forsterkeren og dens status.
Tror faktisk det er en signatur mod jeg har. Noen som hvet forskjellen på den og bare Cordis 1.6?
Mvh Bjørn
Har allerede fremmet erstatningskrav av Posten norge.johnnybgood skrev:Jeg kan ikke skjønne annet enn at du må få noe kompensasjon fra Posten. Det må vel foreligge forsikringsansvar fra postens side?!jonas skrev:Posten har ødelagt den :'(Mute skrev:Har ikke du nettopp kjøpt denne da? Ødelagt den hvordan? Service allerede også?
Pratet med en som heter Asle, og fikk beskjed om at det måttes lage ny frontplate, og at det ville koste bortimot 5000kr! Forsterkeren funker utmerket, men kunne kanskje vært kjekt å få service, så jeg veit mer om forsterkeren og dens status.
Tror faktisk det er en signatur mod jeg har. Noen som hvet forskjellen på den og bare Cordis 1.6?
Mvh Bjørn
Ifølge denne linken trenger jeg 1000w forsterkere :O Mener de da i 8ohm eller 1?Titleist skrev:har stor tro på den matchen. frisk og clean amp samt kilde sammen med korpulente og organisklåtende høyttalere. men de høyttalerne er effekthungrige...
husker da ts300 var hotte for halvannet år siden, fikke demma de med ett t+a 1530 effekttrinn, for så å hekte på et 1530 trinn til. først da satt lyden, men da satt den som F*** og. jeg liker nemlig å watte opp ;P
folk generelt, kjører dessverre altfor ofte, underspesifiserte amper.
les denne linken så skjønner du:
http://www.sinergy.us/musical fidelity/550KW/technical.pdf
Jeg er helt enig og kunne ikke ha sagt det bedre sjøl!Roysen skrev:Ny er ikke synonymt med bedre. At de lyder annerledes er heller ikke det samme som bedre.
Mvh
Roysen
Hei!Knutn skrev:Så har jeg hentet Cordis 2 hos Kvernemark etter at den har fått nye kondiser. Samtidig skiftet han volumpotten i Modusen mens jeg ventet. Hvor ellers kan man få gjort noe sånt på en skjærtorsdag? Lyden ble jeg godt fornøyd med, frisk åpen og klar. Tonene kommer trillende som perler.
Han snakket om at det skulle være plass til en NLE pot i modusen og. Er det noen som har prøvd det ?
Fortsatt god påske.
Knut
Alt som er Adyton er bra ;D Er den kraftig?larserik skrev:Har altså en Adyton SP 400 stående i stua. Den låter bra etter mine ører, uten at jeg har så mange referanser i dette rommet. Men det går da for f.... ikke an å få tak i noe specs på den! Har hørt at den er laget i Trøndelag-tiden og at det finnes mange ombygde versjoner der ute. Ser ut til at det er en proff-versjon siden den tydeligvis har stått i et rack og at den har håndtak på fronten.
Er det noen som kan hjelpe meg med harde fakta og utsvevende synsing om denne? Kjører den på Dali Mentor 6 og Denon elektronikk.
Husk at pro-amper gjerne må ha mer juice inn for å få fullt utsving effektmessig. Altså er det ikke sikkert at en hifi preamp klarer å gi nok volt til å drive den skikkelig. Men om du har nok effekt som det er, så er det ikke noe problem!larserik skrev:Hei!
Hyggelig å høre. Nei, tror egentlig ikke at den er spesielt kraftig, jeg må vri volumknappen relativt mye for å få skikkelig lyttenivå, men nå skal det sies at jeg aldri har hatt en skikkelig kraftig forsterker her, og at det ikke er antydning til anstrengt lyd selv om jeg gir bånn pinne. På baksiden står det 600 VA og at den har en 6 A sikring, hvis det sier deg noe...... Den er ihvertfall tung nok, og blir veldig varm.
Hørte på dette oppsettet i dag, med T+A subber, fy steike som det låt.Ballin_On_a_Budget skrev:Nå har Cordis 1.7 ankommet asylet :0 Var innom sjappa der i dag for å levere noen kabler til innbrenning, tok en liten runde og vips der stod de godt gjemt nederst innerst i kjelleren sammen med adyton høyttalere og wadia, rakk ikke høre på oppsettet
Jeg har selv hatt en Cordis 2 og var meget godt fornøgd med den. Den låt bedre enn DP A1 på elektrostater, det har jeg testet selv. I tillegg er det en skikkelig kraftplugg som får frem dynamikken i høytalerne.tottla skrev:Har hørt mye bra om Adyton, noe som blir bekreftet her i tråden
Har selv aldrig hatt æren av å teste ut noe Adyton!! Lurer derfor på følgende:
Jeg er på utkikk etter ny forsterker, har akkurat solgt Copland cta405, den ble for liten rett og slett.
Ser en Adyton Cordis 2 forsterker tilssalgs på forumet. Skulle gjerne hatt noe info ang. lyd karakteristikk, "holografi", evt problemer med denne, osv. osv. Jeg kommer evt til å bruke de på Proac D25..
Alle tips, innspill mottas med takk.
Kan tenke meg at den er i fra midten av 90 tallet. OHFC har delelager og formidler service på den, kan være at lyttene bør skiftes hvis det ikke er blitt gjort før. Hva skal jeg si om bredden og dybden i lydbildet. Som tidligere nevnt trestet jeg den mot en ny DP A1S og cordisen låt bedre og mere dynamisk, så også i forhold til bredden og dybden i lydbildet. Den nyere cordis 1.8, som jeg i dag har, har selvsagt et mere sofistikert lydbilde. Mener at cordis 2 hadde båndbredde på 250 mhz og stilte litt krav til signalkilden og høytalerne.tottla skrev:Hei du,,
Hvor mye tror du Adyton Cordis 2 S og Modus forsterkersett er verdt?
Vet du hvor gammel forsterkeren er?
Hvordan var bredden og dybden i lydbildet?
MVH
Gleder meg på å høre tilbakemelding hvordan det låter! Har selv nesten kjøpt en adyton cordis 2tottla skrev:Da er valget tatt!
Jeg gikk for Adyton Cordis 2 og Modus for-forsterkeren!
Gleder meg til å få den i hus ;D
Jeg har ikke hørt kombinasjonen, men jeg tror ikke det finnes mange forsterkere som har større autoritet enn Cordis 1.8. Den sparker liv i de vanskeligste høyttalere. Massiv dempefaktor.jasoneckhoff skrev:Hei, jeg har en egen tråd her hvor jeg ber om tips om hva som skal drive mine B&W 800D, senteren HTM2D og bakhøyttalere.
Har fått tips om at Adyton 1.8 kan hjelpe meg. Har noen her hørt om komboen 1.8 og 800D's?
Takker...
Første intrykket etter ca 2t. oppvarming:Skink_123 skrev:Gleder meg på å høre tilbakemelding hvordan det låter! Har selv nesten kjøpt en adyton cordis 2tottla skrev:Da er valget tatt!
Jeg gikk for Adyton Cordis 2 og Modus for-forsterkeren!
Gleder meg til å få den i hus ;D